Ремонт на IMRC клапани- Фокус, С-макс- бензинови двигатели!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ремонт на IMRC клапани- Фокус, С-макс- бензинови двигатели!

Мнение от Nebhotep » 13 авг 2015, 08:57

Предлагам на вашето внимание отчет за възстановяване на IMRC клапаните (електронните клапани на всмукателния колектор).

Изображение

Грешка P2008

Най- вероятни причини за неизправност:

Главният проводник вътре в тялото на датчика се съединява с бобината по метода на оплетката. Поради това често се среща прекъсването му. При екстремни условия под капака, големи температурни амплитуди и вибрации проводникът се откъсва. Понякога това води до пълно прекъсване, а понякога контактът се запазва, но при нагряване проводникът се измества от клемата и клапанът престава да работи! Колата известно време се държи нормално, на скоро започва да губи мощност. При охлаждане на детайла, работоспособността му се възстановява!

Начин за ремонт.

Трябва да имате под ръка:

Поялник, скалпел (може и остро тънко ножче), припой, флюс или таблетка аспирин, парче меден или многожилен проводник

Освобождаваме четирите крачета държащи бобината в корпуса на клапана и я отделяме настрана. Запомнете разположението на детайла, това ще ни помогне при обратното сглобяване!

С нагорещен поялник отделяме часто0 от пластмасата в ъглите до появата на местата на съединение на проводниците с изходящите контакти.

Получава се това:

Изображение

Изображение

Изображение

Калайдисваме проводника и контакта. Съединяваме ги като използваме парченце меден проводник. Като че ли е по- добре да се използва многожилен проводник, защото е по- еластичен.

Изображение

Изображение

Проверяваме с тестер дали направената връзка е успешна и сглобяваме клапана в обратна последователност. Мястото на ремонта може да се залее с епоксидна смола или да се покрие с безцветен лак.

Изображение

Съпротивлението на намотките:

Изображение

Изображение

Изображение

Ремонтът е много лесен, единствено при работата с поялника се отделя много задушлив дим и мирис!

Успех!!! smileys-car

По материали от http://ffclub.ru/

iceto
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 22 дек 2004, 22:53
Модел на автомобила: форд фокус мк2 qqdb
Status: Извън линия

Re: Ремонт на IMRC клапани- Фокус, С-макс- бензинови двигатели!

Мнение от iceto » 27 фев 2016, 16:37

При мен съпротивлението на едната бобина е 60, а на другата 160 ома. Дали е прекъсваща връзка или е тръгнала да си ходи?

Sent from my Be Pro using Tapatalk

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Ремонт на IMRC клапани- Фокус, С-макс- бензинови двигатели!

Мнение от Didibao » 28 фев 2016, 01:14

То хубаво за бобината, ам на тези клапани и гърми и мебраната, тогава са за боклука тотално.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ремонт на IMRC клапани- Фокус, С-макс- бензинови двигатели!

Мнение от HACKO » 28 фев 2016, 09:46

iceto написа:При мен съпротивлението на едната бобина е 60, а на другата 160 ома. Дали е прекъсваща връзка или е тръгнала да си ходи?

Sent from my Be Pro using Tapatalk
В една бобина има навит определено количество проводник. Този проводник има определено съпротивление, което не се променя с течение на годините. Ако бобината по някакъв начин си е променила съпротивлението възможните вариянти са няколко. Няма проводимост, съпротивлението е безкрайност, бобината е прекъсната някъде. Съпротивлението е по-малко от стандартното или 0, има вътрешно късо съединение, това състояние е кратковременно и малко след това се стига до прекъсване на бобината (възможен е и пожар). Ако съпротивлението се е увеличило, има лош контакт, между бобината и измерителния уред (твоята ситуация).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта