Ръководство за ремонт на хидравлична рейка TRW!

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ръководство за ремонт на хидравлична рейка TRW!

Мнение от Nebhotep » 07 фев 2012, 12:23

ВНИМАНИЕ: Показан е ремонт на рейка TRW от Volvo, но устройството и е почти идентично с това на TRW рейка на Ескорт, Орион, Мондео, Фокус, Фиеста, Фюжън, КА, Скорпио

По материали от: http://pokatili.ru"
Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!!!


Пълен отчет по ремонта на кормилна рейка TRW!
1
Изображение

Процесът по свалянето на рейката няма да се разглежда в това ръководство!

Преди ремонта трябва да се снабдим с показания ремонтен комплект (към днешна дата ремонтен комплект за рейка на форд е около 80 лева):
2
Изображение

Той включва:
1) скоби,
2) уплътнители,
3) каучукови и тефлонови пръстени,
4) вътрешен лагер на вала,
5) 4 тефлонови пръстана на вала,
6) външен лагер и уплътнение на вала,
7) уплътнителен пръстен на пластмасовата втулка.

Пристъпваме към ремонта. Рейката е свалена, изчистена от мръсотии и масло и е готова за разглобяване. Сваляме гофрираните уплътнения и
3
Изображение

С помощта на специален ключ (направен от подходяща тръбичка), отхлабваме регулиращата гайка:
4
Изображение

С помощта на отвертка премахваме уплътнението на вала:
5
Изображение

Снемаме застопоряващия пръстен:
6
Изображение

С помощта на отвертка или друг инструмент избиваме тапата:
7
Изображение

Развъртаме гайката на вала:
8
Изображение

... и избиваме вала от страната на гайката с помощта на подходящ инструмент, не чук:
9
Изображение
10
Изображение

ВНИМАНИЕ!!! Преди да избием вала, си отбелязваме положението му. От вала снемаме лагера, пластмасовата втулка и тефлоновите пръстени!

При ремонта на тази рейка по- горе упоменатата пластмасова втулка находяща се на горната част на червячния вал се нуждаеше от замяна, вместо нея е поставен иглен лагер от рейка на Пасат B3.


Изваждаме вътрешното уплътнение на вала. Ако имаме желание, можем да свалим застопоряващия пръстен и да го извадим (не е сниман). Във връзка с това, че в лагера се наблюдаваше значителен луфт, го замених с подходящ размер лагер продаван навсякъде по магазините. Може да избиете щтифта от вала и да го разглобите, но няма необходимост от това!

Пристъпваме към демонтаж на рейката. Завъртаме обратно на часовниковата стрелка челната втулка, през овалното отверстие ще извадим застопоряващия пръстен:
11
Изображение

След като застопоряващият пръстен излезе напълно, можем да демонтираме рейката. За това просто издърпваме от страната на втулката. Изваждаме рейката заедно с втулката и уплътнителя:
12
Изображение

Снемаме втулката и уплътнителя, тефлоновите и гумените пръстени. Вътрешното уплътнение се изважда с помощта на обикновена кука от тел, но с голямо внимание от ваша страна!. Изваждаме вътрешното уплътнение и опорната пластмасова втулка. С това разглобяването приключва.
Пристъпваме към отстраняване на неизправностите и монтаж. Всички детайли щателно се измиват. Изследваме акуратно рейката, работната повърхност трябва да бъде без дефекти и драскотини.
Ако има незначителни надрасквания и шупли, както на следващата снимка:
13
Изображение

... може да се направи шлифовка на детайлите, при мен заради тази шупла трябваше да се шлайфа рейката 1,5 стотни. Последвалата от мен 3 годишна експлоатация на рейката, до продажбата на колата, не се наблюдаваха проблеми, новият собственик също.
Може да се каже, че челната втулка, беше толкова износена, че се явяваше източник на чукане в рейката. Рейката се е удряла във втулката, разтягайки уплътнението и за мен беше оправдано заточването на втулката на струг.
За проверка на вала е необходимо акуратно да се фиксират работните шлици и да се провери еластичното изместване на горната част, завивайки наляво и надясно под ъгъл 5 градуса, спрямо средното положение на вала. Това завъртане на тази или другата страна обезпечава работоспособността на рейката. Ако това зъвъртане го няма, трябва допълнително да се разглоби вала и да се избие щифта. Но както писахме по горе, там няма какво да се счупи.
Поставяме на мястото вътрешната опорна втулка и уплътнението в корпуса на рейката. Запресоваме уплътнението с помощта на инструмент с подходящ диаметър и удължител.Сменяме гумените и тефлоновите пръстенчета, а на пластмасовата втулка гуменото пръстенче (снимка 12).
Смазваме всички с масло и го поставяме на мястото му. Застопоряващият пръстен на пластмасовата втулка го поставяме на място чрез завъртане по часовниковата стрелка, овалното отверстие го намазваме с херметическа смазка. Ако сме сваляли лагера на вала, го поставяме на място и поставяме застопоряващото пръстенче.

ВНИМАНИЕ!!! Докато вала е без тефлоновите пръстени е необходимо да се пробвате да го поставите на място. Работата е там, че при поставяне на вала на място, той се усуква обратно на часовниковата стрелка на определен ъгъл. Затова до поставянето му е необходимо да го обърнете по часовниковата стрелка на този ъгъл. Както писахме по- горе този ъгъл трябва да е отбелязан!!!
НАЙ- ТЕГАВАТА ЧАСТ: Поставяме вътрешното уплътнение в корпуса на рейката. Надяваме на вала тефлоновите пръстени, предварително леко нагряти. Поставяме внимателно, но уверено- пръстените са много твърди. След поставянето им пръстените се разстягат и е необходимо да се "изстискат" (някой ако знае точния превод на "обжать"- да казва). За това си правим от калай (консервна кутия), подходяща по диаметър "огъвачка". Огъвах и фиксирах огъвачката в продължение на 5-10 часа, за да придам първоначалното състояние на пръстените. След разпъването смазваме с масло, завъртаме вала на необходимия ъгъл и поставяме на място, внимателно почуквайки с чукче. Желателно е тази операция да се направи от първия път. Тефлоновите пръстени не търпят няколкократни монтажи и демонтажи. Завиваме гайката на вала.

Смазваме с грес и поставяме обратно капачката.
14
Изображение

Поставяме на място пластмасовата втулка на вала, запресоваме уплътнението и поставяме застопоряващото пръстенче (Снимка 6).

Слагаме уплътнението на вала и го запресоваме на място. Смазваме рейката. Регулираме празнинате между рейката и вала (Снимка 4)

Затягаме кормилния прът и го фиксираме и слагаме гофрираните уплътнители. Готово, рейката е готова за поставяне на автомобила. Поставяме, съединяваме маркучите, наливаме хидравлична течност и се наслаждаваме на меката работа на хидравличната рейка!

Благодаря за вниманието!

ПРЕВОД И РЕДАКЦИЯ МОЯ МИЛОСТ: NEBHOTEP!

http://pokatili.ru
Последна промяна от Nebhotep на 04 яну 2013, 17:43, променено общо 6 пъти.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ръководство за ремонт на хидравлична рейка TRW!

Мнение от Nebhotep » 07 юни 2012, 20:51

По данни от нета хидравлични TRW рейки се поставят на следните марки и модели коли (списъкът не е изчерпателен):

Ford Escort, Orion, Ford Focus, Ford Mondeo, Fiesta, Fusion,Ka, Scorpio Opel Astra, Opel Zafira, Ford Transit, Renault Megane, Scénic , Ford Fiesta, Fusion, BMW 3, Opel Vectra, Opel Combo, Corsa, Tigra , Seat, Volvo, Mazda, Audi и много други!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ръководство за ремонт на хидравлична рейка TRW!

Мнение от diesel1.6 » 13 фев 2013, 10:53

На мондео Мк2 и Куга е друга - RF-F73C-3550-AA. Иска доста специфични части и шантав инструмент, но пък може да се лекува от повечето видове тракане и течове. Поне аз вече го правя :)

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта