Страница 3 от 3

Re: Проблем в таблото на Фокус

Публикувано: 09 апр 2008, 18:44
от coppy
Здравейте,
мерси много на всички, които споделиха за проблема с VSS.
днес купих нов VSS от МП, цената е 82 лв. и после ми го смениха в един сервиз за 15 лв. В началото не искаше да излиза, поради клеясване на щивфта, но след напръскване го смениха за 10-15 мин.
надявам се с тази информация да помогна на някои, както Вие помогнахте на мен.
Хайде безаварийна на всички!!!
_friends_

Re: Проблем в таблото на Фокус

Публикувано: 15 юни 2008, 07:10
от Blagomil
Имах същия проблем с моя Фокус и след като смених датчика на километража на скоростната кутия скоростомера се оправи.И при мен щифта излезе доста трудно.

Re: Проблем в таблото на Фокус

Публикувано: 07 юли 2008, 12:20
от focusfocus
Къде е тоя VSS датчик на скоростната кутия или на таблото?

Да взема да го смяня че улових един път такова падане на стрялката на километража, като се спускам по надолнище на скорост и чувствам че ще е това.

Re: Проблем в таблото на Фокус

Публикувано: 08 юли 2008, 19:35
от Blagomil
VSS датчика е на скоростната кутия непосредствено над изхода за полуосите.

Re: Проблем в таблото на Фокус

Публикувано: 10 юли 2008, 15:26
от focusfocus
Кой ме би в главата , че един път ми паднала стрелката на километража да си сменям датчика. Щифта е невадяем.

Почистих си стария VSS, който си седи там няма никакъв проблем. Но вече като съм се хванал ще го сменя.

Приемам съвети как да сваля щифта, някакви идеи за специални инструменти или да го разпробия направо.

Учудвам се кой гений реши да сложи щифт вместо болт.

Re: Проблем в таблото на Фокус

Публикувано: 10 юли 2008, 21:16
от Blagomil
Към щифта внимателно се заварява с CO стоманена шпилка която се явява продължение на самия щифт.
След това се поставя стоманена тръба около заварената шпилка.На шпилката се поставя стоманена шайба,чийто вътрешен отвор е колкото шпилката,а външния по-голям от външния диаметър на тръбата.На шпилката се навива гайка която като опре в шайбата и продължите да навивате ще изтегли щифта през тръбата от скоростната кутия.
Шпилката примерно е 5 или 6мм от здрава стомана с дължина около 80мм.Тръбата е с дължина окло 75мм,вътрешен отвор 7-8мм.Ако заварката стане с голям диаметър трябва да ползвате по широка тръба през която спокойно да минава заварката,като съответно ще използвате и шайба с по-голям външен диаметър.
Внимавайте с температурата когато се прави заварката,защото корпуса на ск.кутия е от алуминиева сплав!
Винаги откачайте акумолатора,когато по колата се извършват заварачни дейности!

Re: Проблем в таблото на Фокус

Публикувано: 10 юли 2008, 22:18
от focusfocus
Точно това смятам да направя, но вместо да заваря шпилка ще пробвам първо да направя резба на самия шифт и с гайка да го изтегля, ако не стане вариант 2 да и пробия една дупка и да и навия вътре болт. Варианта със заваряването е за последно, че може да ми стане весело.

Re: Проблем в таблото на Фокус

Публикувано: 15 юли 2008, 09:36
от focusfocus
Успях!!!!!

Свалянето на тоя датчик бе едно мъчение, след пръскане с каво ли не щифта излезе с керпедена.
След което след още 20 мин. мъчение да се хване датчика и 10 мин блъскане с чук(по леко че пластмасов) мъчението свърши.

Мизерии всякакви вътре, кал, листа и други. беше срастнат за кутията. Обаче с новия, като че ли колата ми се движи по-добре.

Успех на всички, на които рано или късно ще им се наложи да го сменят.

Re: Проблем в таблото на Фокус

Публикувано: 22 авг 2008, 11:56
от drimintchan
Вие сте късметлии. За моята Ка този VSS датчик струва 217лв. :shock: Ама какво да правя смених го. Излезе лесно и в сервиза ми взеха само 10лв. за труд.

Re: Проблем в таблото на Фокус

Публикувано: 29 юни 2009, 16:11
от pepovas
Някой по-горе беше написал, че с новия колата му върви по-добре. Това е възможно, защото аз констатирах, че когата спря скоростомера падна и мощността на колата с около 10-15 %.