Крушки на фарове - проблемче

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
pux
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 19 юни 2007, 13:54
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Крушки на фарове - проблемче

Мнение от pux » 21 окт 2009, 17:18

Имам един дребен, но досаден проблем. Значи крушките на фаровете ми са къси/дълги в едно - H4, ако не бъркам. Куплонга на крушката се включва, посредством 3 кабелчета с клеми, които се събират в едно през едина пласмасова букса. Е тази букса мине, не мине и все се стопява. И на 2-та фара! На единия - при кабелчето за къс, а другия на масата. Сменям ги, ама все тая! Връзката не е хлабава ... и не мога да се сетя, какъв е проблема. Някакви идеи? Засега съм ги махнал, но не знам дали от това може да произтече някакъв друг проблем.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от bateto_toshko » 21 окт 2009, 23:05

Крушките ти с каква мощност са?Ако са с по голяма от предписаната от производителя , това може да е причината да ти се топи буксата.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

pux
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 19 юни 2007, 13:54
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от pux » 22 окт 2009, 11:24

Крушките са стандартни - 55W.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от HACKO » 22 окт 2009, 12:02

Ами ти изключи всички възможни варианти (хлабави клеми или мощни крушки), остава качество на буксите. Аз съм боднал 100W крушки и пак нямам проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

pux
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 19 юни 2007, 13:54
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от pux » 22 окт 2009, 13:53

А де!!! След първите стопени букси си купих такива от МотоПфое! Същата работа. Единственото което ми идва наум е нещо крушките да не са наред все пак, нищо че са 55/60W. Ma Hella не ми се виждат чак толова ментеливи ... То затова и питам, де :).

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от Ianaki » 22 окт 2009, 18:29

Ам че то Hella са си оригиналните!

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от by_cec » 11 ное 2009, 11:15

Рефлекторите в какво състояние са ?

Потребителски аватар
maxpoint
потребител
потребител
Мнения: 1265
Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от maxpoint » 11 ное 2009, 11:33

by_cec написа:Рефлекторите в какво състояние са ?
Тва па нема нищо,ама нищо общо с проблема на колегата....
Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от by_cec » 11 ное 2009, 11:48

maxpoint написа:
by_cec написа:Рефлекторите в какво състояние са ?
Тва па нема нищо,ама нищо общо с проблема на колегата....
Предлагам ти тема за лабараторно: Матирай или по-добре премахни отражателния слой на рефлектора(за предпочитане пластмасов),после включи стандартна крушка на номинално напрежение за поне 30 мин. и след това пак ще дебатираме.

Потребителски аватар
maxpoint
потребител
потребител
Мнения: 1265
Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от maxpoint » 11 ное 2009, 12:38

by_cec написа:
maxpoint написа:
by_cec написа:Рефлекторите в какво състояние са ?
Тва па нема нищо,ама нищо общо с проблема на колегата....
Предлагам ти тема за лабараторно: Матирай или по-добре премахни отражателния слой на рефлектора(за предпочитане пластмасов),после включи стандартна крушка на номинално напрежение за поне 30 мин. и след това пак ще дебатираме.
И как ще се отрази това на буксата ,че нещо не се сещам *00147*
Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от peterdi_bg » 11 ное 2009, 12:57

Предлагам ти тема за лабараторно: Матирай или по-добре премахни отражателния слой на рефлектора(за предпочитане пластмасов),после включи стандартна крушка на номинално напрежение за поне 30 мин. и след това пак ще дебатираме.
Доколкото разбирам, имаш предвид че ако рефлектора не е свестен се загрява фара и затова се стопява буксата? Е да, ама не би ли трябвало да се стопява цялата, а не само на едно място.

Това с топенето при масата ме притеснява, а проблема може да не е изобщо там, просто там имаш нагряване, и при мене често е имало проблем на едно и загряване на друго място, където има букса или ключ.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от by_cec » 11 ное 2009, 13:29

Доколкото разбирам, имаш предвид че ако рефлектора не е свестен се загрява фара и затова се стопява буксата? Е да, ама не би ли трябвало да се стопява цялата, а не само на едно място.
Да, точно това имам предвид. И ако рефлектора е метален ,на него няма да му проличи, но на пластмасовият куплунг подгрят до 200 градуса токът ,който протича през контактните му пера ще подпомогне стапянето в локално място. Както повечето от нас знаят специфичното съпротивление на металите се повишава с повишаване на температурата т.е. процеса е лавинообразен. Надявам се това да е достатъчно достоверна хипотеза.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от peterdi_bg » 11 ное 2009, 13:31

Има логика и то доста.

При мен тия букси никога не са се топили. Съдейки по вида им, са оригиналните. Единия фар е сменян, другият не знам. Но според мен по-скоро има проблем с ток, отколкото с прегряване от фара.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от bateto_toshko » 11 ное 2009, 14:33

pux написа:Имам един дребен, но досаден проблем. Значи крушките на фаровете ми са къси/дълги в едно - H4, ако не бъркам. Куплонга на крушката се включва, посредством 3 кабелчета с клеми, които се събират в едно през едина пласмасова букса. Е тази букса мине, не мине и все се стопява. И на 2-та фара! На единия - при кабелчето за къс, а другия на масата. Сменям ги, ама все тая! Връзката не е хлабава ... и не мога да се сетя, какъв е проблема. Някакви идеи? Засега съм ги махнал, но не знам дали от това може да произтече някакъв друг проблем.
добре де , защо не пробваш със някакви обикновени крушки временно , ако пак прегаря , значи не е от крушките.Има едни евтини китайски , масово ги продават.Аз бях в началото с такива , светят слабо , но и не са скъпи.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
maxpoint
потребител
потребител
Мнения: 1265
Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от maxpoint » 12 ное 2009, 09:04

by_cec написа:
Доколкото разбирам, имаш предвид че ако рефлектора не е свестен се загрява фара и затова се стопява буксата? Е да, ама не би ли трябвало да се стопява цялата, а не само на едно място.
Да, точно това имам предвид. И ако рефлектора е метален ,на него няма да му проличи, но на пластмасовият куплунг подгрят до 200 градуса токът ,който протича през контактните му пера ще подпомогне стапянето в локално място. Както повечето от нас знаят специфичното съпротивление на металите се повишава с повишаване на температурата т.е. процеса е лавинообразен. Надявам се това да е достатъчно достоверна хипотеза.
Не е достатъчна,хайде сега ти си направи един експеримент,вземи нова букса и нова крушка /без никакви рефлектори и тн./включи я и я остави да свети колкото време искаш и ми кажи дали буксата се е стопила ....
Повече няма да споря,достатъчно оспамихме темата на колегата >:D<:
Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/

фук-фук
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 15 май 2008, 09:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Крушки на фарове - проблемче

Мнение от фук-фук » 12 ное 2009, 09:51

Аз се сещам за две основни причини за прегряване на оразмерена електрична система:
1. Лоши връзки - автомобилните букси проявяват изненадващо упорство в това, да не осигуряват добър контакт. Моят скромен опит подсказва, че напоследък и WD40 губи битката с буксите.
2. Има утечка на ток. Някъде нещо опира от време на време и прокарва непредвиден ток по непредвидена верига.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта