Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1

Мнение от tricky » 21 окт 2014, 21:55

Здравейте,

Фокусника /1.8TDDi комби/ отново ме изненадва с нови номера.

Изгаря ми постоянно бушон F32 - доколкото разбрах след оглед отговаря за:
- подсветката на таблото с километража
- подсветката на централната конзола
- зумера за включени светлини
- габаритни светлини /предни и задни/
- осветление на номера

Изгорих вече 2 бушона и някъде има проблем.
След смяна на бушона паля, включвам фаровете и след 5 секунди изгаря.
Проверих само крушките на габаритите и номера, утре проверявам стоповете, таблото и бутона на шофьорската врата, но ако не го открия ми се иска да проверя веригата.
Това което мисля да направя е следното:
- откачам акумулатора
- едната сонда на мултицета на маса - другата на плюса на дадена точка, като се махат крушките за да не затварят веригата.

Така дали ще открия проблема?


Благодаря Ви.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1

Мнение от Didibao » 21 окт 2014, 23:48

Сложи товарна лампа на мястото на предпазителя, и си провери кабелите в маншона на задния капак, предполагам, че ти е там проблема.
Изображение

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1

Мнение от dreadx » 21 окт 2014, 23:58

Едва ли можеш да махнеш всички крушки, за да не затварят веригата. Ако има крушка, не можеш лесно да прецениш дали е късо или няколко ома - крушката.
За бърза проверка на крушките може да сложиш поредния бушон и като запалиш габаритите на тъмно, двама човека отвън да гледат дали някоя крушка не свети (за 5-те секунди преди да изгори бушона). Въпреки, че това не го препоръчвам - може и крушка да е окъсила, но много по-вероятно е да са някакви жици.
Но ако гледаш с омметър - дали дава късо (то може да не е чисто 0-ома късото, ами нещо като почти късо и съизмеримо с крушките - та не може да се прецени по този начин.
Може би е по-добре да сложиш вместо бушон една по-мощна крушка с жици на мястото на бушона - ако има късо пак ще протече голям ток, но крушката ще светне и нищо няма да изгори. (ограничаване на тока с крушка)
И да откачаш различни неща, за да видиш от кое точно ще се окаже късото. Ако откачаш различни клонове на веригата, може да локализираш проблема.

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1

Мнение от tricky » 22 окт 2014, 00:40

Скоро правиха някакви прекъснати кабели в маншона на задния капак, нищо чудно някой да се е оголил. Бяха ги изолирали само с изолирбанд.

Колко да е мощна товарната лампа? Н4 дали ще свърши работа без да ми повреди инсталацията?

При проверката с мултиметър при махане на товара/крушка/ не трябва да затваря веригата освен ако има отечка на кръга и тогава е ясно, че ще има съпротивление .

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1

Мнение от dreadx » 22 окт 2014, 00:44

Така както изглежда наистина е в маншона. Ама смени кабелите със здрави парчета кабели и направи свръзката някъде по-далеч от двете страни на маншона, където не се огъва постоянно. (в смисъл - в маншона да няма снаждани жици - режеш отвън и отвътре и в маншона пускаш цяла нова жица)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1

Мнение от HACKO » 22 окт 2014, 09:48

tricky
Колко да е мощна товарната лампа? Н4 дали ще свърши работа без да ми повреди инсталацията?

При проверката с мултиметър при махане на товара/крушка/ не трябва да затваря веригата освен ако има отечка на кръга и тогава е ясно, че ще има съпротивление .[/quote]
Не ти трябва толкова голяма крушка 1-5W е достатъчна. Проверката с мултимер, както ти каза колегата, може да те заблуди, трябва да изключиш абсолютно всички консуматори във веригата, което е практически много трудно (да не кажа невъзможно). При проверката, ако всичко е нормално, крушката трябва да свети по-слабо, ако свети силно (нормално), значи има късо. След това започвай да изключваш дялове на инсталацията, за да локализираш в кой край а колата е проблема и след това проверявай отделните консуматори.
Преди да направиш каквото и да е провери там където е ремонтиран снопа и задължително смени изолирбанда с термошлаух а с изолирбанд, бандажирай целия сноп.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1

Мнение от dreadx » 22 окт 2014, 15:29

Не е желателно да свързва скъсаните жици в мястото, където най-много се огъва и къса - "ремонтираното" място.
По-добре е да сложи в маншона здрави кабели и да ги съедини извън маншона.

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1

Мнение от tricky » 22 окт 2014, 17:35

Май се оправих, и се надявам за постоянно.

Едната пластина на осветлението на номера опираше в корпуса.

Твърд метал е и нямам идея как се е огънал. Тези дни ще си купя термо шлаух и ще го изолирам с него.
За всеки случай сега на един стар бушон ще запоя 5W крушка да си я имам в колата за всеки случай, че остава и мултицет да мъкна в багажника.

Задната част на инсталацията с букса под ръчната ли се включва? Искам направо да взема целия кръг от някоя морга.

Потребителски аватар
Nuclear
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 07 фев 2009, 19:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 2000г, бензин
Местоположение: София, кв. Ге(т)о Милев.
Status: Извън линия

Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1

Мнение от Nuclear » 02 ное 2014, 23:30

Поне при комбито, отзад отляво като се махне пластмасовото правоъгълно капаче, се виждат 2 букси. По-голямата е за инсталацията на задния капак. Минава под лявата задна колонка, после по тавана и след това вътре в един гумен маншон отива в капака.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта