Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Drago74
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
Status: Извън линия

Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от Drago74 » 06 окт 2011, 14:53

Колеги,
автомобилът е Форд Ескорт 96г. 1.8i, двигател ZETEC. Проблемът е че не иска да запали редовно - по-често не пали, отколкото пали - върти, но не пали.
Не разбирам много от автомобили. Преди 2 месеца ми направи проблема и го закарах на майстор. Каза ми, че е сменял компютъра, след което пак е давал проблема, почистил е дюзите и всички датчици (релета). И 2 месеца нямах проблеми. Но от десетина дена проблема пак се обади. Не могат да го качат на компютър (от Шумен съм) - всички казват, че този мотор е много гаден. Все пак там, където ми обърнаха внимание провериха свещите - има искра, замериха налягането на горивната помпа - около 2.2 бара, замериха и още нещо, което не разбрах и стигнаха до извода, че дюзите са запушени. В момента е при друг майстор, който ми звънна, че дюзите са чисти и за него не е от там проблема.
Четох темите във форума и намерих още възможни проблеми - студени спойки или датчика на Хол. Но като ви казах, в Шумен дори в сервиза на Форд имат софтуер (кабели) за модификации след 1998г. и никой не се ангажира с моят проблем докрай.
Когато ми направи този проблем, ръчно вкарвам гориво в тръбата за въздух и колата пали.
Друг проблем, който може да влияе върху гореописаният е, че бензиновата помпа не спира да работи след 1-2 сек. след даване на контакт, а работи постоянно. Изтеглих си ръководството за Форд, свалих EEC IV модула както е описан в единия тест - без ефект върху продължителността на работа на помпата.
Някакви съвети и идеи? То е ясно, че автомобила си е за смяна, но засега си ми върши перфектно работа и всички казват, че двигателят работи супер.
Предварително благодаря.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от nikolovvd » 06 окт 2011, 15:41

Налягането на горивото в рейката като се мери не трябва да е под 2 атмосфери, а стандартно е между 2.2-2.5.
Иначе бензиновата помпа може да направи до 8 атмосфери налягане.
Кога си сменял горивен филтър?
Това че бензиновата помпа не спира да работи може да е или от запушен горивен филтър или помпата не може да направи налягането в рейката и не получава сигнал да спре.

Drago74
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от Drago74 » 06 окт 2011, 16:58

Сега се връщам от майстора, който изчисти дюзите. Оказа се, че когато завъртим ключа дюзите не впръскват, а "изплюват" когато го върнем обратно - демонстрира го пред мен. Т.е. за да "напомпим" гориво един вид трябва да въртим многократно, което можело да скапе акумулатора. И въпреки че въртяхме доста, не запали. Трябваше да впръскаме старт спрей в тръбата за въздуха.

Същият майстор ме посъветва да сменя пакетния ключ на стартера - за него от там може да е проблема. Не пожела сам да го смени - доколкото разбрах не е електричар. Пък не било голяма философия.
Каква друга причина може да има дюзите да не впръскват, когато въртим, а да пръснат, когато върнем ключа?

@nikolovvd - горивен филтър съм сменял преди година и половина, ако не се лъжа. Но автомобила не го експлоатирам много. Автомобилът е удрян отзад - може и от там да се е получил някакъв проблем с горивната помпа.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от HACKO » 06 окт 2011, 17:34

[quote=".....
Каква друга причина може да има дюзите да не впръскват, когато въртим, а да пръснат, когато върнем ключа?
......[/quote]
Например слаб или повреден акумулатор. Провери колко Волта е напрежението по време на въртене на стартер. Също голяма консумация на ток от стартера, може да е причина за голям пад на напрежението на акумулатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от opex » 08 окт 2011, 00:52

На този двигател EDIS-а (електронното запалване) е вградено в ЕКУ-то, не е на плочка при блока до колкото знам.
Щом хвърля искра на свещите значи работи и датчика на коляновия вал и ЕКУ-то, не разбирам защо го е свалял.
Датчика на разпределителните валове работи в синхрон с датчика на коляновия вал и определя положението на разпределителния вал за да се ориентира кой инжектор да задейства, хвърлете му едно око, понеже често остава подминат.

При нормално работещо ЕКУ, в софтуера му е заложено дори всичко да е наред, двигателя да завърти няколко пъти преди да реши да подаде искра и да запали - това е за да се осигури достатъчно масло по частите преди палене.

Също така когато се пали двигател на форд с такова ЕКУ или следващо, газта не се докосва. Следователно и датчика за положение на дроселовата клапа трябва да е на минимума (~0.92-5v). Това също е заложено в софтуера - ако се натисне педала (съответно сензора е отворен (показва повече от 1v)) колкото и да се върти и каквото и налягане да има в рейката нито един инжектор няма да се отвори - това е защото ЕКУ-то мисли, че колата е задавена и шофьора върти и натиска педала за да се изхвърли излишния бензин в цилиндрите без да постъпва нов.

Ако не работи или е изключен клапана за празен ход мисля, че също няма да запали.

Бензиновата помпа минава през реле, като се даде на контакт върти 1-2 сек. и спира. Като се запали колата почва да върти постоянно (и докато се върти и на стартер). Ако не спира да върти като се даде само на контакт значи някой си е играл с инсталацията и е шунтирал релето, най-вероятно е подал 12v на помпата през контактния ключ.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Drago74
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от Drago74 » 09 окт 2011, 19:08

opex написа: Бензиновата помпа минава през реле, като се даде на контакт върти 1-2 сек. и спира. Като се запали колата почва да върти постоянно (и докато се върти и на стартер). Ако не спира да върти като се даде само на контакт значи някой си е играл с инсталацията и е шунтирал релето, най-вероятно е подал 12v на помпата през контактния ключ.
Както споменах автомобила е удрян отзад доста здраво, дори е сменена вратата на багажника, затова може би наистина някой е пипал релето. Къде точно се намира това реле?

@НАСКО - измерих напрежението на акумулатора - без контакт 12.8-13 V, на контакт - 12 V, когато завъртя ключа пада до 10 V, при запален двигател на тихи обороти - 14 V. Не знам дали тези стойности са в нормалните граници.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от HACKO » 09 окт 2011, 19:21

Релето на помпата се намира на таблото с бушоните, за да се повреди от удар отзад, трябва удара да е много ама много силен.
Не е зле наистина да се провери налягането на рейла, възможно е помпата да е износена и да не може достигне нужното налягане.
Май най-лесно ще провериш акумулатора, опитай да подадеш ток с кабели от друг автомобил или с друг акумулатор.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от opex » 09 окт 2011, 19:22

Релето е върху таблото с предпазителите, където са и останалите, трябва да се откачи и наведе за да се видят, но не помня кое точно беше. Кабелите минават в кората на прага при шофьорската врата, там е и инерционният изключвател (едно малко пластмасово с червен "бутон" отгоре), който изскача и прекъсва напрежението към помпата при силен удар и по принцип само трябва да се натисне за да подава отново. Да не би да е изключил той при удара, но никой да не знае и да са рязали там кабели и снаждали към '+' от ключа някъде?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Drago74
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от Drago74 » 25 окт 2013, 20:36

Колеги, проблемът продължава две години след като съм отворил темата. То не бяха майстори, диагностики. Последно установихме, че когато не иска да запали не достига ел.импулс до дюзите. Решихме, че е от студена спойка, но уви, спойките си бяха наред. Но какво забелязах в последните няколко месеца. Когато заредя акумулатора и проблемът изчезва. Което ме навежда на мисълта, че колегата @НАСКО ще излезе прав. След като установих проблема реших да сменя акумулатора и преди един месец си купих нов. Но преди седмица пак започна да не пали. Днес заредих новият акумулатор и си запали от раз.
Всичко това ми припомни, че няколко месеца преди да започне да ми прави този проблем ми изгоря алтернатора. Доколкото разбрах и помня са ми пренавили намотката вътре. Тъй като явно не мога да разчитам на майстори как да проверя дали проблемът е от алтернатора?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от opex » 26 окт 2013, 01:38

Можеш ли да намериш читаво бушонно табло за ескорт след 1995, след което като се наредят предпазителите и релетата както е по оригинал при теб да се пробва? Имам подозрението, че някъде има доста подмолна студена спойка/хлабава връзка. Също така няма да е лошо с контактен спрей хубаво да се почистят всички съединяващи и разклоняващи букси особено под капака.
Ако искате пробвайте с отделен акумулатор, като свържете минуса му за минуса на колата, а от плюса му подайте директно на средния проводник на буксата за бобината и предполагам, че ще запали като барут.
За съжаление съм в София иначе имам интерфейс и софтуер за колата ти. Реално обаче трябва да подчертая, че грешките са "напътствия" към проблема по-скоро отколкото посочване на самия проблем. Иначе казано майсторите трябва да бъдат поставени в кавички.

Понеже отново прочетох темата леко се "засегнах" от нещо: двигателят не е гаден, както "майстори" са се изказвали.
Проблемът е, че за времето си двигателя е доста по-напреднала технология и общо взето базата за всички останали коли от периода, тъй като ако се разбере как работи и как да се диагностицира (дори без наличието на компютър) в последствие може лесно да се поправят болшинството от коли на пътя. Например поведението, което описват за инжекторите е напълно нормално, но те го приемат за проблем. В крайна сметка именно двигателя е най-коравото нещо в цялата кола. И въобще в почти всеки Форд.
Когато не разбират работата на двигателя търсят компютър. Така и баба знае. _friends_
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Drago74
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от Drago74 » 27 окт 2013, 08:02

Последният майстор успя да се върже към компютъра и не видя някаква специфична грешка. Всичко се изчистваше, освен една грешка за намотката на горивната помпа, но колата палеше въпреки тази грешка. При него се гледаха и спойките. Каза ми, че нямало нищо нередно. Иска ми се да му вярвам - едно, че не ми взе пари, защото не можа да отстрани проблема, второ уж отидох с препоръка от приятел при него.
Не разбрах все как да проверя дали алтернатора ми зарежда правилно, защото както писах по-горе при зареден акумулатор нещата са ок.

rscossworth
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 06 яну 2008, 13:26
Модел на автомобила: Escort
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от rscossworth » 27 окт 2013, 14:24

Нищо не каза за акумулатора? Нов ли е, стар ли е? Пробвал ли си с друг?

Drago74
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от Drago74 » 27 окт 2013, 19:36

@rscossworth - в по-предния ми пост имаше информация. Накратко - имах акумулатор на 5-6 години, който като заредя също започваше да си пали колата. Реших, че е от него и преди около месец си купих нов. Но преди няколко дена пак ми направи абсолютно същия проблем. Заредих новият акумуалтор и пак пали от раз.
И всичко това ме навежда на мисълта, че алтернатора ми не си върши работата като трябва.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от opex » 28 окт 2013, 02:46

Алтернатора дори да не зарежда добре в случая не е проблема.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Drago74
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 30 сеп 2011, 10:48
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8i 1996г.
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от Drago74 » 28 окт 2013, 11:34

Днес отново проблеми, въпреки, че акумулатора е зареден. Няма оправия явно :)
Ще трябва сам да свалям таблата и да проверявам за студени спойки за да съм сигурен, че не е от това. Има ли във форума упътване (подобна тема) как се прави това? Трябва ли да снимам всичко предварително впредвид факта, че не съм се занимавал досега с подобни неща?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от opex » 28 окт 2013, 18:24

Почти съм сигурен, че някъде имаше тема за свалянето и отварянето на таблото.
Презапояването е общо взето оглеждане на всичко видимо и оправяне на нужното.
Платката е прегъната и е споена с много "пинове" по края, което е доста трудоемко дасе режат или отпояват за да се направи. 99% предпочитат в случай, че не се оправи с оправяне на всички видими връзки да сменят таблото отколкото да се отваря.

Препоръчително е да се снима таблото откъм предпазителите за да се знае кои гнезда са заети и с какви предпазители, както и отгоре за да се знае къде има релета и "мостове" (метални пластини м-у определени контакти).
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8i 96г. - не пали

Мнение от DigiPro » 28 окт 2013, 19:49

opex написа:Почти съм сигурен, че някъде имаше тема за свалянето и отварянето на таблото.
Eто я: http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
Закачена като важна в раздел Съвети/Направи си сам. За съжаление снимките не се отварят.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта