Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10849
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от ЯЛТА » 07 авг 2012, 12:57

Nebhotep написа:От днес са в сила новите поправки. Палете фаровете и "напред към светли бъднини". :twisted: :twisted:
От 10.08.2012 год.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от Nebhotep » 07 авг 2012, 13:34

Ялта, за да не стане сакатлък:
§ 30. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник“ с изключение на § 1, който влиза в сила една година след обнародването на закона в „Държавен вестник“.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10849
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от ЯЛТА » 07 авг 2012, 13:49

Nebhotep написа:Ялта, за да не стане сакатлък:
Няма бре, ето:
http://news.data.bg/2/bulgaria/367377/% ... %81%D1%82/
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от Nebhotep » 07 авг 2012, 15:21

Цитатът е изваден директно от текста обнародван в държавен вестник. Така че от днес ни санкционират. Това е.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от S_C » 07 авг 2012, 20:59

41-во НС -порнография без граници!
Сегашният ЗДВП е приет през 99-та.
От 2004-та до сега е изменян десет пъти със специални закони за изменение и допълнение.Всички останали от над 40-те му изменения са направени с преходните и заключителни разпоредби на други закони.

Това е ПЪРВИЯТ СЛУЧАЙ,в който норма от този закон влиза в сила от деня на публикуването и.Всички останали са влизали в сила или на дата, или три дни след обнародването.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от bateto_toshko » 11 авг 2012, 21:02

Това ,което мисля е да ползвам контакт номер 15 , който да подам директно на входа на релето за фаровете.Обаче съм зле с руския , не мога да разбера дали на този контакт 15 излизат 12 волта когато завъртя ключа на контакт или чак след като запаля двигателя.Някой ако е добре с руския моля да помага
http://www.autoprospect.ru/ford/fiesta/ ... -cepi.html
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от deathstorm » 11 авг 2012, 22:26

Контакт 15 при доста коли е +12в на контакт.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от S_C » 12 авг 2012, 01:14

Всички,които ползват стандарта DIN 72552
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
backstage1978
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 03 авг 2011, 15:54
Модел на автомобила: Mondeo МК2 Ghia X 2.0
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от backstage1978 » 12 авг 2012, 02:10

а аз мисля да си купя един модул за 40 лева и да не връзвам никакви контакти....даже има по 35
нема нужда да ми се подпали таратайката :D

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от bateto_toshko » 12 авг 2012, 20:53

backstage1978 написа:а аз мисля да си купя един модул за 40 лева и да не връзвам никакви контакти....даже има по 35
нема нужда да ми се подпали таратайката :D
Така е , но той модула пак се вързва към кабелите на колата.Няма как без да оголиш поне няколко кабела, тъй че шанса ти да се подпалиш е същия.Аз за това се опитвам да го направя колкото се може по опростено
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от pifivo1 » 12 авг 2012, 21:27

"Така е , но той модула пак се вързва към кабелите на колата.Няма как без да оголиш поне няколко кабела, тъй че шанса ти да се подпалиш е същия.Аз за това се опитвам да го направя колкото се може по опростено"

Колега виж това:http://auto-drl.us/index.php?option=com ... &Itemid=29 Не е необходимо да се оголват или запояват кабели - използват се самонарезни клеми: За теб само една. :D

Потребителски аватар
deychev
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 10 юни 2008, 16:21
Модел на автомобила: Ford Escort '93 1.6 16v Ghia
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от deychev » 14 авг 2012, 15:11

Аз си взех ей това: http://www.stbbg.com//?page_id=21&record_id=6519" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, монтажа е лесен но все пак се режат два кабела. 1. Белия кабел минава през допълнителен бушон и се свързва с "+" който се получава след като дадеш на контакт. 2.жълто-зеления с една обувка директно към "-" на акумулатора,3. синия през допълнителен бушон директно към "+" на акумулатора , 4.червения към крушката на късите( при мен беше жълто зелен кабел). Кабелите за габаритите не съм ги връзвал за да не въртят на електромера :D:
Изображение

mitko1962
потребител
потребител
Мнения: 247
Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от mitko1962 » 14 авг 2012, 15:24

Мисля, че тази тема има неправилно заглавие.Тук се изреждат неща които да спомогнат на хората да изпълняват закона,а не как да го заобиколят.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от nikolovvd » 14 авг 2012, 15:36

Най-интересното е, че в нормалните държави има инструкции как да се разполагат DRL-ите, а у нас няма.
Много ме съмнява, че догодина ще се усетят, след като видят каква художественна самодейност и фантазия е развирил народа и ще изкарат нови разпоредби. От това ще последва ново дупчене, преместване и прочие манипулации, от което колите ще се сдобият с още няколко дупки тук-там - оптичен тунинг.

Потребителски аватар
deychev
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 10 юни 2008, 16:21
Модел на автомобила: Ford Escort '93 1.6 16v Ghia
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от deychev » 14 авг 2012, 16:06

за заобикаляне мисля, че трябва задължително да имаш две резервни крушки. Ако те спрат- "сори изгорели са докато карах и ще ги сменя веднага" мисля че няма да те глобят ако можеш да се "поправиш"
Изображение

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от Атанас » 14 авг 2012, 16:09

nikolovvd написа:Най-интересното е, че в нормалните държави има инструкции как да се разполагат DRL-ите, а у нас няма.
Много ме съмнява, че догодина ще се усетят, след като видят каква художественна самодейност и фантазия е развирил народа и ще изкарат нови разпоредби. От това ще последва ново дупчене, преместване и прочие манипулации, от което колите ще се сдобият с още няколко дупки тук-там - оптичен тунинг.
То си го пише, но трябва да се чете:

т.6.19.4 от Правило № 48 на ИКЕ-ООН

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от S_C » 14 авг 2012, 20:30

По-конкретни и ясни правила от сега съществуващите в две наредби,две препоръки на ООН и една директива на ЕК...аз лично не се сещам как могат да сенапишат.Обхванато е всичко-стандарти,сертификати,означения,та чак до ъгли на светене,интензитет и отстояния...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
tonyfireman
потребител
потребител
Мнения: 117
Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от tonyfireman » 14 авг 2012, 21:40

За мераклиите, които искат да сложат от китайските диодни DRL мога да споделя нещо.
Говорих с един жичкаджия, който слага аларми, музики, ксенони и т.н. и той сподели, че катаджиите ще следят здраво за измислени светлини за елхи по колите. Които нямат щампа "Е4 / R87" и подобни на тях символи няма да се признават за "дневни светлини". Също местата на разположение на диодите по "елхата" ще се следят. Не зная кой има интерес за толкова фарове, акумулатори, крушки и ядове, но е лобирал многоооо.
Факт е, че има диодни осветления по магазините и нет-а, като тези от 30-40 лв. нямат тези означения, както и сертификат, а има над 70-80 лв. същите, но с марки и сертификати за използване в ЕС.
И аз се замислям да светна дългите с намалена мощност с някое от изброените по-горе устройства в скоро време.
Засега се мъча с откриването на зеленото и синьото реле, за да пробвам дали на моя ескорт има заработената схема за скандинавските страни. Но никога късите - ако ще на 150 % да светят няма да са видими колкото дългите на 50 % или диодните, но правилно поставени.
Поздрави!
Черната перла

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от pifivo1 » 14 авг 2012, 21:50

Прав сте колега, но в закона ясно е описано "къси или дневни светлини". По американският стандарт светят дългите с намалена интензивност, но в европа са приели късите.Така, че и аз се принудих да светкам късите с намалена интензивност на 50%. Денем се виждат добре, но съм сигурен, че дългите с намалена интензивност на 50%, ще се виждат от по-далече,но явно безопасността не е с най-голям приоритет. :-/:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Заобикаляне на новия закон за целогодишно ползване на фарове

Мнение от nikolovvd » 14 авг 2012, 22:30

Атанас написа: ...
А точка 7.1 чете ли я?
Да не говорим, че става въпрос за конструктивно изменение, което ако е направено извън правилата води до глоба от 2000 до 7000 лв. Мисля че го пише в чл. 174 или 175, не си спомнам точно и ако се заядат катаджиите, че DRL-а е по-ниско от 25 см от пътя или нещо друго си вътре с двата крака. Отделно трябва да е сартифициран, т.е. одобрен тип и т.н.
Заровим ли се в законите и правилата става параграф 22!

Заключена

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта