Engine check is ON, dtc NONE ...Помощ...
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Engine check is ON, dtc NONE ...Помощ...
Здравейте,
И аз съм собственни на Фокус 1.6л Zмотор, 100 коня 2000г, автоматик 4 скорости.
Извинявам се ако темата не е интересна за всички, но естеството на проблема ме подтикна да я отворя.
Светна лампата за диагностика на мотора. След като прочетох как се прави самодиагностика - влязох в режима, но грепки няма. dtc nonE. след откачане за 30мин и закачене на акумулатора лампата угасва, но след около 20км светва отново. Процедурата с акумулатора работи, но не е решение. Да спомена че е доста студено навън (минус 15 до -20 градуса) и не се качва повече от -10... дали това не е причината? Бензина го смених, със сигурност е качествен. Докато беше над нулата нямаше проблем. Странното е, че няма грешки или поне компоаа на колата не ги казва. Може би четец ще покаже повече неща.
В книжката пише че може да се получи от конденз (не се споменава къде) или от капачката на резервоара. За тест ще пробвам да карам с леко отвита капачка да не би да се създава вакуум, ама това трябва да го регистрира компа.
Приемам всякакви идеи и мнения.
Ако някой има опит да сподели.
И аз съм собственни на Фокус 1.6л Zмотор, 100 коня 2000г, автоматик 4 скорости.
Извинявам се ако темата не е интересна за всички, но естеството на проблема ме подтикна да я отворя.
Светна лампата за диагностика на мотора. След като прочетох как се прави самодиагностика - влязох в режима, но грепки няма. dtc nonE. след откачане за 30мин и закачене на акумулатора лампата угасва, но след около 20км светва отново. Процедурата с акумулатора работи, но не е решение. Да спомена че е доста студено навън (минус 15 до -20 градуса) и не се качва повече от -10... дали това не е причината? Бензина го смених, със сигурност е качествен. Докато беше над нулата нямаше проблем. Странното е, че няма грешки или поне компоаа на колата не ги казва. Може би четец ще покаже повече неща.
В книжката пише че може да се получи от конденз (не се споменава къде) или от капачката на резервоара. За тест ще пробвам да карам с леко отвита капачка да не би да се създава вакуум, ама това трябва да го регистрира компа.
Приемам всякакви идеи и мнения.
Ако някой има опит да сподели.
Карам бавно.
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Engine check is ON, dtc NONE ...Помощ...
Нормално е при тези температури да се образува кондез и ако караш на късо разтояние колата не може да загрее нормално и изсуши кондеза.Кондез има по целия двигател, кадето са датчиците и в аспуха.А как ти е маслото?
- kinosko
- потребител
- Мнения: 42
- Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
- Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Engine check is ON, dtc NONE ...Помощ...
Здравей колега mag_kiril !
Моят съвет е да отидеш на диагностика някъде където имат софтуер за твоя автомобил, а не просто някакъв софтуер за диагностика, тъй като възможността за самодиагностика заложена в компа на автомобила е със силно ограничени възможности. Така ще се насочиш къде конкретно да търсиш проблема, а не да се луташ и да пробваш това и онова, което е равносилно да търсиш игла в купа сено. УСПЕХ.
Моят съвет е да отидеш на диагностика някъде където имат софтуер за твоя автомобил, а не просто някакъв софтуер за диагностика, тъй като възможността за самодиагностика заложена в компа на автомобила е със силно ограничени възможности. Така ще се насочиш къде конкретно да търсиш проблема, а не да се луташ и да пробваш това и онова, което е равносилно да търсиш игла в купа сено. УСПЕХ.
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Engine check is ON, dtc NONE ...Помощ...
Много благодаря за отговорите. Аз си я карам колата така, не ми пука, понеже навън вече температурите паднаха под -15. Неизлизам! Онзи ден беше -26,
Маслото е добро, сменено е преди около 2 000км (кара се само с 5W...), нивото си му е добро и изглежда почти като ново, не е тръгнало да чернее, проверих и маслото на скоростната кутия (автоматична) и то е на ниво. Филтрите са нови, само за бензиновият не съм сигурен. Карам я на сравнително къси разстояния - до 100-120км на ден, но само 2-3 пъти в седмицата.
Ще чакам да се стопли времето-някъде Май догодина и ще разгледам по-обстойно, ако незапочне да мига лампата дотогава
Диагностика във Форд Скандинавия ще ми струва около 250лв - за тази цена ще си взема един ридър и сам ще си прочета грешката. Да знаете откъде мога да си купя в София или по куриер четец, който работи с Фокус? Иначе колата си върви, незабелязвам нещо необичайно.
Е това е, при развитие ще пиша.
Маслото е добро, сменено е преди около 2 000км (кара се само с 5W...), нивото си му е добро и изглежда почти като ново, не е тръгнало да чернее, проверих и маслото на скоростната кутия (автоматична) и то е на ниво. Филтрите са нови, само за бензиновият не съм сигурен. Карам я на сравнително къси разстояния - до 100-120км на ден, но само 2-3 пъти в седмицата.
Ще чакам да се стопли времето-някъде Май догодина и ще разгледам по-обстойно, ако незапочне да мига лампата дотогава
Диагностика във Форд Скандинавия ще ми струва около 250лв - за тази цена ще си взема един ридър и сам ще си прочета грешката. Да знаете откъде мога да си купя в София или по куриер четец, който работи с Фокус? Иначе колата си върви, незабелязвам нещо необичайно.
Е това е, при развитие ще пиша.
Карам бавно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта