Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
Здравейте колеги!
Въпроса ми е относно датчика за температурата на охладителната течност, този който отговаря за подготовката на горивната смес. В Аутодата има информация за показанията само на датчика за перката и стрелката на таблото. Не мога да намеря какви показания точно трябва да показва другия датчик. Става въпрос за този ограден в червено. Ако някой има идея, ще съм много благодарен ако сподели какво съпротивление трябва да е в нормите за този датчик.
Въпроса ми е относно датчика за температурата на охладителната течност, този който отговаря за подготовката на горивната смес. В Аутодата има информация за показанията само на датчика за перката и стрелката на таблото. Не мога да намеря какви показания точно трябва да показва другия датчик. Става въпрос за този ограден в червено. Ако някой има идея, ще съм много благодарен ако сподели какво съпротивление трябва да е в нормите за този датчик.

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
Колега, това което си заградил е датчика за показание на таблото за температурата на охлаждащата течност. ECT (Engine Coolant Temperature) е този, който ти трябва и е №9 на картинката. Успех!
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
Точно това установих преди малко... И се чудя защо данните ми се виждат странни... И защо, аджеба, в аутодата няма инфо за този сензор...
Все пак благодаря за отговора! 


- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
Има информация!
При 0 градуса: 88000-102000 ома;
При 20 градуса: 35000-40000 ома;
При 40 градуса: 15000-17000 ома;
При 60 градуса: 7100-8000 ома;
При 80 градуса: 3000-4500 ома.
При 0 градуса: 88000-102000 ома;
При 20 градуса: 35000-40000 ома;
При 40 градуса: 15000-17000 ома;
При 60 градуса: 7100-8000 ома;
При 80 градуса: 3000-4500 ома.
Последна промяна от Nebhotep на 04 яну 2012, 08:39, променено общо 1 път.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
Да за този видях че има... Аз съм търсил за другия и за това не съм го намерил... 

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 10 апр 2011, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Mondeo DOHC 2.0 16V 94g
- Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
имам няколко въпроса:
първо искам да попитам дали тази картинка е същата и за мондео 94година 2000 16в дохц, дали имам същите два датчика, защото не ми показва вярно уреда на таблото, колата загрява а температурата ми на загряла кола е точно кадето започва скалата на температурата.
Втория ми вапрос е следния: защо горния датчик когато е студен е с по високо сапротивление и като загрее сапротивлението стига до 3000 ома, а когато измъкнем буксата от този датчик се вклиучват перките. Когато буксата е измъкната от датчика тогава сапротивлението е безкраино голямо, съответно трябва стойността да отговаря на минусова температура и перките да не се включват, поне това е моята логика, но незнам това съпротивлрние от датчика къде се подава, на компютъра ли, и кой командва перката.
Вторият ми въпрос го зададох, защото се съмнявам че много късно ми се включват перките или ваобще не се вкючват (от скоро съм собственик и досега не са се включвали), а като погледна кабелите около радиатора , са изгорели, опекани, напукани и ме навява мисълта че колата е прегрявала а перката не се е вкючвала.
Първият ми въпрос сащо ми е важен, защото искам да си гледам колко е загряла колата а незнам каде ми е датчика за да го сменя, утре ще погледна , дали имам датчик там.
благодаря на всички които се опитат да помогнат
първо искам да попитам дали тази картинка е същата и за мондео 94година 2000 16в дохц, дали имам същите два датчика, защото не ми показва вярно уреда на таблото, колата загрява а температурата ми на загряла кола е точно кадето започва скалата на температурата.
Втория ми вапрос е следния: защо горния датчик когато е студен е с по високо сапротивление и като загрее сапротивлението стига до 3000 ома, а когато измъкнем буксата от този датчик се вклиучват перките. Когато буксата е измъкната от датчика тогава сапротивлението е безкраино голямо, съответно трябва стойността да отговаря на минусова температура и перките да не се включват, поне това е моята логика, но незнам това съпротивлрние от датчика къде се подава, на компютъра ли, и кой командва перката.
Вторият ми въпрос го зададох, защото се съмнявам че много късно ми се включват перките или ваобще не се вкючват (от скоро съм собственик и досега не са се включвали), а като погледна кабелите около радиатора , са изгорели, опекани, напукани и ме навява мисълта че колата е прегрявала а перката не се е вкючвала.
Първият ми въпрос сащо ми е важен, защото искам да си гледам колко е загряла колата а незнам каде ми е датчика за да го сменя, утре ще погледна , дали имам датчик там.
благодаря на всички които се опитат да помогнат
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
Да номер 10 на картинката е твоя датчик за показанията на таблото. Щом дава някакви показания, но неточни явно си е изпял песента. Трябва да го смениш, но най- добре с оригинален датчик, защото тези които предлагат като заместители дават отклонения от 5 до 15 градуса. Оригинален струва около 60 лв.
За кой горен датчик говориш за № 9 ли? Ако е така това е ECT (Engine Coolant Temperature), той дава инфо на компютъра за температурата на охлаждащата течност.
Колата ти има ли климатик, защото има значение как е изпълнена инсталацията? Ако имаш клима при пускането и перката тръгва да се върти. Провери и мотора на перката дали има захранване, а в най- лошия случай да е изгорял.
За кой горен датчик говориш за № 9 ли? Ако е така това е ECT (Engine Coolant Temperature), той дава инфо на компютъра за температурата на охлаждащата течност.
Колата ти има ли климатик, защото има значение как е изпълнена инсталацията? Ако имаш клима при пускането и перката тръгва да се върти. Провери и мотора на перката дали има захранване, а в най- лошия случай да е изгорял.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 10 апр 2011, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Mondeo DOHC 2.0 16V 94g
- Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
благодаря на колегите, смених въпросния датчик и вече всичко си е наред, уреда на таблото показва вярно а перките се вклучват малко преди червения сектор, но незнам защо кабелите ми около радиатора са опекани и напукани, даже вече има и мн оголени, дано нестават бели
-
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 04 дек 2007, 13:31
- Модел на автомобила: Kuga 2011 TDCi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
Колеги,
Това блокче горе на снимката къде се намира точно ?
Това блокче горе на снимката къде се намира точно ?
Поздрави.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчик за темп. на охл. течност 1.8 Zetec-E.
3000, не 30000Nebhotep написа:Има информация!
При 0 градуса: 88000-102000 ома;
При 20 градуса: 35000-40000 ома;
При 40 градуса: 15000-17000 ома;
При 60 градуса: 7100-8000 ома;
При 80 градуса: 3000-4500 ома.

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта