Пали трудно при загрял двигател

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Пали трудно при загрял двигател

Мнение от samsung_bg » 25 яну 2009, 18:15

Изключително рядко се случва и то при нормално загрял двигател - пали значително по-трудно. Когато мотора е студен никога не се е случвало. Акумулатора е добър, върти си без проблем. Зиме, лете пали си от раз, но когато и скимне трябва да задържа ключа 4-5 секунди, за да запали. На какво може да се дължи това?
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7884
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Пали трудно при загрял двигател

Мнение от paci » 25 яну 2009, 19:52

samsung_bg написа:Изключително рядко се случва и то при нормално загрял двигател - пали значително по-трудно. Когато мотора е студен никога не се е случвало. Акумулатора е добър, върти си без проблем. Зиме, лете пали си от раз, но когато и скимне трябва да задържа ключа 4-5 секунди, за да запали. На какво може да се дължи това?
Същото се случва и при мен.
Не е много често и се търпи.
Разход, динамика и разход на масло са ми отлични.

Нямам идея на какво се дължи и мислих и аз да пускам тема, но все забравям.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7884
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Пали трудно при загрял двигател

Мнение от paci » 25 яну 2009, 21:15

mitaka76 написа:В едно ръководство пише че възможна причина е нехерметичност на смукателната система (въздуха). Но там е написано още че тогава и работата на двигателя е неравномерна, а при вас това отсъства.
Хмм

Преди кутията ми на въздушния филтър колко е била затворена тя си знае.
От как съм я взел на първото обслужаване видяхме видите ама майсторчето вика, че няма проблем затваряла. 2 види май държаха.
При последната смяна на маслото и филтрите съм оправил видите и кутията мисля, че е затворена перфектно.

Напоследък беше зачестил проблема.
Оня ден видях, че ми се е разхлабила горната вида на снадката където се нанизва MAFa на въздушния филтър и тръбата изкочила доста.
Завих я и сега като знам за това ще наблюдавам дали има връзка.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Пали трудно при загрял двигател

Мнение от tankovbg » 26 яну 2009, 12:50

"....При нормално загрял двигател - пали значително по-трудно........"
Замърсени инжектори според мен, които в загрято състояние изпускат гориво, което омокря свещите и съответно пада налягането в тръбопроводите. Мери се налягането на горивото при студен и топъл двигател (в изгасено състояние), за целта има една пробка на горивната рейка с малко капаче от страната на първи цилиндър(синичко или зеленичко беше май).
Чистене на инжектори не правим, а е необходимо.
Наливаме горива с какви ли не присадки, оня ден писах за отлагане на метални окиси по изолаторите на свещите ми (стават тухлено червени). Това показва повишено съдържание на присадки имащи в състава си метал. Но този метал се отлага навсякъде, дори по инжекторите.
Проучих за качествата на горивата и вече зареждам само от Лукойл и Еко.

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Пали трудно при загрял двигател

Мнение от by_cec » 26 яну 2009, 13:22

Направи си проба да палиш с малко газ ,когато е топла и ако пали веднага най вероятно прословутото клапанче (м.п.х.) ти прави парчета. Успех.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7884
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Пали трудно при загрял двигател

Мнение от paci » 26 яну 2009, 13:33

Зареждам САМО на Лукойл!
Паля ВИНАГИ без да барам педала на газта!
Проблеми с празния ход НЯМАМ!

Това което казваш като експеримент за диагностика няма как да стане.
Проявява се в случаен момент, пали си с малко повечко завъртания на стартера и след това забравяш за проблема до следващото проявяване.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Пали трудно при загрял двигател

Мнение от samsung_bg » 26 яну 2009, 13:53

paci написа:...
Не е много често и се търпи.
Разход, динамика и разход на масло са ми отлични.
...
Аболютно същото е и при мен. Две години и половина зареждах само от OMV, сега от два месеца само от Лукойл и това по-трудно палене си го има понякога. Що се отнася до кутията на възд. филтър при мен всичко е ОК. Прилепнала е идеално и всички види са добре. Виж инжектори никога не съм чистил и никога не съм слагал никакви добавки в бензина. Проблеми с празния ход и аз нямам, клапана съм го чистил. Задържането на високи обороти при мен беше от TPS-а.
Изображение

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Пали трудно при загрял двигател

Мнение от Ghost_Rider » 26 яну 2009, 17:57

tankovbg като разкачиш куплунга на MAF двигателя не гасне. А моя байпасен клапан го чистих първо с бензин,после със спрей и си мислех ,че е OK,но като го монтирах на колата оборотите от 850 падаха на около 500. После го чистих с ултразвук и познай каква чернилка излезе отвътре,а уж го бях чистил преди това. Оттогава проблеми с ниските обороти нямам.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Пали трудно при загрял двигател

Мнение от samsung_bg » 26 яну 2009, 18:35

Ghost_Rider написа:...
А моя байпасен клапан го чистих първо с бензин,после със спрей и си мислех ,че е OK,но като го монтирах на колата оборотите от 850 падаха на около 500. После го чистих с ултразвук и познай каква чернилка излезе отвътре,а уж го бях чистил преди това. Оттогава проблеми с ниските обороти нямам.
Той затова се чисти с Меглио, светва >:D<:
Колеги, като четох мненията Ви по въпроса си мисля да си почистя дюзите на ултразвук. Бързо ли става и какво трябва да питам дали имат в сервиза - ултразвукова вана ли се води :roll:
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Пали трудно при загрял двигател

Мнение от tankovbg » 27 яну 2009, 10:03

Ултразвукова вана се води
Технологията е следната:
Във вана, от която най-важен е почистващия химикал, се поставят инжекторите и за да се скъси времето на почистване, течноста се вибрира с ултразвукови излъчватели.
Това е най-елементарния способ!
Ако обаче, в този процес се включи и активиране на инжекторите с някаква честота, ефекта е много по-сериозен, отколкото чистенето им само в статично положение!
Но внимавай, не се хващай на аматьори, може да съсипеш инжекторите.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: проба

Мнение от Любо » 29 яну 2009, 15:20

Хвърлихте ме в размисъл... ама все си мисля, че ако имахте проблеми със задръстени дюзи (или "пикаещи" дюзи) това щеше да се отрази и при работата на двигателя. А вие и двамата казвате, че с динамика, разход и пр. нямате проблеми и всичко е ОК...
За това си мисля да проверите вакуум реголатора или с други думи налягането, както вече някой ви посъветва, на студен и на загрял двигател.
Тове е по-евтина процедура от чистенето на дюзите, също така е по-бърза. Освен това ще отметнете вероятна причина за проблема. Защото според аутодата е възможно трудно палене при загрял двигател:
1) електрическа връзка - акумулатор
2) горивен филтър/помпа
3) системата за постъпване на въздух/изпускане от вакуумните линии
4) Системата за управление на двигатела - връзки/кабели (Аз това го разбирам датчици, куплунци и жици)
5) ECT
6) Налягане на свежото гориво/реулатор за налягане на горивото (те за туй писах по-горе, пък реших все пак да ви дам цялото инфо от каталога)
7) инжектори
8 ) компютъра - те тва не и го пожелавам....

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Re: проба

Мнение от demiro » 29 яну 2009, 16:23

Аз за себе си съм открил следната закономерност при моя Мондю.Ако на загрял двигател врътна веднага-пали от раз,малко да поизчакам на включен контакт и иска няколко превъртания на стартера.
Изображение

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: проба

Мнение от samsung_bg » 29 яну 2009, 16:31

demiro написа:Аз за себе си съм открил следната закономерност при моя Мондю.Ако на загрял двигател врътна веднага-пали от раз,малко да поизчакам на включен контакт и иска няколко превъртания на стартера.
Това при мен го няма. Пак да кажа, че проблема се появява изключително рядко, и дори да изчаквам на контакт или пък да завъртя ключа веднага, мизерийката си е на лице.
Не е болка за умиране, но може да се задълбочи и да не ще да пали.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта