Проблем с ABS модул - лоша ел. връзка или...

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Проблем с ABS модул - лоша ел. връзка или...

Мнение от tricky » 21 ное 2014, 18:44

Здравейте, направих диагностика и ще съм много благодарен ако може да ме насочите към проблема.
Грешките са следните:

- C1145 Speed Wheel Sensor RF Input Circuit Failure - преден десен датчик дефект
- C1235 Speed Wheel RR Input Signal Missing - заден десен без сигнал
- B1676 Battery Pack Voltage Out Of Range - Изгорял ABS модул; ABS модул отворен или на късо; ABS модул лоша електрическа връзка; Слаб ток под 9 V към ABS модула
- B1342 ECU Is Defective - нямам идея какво е това

Не знам дали правилно разсъждавам, но всичко ме насочва към ABS модула и лоши връзки са от грешка В1676 от нея следват и грешки C1145 и С1235


Къде се намират връзките към ABS модула и кои са възможните места за слаби връзки?

Благодаря.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с ABS модул - лоша ел. връзка или...

Мнение от OgiDogi » 21 ное 2014, 18:57

- C1145 Speed Wheel Sensor RF Input Circuit Failure - преден десен датчик дефект - Прекъсната или окъсена верига, не зависи от В1676
- C1235 Speed Wheel RR Input Signal Missing - заден десен без сигнал - Здрава верига, но липсва сигнал, примерно от липсваща гривна в лагера
- B1676 Battery Pack Voltage Out Of Range - Изгорял ABS модул; ABS модул отворен или на късо; ABS модул лоша електрическа връзка; Слаб ток под 9 V към ABS модула - Комуникацията е правена на акумулатор и напрежението е паднало под допустимият минимум или по някое време акумулаторът е бил силно изтощен в движение (скапан алтернатор)
- B1342 ECU Is Defective - нямам идея какво е това - То си пише, че модулът е дефектен, това вече може да се дължи на В1676

Зареждаш акумулатора, чистиш грешките, палиш, караш и пак четеш.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с ABS модул - лоша ел. връзка или...

Мнение от tricky » 21 ное 2014, 21:32

Утре ще замеря акумулатора по следните стъпки:

1. Директно мерене върху клемите при запалване - U > 10V
2. Работещ двигател при празни обороти - включване на голям консуматор/дълги, климатик/ - U = 13.8 - 14.2V
3. При обороти 2000 - напрежение 14.2 - 14.6V
4. Измерване на алтернатор

Преглед на ABS модула. Доколкото виждам е под кутията с бушони в коша.

Грешките са изчистени, но ще се приложи всичко по последователноста на OgiDogi да видим какво ще стане.
Последна промяна от tricky на 22 ное 2014, 21:12, променено общо 1 път.

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с ABS модул - лоша ел. връзка или...

Мнение от tricky » 22 ное 2014, 13:51

Колеги, как се сваля кутуята с бушони която е в коша?

В нея влизат от долна страна страшно много кабели и няма как да се премести след като съм я откачил за да стигна до модула.

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с ABS модул - лоша ел. връзка или...

Мнение от tricky » 23 ное 2014, 16:36

Направих теста на акумулатора.
Всичко е ОК.

Състояние в покой - 12.50V
Подгрев - мин. 11.23 V
Запалване - мин. 9.6 V
Свободни обороти - 14.48-14.51 V
Свободни обороти + консуматор - - 13.95 - 14.48
2000 оборота - 14.51-14.53 V

Линк към теста.
http://vbox7.com/play:1b0617b1be

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с ABS модул - лоша ел. връзка или...

Мнение от tricky » 25 ное 2014, 21:41

Направена е втора диагностика.

- ABS - C1234 Speed Wheel RF Input Signal Missing - - Здрава верига, но липсва сигнал
- MFD - Multifunctional Display B1342 - Control Unit internal Failure
- MFD - Multifunctional Display B2143 - Permanent Error

Разликите в ABS-a е, че при първата диагностика на преден десен даде прекъсната или окъдена верига/грешка C1145/ сега липсва сигнал. Грешките са идентични. Ще го замеря да видя какво е съпротивлението на датчика и дали е здрав.

Модула на Мултифункционалния дисплей го дава, че е дефектирал - къде да го търся модула?
P.S. Кое точно се води Мултифункционален дисплей - главното табло зад волана или дисплейчето на борд компютъра в дясно? :?:

Колеги, дайте съвет как да стигна до ABS помпата - това което успях да измисля е да се махне кутията на въздушния филтър. От там ли?

Колата е Форд Фокус 1.8 ТДДИ

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с ABS модул - лоша ел. връзка или...

Мнение от tricky » 20 дек 2015, 11:03

Проблема беше решен.
Буксата на преден десен датчик беше силно разхлабена и замърсена.
Почистих я със спрей за ел.вериги, обливане с Вд40 и издухване с въздух.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта