1.8 дизел не пали - дали е изтощен акумулатор? (РЕШЕН)

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

1.8 дизел не пали - дали е изтощен акумулатор? (РЕШЕН)

Мнение от Drake » 12 фев 2008, 09:32

Здравейте колеги,

Вчера форда отказа да запали. При завъртане на ключа стартерът превърта лениво 4-5 пъти и спира. При спирането загасват и лампите на таблото.
Това са класическите симптоми на изтощен акумулатор. Затова днес сутринта помолих един приятел с Ауди 80 да дойде да даде ток и да запалим. За съжаление, резултатът беше същия - стартерът превърта няколко пъти и спира. Лампите на таблото също гаснат.
При закачане на кабелите към двата акумулатора оборотите на аудито леко падат, което значи, че моят акумулатор започва да се зарежда. Също така, при самото закачане на минусовия кабел прехвърчат леки искри. Поради тези две причини си мисля, че вероятно не е контактен проблем със самите кабели.
Моят форд е 1.8 чист дизел, акумулаторът е Монбат 75Ah с повишен стартов ток (според брошурката) купен декември 2006-та (още е гаранционен). Аудито на приятелчето е бензин с акумулатор 60Ah. Възможно ли е генератора на аудито да е слабичък и да не може да достави необходимото количество ток за палене на дизеловия двигател? Ако не, какви са другите възможни проблеми?

Форда последно запали в събота вечерта и ми направи впечатление, че стартера завърташе по-бавно от обикновено.
Последна промяна от Drake на 15 фев 2008, 15:44, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 12 фев 2008, 10:28

Според мен, тока от Audi - то би трябвало да е стотатъчен, а и приятеля ти като дава ток също да подава и газ. Провери ако можеш дали всички кабели към стартера са закачени добре, имаш достъп до тях като легнеш под колата, виждат се лесно, дебели са. Провери ги за обра връзка, окисления ръжди, също така самите кабели завършват с кабелни обувки от мед, при мен едната се беше позачупила леко. Дизела ти за да запали му трябва хубав ток и добре въртящ стартер, нямаш ли ги тези неща не го мъчи, особенно в студено време. Успех, и пиши какво е станало.

schumi
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 12 авг 2006, 21:31
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Status: Извън линия

Мнение от schumi » 12 фев 2008, 18:53

На моето мондео 1.8 ТД веднъж ми се е налагало да го паля с кабели от друга кола понеже акумулатора беше здал багажа и не стана,явно кабелите бяха тънки(уж са за 400А),но изобщо не искаше да завърти,проблема го реших с нов акумулатор .

Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Мнение от eekset » 13 фев 2008, 17:27

акумулатора ти сигурно е добре, но щом има "искрички" някъде ти отива тока. на мойта печка има малка консумация, но тя е от часовничето и радиото. ако има искри, имаш и консумация която всеки път ще ти "изяжда" акумулатора. зареди го и виж дали ще запали добре. ако да - добре(ще си намериш отечката и готово), ако не - зачистваш клемите, както пише по-горе и ако пак върти кофти - стартера на ремонт.

УСПЕХ!
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
zaxyg
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 15 май 2007, 19:29
Модел на автомобила: Ситроен Ксантия 1,6i '95 и Пежо 106 '96
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от zaxyg » 13 фев 2008, 20:09

Най-лесно ще видиш дали е от акумулатора, когато го заредиш и пробваш. На брат ми дизела пали от раз, но веднъж му беше паднал акумулатора и може би 10 минути му давах ток, докато събере достатъчно, че да запали. Както казаха по-горе, на дизела му трябва силен ток. :)
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=196549&photo=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 13 фев 2008, 23:34

На Ескорта така му бях нагласил акумулатора, че веднъж се наложи да ми дават ток и нищо не се получи докъто не свалихме акумулатора от другата кола и не го сложихме на моя ЛъФ, та го взривихме с малко повече въртене щото се беше и позадавил (карбуратор).
Обърнах му внимание после на акумулатора и всичко беше 6 .. е не баш но па и той си бе на май повече от 6 години и през това време никой не му е обръщал внимание.

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от Drake » 14 фев 2008, 13:00

Благодаря за отговорите колеги!

Нямам възможност да се навирам под колата да гледам кабелите (много нисък тоз форд беее :P ), особено на мястото на което съм паркирал.
С друг акумулатор не съм пробвал - сегашния ми е гаранционен и ако се окаже в него проблема, трябва да ми го сменят. При закупуването на нов ще имам един излишен :)
Вчера вечерта с едно другарче цял час се мъчихме с кабели но без успех. Знам, че дизеловите двигатели хич не обичат да бъдат палени с бутане, затова и хич не съм пробвал.
Днес колата бе вкарана в бокса - като има новни ще пиша пак.

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 14 фев 2008, 17:40

При палене с кабели от друг акумулатор,особено при дизел трябва да се използват максимално къси кабели със сечение не по-малко от 35мм.Само ще добавя,че при споменатия проблем трябва да се проверят генератора,подгряващите свещи и тяхното реле.Успех.

Потребителски аватар
Vacuum
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 01 юни 2007, 13:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TDI
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Vacuum » 14 фев 2008, 17:53

И аз имах такъв проблем миналия месец. Заредих си акумулатора за 6-7ч. и от тогава няма проблем. И моя е нов, взех го есента. Просто от това каране само в града, на фарове и стъклонагреватели, акумолатора не успява да се зареди.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 15 фев 2008, 10:26

Ц, успява ако всичко по ел.системата си върши работата както трябва.
И няма утечки нейде :wink: .

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 15 фев 2008, 10:37

Свали стартера и му направи една профилактика. Четки, лагери, почистване и смазване. Огледай си и лагерите за луфтове.

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от Drake » 15 фев 2008, 15:43

В крайна сметка наистина се оказа акумулатора.

Днес обърнах внимание на опаковката на кабелите, с които се мъчихме да запалим - пише си 200 ампера. Продават ли се някъде кабели специално за дизели - например за 400 ампера и някакви по-нормални накрайници? На споменатите кабели клемите са така направени, че имат смешна контактна площ...

schumi
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 12 авг 2006, 21:31
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Status: Извън линия

Мнение от schumi » 15 фев 2008, 16:22

Ами моите дето си купих са за 400 А но и с тях не стана явно трябва да са по дебели 800 и нагоре.Вземал съм ги от Практикер.

Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Мнение от eekset » 15 фев 2008, 19:41

виждал съм кабели за 600А в Шел, но май бяха ограничена бройка, наква промоция. пробвай все пак, може да има останали...
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от Drake » 16 фев 2008, 14:30

Днес ходих при акумулаторджията от който купих акумулатора за да правя рекламация. Според него обаче, акумулаторът е ОК, но алтернатора не поддържал достатъчно напрежение. Сега при включени фарове и вентилатор на купето напрежението от алтернатора е 13.2, а трябвало да е не по-малко от 13.7 и не повече от 14.5.
А в сервиза ми казаха, че алтернатора си зареждал нормално. Сега заради тях съм един акумулатор назад :(

М/у другото стария акумулатор, който е в гаранция, се продава (трябва обаче да бъде зареден). Ще пусна отделна тема в "Продавам" със снимки, но ако някой се чувства заинтересован, може да пише на лични.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 16 фев 2008, 14:38

Земи го зареди, не го дръж разреден щото се скапва.

ndrive
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 03 юни 2007, 23:10
Модел на автомобила: FORD ESCORT DIESEL 91 1.8
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от ndrive » 18 фев 2008, 15:37

Атернатора ти е екстра зареди акумолатора до дупка.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта