Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Здравейте,
Фокусника /1.8TDDi комби/ отново ме изненадва с нови номера.
Изгаря ми постоянно бушон F32 - доколкото разбрах след оглед отговаря за:
- подсветката на таблото с километража
- подсветката на централната конзола
- зумера за включени светлини
- габаритни светлини /предни и задни/
- осветление на номера
Изгорих вече 2 бушона и някъде има проблем.
След смяна на бушона паля, включвам фаровете и след 5 секунди изгаря.
Проверих само крушките на габаритите и номера, утре проверявам стоповете, таблото и бутона на шофьорската врата, но ако не го открия ми се иска да проверя веригата.
Това което мисля да направя е следното:
- откачам акумулатора
- едната сонда на мултицета на маса - другата на плюса на дадена точка, като се махат крушките за да не затварят веригата.
Така дали ще открия проблема?
Благодаря Ви.
Фокусника /1.8TDDi комби/ отново ме изненадва с нови номера.
Изгаря ми постоянно бушон F32 - доколкото разбрах след оглед отговаря за:
- подсветката на таблото с километража
- подсветката на централната конзола
- зумера за включени светлини
- габаритни светлини /предни и задни/
- осветление на номера
Изгорих вече 2 бушона и някъде има проблем.
След смяна на бушона паля, включвам фаровете и след 5 секунди изгаря.
Проверих само крушките на габаритите и номера, утре проверявам стоповете, таблото и бутона на шофьорската врата, но ако не го открия ми се иска да проверя веригата.
Това което мисля да направя е следното:
- откачам акумулатора
- едната сонда на мултицета на маса - другата на плюса на дадена точка, като се махат крушките за да не затварят веригата.
Така дали ще открия проблема?
Благодаря Ви.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Сложи товарна лампа на мястото на предпазителя, и си провери кабелите в маншона на задния капак, предполагам, че ти е там проблема.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Едва ли можеш да махнеш всички крушки, за да не затварят веригата. Ако има крушка, не можеш лесно да прецениш дали е късо или няколко ома - крушката.
За бърза проверка на крушките може да сложиш поредния бушон и като запалиш габаритите на тъмно, двама човека отвън да гледат дали някоя крушка не свети (за 5-те секунди преди да изгори бушона). Въпреки, че това не го препоръчвам - може и крушка да е окъсила, но много по-вероятно е да са някакви жици.
Но ако гледаш с омметър - дали дава късо (то може да не е чисто 0-ома късото, ами нещо като почти късо и съизмеримо с крушките - та не може да се прецени по този начин.
Може би е по-добре да сложиш вместо бушон една по-мощна крушка с жици на мястото на бушона - ако има късо пак ще протече голям ток, но крушката ще светне и нищо няма да изгори. (ограничаване на тока с крушка)
И да откачаш различни неща, за да видиш от кое точно ще се окаже късото. Ако откачаш различни клонове на веригата, може да локализираш проблема.
За бърза проверка на крушките може да сложиш поредния бушон и като запалиш габаритите на тъмно, двама човека отвън да гледат дали някоя крушка не свети (за 5-те секунди преди да изгори бушона). Въпреки, че това не го препоръчвам - може и крушка да е окъсила, но много по-вероятно е да са някакви жици.
Но ако гледаш с омметър - дали дава късо (то може да не е чисто 0-ома късото, ами нещо като почти късо и съизмеримо с крушките - та не може да се прецени по този начин.
Може би е по-добре да сложиш вместо бушон една по-мощна крушка с жици на мястото на бушона - ако има късо пак ще протече голям ток, но крушката ще светне и нищо няма да изгори. (ограничаване на тока с крушка)
И да откачаш различни неща, за да видиш от кое точно ще се окаже късото. Ако откачаш различни клонове на веригата, може да локализираш проблема.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Скоро правиха някакви прекъснати кабели в маншона на задния капак, нищо чудно някой да се е оголил. Бяха ги изолирали само с изолирбанд.
Колко да е мощна товарната лампа? Н4 дали ще свърши работа без да ми повреди инсталацията?
При проверката с мултиметър при махане на товара/крушка/ не трябва да затваря веригата освен ако има отечка на кръга и тогава е ясно, че ще има съпротивление .
Колко да е мощна товарната лампа? Н4 дали ще свърши работа без да ми повреди инсталацията?
При проверката с мултиметър при махане на товара/крушка/ не трябва да затваря веригата освен ако има отечка на кръга и тогава е ясно, че ще има съпротивление .
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Така както изглежда наистина е в маншона. Ама смени кабелите със здрави парчета кабели и направи свръзката някъде по-далеч от двете страни на маншона, където не се огъва постоянно. (в смисъл - в маншона да няма снаждани жици - режеш отвън и отвътре и в маншона пускаш цяла нова жица)
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Колко да е мощна товарната лампа? Н4 дали ще свърши работа без да ми повреди инсталацията?tricky
При проверката с мултиметър при махане на товара/крушка/ не трябва да затваря веригата освен ако има отечка на кръга и тогава е ясно, че ще има съпротивление .[/quote]
Не ти трябва толкова голяма крушка 1-5W е достатъчна. Проверката с мултимер, както ти каза колегата, може да те заблуди, трябва да изключиш абсолютно всички консуматори във веригата, което е практически много трудно (да не кажа невъзможно). При проверката, ако всичко е нормално, крушката трябва да свети по-слабо, ако свети силно (нормално), значи има късо. След това започвай да изключваш дялове на инсталацията, за да локализираш в кой край а колата е проблема и след това проверявай отделните консуматори.
Преди да направиш каквото и да е провери там където е ремонтиран снопа и задължително смени изолирбанда с термошлаух а с изолирбанд, бандажирай целия сноп.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Не е желателно да свързва скъсаните жици в мястото, където най-много се огъва и къса - "ремонтираното" място.
По-добре е да сложи в маншона здрави кабели и да ги съедини извън маншона.
По-добре е да сложи в маншона здрави кабели и да ги съедини извън маншона.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Май се оправих, и се надявам за постоянно.
Едната пластина на осветлението на номера опираше в корпуса.
Твърд метал е и нямам идея как се е огънал. Тези дни ще си купя термо шлаух и ще го изолирам с него.
За всеки случай сега на един стар бушон ще запоя 5W крушка да си я имам в колата за всеки случай, че остава и мултицет да мъкна в багажника.
Задната част на инсталацията с букса под ръчната ли се включва? Искам направо да взема целия кръг от някоя морга.
Едната пластина на осветлението на номера опираше в корпуса.
Твърд метал е и нямам идея как се е огънал. Тези дни ще си купя термо шлаух и ще го изолирам с него.
За всеки случай сега на един стар бушон ще запоя 5W крушка да си я имам в колата за всеки случай, че остава и мултицет да мъкна в багажника.
Задната част на инсталацията с букса под ръчната ли се включва? Искам направо да взема целия кръг от някоя морга.
- Nuclear
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 07 фев 2009, 19:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 2000г, бензин
- Местоположение: София, кв. Ге(т)о Милев.
- Status: Извън линия
Re: Постоянно изгаря бушон F32 - откриване на проблема Фокус МК1
Поне при комбито, отзад отляво като се махне пластмасовото правоъгълно капаче, се виждат 2 букси. По-голямата е за инсталацията на задния капак. Минава под лявата задна колонка, после по тавана и след това вътре в един гумен маншон отива в капака.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта