Динамото подава по-висок ток

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
kalo_
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 18 апр 2014, 15:13
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i,74kw,2001,комби
Status: Извън линия

Динамото подава по-висок ток

Мнение от kalo_ » 19 апр 2014, 12:48

Значи колата е Фокус 2001,1.6и ,74кв комби,имам я отскоро, динамото подава по-висок ток мисла че 14,9 беше при включени светлини, акумулатора разбира се прецака и сега преди всяко палене го зареждам, Въпроса ми е: нещо друго прецаква ли се и какво трябва да се оправи/смени та динамото да подава нормално ток??

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Динамото подава по-висок ток

Мнение от HACKO » 19 апр 2014, 13:08

Като смениш акумулатора нещата ще се нормализират.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Динамото подава по-висок ток

Мнение от dreadx » 19 апр 2014, 17:58

Е, не - добре е да се провери зареждането и от какво идва високото напрежение. Може динамото да е ремонтирано с фалшив регулатор, който по рождение си прави 15V - повечето неоригинални са така.
Но 15V идват малко множко - и като натоварване на двигателя (понеже непрекъснато се опитва да изгърчи акумулатора на 15V, създава повече от нормалното механично натоварване на празен ход.)
Един колега скоро имаше такъв проблем - след ремонт на алтернатор нестабилни обороти на празен ход.
Аз затова горещо препоръчвам да се сменят само четките, а не целия регулатор - нищо че е по-лесно само да се отвият двата винта и да се сложи новия.
По-високото напрежение може би води и до системно презареждане на акумулатора. (може и да е от полза за някой "летен" акумулатор, дето и без това е към края на живота си), но за нов акумулатор мисля, че изобщо не е препоръчително.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Динамото подава по-висок ток

Мнение от HACKO » 19 апр 2014, 19:28

Уточнявам, че сутринта нямах много време, когато един акумулатор е към края на живота си (а твоя направо си е отишъл) се променят характеристиките му и най-вече вътрешното съпротивление. Това води до повишен заряден ток, което пък обърква регулатора и вдига напрежението. Затова те съветвам първо да си купиш нов акумулатор и чак тогава, ако напрежението още е високо, тогава търси решение. Обратното може да те вкара в проблем, при който да налееш един куп пари за нищо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
kalo_
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 18 апр 2014, 15:13
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i,74kw,2001,комби
Status: Извън линия

Re: Динамото подава по-висок ток

Мнение от kalo_ » 19 апр 2014, 23:04

Значи колата я имам от декември,тоз проблем се появи преди 10тина дни. оборотите са стабилни на празен ход и всичко е нормално докато е в движение, иначе цяла нощ се зарежда акумулатора за да запали на сутринта и след като я угаса по някое време през деня и минат 4-5 часа- няма палене,вече не смея да я карам
Наско имал ли си такъв случай и сигурен ли си че е от акумулатора ,всички ми казват че проблема идва от динамото..дано да си прав, а нещо друго поврежда ли се от повишаването на тока??

Потребителски аватар
GAZ66
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Динамото подава по-висок ток

Мнение от GAZ66 » 19 апр 2014, 23:19

Колега kalo ти със сигурност трябва да си смениш акумулатора (щом го зареждаш цяла вечер,палиш сутрината и пак умира,значи е заминал). После както казва Наско, ще мислиш за алтернатора,ако не се оправият волтовете.
Няма утре,всичко е днес.

mag_kiril
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Динамото подава по-висок ток

Мнение от mag_kiril » 22 апр 2014, 21:01

Здравей,
на колата и няма нищо, както Наско казва. Нормално е да е 15,0В напрежението от алтернатора, особенно зимано време. Моята кола е съшата като твоята 1.6 Зтек 2001 и напрежението зимата е 14.8-15.0 В, лятото е 14.2-14.4 Вт. В сервизното ръководство пише, че това е нормално. Нямам изгорели крушки за изминалите 4 години.
Карам бавно.

Потребителски аватар
kalo_
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 18 апр 2014, 15:13
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i,74kw,2001,комби
Status: Извън линия

Re: Динамото подава по-висок ток

Мнение от kalo_ » 22 апр 2014, 21:19

Значи ,днес смених акумулатора и даваше 14-14,1 , благодаря ви много за инфото ; че все бях тръгнал към сервиза да я човъркат и ....

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Динамото подава по-висок ток

Мнение от Didibao » 22 апр 2014, 22:15

Не я закачай колата, нормално си е всичко, при студено време компютъра вдига зареждането при тези автомобили, сега като сте го мерили може и да е било 14 след 2 дни пак ще е 15 но си е нормално така си работи.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта