Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
- Status: Извън линия
Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Колеги,
автомобилът е Форд Ескорт 96г. 1.8i, двигател ZETEC. Проблемът е че не иска да запали редовно - по-често не пали, отколкото пали - върти, но не пали.
Не разбирам много от автомобили. Преди 2 месеца ми направи проблема и го закарах на майстор. Каза ми, че е сменял компютъра, след което пак е давал проблема, почистил е дюзите и всички датчици (релета). И 2 месеца нямах проблеми. Но от десетина дена проблема пак се обади. Не могат да го качат на компютър (от Шумен съм) - всички казват, че този мотор е много гаден. Все пак там, където ми обърнаха внимание провериха свещите - има искра, замериха налягането на горивната помпа - около 2.2 бара, замериха и още нещо, което не разбрах и стигнаха до извода, че дюзите са запушени. В момента е при друг майстор, който ми звънна, че дюзите са чисти и за него не е от там проблема.
Четох темите във форума и намерих още възможни проблеми - студени спойки или датчика на Хол. Но като ви казах, в Шумен дори в сервиза на Форд имат софтуер (кабели) за модификации след 1998г. и никой не се ангажира с моят проблем докрай.
Когато ми направи този проблем, ръчно вкарвам гориво в тръбата за въздух и колата пали.
Друг проблем, който може да влияе върху гореописаният е, че бензиновата помпа не спира да работи след 1-2 сек. след даване на контакт, а работи постоянно. Изтеглих си ръководството за Форд, свалих EEC IV модула както е описан в единия тест - без ефект върху продължителността на работа на помпата.
Някакви съвети и идеи? То е ясно, че автомобила си е за смяна, но засега си ми върши перфектно работа и всички казват, че двигателят работи супер.
Предварително благодаря.
автомобилът е Форд Ескорт 96г. 1.8i, двигател ZETEC. Проблемът е че не иска да запали редовно - по-често не пали, отколкото пали - върти, но не пали.
Не разбирам много от автомобили. Преди 2 месеца ми направи проблема и го закарах на майстор. Каза ми, че е сменял компютъра, след което пак е давал проблема, почистил е дюзите и всички датчици (релета). И 2 месеца нямах проблеми. Но от десетина дена проблема пак се обади. Не могат да го качат на компютър (от Шумен съм) - всички казват, че този мотор е много гаден. Все пак там, където ми обърнаха внимание провериха свещите - има искра, замериха налягането на горивната помпа - около 2.2 бара, замериха и още нещо, което не разбрах и стигнаха до извода, че дюзите са запушени. В момента е при друг майстор, който ми звънна, че дюзите са чисти и за него не е от там проблема.
Четох темите във форума и намерих още възможни проблеми - студени спойки или датчика на Хол. Но като ви казах, в Шумен дори в сервиза на Форд имат софтуер (кабели) за модификации след 1998г. и никой не се ангажира с моят проблем докрай.
Когато ми направи този проблем, ръчно вкарвам гориво в тръбата за въздух и колата пали.
Друг проблем, който може да влияе върху гореописаният е, че бензиновата помпа не спира да работи след 1-2 сек. след даване на контакт, а работи постоянно. Изтеглих си ръководството за Форд, свалих EEC IV модула както е описан в единия тест - без ефект върху продължителността на работа на помпата.
Някакви съвети и идеи? То е ясно, че автомобила си е за смяна, но засега си ми върши перфектно работа и всички казват, че двигателят работи супер.
Предварително благодаря.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Налягането на горивото в рейката като се мери не трябва да е под 2 атмосфери, а стандартно е между 2.2-2.5.
Иначе бензиновата помпа може да направи до 8 атмосфери налягане.
Кога си сменял горивен филтър?
Това че бензиновата помпа не спира да работи може да е или от запушен горивен филтър или помпата не може да направи налягането в рейката и не получава сигнал да спре.
Иначе бензиновата помпа може да направи до 8 атмосфери налягане.
Кога си сменял горивен филтър?
Това че бензиновата помпа не спира да работи може да е или от запушен горивен филтър или помпата не може да направи налягането в рейката и не получава сигнал да спре.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Сега се връщам от майстора, който изчисти дюзите. Оказа се, че когато завъртим ключа дюзите не впръскват, а "изплюват" когато го върнем обратно - демонстрира го пред мен. Т.е. за да "напомпим" гориво един вид трябва да въртим многократно, което можело да скапе акумулатора. И въпреки че въртяхме доста, не запали. Трябваше да впръскаме старт спрей в тръбата за въздуха.
Същият майстор ме посъветва да сменя пакетния ключ на стартера - за него от там може да е проблема. Не пожела сам да го смени - доколкото разбрах не е електричар. Пък не било голяма философия.
Каква друга причина може да има дюзите да не впръскват, когато въртим, а да пръснат, когато върнем ключа?
@nikolovvd - горивен филтър съм сменял преди година и половина, ако не се лъжа. Но автомобила не го експлоатирам много. Автомобилът е удрян отзад - може и от там да се е получил някакъв проблем с горивната помпа.
Същият майстор ме посъветва да сменя пакетния ключ на стартера - за него от там може да е проблема. Не пожела сам да го смени - доколкото разбрах не е електричар. Пък не било голяма философия.
Каква друга причина може да има дюзите да не впръскват, когато въртим, а да пръснат, когато върнем ключа?
@nikolovvd - горивен филтър съм сменял преди година и половина, ако не се лъжа. Но автомобила не го експлоатирам много. Автомобилът е удрян отзад - може и от там да се е получил някакъв проблем с горивната помпа.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
[quote=".....
Каква друга причина може да има дюзите да не впръскват, когато въртим, а да пръснат, когато върнем ключа?
......[/quote]
Например слаб или повреден акумулатор. Провери колко Волта е напрежението по време на въртене на стартер. Също голяма консумация на ток от стартера, може да е причина за голям пад на напрежението на акумулатора.
Каква друга причина може да има дюзите да не впръскват, когато въртим, а да пръснат, когато върнем ключа?
......[/quote]
Например слаб или повреден акумулатор. Провери колко Волта е напрежението по време на въртене на стартер. Също голяма консумация на ток от стартера, може да е причина за голям пад на напрежението на акумулатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
На този двигател EDIS-а (електронното запалване) е вградено в ЕКУ-то, не е на плочка при блока до колкото знам.
Щом хвърля искра на свещите значи работи и датчика на коляновия вал и ЕКУ-то, не разбирам защо го е свалял.
Датчика на разпределителните валове работи в синхрон с датчика на коляновия вал и определя положението на разпределителния вал за да се ориентира кой инжектор да задейства, хвърлете му едно око, понеже често остава подминат.
При нормално работещо ЕКУ, в софтуера му е заложено дори всичко да е наред, двигателя да завърти няколко пъти преди да реши да подаде искра и да запали - това е за да се осигури достатъчно масло по частите преди палене.
Също така когато се пали двигател на форд с такова ЕКУ или следващо, газта не се докосва. Следователно и датчика за положение на дроселовата клапа трябва да е на минимума (~0.92-5v). Това също е заложено в софтуера - ако се натисне педала (съответно сензора е отворен (показва повече от 1v)) колкото и да се върти и каквото и налягане да има в рейката нито един инжектор няма да се отвори - това е защото ЕКУ-то мисли, че колата е задавена и шофьора върти и натиска педала за да се изхвърли излишния бензин в цилиндрите без да постъпва нов.
Ако не работи или е изключен клапана за празен ход мисля, че също няма да запали.
Бензиновата помпа минава през реле, като се даде на контакт върти 1-2 сек. и спира. Като се запали колата почва да върти постоянно (и докато се върти и на стартер). Ако не спира да върти като се даде само на контакт значи някой си е играл с инсталацията и е шунтирал релето, най-вероятно е подал 12v на помпата през контактния ключ.
Щом хвърля искра на свещите значи работи и датчика на коляновия вал и ЕКУ-то, не разбирам защо го е свалял.
Датчика на разпределителните валове работи в синхрон с датчика на коляновия вал и определя положението на разпределителния вал за да се ориентира кой инжектор да задейства, хвърлете му едно око, понеже често остава подминат.
При нормално работещо ЕКУ, в софтуера му е заложено дори всичко да е наред, двигателя да завърти няколко пъти преди да реши да подаде искра и да запали - това е за да се осигури достатъчно масло по частите преди палене.
Също така когато се пали двигател на форд с такова ЕКУ или следващо, газта не се докосва. Следователно и датчика за положение на дроселовата клапа трябва да е на минимума (~0.92-5v). Това също е заложено в софтуера - ако се натисне педала (съответно сензора е отворен (показва повече от 1v)) колкото и да се върти и каквото и налягане да има в рейката нито един инжектор няма да се отвори - това е защото ЕКУ-то мисли, че колата е задавена и шофьора върти и натиска педала за да се изхвърли излишния бензин в цилиндрите без да постъпва нов.
Ако не работи или е изключен клапана за празен ход мисля, че също няма да запали.
Бензиновата помпа минава през реле, като се даде на контакт върти 1-2 сек. и спира. Като се запали колата почва да върти постоянно (и докато се върти и на стартер). Ако не спира да върти като се даде само на контакт значи някой си е играл с инсталацията и е шунтирал релето, най-вероятно е подал 12v на помпата през контактния ключ.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Както споменах автомобила е удрян отзад доста здраво, дори е сменена вратата на багажника, затова може би наистина някой е пипал релето. Къде точно се намира това реле?opex написа: Бензиновата помпа минава през реле, като се даде на контакт върти 1-2 сек. и спира. Като се запали колата почва да върти постоянно (и докато се върти и на стартер). Ако не спира да върти като се даде само на контакт значи някой си е играл с инсталацията и е шунтирал релето, най-вероятно е подал 12v на помпата през контактния ключ.
@НАСКО - измерих напрежението на акумулатора - без контакт 12.8-13 V, на контакт - 12 V, когато завъртя ключа пада до 10 V, при запален двигател на тихи обороти - 14 V. Не знам дали тези стойности са в нормалните граници.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Релето на помпата се намира на таблото с бушоните, за да се повреди от удар отзад, трябва удара да е много ама много силен.
Не е зле наистина да се провери налягането на рейла, възможно е помпата да е износена и да не може достигне нужното налягане.
Май най-лесно ще провериш акумулатора, опитай да подадеш ток с кабели от друг автомобил или с друг акумулатор.
Не е зле наистина да се провери налягането на рейла, възможно е помпата да е износена и да не може достигне нужното налягане.
Май най-лесно ще провериш акумулатора, опитай да подадеш ток с кабели от друг автомобил или с друг акумулатор.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Релето е върху таблото с предпазителите, където са и останалите, трябва да се откачи и наведе за да се видят, но не помня кое точно беше. Кабелите минават в кората на прага при шофьорската врата, там е и инерционният изключвател (едно малко пластмасово с червен "бутон" отгоре), който изскача и прекъсва напрежението към помпата при силен удар и по принцип само трябва да се натисне за да подава отново. Да не би да е изключил той при удара, но никой да не знае и да са рязали там кабели и снаждали към '+' от ключа някъде?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Колеги, проблемът продължава две години след като съм отворил темата. То не бяха майстори, диагностики. Последно установихме, че когато не иска да запали не достига ел.импулс до дюзите. Решихме, че е от студена спойка, но уви, спойките си бяха наред. Но какво забелязах в последните няколко месеца. Когато заредя акумулатора и проблемът изчезва. Което ме навежда на мисълта, че колегата @НАСКО ще излезе прав. След като установих проблема реших да сменя акумулатора и преди един месец си купих нов. Но преди седмица пак започна да не пали. Днес заредих новият акумулатор и си запали от раз.
Всичко това ми припомни, че няколко месеца преди да започне да ми прави този проблем ми изгоря алтернатора. Доколкото разбрах и помня са ми пренавили намотката вътре. Тъй като явно не мога да разчитам на майстори как да проверя дали проблемът е от алтернатора?
Всичко това ми припомни, че няколко месеца преди да започне да ми прави този проблем ми изгоря алтернатора. Доколкото разбрах и помня са ми пренавили намотката вътре. Тъй като явно не мога да разчитам на майстори как да проверя дали проблемът е от алтернатора?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Можеш ли да намериш читаво бушонно табло за ескорт след 1995, след което като се наредят предпазителите и релетата както е по оригинал при теб да се пробва? Имам подозрението, че някъде има доста подмолна студена спойка/хлабава връзка. Също така няма да е лошо с контактен спрей хубаво да се почистят всички съединяващи и разклоняващи букси особено под капака.
Ако искате пробвайте с отделен акумулатор, като свържете минуса му за минуса на колата, а от плюса му подайте директно на средния проводник на буксата за бобината и предполагам, че ще запали като барут.
За съжаление съм в София иначе имам интерфейс и софтуер за колата ти. Реално обаче трябва да подчертая, че грешките са "напътствия" към проблема по-скоро отколкото посочване на самия проблем. Иначе казано майсторите трябва да бъдат поставени в кавички.
Понеже отново прочетох темата леко се "засегнах" от нещо: двигателят не е гаден, както "майстори" са се изказвали.
Проблемът е, че за времето си двигателя е доста по-напреднала технология и общо взето базата за всички останали коли от периода, тъй като ако се разбере как работи и как да се диагностицира (дори без наличието на компютър) в последствие може лесно да се поправят болшинството от коли на пътя. Например поведението, което описват за инжекторите е напълно нормално, но те го приемат за проблем. В крайна сметка именно двигателя е най-коравото нещо в цялата кола. И въобще в почти всеки Форд.
Когато не разбират работата на двигателя търсят компютър. Така и баба знае.
Ако искате пробвайте с отделен акумулатор, като свържете минуса му за минуса на колата, а от плюса му подайте директно на средния проводник на буксата за бобината и предполагам, че ще запали като барут.
За съжаление съм в София иначе имам интерфейс и софтуер за колата ти. Реално обаче трябва да подчертая, че грешките са "напътствия" към проблема по-скоро отколкото посочване на самия проблем. Иначе казано майсторите трябва да бъдат поставени в кавички.
Понеже отново прочетох темата леко се "засегнах" от нещо: двигателят не е гаден, както "майстори" са се изказвали.
Проблемът е, че за времето си двигателя е доста по-напреднала технология и общо взето базата за всички останали коли от периода, тъй като ако се разбере как работи и как да се диагностицира (дори без наличието на компютър) в последствие може лесно да се поправят болшинството от коли на пътя. Например поведението, което описват за инжекторите е напълно нормално, но те го приемат за проблем. В крайна сметка именно двигателя е най-коравото нещо в цялата кола. И въобще в почти всеки Форд.
Когато не разбират работата на двигателя търсят компютър. Така и баба знае.

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Последният майстор успя да се върже към компютъра и не видя някаква специфична грешка. Всичко се изчистваше, освен една грешка за намотката на горивната помпа, но колата палеше въпреки тази грешка. При него се гледаха и спойките. Каза ми, че нямало нищо нередно. Иска ми се да му вярвам - едно, че не ми взе пари, защото не можа да отстрани проблема, второ уж отидох с препоръка от приятел при него.
Не разбрах все как да проверя дали алтернатора ми зарежда правилно, защото както писах по-горе при зареден акумулатор нещата са ок.
Не разбрах все как да проверя дали алтернатора ми зарежда правилно, защото както писах по-горе при зареден акумулатор нещата са ок.
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 06 яну 2008, 13:26
- Модел на автомобила: Escort
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Нищо не каза за акумулатора? Нов ли е, стар ли е? Пробвал ли си с друг?
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
@rscossworth - в по-предния ми пост имаше информация. Накратко - имах акумулатор на 5-6 години, който като заредя също започваше да си пали колата. Реших, че е от него и преди около месец си купих нов. Но преди няколко дена пак ми направи абсолютно същия проблем. Заредих новият акумуалтор и пак пали от раз.
И всичко това ме навежда на мисълта, че алтернатора ми не си върши работата като трябва.
И всичко това ме навежда на мисълта, че алтернатора ми не си върши работата като трябва.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Алтернатора дори да не зарежда добре в случая не е проблема.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Днес отново проблеми, въпреки, че акумулатора е зареден. Няма оправия явно
Ще трябва сам да свалям таблата и да проверявам за студени спойки за да съм сигурен, че не е от това. Има ли във форума упътване (подобна тема) как се прави това? Трябва ли да снимам всичко предварително впредвид факта, че не съм се занимавал досега с подобни неща?

Ще трябва сам да свалям таблата и да проверявам за студени спойки за да съм сигурен, че не е от това. Има ли във форума упътване (подобна тема) как се прави това? Трябва ли да снимам всичко предварително впредвид факта, че не съм се занимавал досега с подобни неща?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Почти съм сигурен, че някъде имаше тема за свалянето и отварянето на таблото.
Презапояването е общо взето оглеждане на всичко видимо и оправяне на нужното.
Платката е прегъната и е споена с много "пинове" по края, което е доста трудоемко дасе режат или отпояват за да се направи. 99% предпочитат в случай, че не се оправи с оправяне на всички видими връзки да сменят таблото отколкото да се отваря.
Препоръчително е да се снима таблото откъм предпазителите за да се знае кои гнезда са заети и с какви предпазители, както и отгоре за да се знае къде има релета и "мостове" (метални пластини м-у определени контакти).
Презапояването е общо взето оглеждане на всичко видимо и оправяне на нужното.
Платката е прегъната и е споена с много "пинове" по края, което е доста трудоемко дасе режат или отпояват за да се направи. 99% предпочитат в случай, че не се оправи с оправяне на всички видими връзки да сменят таблото отколкото да се отваря.
Препоръчително е да се снима таблото откъм предпазителите за да се знае кои гнезда са заети и с какви предпазители, както и отгоре за да се знае къде има релета и "мостове" (метални пластини м-у определени контакти).
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали
Eто я: http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=aopex написа:Почти съм сигурен, че някъде имаше тема за свалянето и отварянето на таблото.
Закачена като важна в раздел Съвети/Направи си сам. За съжаление снимките не се отварят.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта