Мондео 2 не зарежда алтернатора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мондео 2 не зарежда алтернатора

Мнение от mi6o » 29 яну 2014, 19:43

Здравейте колеги.
От вчера ми се появи проблема,но не успях да намеря подобна тема в този под-форум и за това правя нова. Предварително се извинявам ако има подобна тема и аз не съм я видял-ако има,тази ще я изтрия. Та на въпроса-вчера сложих на Мондео-то от подписа ми стартера с който го купих. Преди това го бях заменил със стартер който бях купувал от колега от тук за предишния ми Ескорт,но го сложих на Мондео-то ама това е друга тема. Сега като сложих стартера с който купих колата,след като заработи мотора се чуваше шум все едно стартера се върти независимо,че двигателя вече работи. След като изгася мотора се чуваше,че стартера още се върти по инерция и спираше 1-2 сек. след като мотора вече е изгасен. Понеже беше късно и бях в гаража на едно приятелче и той трябваше да прави нещо,реших да си тръгна и на другия ден да го мислим. Вътре в гаража я палихме 3-4 пъти,после я изкарах без промяна в шума. Пушихме по цигара с него и си тръгнах,но малко след като запалих лампата на акумулатора светна и така я прибрах до нас-От Горна баня до Овча Купел 1. Стартера вече не се въртеше след като мотора е запалил и не се въртеше по инерция след като съм изгасил,но лампата на акумулатора не изгасва и не зарежда-утре ще премеря с мултицет за точни данни,но я няма тая минимална промяна в оборотите като пуснеш къси после дълги или като натиснеш копчето за вдигане на прозореца когато е затворен. Преди да сменя стартерите алтернатора зареждаше 14.50 без товар и 14.20-14.30 в. на къси и парното на около средата (климатроник е и няма степени с цифри). Даже един ден пуснах каквото се сетих-дълги,халогените,задните светлини за мъгла,парното до край,нагревателя на задния прозорец и огледалата,не помня май пуснах и нагревателя на предния прозорец-замерих и зареждането беше между 13.90 и 14.00. Токовете са ми малко тъмница и за това качвам снимки на моите деяния :
Така свързах стартера,така беше и със стария
Изображение
Изображение
Това е алтернатора от зад. Долу в дясно,червената част я свалих и почистих клемите на два кабела-дебел червен и до колкото можах да видя червен тънък. Бяха окислили малко и се надявах да е от тях...да ама не. Предполагам черната плочка е реле-регулатор или нещо такова,но нея не можах да я сваля защото стените на вложките на гедорето ми са малко по-дебели и не мога да вкарам вложката на две от болтчетата.
Изображение
Дълга и широка стана ама не можах по-кратко,извинете ме колеги :lol: . Всеки един съвет е добре дошъл-предварително благодарско _friends_
Поздрави

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора

Мнение от dreadx » 29 яну 2014, 22:14

И аз с нетърпение чакам отговор - както и да ги гледах тези снимки ми изглежда, че червения кабел трябва да е свързан към другата клема на шалтера. Дали е така не знам - никога не съм надничал в Мондео.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора

Мнение от HACKO » 29 яну 2014, 23:48

Абе и аз го виждам на другата клема. *00147* Ама пък така ако е сгрешен, стартера ще тръгне да се върти още с закачането на акумулатора и ще се върти докато изгори или акумулатора се изтощи. То май това и се е случило.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора

Мнение от mi6o » 30 яну 2014, 01:52

Преди да сваля другия стартер пак така бях закачил кабелите и нямаше проблем. Сега като сложих тоя и закачих минуса на акумулатора не тръгна да върти стартера,нищо. За сега акумулатора се държи че е як,ама го усещам да се предава лека по-лека като правя някакви жалки опити да оправя зареждането. Иначе стартера върти нормално и колата пали-е малко по-бавно разбира се ама я прибрах от Горна баня до нас само на акумулатор (спрях парното и намалих до минимум осветяването на таблото) пред нас гасих и палих 2 пъти,днес я палих пак 2 пъти. Сега остава от тъпотия да съм изгорил нещо и ще се гръмна :lol: . Само да допълня-няма миризма на изгоряло или някакви пушеци,до колкото мога да видя кабели,букси,клеми изглеждат като преди,клемите на акумулатора също са си както преди,стартера работи уж нормално-след като запаля мотора не се чуват никакви звуци от него вече.
Поздрави

П.С. А ако направя така-без да махам минуса на акумулатора развивам червения кабел и го допирам до другата клема. Ако започнат да хвърчат искри махам кабела веднага-значи не е за там. Ако няма искри давам на контакт и пробвам пак-ако няма искри закачам двата кабела с гайката,паля и се моля да изгасне лампата на акумулатора. Изгасне ли се излитам с мултицета да меря зареждането. Не съм пълна скръб по тоците-мнооого малко по-добре съм май.....ама не съм сигурен :lol:

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора

Мнение от OgiDogi » 30 яну 2014, 07:11

mi6o написа:Преди да сваля другия стартер пак така бях закачил кабелите и нямаше проблем. Сега като сложих тоя и закачих минуса на акумулатора не тръгна да върти стартера,нищо. За сега акумулатора се държи че е як,ама го усещам да се предава лека по-лека като правя някакви жалки опити да оправя зареждането. Иначе стартера върти нормално и колата пали-е малко по-бавно разбира се ама я прибрах от Горна баня до нас само на акумулатор (спрях парното и намалих до минимум осветяването на таблото) пред нас гасих и палих 2 пъти,днес я палих пак 2 пъти. Сега остава от тъпотия да съм изгорил нещо и ще се гръмна :lol: . Само да допълня-няма миризма на изгоряло или някакви пушеци,до колкото мога да видя кабели,букси,клеми изглеждат като преди,клемите на акумулатора също са си както преди,стартера работи уж нормално-след като запаля мотора не се чуват никакви звуци от него вече.
Поздрави

П.С. А ако направя така-без да махам минуса на акумулатора развивам червения кабел и го допирам до другата клема. Ако започнат да хвърчат искри махам кабела веднага-значи не е за там. Ако няма искри давам на контакт и пробвам пак-ако няма искри закачам двата кабела с гайката,паля и се моля да изгасне лампата на акумулатора. Изгасне ли се излитам с мултицета да меря зареждането. Не съм пълна скръб по тоците-мнооого малко по-добре съм май.....ама не съм сигурен :lol:
Определено на този кабел не му е там мястото, а на по-далечният болт. На болта с медното въженце в близост до корпуса не се закача нищо друго - от там веригата минава директно през четки-намотки-маса и какъвто източник на напрежение закачиш, все ще предизвиква непрекъснато въртене или изгаряне на източника (ако е бил алтернаторът, както се съмнявам). Нямало е искри, защото от кабела на алтернатора идва напрежение само при запален двигател, а ти не си правил проби тогава.
Сега ще ти се наложи да храниш майстори, за съжаление...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора

Мнение от Didibao » 30 яну 2014, 08:23

Двата дебели кабела са на другата шпилка, външната, която е без нищо вързано на нея, единия кабел ти е от алтернатора другия от стартера.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора

Мнение от dreadx » 30 яну 2014, 08:39

Обаче ако е закачил само алтернатора - нямаше да има ток, за да завърти. Ако пък е закачил само акумулатора, нямаше как да не чуе стартера, че върти.

Не отвивай кабела, за да го допираш някъде. Още повече при включен акумулатор. Има голяма вероятност с инструмента, който ползваш за отвиване на гайките да направиш късо - дупки по шасито/пожар. Токът на късо е много голям!

При мен към външната клема на шалтера има два кабела - един дебел кабел от алтернатора отива до стартера, оттам друг още по-дебел кабел отива до акумулатора. Разгледай при теб дали е така - тези три неща дали са свързани заедно.

Ако не са по този начин и щом си сигурен, че е било точно такова свързването с предишния стартер - има известна вероятност някакъв външен комутатор да се ползва за стартера. Виж дали дебелия кабел ходи директно към акумулатора, или не. Ако трябва снимай към каквото там отива дебелия кабел и го покажи тук.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора

Мнение от Didibao » 30 яну 2014, 10:47

Няма никакви външни комутатори схемата е както казахме вече, там където е вързан по тънкия кабел се взема маса за шалтера през четките на колектора!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора

Мнение от mi6o » 30 яну 2014, 12:16

Сърдечно благодаря за съветите колеги _friends_ . Ще слезна сега да закача червения кабел за другата шпилка пък каквото стане. Ще пиша по-късно за резултата. Още веднъж благодарско на всички колеги,живи и здрави :D
Поздрави

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео 2 не зарежда алтернатора

Мнение от mi6o » 01 фев 2014, 13:01

Здрaвейте колеги. Хиляди блaгодaрности нa всички зa полезните съвети и помощтa,която ми окaзaхте. Колaтa се смили нaд мойте ел. способности и глупости. Още в четвъртък зaкaчих червения кaбел нa другaтa шпилкa кaкто ми кaзaхте и сегa всичко е кaкто преди. Не можaх дa пишa зa резултaтa,че трябвaше веднaгa дa тръгнa зa Троян и нямaх време,сегa се прибрaх и тaкa. Зaреждaнето е същото,всичко е ок. Сигурно и предишния стaртер съм го вързaл тaкa и сaмо си мисля,че е било кaто първия път. Кaкто и дa е-вaжното е,че сегa всичко рaботи перфектно,a още по-вaжното е,че имa колеги кaто вaс и форум кaто този-перфектни. Още веднъж-хиляди блaгодaрности,живи и здрaви _friends_ .
Поздрaви

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта