Вентилатор на Фокус
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Вентилатор на Фокус
Форд Фокус 1.8 TDdI '00 с климатик. Вентилатора на парното работи на първите три степени ( които са през резистор доколкото прочетох тук) , а 4-та директна скорост я няма никаква. Свалих капака под жабката, с мъка и късмет разкачих буксата, прочистих, нямаше нагоряло, смазах но никакъв ефект. Бих се радвал някой препатил като мен да сподели идея или горчивия си опит?
- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на Фокус
Колега не знам за фокуса но на повечето коли този проблем идва от ключа за степените така че не е лошо да провериш какво идва от него
- libra
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 15 апр 2007, 23:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Zetec Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на Фокус
Здравей.
Проблемът на 99% е в копчето за степените (потенциометъра).
Ще кача снимка, понеже няма да мога да го обясня точно.
Има 5 медни пластини + една, която се плъзга по тях и прави контакт.
Понеже материала е мек, а от напрежението температурата се повишава, се получава вдлъбнатина или нагаря мястото на триенето на двете пластини.
За да си сигурен че е от него може да провериш, като натиснеш копчето навътре към таблото. По този начин ще се допрат двете пластини, ще стане контакт и вентилатора трябва да завърти.
Копчето се разглобява и с малко желание може да се отремонтира. Иначе ново е около 60 лв. в Мото Пфое
Проблемът на 99% е в копчето за степените (потенциометъра).
Ще кача снимка, понеже няма да мога да го обясня точно.
Има 5 медни пластини + една, която се плъзга по тях и прави контакт.
Понеже материала е мек, а от напрежението температурата се повишава, се получава вдлъбнатина или нагаря мястото на триенето на двете пластини.
За да си сигурен че е от него може да провериш, като натиснеш копчето навътре към таблото. По този начин ще се допрат двете пластини, ще стане контакт и вентилатора трябва да завърти.
Копчето се разглобява и с малко желание може да се отремонтира. Иначе ново е около 60 лв. в Мото Пфое
- sharo_baro
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 02 авг 2006, 17:38
- Модел на автомобила: ford focus 2.0 16V на части ;( FORD PUMA 1.4 16V
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на Фокус
100% е от копчето
4-та степен са слабост на фокусите
наскоро един приятел си смени цялото копче
за инфо-30лв. от морга
4-та степен са слабост на фокусите
наскоро един приятел си смени цялото копче
за инфо-30лв. от морга
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на Фокус
Благодаря ви колеги! Идеята е добра, и аз имах съмнения относно копчето, но друго си е да попиташ по-опитни колеги. Дано почивните дни са достатъчно сухи че да позволят подобна манипулация....засега ще го разглобя да видя положението, а ако се наложи и копче ще купувам! И разбира се, ще ви информирам. Отново благодаря за съветите!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта