Ръководство за ремонт на нагревателите на задното стъкло
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ръководство за ремонт на нагревателите на задното стъкло
Обычно рекомендуемые способы ремонта греющих нитей заднего стекла меня не очень вдохновили - малоэффективность недорогих токопроводящих клеев (со слов тех, кто пробовал), и высокая цена фирменных смесей. Самому сделать хорошо проводящий состав тоже не удалось - смеси металлической (медной, серебрянной не было, а алюминиевую и пробовать не стал - имхо это бесполезно из-за непроводящей окисной пленки) пудры (пробовал добавлять и графит, в разных пропорциях) с клеем или полиэфирной смолой начинают достаточно проводить ток лишь при такой густоте, при которой смесь перестает быть клейкой, и не прилипает ни к стеклу, ни к напылению. А проводимость склейки должна быть высокой - ток одной нити достигает 1,5-2 амперов.
Единственым простым и надежным решением оказалось электролитическое покрытие медью небольших (не более 1-1,5 см) по длине участков греющих нитей. В моем случае из пяти восстановленных нитей четыре благополучно дожили до сего дня - а прошло уже около двух лет.

Итак - описание технологии.
Из реактивов нужен сульфат меди - более известный как медный купорос (применяется в растениеводстве и строительстве), и серная кислота - вполне подойдет электролит из аккамулятора.
Из инструмента - отрезок медной (желательно именно медной - не латунной. Вполне подойдут несколько отрезков медного провода сложенных в пучек) трубки или прутка диаметром 6-10 мм и полоска ткани шириной 20-30 мм и длиной примерно полметра.
На конец прутка следует намотать полоску ткани на половину ее ширины - должно получится нечто вроде кисточти. Сверху надо наложить бандаж из нитки, чтобы ткань не размоталась.
Приготовление электролита - не путать с электролитом акка - тоже не представляет сложности. В пол-стакана воды насыпается пару чайных ложек медного купороса, и размешивается до растворения. Не растворилось полностью - не страшно, не обращайте внимания. В полученный р-р надо добавить 0,2-0,3% процента концентрированной серной кислоты или 0,5-1% электролита для аккумулятора - это примерно половина чайной ложки электролита на эти полстакана.
Ну и собственно процесс. Обе клеммы стекла подсоединяются к "массе" (если стекло установлено в автомобиле и на нем цела хотя бы одна греющая нить - ничего делать не надо), а к трубке с тряпкой подсоединяется "плюс" аккумулятора. Мочим положительный электрод в растворе и начинаем активно и непрерывно натирать место обрыва нити в течении 3-5 минут. Через раствор проходит ток, который переносит ионы меди с электрода на греющую нить. При небольшом повреждении нити разрыв полностью затягивается медью, при больших разрывах омедненные участки следует облудить неперегретым паяльником и припаять перемычку из тонкого провода.
Ограничивать ток не требуется, т.к. через несколько секунд анод пассивируется и ограничивает протекающий ток. Не следует забывать, что раствор содержит серную кислоту - для кожи такая концентрация неопасна, но на одежде через неделю - две появляются дырки
( Поэтому не советую проводить процесс без снятия стекла, хотя это вполне возможно
ТРАДИЦИОННЫЕ СПОСОБЫ:
РЕМОНТИРУЕМ ОБОГРЕВАТЕЛЬ ЗАДНЕГО СТЕКЛА
Hа всех современных автомобилях задние стекла - с обогревателем. Иногда отдельные токопроводящие полоски обогревателя перестают работать. Hапомним некоторые способы их ремонта, опубликованные ранее в журнале "За рулем".
Повреждено лучше всего искать с помощм вольтметра, подсоединив один его вывод к токопроводящей шине, а другим проводя по неработающей полоске.
Места повреждений можно спаять мягким низкооловянистым припоем ПОС-18 или ПОСС-4-6, используя в качестве флюса хлористый цинк. Если поврежден длинный участок - лучше припаять тонкую медную или серебряную жилку от провода.
Еще один способ - промазать поврежденные места полосок смесью графитового порошка и небольшого количества эпоксидного клея.
Можно с обратной стороны стекла установить сильный магнит, а на место повреждения проводника насыпать мелкие железные опилки, которые восстановят контакт. Затем покрыть опилки нитролаком, а после его высыхания - убрать магнит. Сложность здесь - попасть опилками точно на полоску проводника, а не по всей поверхности напротив магнита, чтобы место ремонта не было заметно.
Последний способ. Серебряные опилки (например, сточенный надфилем сплав с контакта негодного силового реле) надо насыпать в сгиб листка бумаги, туда же добавить каплю нитроклея. Быстро скатать кончиком ножа цилиндрик длиной 2...3 и диаметром 1 мм и наложить его на место повреждения. Затем - раздавить, чтобы плотно сжать опилки, и удалить лишнее.
Во всех перечисленных случаях предварительно надо очистить токопроводящую полоску от лака (лучше - согнутой стальной проволочкой, скрепкой) до появления металлического блеска и обезжирить.
Электропроводящие клеи для восстановления ниток обогрева заднего стекла
Рецепт 1
Графит порошковый (самый тонкий отмученный) - 15 г
Серебро порошковое - 30 г
Сополимер винилхлорид-винилацетат - 30 г
Ацетон чистый - 32 г
В фарфоровой ступке тщательно все перемешивают (растирают). Готовый клей переливают в стеклянную тару с притертой крышкой. Перед употреблением тщательно перемешивают стеклянной палочкой. Вязкость клея можно уменьшить, добавив ацетона. Клей высыхает за 10-15 минут и имеет высокие прочностные характеристики. Хорошо клеит между собой металлы, керамику и стекло.
Рецепт 2
Электропроводящя компонента:
Серебро порошковое - 60 г
Графит порошковый - 6 г
Связующая компонента:
Нитроцеллюлоза - 4 г
Ацетон или этилацетат - 30 г
Канифоль натуральная - 2,5 г
Альтернативная связующая компонента (менее прочная, но эффективная для приклеивания контактов):
Шеллак натуральный - 3 г
Этиловый спирт денатурированный - 31 г
С первой связующей все вещества перемешивают и растирают в ступке. Со второй немного иначе - готовую связующую компоненту вливают в смесь порошков.
Клей используется в ненагруженных механически соединениях.
Успеха.
Единственым простым и надежным решением оказалось электролитическое покрытие медью небольших (не более 1-1,5 см) по длине участков греющих нитей. В моем случае из пяти восстановленных нитей четыре благополучно дожили до сего дня - а прошло уже около двух лет.

Итак - описание технологии.
Из реактивов нужен сульфат меди - более известный как медный купорос (применяется в растениеводстве и строительстве), и серная кислота - вполне подойдет электролит из аккамулятора.
Из инструмента - отрезок медной (желательно именно медной - не латунной. Вполне подойдут несколько отрезков медного провода сложенных в пучек) трубки или прутка диаметром 6-10 мм и полоска ткани шириной 20-30 мм и длиной примерно полметра.
На конец прутка следует намотать полоску ткани на половину ее ширины - должно получится нечто вроде кисточти. Сверху надо наложить бандаж из нитки, чтобы ткань не размоталась.
Приготовление электролита - не путать с электролитом акка - тоже не представляет сложности. В пол-стакана воды насыпается пару чайных ложек медного купороса, и размешивается до растворения. Не растворилось полностью - не страшно, не обращайте внимания. В полученный р-р надо добавить 0,2-0,3% процента концентрированной серной кислоты или 0,5-1% электролита для аккумулятора - это примерно половина чайной ложки электролита на эти полстакана.
Ну и собственно процесс. Обе клеммы стекла подсоединяются к "массе" (если стекло установлено в автомобиле и на нем цела хотя бы одна греющая нить - ничего делать не надо), а к трубке с тряпкой подсоединяется "плюс" аккумулятора. Мочим положительный электрод в растворе и начинаем активно и непрерывно натирать место обрыва нити в течении 3-5 минут. Через раствор проходит ток, который переносит ионы меди с электрода на греющую нить. При небольшом повреждении нити разрыв полностью затягивается медью, при больших разрывах омедненные участки следует облудить неперегретым паяльником и припаять перемычку из тонкого провода.
Ограничивать ток не требуется, т.к. через несколько секунд анод пассивируется и ограничивает протекающий ток. Не следует забывать, что раствор содержит серную кислоту - для кожи такая концентрация неопасна, но на одежде через неделю - две появляются дырки

ТРАДИЦИОННЫЕ СПОСОБЫ:
РЕМОНТИРУЕМ ОБОГРЕВАТЕЛЬ ЗАДНЕГО СТЕКЛА
Hа всех современных автомобилях задние стекла - с обогревателем. Иногда отдельные токопроводящие полоски обогревателя перестают работать. Hапомним некоторые способы их ремонта, опубликованные ранее в журнале "За рулем".
Повреждено лучше всего искать с помощм вольтметра, подсоединив один его вывод к токопроводящей шине, а другим проводя по неработающей полоске.
Места повреждений можно спаять мягким низкооловянистым припоем ПОС-18 или ПОСС-4-6, используя в качестве флюса хлористый цинк. Если поврежден длинный участок - лучше припаять тонкую медную или серебряную жилку от провода.
Еще один способ - промазать поврежденные места полосок смесью графитового порошка и небольшого количества эпоксидного клея.
Можно с обратной стороны стекла установить сильный магнит, а на место повреждения проводника насыпать мелкие железные опилки, которые восстановят контакт. Затем покрыть опилки нитролаком, а после его высыхания - убрать магнит. Сложность здесь - попасть опилками точно на полоску проводника, а не по всей поверхности напротив магнита, чтобы место ремонта не было заметно.
Последний способ. Серебряные опилки (например, сточенный надфилем сплав с контакта негодного силового реле) надо насыпать в сгиб листка бумаги, туда же добавить каплю нитроклея. Быстро скатать кончиком ножа цилиндрик длиной 2...3 и диаметром 1 мм и наложить его на место повреждения. Затем - раздавить, чтобы плотно сжать опилки, и удалить лишнее.
Во всех перечисленных случаях предварительно надо очистить токопроводящую полоску от лака (лучше - согнутой стальной проволочкой, скрепкой) до появления металлического блеска и обезжирить.
Электропроводящие клеи для восстановления ниток обогрева заднего стекла
Рецепт 1
Графит порошковый (самый тонкий отмученный) - 15 г
Серебро порошковое - 30 г
Сополимер винилхлорид-винилацетат - 30 г
Ацетон чистый - 32 г
В фарфоровой ступке тщательно все перемешивают (растирают). Готовый клей переливают в стеклянную тару с притертой крышкой. Перед употреблением тщательно перемешивают стеклянной палочкой. Вязкость клея можно уменьшить, добавив ацетона. Клей высыхает за 10-15 минут и имеет высокие прочностные характеристики. Хорошо клеит между собой металлы, керамику и стекло.
Рецепт 2
Электропроводящя компонента:
Серебро порошковое - 60 г
Графит порошковый - 6 г
Связующая компонента:
Нитроцеллюлоза - 4 г
Ацетон или этилацетат - 30 г
Канифоль натуральная - 2,5 г
Альтернативная связующая компонента (менее прочная, но эффективная для приклеивания контактов):
Шеллак натуральный - 3 г
Этиловый спирт денатурированный - 31 г
С первой связующей все вещества перемешивают и растирают в ступке. Со второй немного иначе - готовую связующую компоненту вливают в смесь порошков.
Клей используется в ненагруженных механически соединениях.
Успеха.
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Ръководство за ремонт на нагревателите на задното стъкло
Обикновено се препоръчва методите за ремонт на отоплителни нишки задното стъкло не е много вдъхновен - неефективна евтини лепила (от думите на тези, които се опитаха), както и високите цени на патентовани смеси. Най-да се направи добър проводник състав също не успяха - смес от метал (мед, сребро, не е бил, и алуминий, и не се опитвайте - IMHO това е безполезно, тъй като на непроводими оксид филм) на прах (опитайте да добавите и графит, в различни пропорции) с лепило или полиестер смола започва да провежда текущи достатъчна само за плътност при което сместа престане да бъде лепкава, и не се придържа към всяко стъкло или в отлагането. А проводимост на заплитания трябва да бъдат високи - текущата нишка достига 1,5-2 ампера.
Единственото, просто и надеждно решение е галванична мед покритие на малки (с не повече от 1-1,5 см) дължина на нажежаема жичка. В моя случай, петте направления изваждани безопасно четири оцелели и до днес - но бяха необходими почти две години.
Снимка
Така че - описание на технологиите.
На необходимите реагенти меден сулфат - по-известен като меден сулфат (използва се при производството на растителни култури и строителство) и сярна киселина - тя е доста подходящ електролит akkamulyatora.
От инструмент - сегмент от мед (медна е желателно - не медта Това ще ползва няколко сегмента от медна тел, сгънат на куп.) Тръба или прът с диаметър 6-10 мм и лента от плат, ширина 20-30 мм и дължина от около половин метър.
В края на пръта, за да бъде прекратено лента от плат върху половината от ширината му - вие трябва да получите нещо подобно kistochti. Необходимо да се наложат на връзката в горната част на темата на тъкани не се развивам.
Подготовка на електролита - да не се бърка с електролит Ака - не е трудно. В половин чаша вода, налята няколко супени лъжици мед сулфат и се разбърква, докато се разтворят. Не се разтваря напълно - не ужасно, не обръща внимание. В резултат на р-р трябва да се добавят 0,2-0,3% на сто от концентрирана сярна киселина или 0,5-1% на електролита на акумулатора - това е около половин чаена лъжичка на електролита по тези половин чаша.
Е, на самия процес. Двата терминала са свързани с стъкло "маса" (ако стъклото е монтиран в колата и го е непокътнат най-малко един от отопление тема - какво друго да правя), а дължината на тръбата е свързан с парцал плюс батерия. Навлажнете положителния електрод в разтвор, и започват да се активно и постоянно триене на счупване място нишка в рамките на 3-5 минути. Чрез решение минава ток, който носи медни йони от електроди на отопление с нажежаема жичка. С малка разлика напълно повредена теми удължено мед, с големи пропуски мед покритие части трябва да obludit neperegretym поялник и припой джъмпер от тънък проводник.
Ограничаване на ток не се изисква, тъй като след няколко секунди анода е пасивирани и границите на настоящите потоци. Не забравяйте, че разтворът съдържа сярна киселина - за кожата, концентрацията няма опасност, но за дрехи за една седмица - две дупки се появи: ((защо не Ви посъветва да се извърши процесът, без отстраняване на стъкло, въпреки че е напълно възможно
Традиционният начин:
Ремонт задното стъкло
Ха всички съвременни автомобили задни стъкла - с нагревател. Понякога отделни проводящи нагревател лента, за да спрат да работят. Трябва да се отбележи някои от начините за ремонт тях вече публикувани в списанието на колело. "
Повредени най-добре е да се търси с pomoschm волтметър, свържете единия доведе до проводими автобуса и друга отчетна невалиден лента.
Проникване може да заварка лека POS nizkoolovyanistym спойка-18 или POSS-4-6, като се използва цинков хлорид като поток. Ако повредата е дълъг част - по-добре да спойка тънка мед или сребърна серия на тел.
Друг начин - пух нарушените терени Газа смес от графит на прах и една малка част от епоксидни лепила.
Възможни от гърба странични прозорци да се инсталира силен магнит, а в вреда за употреба сайт излея глоба стружки желязо, което ще възстанови контакт. След това покрийте лак нитроцелулоза дървени стърготини, а след това изсъхва - за изтегляне на магнит. Сложността тук - само за да получите стърготини над ивицата диригент, а не на цялата повърхност на магнита, противоположна на мястото на ремонта, не се забелязва.
Последният метод. Сребърен стружки (например, иглени файлове stochenny сплав контакт безполезно реле сили) трябва да бъдат напръскани в сгънат лист хартия, има добавите nitrokleya капка. Бързо преобръщане на върха на ножа бутилки с дължина 2 ... 3 и 1 мм в диаметър и да го прилага за вредата сайт. След това - да смаже, да компресирате плътно дървени стърготини, както и отстраняване на излишната.
Във всички тези случаи трябва да бъдат почистени първо проводими ленти с боя (по-добре - наведе стомана, кламер) до метален блясък и не съдържа мазнини.
Лепила за възстановяване на тема отопление на задното стъкло
Рецепта 1
Графит на прах (много фин otmuchenny) - 15 грама
Сребърен прах - 30 гр.
Съполимер на винилхлорид, винилацетат - 30 гр.
Ацетон празен - 32 грама
В порцеланов хаван разбърка всички (лири). Готови ли сте да лепило изсипва в стъклен съд с основание капак. Преди употреба, разбъркайте добре със стъклена пръчка. Вискозитетът на лепилото може да се намали чрез добавяне на ацетон. Лепило изсъхва след 10-15 минути и е с високи якостни характеристики. Лепила и един с други метали, керамика и стъкло.
Рецепта 2
Elektroprovodyaschya компоненти:
Сребърен прах - 60 грама
Графит на прах - 6 грама
Binder:
НК - 4 г
Ацетон или етилацетат - 30 гр.
Физически колофон - 2,5 г
Алтернативни задължителен компонент (по-малко от здрав, но ефективен за свързване на контакти):
Физически шеллак - 3 грама
Етилов алкохол - 31 грама
С първата връзка, всички вещества са смесени и земята в хаван. От втората малко по-различно - завършен с халки се изсипва в смес от прах.
Клей се използва при механично разтоварени съединения.
Успех
Единственото, просто и надеждно решение е галванична мед покритие на малки (с не повече от 1-1,5 см) дължина на нажежаема жичка. В моя случай, петте направления изваждани безопасно четири оцелели и до днес - но бяха необходими почти две години.
Снимка
Така че - описание на технологиите.
На необходимите реагенти меден сулфат - по-известен като меден сулфат (използва се при производството на растителни култури и строителство) и сярна киселина - тя е доста подходящ електролит akkamulyatora.
От инструмент - сегмент от мед (медна е желателно - не медта Това ще ползва няколко сегмента от медна тел, сгънат на куп.) Тръба или прът с диаметър 6-10 мм и лента от плат, ширина 20-30 мм и дължина от около половин метър.
В края на пръта, за да бъде прекратено лента от плат върху половината от ширината му - вие трябва да получите нещо подобно kistochti. Необходимо да се наложат на връзката в горната част на темата на тъкани не се развивам.
Подготовка на електролита - да не се бърка с електролит Ака - не е трудно. В половин чаша вода, налята няколко супени лъжици мед сулфат и се разбърква, докато се разтворят. Не се разтваря напълно - не ужасно, не обръща внимание. В резултат на р-р трябва да се добавят 0,2-0,3% на сто от концентрирана сярна киселина или 0,5-1% на електролита на акумулатора - това е около половин чаена лъжичка на електролита по тези половин чаша.
Е, на самия процес. Двата терминала са свързани с стъкло "маса" (ако стъклото е монтиран в колата и го е непокътнат най-малко един от отопление тема - какво друго да правя), а дължината на тръбата е свързан с парцал плюс батерия. Навлажнете положителния електрод в разтвор, и започват да се активно и постоянно триене на счупване място нишка в рамките на 3-5 минути. Чрез решение минава ток, който носи медни йони от електроди на отопление с нажежаема жичка. С малка разлика напълно повредена теми удължено мед, с големи пропуски мед покритие части трябва да obludit neperegretym поялник и припой джъмпер от тънък проводник.
Ограничаване на ток не се изисква, тъй като след няколко секунди анода е пасивирани и границите на настоящите потоци. Не забравяйте, че разтворът съдържа сярна киселина - за кожата, концентрацията няма опасност, но за дрехи за една седмица - две дупки се появи: ((защо не Ви посъветва да се извърши процесът, без отстраняване на стъкло, въпреки че е напълно възможно
Традиционният начин:
Ремонт задното стъкло
Ха всички съвременни автомобили задни стъкла - с нагревател. Понякога отделни проводящи нагревател лента, за да спрат да работят. Трябва да се отбележи някои от начините за ремонт тях вече публикувани в списанието на колело. "
Повредени най-добре е да се търси с pomoschm волтметър, свържете единия доведе до проводими автобуса и друга отчетна невалиден лента.
Проникване може да заварка лека POS nizkoolovyanistym спойка-18 или POSS-4-6, като се използва цинков хлорид като поток. Ако повредата е дълъг част - по-добре да спойка тънка мед или сребърна серия на тел.
Друг начин - пух нарушените терени Газа смес от графит на прах и една малка част от епоксидни лепила.
Възможни от гърба странични прозорци да се инсталира силен магнит, а в вреда за употреба сайт излея глоба стружки желязо, което ще възстанови контакт. След това покрийте лак нитроцелулоза дървени стърготини, а след това изсъхва - за изтегляне на магнит. Сложността тук - само за да получите стърготини над ивицата диригент, а не на цялата повърхност на магнита, противоположна на мястото на ремонта, не се забелязва.
Последният метод. Сребърен стружки (например, иглени файлове stochenny сплав контакт безполезно реле сили) трябва да бъдат напръскани в сгънат лист хартия, има добавите nitrokleya капка. Бързо преобръщане на върха на ножа бутилки с дължина 2 ... 3 и 1 мм в диаметър и да го прилага за вредата сайт. След това - да смаже, да компресирате плътно дървени стърготини, както и отстраняване на излишната.
Във всички тези случаи трябва да бъдат почистени първо проводими ленти с боя (по-добре - наведе стомана, кламер) до метален блясък и не съдържа мазнини.
Лепила за възстановяване на тема отопление на задното стъкло
Рецепта 1
Графит на прах (много фин otmuchenny) - 15 грама
Сребърен прах - 30 гр.
Съполимер на винилхлорид, винилацетат - 30 гр.
Ацетон празен - 32 грама
В порцеланов хаван разбърка всички (лири). Готови ли сте да лепило изсипва в стъклен съд с основание капак. Преди употреба, разбъркайте добре със стъклена пръчка. Вискозитетът на лепилото може да се намали чрез добавяне на ацетон. Лепило изсъхва след 10-15 минути и е с високи якостни характеристики. Лепила и един с други метали, керамика и стъкло.
Рецепта 2
Elektroprovodyaschya компоненти:
Сребърен прах - 60 грама
Графит на прах - 6 грама
Binder:
НК - 4 г
Ацетон или етилацетат - 30 гр.
Физически колофон - 2,5 г
Алтернативни задължителен компонент (по-малко от здрав, но ефективен за свързване на контакти):
Физически шеллак - 3 грама
Етилов алкохол - 31 грама
С първата връзка, всички вещества са смесени и земята в хаван. От втората малко по-различно - завършен с халки се изсипва в смес от прах.
Клей се използва при механично разтоварени съединения.
Успех

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта