Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
Поддръжката на Зетека въобще не е скъпа. Той също е с хидравлични повдигачи! Има ангренаж и ремък като всички коли, които се сменят най-малко на 60000 (понеже не помня дали не беше само инспекция на 60000км като стане, или смяна на 60000мили, които са 100000км) Свещите двойна платина също изкарват 100000км и са 44лв. Маслото му е 5в40 в идеалния случай и е 50-60лв, а оригиналното му 5в30 тук из форума също се намираше за толкова. Тия километри за колко години ги минава човек?? 4-5 поне? Тя колата няма да издържи толкова, колкото двигателя. Митове и легенди само за тоя зетек разправят хора, които не го карат. Не знам аз да съм единствения на който не му върви обикновено, а проблеми на 3 коли с тоя двигател не е имал за толкова години (да чукнем на дръвце). Чак след 98ма-99-та са със солидни повдигачи и никой почти не говори за тях, когато се говори за конверсия в България.
Че двигател било страшно да се купува, защото кой знае какво можело да му има и да му било правено реално е последния въпрос, който се задава, ако въобще се зададе - има си хора, които разбират и знаят как се проверява, второ прави се проучване и т.н. и общо взето е на базата на "гроздето щом е високо е кисело".
Че двигател било страшно да се купува, защото кой знае какво можело да му има и да му било правено реално е последния въпрос, който се задава, ако въобще се зададе - има си хора, които разбират и знаят как се проверява, второ прави се проучване и т.н. и общо взето е на базата на "гроздето щом е високо е кисело".
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- u`F`o
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
- Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
- Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
Хаха, Del, ти ли изкочи с този коментар?deathstorm написа:Няма спор, че 8 клапановите мотори успешно създават усещането, че зетека е мъртвец, понеже тръгват от по-ниски обороти. И аз така като се кача на някои 8 клапанов си викам баси какво става тука. Обаче като го видя, че след 4000 повече бръмчи от колкото върви, а зетека от там му идва музата се успокоявам.
А на автора на темата - да внимава с конете, че стават едни ей такива работи:

Сега ми вкарахте муха в главата, Probe мотор защо да не може да влезне в купето ? Още повече 2.2 Турбо - то ще стане нещо много страшно

П.С.: Това не беше от конете, а от неподходящо място, малък опит и най-вече.... отворен диференциал

Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже
- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
opex написа: Той също е с хидравлични повдигачи! .
С хидравлични са първите зетеци. След 98-ма няма с хидравлики.
1,8 Фокус

2,0 Мондео

https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
Еми - нали точно това казах и аз ??? След 98-ма. Какъв е смисъла да ми доказваш с картинки;) Не разбирам смисъла на целия пост. Какво означава "първите" зетеци - те достатъчно години са си 'на власт' - от 1992-ра. А между другото производството на Ескорт продължава чак до 2001-ва, вярно, че най-вече във вариант комби и повечето 1.6, но двигателите са си същите - със хидравлични повдигачи.
На Мондео мк2 само в последните години може да се намери със солидни повдигачи и се познава по черния капак на клапаните - също както при фокус - но както казах никой не търси такива, никой не говори за тях и не разбирам защо въобще се намесват. В първите 2 години на мк2 се слага 2.0 с хидравлични. След това от 99-та може да се видят и двата вида, не само единия или само другия.
На Мондео мк2 само в последните години може да се намери със солидни повдигачи и се познава по черния капак на клапаните - също както при фокус - но както казах никой не търси такива, никой не говори за тях и не разбирам защо въобще се намесват. В първите 2 години на мк2 се слага 2.0 с хидравлични. След това от 99-та може да се видят и двата вида, не само единия или само другия.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
Другото което мога да добавя за 2,0 зетека първия е 136 коня а втория 130 не че е от голямо значение и другото при новите както им казват бляк топ версия страда от спичане на сегменти тоест доста са тънки а за повдигачите е доказано че твърдите пулове са за предпочитане понеже от хидравличните имаш някаква загуба.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
Двигателите са идентични. Разликата в конете /по книжка../ идва от вкараните икономии за да се понижат вредните емисии. Както и за една идея повече въртящ момент в ниските. По същия начин, по който мондео мк1 4х4 се води 132кс.
За спичането на сегментите при black top сефте чувам, но може и да е така. Но така или иначе почти никой не им обръща внимание. Единствено в Англия се срещат случаи на конверсии с такъв. Предимството им пред предишните (тези от 1992 до 1998 образно казано) е, че главата "тече" малко по-добре, т.е. въздушния поток към цилиндрите е по-добър. Но не става дума за драстична разлика, а за такава, че с елементарно хубаво зачистване на портовете на 'първия' зетек се постига най-малкото същия резултат.
И понеже хора делят зетека 92-98 на първи и втори - както казах идентични са, с едно уточнение.
В първите години се появява 'проблем' от така наречените "залепващи клапани" Това са тези, на които на капака пише DOHC.
След като проблема е решен от форд, за да се различават 'ревизираните' двигатели, на капака пише Zetec 16v
А проблема фактически се е проявявал заради използване на некачествено масло. И ревизията е разлика в микрони при отворите на клапаните. Практически използва ли се правилното масло и те проблеми нямат, дори е по-добре защото харченето на масло, колкото и а е малко е просто още по-малко.
Други въпроси и митове за разбиване?
За спичането на сегментите при black top сефте чувам, но може и да е така. Но така или иначе почти никой не им обръща внимание. Единствено в Англия се срещат случаи на конверсии с такъв. Предимството им пред предишните (тези от 1992 до 1998 образно казано) е, че главата "тече" малко по-добре, т.е. въздушния поток към цилиндрите е по-добър. Но не става дума за драстична разлика, а за такава, че с елементарно хубаво зачистване на портовете на 'първия' зетек се постига най-малкото същия резултат.
И понеже хора делят зетека 92-98 на първи и втори - както казах идентични са, с едно уточнение.
В първите години се появява 'проблем' от така наречените "залепващи клапани" Това са тези, на които на капака пише DOHC.
След като проблема е решен от форд, за да се различават 'ревизираните' двигатели, на капака пише Zetec 16v
А проблема фактически се е проявявал заради използване на некачествено масло. И ревизията е разлика в микрони при отворите на клапаните. Практически използва ли се правилното масло и те проблеми нямат, дори е по-добре защото харченето на масло, колкото и а е малко е просто още по-малко.
Други въпроси и митове за разбиване?

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- u`F`o
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
- Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
- Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
Да, кой мотор ще влезне най-лесно в Ескорт Мк4 и после какво да търся като окачване и спирачки, за да имам добро пътно поведение ?
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
Съветвам те да ползваш 1.8 зетек.
ръководство http://passionford.com/forum/pictures-v ... guide.html
За спирачките и окачването Ванката може да помогне повече от мен.
ръководство http://passionford.com/forum/pictures-v ... guide.html
За спирачките и окачването Ванката може да помогне повече от мен.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
Брей, каква голяма тема се е заформила в тоя раздел
Малко сектантски спор е имало
, но работата според мен е ясна. Подкрепям Орех, за двигателя- 1.8 Зетек е най-лесния избор, такива двигатели има бол, работата е за 1 ден, веднага имаш двигател със 130к.с. без излишен труд и излишни пари.
Отделно можеш да си ползваш твоята скоростна кутия и всички остнали карантии, което води до смешни разходи, от рода на 200-1000лв. в зависимост дали ще искаш да имаш абсолютно ревизиран и почти нов двигател, или на доверие неотварян такъв втора ръка, и в зависимост от това кой ще извърши трансплантацията.
За окачването не мога да ти помогна що се отнася до пружините и амортисьорите, но мисля, че си се насочил в грешна посока. Ефекта който ще постигнеш от свалянето на колата и слагането на спортни пружини далеч няма да е по-добър от пълна ревизия на предницата. Т.е. много по-добре е да смениш абсолютно всички тампони по предницата с нови отколкото да дадеш няколко стотин лева за пружини и амортисьори. Така, че смени всички тампони и според мен ще се изненадаш колко ще е стабилна колата.
За спирачките, най-доброто нещо, което можеш да получиш за Ескортчето е:
Предни спирачки: спирачни апарати от Мондео МК3, независимо какъв двигател, накладки за същото мондео и дискове от Фокус СТ170. Получаваш перфектни спирачки с 300мм. дискове (стандартните 240мм), но трябва да караш с джанти минимум 16 цола.
Задни спирачки: пълен комплект от Ескорт РС2000- апарати, тави, дискове, накладки, жило, заден мост
Най-общо това са хубавите бюджетни варианти с оригинални части. Другите са афтърмаркет китове от Англия, с огромни цифри
ПП: Някой ти беше пращал линкове от PassionFord форума, ако наистина си мераклия чети там има страшно много информация, за Ескортчетата от тези години
Поздрави,
Николай Котев

Малко сектантски спор е имало

Отделно можеш да си ползваш твоята скоростна кутия и всички остнали карантии, което води до смешни разходи, от рода на 200-1000лв. в зависимост дали ще искаш да имаш абсолютно ревизиран и почти нов двигател, или на доверие неотварян такъв втора ръка, и в зависимост от това кой ще извърши трансплантацията.

За окачването не мога да ти помогна що се отнася до пружините и амортисьорите, но мисля, че си се насочил в грешна посока. Ефекта който ще постигнеш от свалянето на колата и слагането на спортни пружини далеч няма да е по-добър от пълна ревизия на предницата. Т.е. много по-добре е да смениш абсолютно всички тампони по предницата с нови отколкото да дадеш няколко стотин лева за пружини и амортисьори. Така, че смени всички тампони и според мен ще се изненадаш колко ще е стабилна колата.
За спирачките, най-доброто нещо, което можеш да получиш за Ескортчето е:
Предни спирачки: спирачни апарати от Мондео МК3, независимо какъв двигател, накладки за същото мондео и дискове от Фокус СТ170. Получаваш перфектни спирачки с 300мм. дискове (стандартните 240мм), но трябва да караш с джанти минимум 16 цола.
Задни спирачки: пълен комплект от Ескорт РС2000- апарати, тави, дискове, накладки, жило, заден мост
Най-общо това са хубавите бюджетни варианти с оригинални части. Другите са афтърмаркет китове от Англия, с огромни цифри

ПП: Някой ти беше пращал линкове от PassionFord форума, ако наистина си мераклия чети там има страшно много информация, за Ескортчетата от тези години

Поздрави,
Николай Котев
- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Ford Escort Mk4 - смяна на двигател и окачване?
http://www.vbox7.com/play:f6b052775e
Чисто оригинален двигател е моя. С двама човека и багаж на мокро.
http://www.vbox7.com/play:970b99daac
Спирачките, може само задните барабани да сложиш 206 мм, вместо оригиналните ти 180. Предните спирачки са си достатъчни.
Окачването ще е трудно, че вече са стари коли и малко трудно се намират. Иначе BOGE амортисъри (или други като Sacks, KYB, KONI) , газови най-добре, за ХР3 или 1,6.
Пружини за 1,6, и то усилени, може и за ХР, ако искаш да е по-ниска, но е безмислено според мен.
Чисто оригинален двигател е моя. С двама човека и багаж на мокро.
http://www.vbox7.com/play:970b99daac
Спирачките, може само задните барабани да сложиш 206 мм, вместо оригиналните ти 180. Предните спирачки са си достатъчни.
Окачването ще е трудно, че вече са стари коли и малко трудно се намират. Иначе BOGE амортисъри (или други като Sacks, KYB, KONI) , газови най-добре, за ХР3 или 1,6.
Пружини за 1,6, и то усилени, може и за ХР, ако искаш да е по-ниска, но е безмислено според мен.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта