Проблем с запалването на Скорпио

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Mr.Scorpion
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 05 фев 2006, 23:13
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 Ghia
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Проблем с запалването на Скорпио

Мнение от Mr.Scorpion » 05 яну 2009, 23:09

Не мога да разбере акумулатора ми започва да свети на високи обороти,и то колкото по високи толкова по силно.
И 1 седмица след то акумулатора финишира.Смених четките на динамото и се оправи за малко 4-5 дена и след това пак.И сега последно то е както си карам на фарове и таблото и всички лампи по него започват да светят по слабо и накрая колата гасне.
И понякога пали както трябва а по някога едвам едвам и събаря акумулатора.
Някои има представа от какво може да е това?
Изображение Изображение

dimitarr
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 07 ное 2008, 17:42
Модел на автомобила: Ford escort 1,8 tdi 95-ta 100magareta escort 1,8tdi 99-ta 90 magareta
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с запалването на Скорпио

Мнение от dimitarr » 06 яну 2009, 01:24

Провери си проводниците от зареждането до акумолатора може да има някои прекъснат и тук там да зарежда.Или релето за зареждането може да ти е зле. Сложи един волт метър да видиш какво става като запали.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с запалването на Скорпио

Мнение от cocoff » 06 яну 2009, 08:02

Има един куп теми за тестване на алтернатор и акумулатор
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с запалването на Скорпио

Мнение от Edinuser » 06 яну 2009, 09:21

Провери какво ти е напрежението на акумулатора при запален двигател.
Според мен може да е и лоша маса.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с запалването на Скорпио

Мнение от cocoff » 07 яну 2009, 12:16

Кратък преговор:
1. Мери се напрежението на (червените точки)оловните терминали(стърчушки) на акумулатора по време на палене. Напрежението не трябва да падне под 10В.
2. Както 1, но се мери на (жълтите точки) щипките (или както им казват). Разликата да не надвишава 0.1В.
3. Същото мерене, но на плюса на стартера (минус е корпусът му). Разликата да не надвишава 0.5В
4. При работещ загрял двигател и включени дълги светлини се мери напрежението на акумулатора. Обикновено трябва да е 13.8-14.2(рядко 14.5) волта.
5. Работещ двигател, без консуматори, 1500-2000 об/мин в продължение на 1 минута напрежението не трябва да надвиши 14.8 В.
Тези измервания и стойности важат в повечето, но не във всички случаи.
Прикачени файлове
542840089uVgRqW_fs.jpg
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Проблем с запалването на Скорпио

Мнение от nikolovvd » 08 яну 2009, 01:36

Mr.Scorpion написа:Не мога да разбере акумулатора ми започва да свети на високи обороти,и то колкото по високи толкова по силно.
И 1 седмица след то акумулатора финишира.Смених четките на динамото и се оправи за малко 4-5 дена и след това пак.И сега последно то е както си карам на фарове и таблото и всички лампи по него започват да светят по слабо и накрая колата гасне.
Като си спомня датата 12 юли 2008 година и мястото - прохода Шипка се сещам, че и тогава неможа да запалиш.
Като те знам, че необичаш да стягаш клемите на акумулатора не се очудвам за проблема ти.
Това че ти намалява осветлението по таблото говори, че не се зарежда акумулатора. Когато видиш отново този ефект, спирай веднага, вдигай капака и мери напрежението на акумулатора без да гасиш колата. Със сигурност е под 10V. Много е вероятно в електронния блок (т.нар. реле) да има топлинен пробив и да спира да работи, когато двигателя е добре загрел.
Специално Скорпиото държи 14.2-14.4V при работещ двигател, независимо от оборотите.

Потребителски аватар
Mr.Scorpion
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 05 фев 2006, 23:13
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 Ghia
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем с запалването на Скорпио

Мнение от Mr.Scorpion » 08 яну 2009, 19:16

Клемите са ми стегнати още от както се върнах от събора :wink:
Проблема разрешен проверих кабелите и излезе че е от една "обувка" на един кабел който влиза в динамото държала се е на косъм вече сложих нова и всичко е 6 точки.
Да и моето сега вече си ги държи 14-14,2 :D:
Изображение Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта