Разпределителни валове Зетек 1.8/2.0

Отговори
nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Разпределителни валове Зетек 1.8/2.0

Мнение от nikolay.kotev » 04 фев 2012, 20:59

Колеги попаднах на една интересна тема, за идентификация на разпределителните валове в различните модели Зетек. Предполагам би била интересна за многото колеги, сменящи валове на 1.8 Зетек с такива от 2.0 Зетек.

Тези при Зетек 1.8, 105кс. и 115кс. са еднакви. При Зетек 1.8, 130кс. входящия вал е различен, а изходящия е същия като при 1.8, 105/115кс.

При Зетек 2.0, 136кс.(при Мондео) имаме различни входящи и изходящи валове.

Най-добър резултат би бил постигнат при смяна единствено на изходящия вал от 1.8, 105/115кс. с такъв от 1.8, 130кс. Ефекта би бил по-добър от този при смяна на валовете с такива от 2.0, 136кс., защото тези валове са модифицирани от Форд, за да отговарят на новоприетите екологични норми за сметка на мощността.

Това е и самата тема:
http://www.locostbuilders.co.uk/viewthr ... =printable" onclick="window.open(this.href);return false;
Всеки вал има специфична маркировка!

Поздрави,
Николай Котев

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Разпределителни валове Зетек 1.8/2.0

Мнение от opex » 05 фев 2012, 15:04

Само че в България никой не го е грижа за еко нормите, за разлика от Англия (от където е и сайта) където ги клатят за всеки грам отгоре общо взето :)
У нас също така трудно се намират валове от 1.8 130к, да не говорим само за единия от тях, в англия на всяка пряка имат работилници и тунинг фирми където за без пари по тяхните стандарти хората могат да се сдобият с хубави валове.

п.с. аз защо си мисля, че на 1,8 130к и 2.0 130-136к (зависи от настройките) валовете са еднакви. Говорим за същностното отваряне и затваряне на клапаните като момент, градуси и пр. от гърбиците им, а не за маркировката по тях за разпознаване.
Единствено валовете в първите xr3i 130к (тези с купето на Орион) били по-добри от последващите от 2.0 136к като гледам, но сериозно пожелавам голям успех на който иска да си намери такива :) Все пак говорим за тунинг с реално намираеми части тук в България, поне болшинството, и то на приемлива цена :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Разпределителни валове Зетек 1.8/2.0

Мнение от nikolay.kotev » 05 фев 2012, 22:25

Еми аз доколкото прочетох тук там. Валовете, който са в Мондеотата са тези с по-екологичните... Логиката е ясна от Форд си използват до край капацитета на машините, но в Европа се променят еконормите и изведнъж при следващите модели, а именно 2.0 в Мондео са направили компромис. Но може и да са еднакви както казваш.

Иначе относно възможността за намиране на подобни части, не е проблем. Смисъл такъв, че ако англичанина може да си го намери в Англия и ти можеш да го намериш също. Покрай моя проект си накупих бая части от Англия, оригинални на половин цена и дойдоха до България за по 2лв. на килограм :D По евтино отколкото да ходя до Симеон или където и да било, да платя бензин, синя зона и кво ли не :)

Ако някой има инетерес, ще му дам кординатите на фирмата(незнам дали е разрешена рекламата във форума) :), с която си доставих нещата.

Поздрави,
Николай Котев

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта