Стартера не завърта Ескорт

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от valio57 » 13 юли 2011, 09:33

Да има и случаи когато шалтера на стартера прави проблеми.Болтовете на шалтера са железни,а с цел икономии са изработени така че вътре във бобината са главите на тези болтове и там са монтирани медени пластинки.С течение на времето там се нарушава контакта и стартера престава да работи.По сръчни собственици могат да си оправят този проблем и сами.Разкапсолова се бобината на шалтера и се сменят болтовете.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от HACKO » 13 юли 2011, 11:18

partizanina22 написа:при мен се оказа ,че е от бубината на стартера сменете я и пишете как е след смяната, колицата ми е форд ескорт 1,6 105 коня 1991
Оттогава колко време мина? Понякога не се проявява с години, при мене не беше се проявявал поне три години и преди двайсеттина дни еднократна изненада и след това никакъв проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от ЯЛТА » 13 юли 2011, 11:34

Такъв беше коронният номер на Жигулата, двата болта на шалтера-бакърени, а плочката-/която осъществява контакта/ метална и хваща нагар и не контактува добре, та още имам един нов шалтер за електромотора, от преди 20 год.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

partizanina22
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 24 май 2011, 10:17
Модел на автомобила: ford eskort 1.6 i 77kw 1991g
Местоположение: vidin
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от partizanina22 » 13 юли 2011, 17:24

от време на време си показва магариите, но мноооооого рядко май триабва да почиствам бубинката от мизериики

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от Revell » 15 юли 2011, 17:01

Ето още малко за размисъл...тази година го направи 1 или 2 пъти като почнаха жегите, миналата година не го е правила. Днес слизам след като колата е на открит паркинг със предницата към слънцето и в 2ч на обяд беше яко напечена. Влизам, завъртам ключа и първоначално никой, тамън да пусна след 1 СЕКУНДА задържане и стартера завъртя. Точно на лоша маса прилича, а масата се взима от корпуса на мотора...вече се замислям дали някоя мазнотийка не се стича между корпуса на стартера и блока и като е нагрято всичко да прави изолация. Дали не може да се измисле някакаси да се завие байпасен кабел за маса някъде по мотора и някоя шпилка на стартера :-/:

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от valio57 » 15 юли 2011, 22:16

Ами идеята е добра.Може да се пусне един допълнителен кабел от 12 квадрата до най-удобния болт закрепващ стартера.Желателно е да са запоени за кабелните обувки,а самите обувки да са калайдисани.Които го направи нека да напише какъв е резултата.

yochcovpn
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 03 окт 2008, 17:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 1994
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от yochcovpn » 26 авг 2011, 20:13

Най-после ми остана време за колата въпреки, че е ден на майстора- петък и не се работи. Проблема е в тяговото реле, по-точно нагар върху клемите му от вътрешната страна, а то е неразглобяемо. Три болта свалят стартера, още три за кабелите,и три за тяговото реле наричано още шалтер или бобина. Заменя се с ново. И се сглобява по обратният ред, препоръчително е да се почистят клемите на кабелите и да им се сменят гайките и шайбите с нови за по добър контакт. Тъй като тяговото реле е близо до колекторните тръби то се нагрява от тях и затова когато е топла колата не пали.Наслука колеги.

pav4o
потребител
потребител
Мнения: 331
Регистриран: 03 май 2008, 19:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от pav4o » 31 авг 2011, 14:37

Познат до болка проблем и при мен е този стартер, загрее ли колата не въти.Аз направих друго, тъй като двигатела ми е CVH и както знаете тръбата от колектора минава на можеби 5 см. от стартера и го нагрява ужасно много, навих на колекторната тръба азбестова лента, която предпазва от нагряване на стартера.От тогава не съм имал никакъв проблем с паленето.Но има и друго ;) ,по принцип CVH-a е с дистрибутирна капачка от там при мене покапва малко масълце, за да се спре трябва да се сменя оста на делкото, ама не ми се занимава, както и да е :) това масълце се разлиза по скорустната кутия и от там цапа стартера, губи маса и прочие.При мен се явяваше проблема, че не ми изхвърляше бендикса, а ротора на стртера върти, сле като го разглобих бендикса на стартера беше пълна с мизерийки, които са станали като грес, в следствие...евентуално от постоянното капене от делкото :wink: Като се нагрее стартера тази мизерия се разтапя и не позволява на котквата да избута вилката на запчатката :wink: .След като изчистих бендикса, с голям зор, предотвратих прякото нагряване на стартера от колекторните тръби, почистих масата на стартера прикарах му дори отделна :) , вече може би, 3 месеца не съ имал ядове с него :)

Поздрави :)
Изображение

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от Revell » 31 авг 2011, 15:06

Най - вероятно и двамата сте прави. Аз открих оня ден като не запали и нямаше кой да помогне на баира, а нямаше и време да изтива че като се удари отгоре се пооправя. Интересното е че не е точно оправяне. Седях си на баира и имах една летва в багажника, та взех я и я опрях във включватела, който е отгоре при мен и с Г-образния ключ ударих няколко пъти - нищо. После пак го намлях колкото сила имам с ключа - влизам положение палене на контактния ключ за около 5 секунди и завъртя, обаче ми се стори бавничко, не така живо както другпът. Нямам и много време да се услушвам, щото колата пали от четвърт. После гася и пали нормално. Ха де? Ако е от включватела има логика като се почукне да тръгне, ама трябва да върти нормално, пък и беше бая блъскане. Струва ми се че по-скоро се е разместил и е направил контакт и то слаб, което обяснява бавното въртене. Пущината ако возя мултицета дори с месеци в колата никога не го прави! :-/:
Последна промяна от Revell на 12 сеп 2011, 15:44, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от kabalo86 » 06 сеп 2011, 22:18

колеги реших си проблема

проблемът явно е бил в марката бартеросах я за опел с код на двг c20xe и сега пали винаги :)

spider84
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 15 май 2008, 21:07
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115hp FORD FIESTA COURIER1.8 d
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от spider84 » 13 сеп 2011, 11:14

Здравейте колеги аз имам същия проблем,но явно е в ключа защото стартера е наред,има маса и добре контактуваши клеми,но просто не пали с ключа,проблема се решава радикално с смяна или ремонт на контактния ключ(патрон)или по моя начин :D: а именно пуска се директен плюс с копче от акумулатора към по тънкия кабел дето идва плюса за ключа и проблема се реши,който иска може да откопчае буксата на малкия плюс и да и подаде ток от акумулатора и колата ще запали без бутане :D: само да изключи от скорост преди това и да е на ръчна :mrgreen: поздрави и дано съм помогнал на някой!
за мен има само две коли ford и fordИзображение

asen__asenov
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 дек 2008, 12:58
Модел на автомобила: ford escort 1.8i 16V
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от asen__asenov » 19 сеп 2011, 11:20

Здравейте, колеги! Реших си проблема с паленето! Един приятел ми каза, че е имал същият проблем и се е оказал контактора на контактния ключ. Той ми даде един стар, работещ от фиеста, като каза, че е същия. Оказа се, че буксата към таблото нене същата, но взех моята и всичко е О.К. Надявам се да съм Ви бил полезен! До скоро!

stoyanski
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 26 сеп 2009, 23:39
Модел на автомобила: Няколко и все хубави.
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от stoyanski » 09 окт 2011, 13:36

Здравейте.А възможно ли е ако стартера нещо не е наред и като застудее да върти по бавно,а като е топло да си върти добре?

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от nikolovvd » 09 окт 2011, 14:00

Няма да цитирам мнения, но последните 3-4 са точно в целта.
Този номер на мен лично ми е ясен от 15-16 години. Поради тази причина, всяка година (преди да се кача на нова кола) си свалях стартера и на масата вкъщи го разглобявах. С финна шкурка лъсвах до блясък колекторите на ротора от нагара, смазвах където е необходимо и сменях четките. Може би затова този номер съм го преживял само веднъж.
Дори да не се налага смяна на четките (те не са точно четки де) просто ги заменях с новите от предходната година. Така се ревизират всички връзки и няма място за изненади.
Този проблем се характеризира с чукане на котвата на пусковото реле, но няма въртене. Понякога, ако сте на път опитайте с почукване по стартера - помага. От известно време се каня да запиша на видео как комшията си пали Форда. Първо вади чука. Показва го на колата и завърта ключа. Ако не запали, слиза, удря стартера няколко пъти и като завърти следващият път и колата пали! :D
Важно е правилно да се диагностицира проблема. Ако няма "почукване", т.е. не се подава напрежение на пусковото реле на стартера, то тогава може би не идва напрежение до него. Дали от лош контакт или прекъснал (прекъсващ от време на време) проводник, трябва да се провери.

spider84
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 15 май 2008, 21:07
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115hp FORD FIESTA COURIER1.8 d
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от spider84 » 23 окт 2011, 10:48

Здравейте отново колеги,тъй като проблема с паленето не ми даваше мира(въпреки че го оправих с копчето)реших да ровя и да видя къде все пак е проблема за да знам дали идва от ключа ,стартера и прочие :D: след доста ровене се оказа че скапаният проблем идва от буксата след акумулатора която свързва плюса за ключа с акумулатора,та режете буксата и свързвате с една устер клема кабелите както са били (преди и след буксата) и вече 5000к км няма проблеми с паленето,мисля че тая букса е сложена та при евентуално сваляне на стартера да не сваляме клемите на акумулатора а само да откопчаеме буксата,надявам се да съм полезен :mrgreen:
за мен има само две коли ford и fordИзображение

miroslavkl
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 13 сеп 2008, 22:34
Модел на автомобила: ford-escort-1.4 91g
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от miroslavkl » 27 окт 2011, 20:51

Здравейте, имал съм всичките преживявания на колегите.Първите няколко пъти бутах, после се сетих да давам контакт на болта от акумулатора и кабела на шалтера с едни клещи, които си нося предвидливо във вратата.То не беше разглобяване, смяна на втулки, викам си като загрее се разширяват втулките и ротора се трие в статора.То не беше почистване и смазване и съмнения, стигна се до контактния ключ и т.н и т.н.По едно време си викам само да се освободя за един следобед и го занасям до моргата да го сменям.Започна се щателно мерене и съмнения за маса и какво ли не, ама като проследих кабела гледам отива към акумулатора и някаква буксичка.Загледах се и какво да видя тя не щракнала както трябва, мислих да я отрежа ама викам айде от мен да мине, натиснах я да щракне и от тогава никакви ядове.Потвърждавам решението на колегата, от лятото съм решил така проблема и досега никакви ядове.
Извинявам се за правописа и ,че чак сега се включвам по темата, но много рядко влизам в иначе чудесния форум, от който само ползи съм извлякъл.Поздрави на всички.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от nikolovvd » 28 окт 2011, 09:23

Понякога проблема идва от лошата връзка между двигателя, купето и минуса на акумулатора. Лошото при тази ситуация е, че стартера е закачен директно към двигателя и взема маса от него и никой не поглежда как е масата към двигателя. Просто не ни е пред погледа. :D

Peter_Gold
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 20 ное 2011, 19:55
Модел на автомобила: Escort 1.8TD
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от Peter_Gold » 20 ное 2011, 21:46

Здравейте всички >:D<:
Пиша тук защото и аз страдам от същата болест. Машинката ми е Ескорт 1,8тд 1994г.
До тук съм съгласен с изложените становища на всички. Ноо.... При мен имам разширение на проблема а може би става дума и за друг проблем. Тъкмо днес сутринта като си боднах ел.запалката за да си запаля цигарка и хоп изненада. Познайте какво? Айде няма да ви мъча. Обортомера легна на 0, нивомер гориво скочи до Full, а термометъра... :o О небеса невиждана температура в края на червения сектор. До тук добре ама всичко става в движение ;). Ууужас. Добре следващата изненада бе на изключен двигател и изваден контактен ключ. Боцвам пак запалката и .... Светва цялата арматура. Аз смятам че това е някаква лоша връзка на кабел от арматурата или кутията с предпазители, но нямам идея къде се намира това. Предвид трудоемкостта на гимнастиката демонтаж монтаж на арматурно табло моля ако някой знае къде са ел.връзките на инсталацията към купето (замасяването) Моля за съдействие.
Ще следя темата.
Благодаря многа за отделеното време.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от paci » 21 ное 2011, 18:10


Peter_Gold
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 20 ное 2011, 19:55
Модел на автомобила: Escort 1.8TD
Status: Извън линия

Re: Стартера не завърта Ескорт

Мнение от Peter_Gold » 22 ное 2011, 10:11

Мерси paci, :drink:
Надявам се да е само това, съжалявам че не снимах състоянието на таблото, много прах малко влага и 14V напрежение достатъчно за големи глупости по платката. Окиси и корозия, 50гр. чист спирт една четка за зъби много търкане и възстановяване на някои почти прекъснали премоствания. Това всичкото комбинирано с доста търпение и не много силен поялник, може би 50W би свършил работа (аз ползвах 100W ама е много мощен), флюс и...
НЕ Е ЗА ПОДЦЕНЯВАНЕ опит в работата с тинол и поялник. Надявам се днес след като го събера да няма главоболия по вече от това естество. *00143*
Въпросче: Всички маси за ел инсталацията в купето, ли водят началото си от таблото с предпазители и релета?

Би ми се искало ама неби. :wink: Проблема се повтори с изключение на стартера. Продължавам да търся масата на главното табло в купето. :lol:
Последна промяна от Peter_Gold на 30 ное 2011, 22:46, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 71 госта