Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Някакви идеи?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Блоуоф нямат ли само бензиновите турбомотори, мисля че колата ти има само гейт на турбото.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Ако говорехте и на български, щеше и да се разбира и даже въпросът да се реши още с питането, но това не е много важно.
Няма предпазен клапан на компресорната страна. Явно турбото е достатъчно малко, а двигателят достатъчно инертен за да няма проблеми с налягането. Има клапа за разтоварване турбинната страна според налягането на компресорната и тя тръгва да отваря някъде към 0,8 Атм и на практика поддържа 0,9 - 1 макс.
Няма предпазен клапан на компресорната страна. Явно турбото е достатъчно малко, а двигателят достатъчно инертен за да няма проблеми с налягането. Има клапа за разтоварване турбинната страна според налягането на компресорната и тя тръгва да отваря някъде към 0,8 Атм и на практика поддържа 0,9 - 1 макс.
- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
В един дизел форум където има бегачки по 200-300 коня не им слагат такива клапани, какво остава за нещо стоково.
Който кара Форд е горд!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10857
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Като тръгнеш по пътя на турбото ще го откриеш, и директно го затапваш. Обаче не е много удобно на полеви условия.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
питам защото ми се струва че от време на време испуска налягане от някъде при подадена газ , прилича на придърпване но е мн леко!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10857
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Провери за спукан или протрит маркуч на турбото, или хлабав, но клапана го запуши. Тогава ще усетиш и разлика във вървежа на колата.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
За пръв път чувам че разтоварващия клапан трябва да се затапи, specialista на същото мнение ли е?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10857
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Е нали го кара моето Мондео със затапения клапан. Нали не очакваш дърта кола на по 200- 300 000 км. да вдигне свръх налягане.MARTO 85 написа:За пръв път чувам че разтоварващия клапан трябва да се затапи, specialista на същото мнение ли е?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Да верно че тва запушване е малко притеснително !
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Явно дизела няма дроселова клапа и затова няма такъв разтоварващ клапан!diesel1.6 написа:Явно турбото е достатъчно малко, а двигателят достатъчно инертен за да няма проблеми с налягането. Има клапа за разтоварване турбинната страна според налягането на компресорната и тя тръгва да отваря някъде към 0,8 Атм и на практика поддържа 0,9 - 1 макс.
Съвременните дизели имат дросел, но имат и турбини с променлива геометрия което решава въпроса. Колкото до Мондео-то специално - не знам дали има дросел, но дори ида има той не вързан към педала на газта.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Аз защо си мисля че той затапва EGR-а, да не се бъркаш нещо?ЯЛТА написа:Е нали го кара моето Мондео със затапения клапан. Нали не очакваш дърта кола на по 200- 300 000 км. да вдигне свръх налягане.MARTO 85 написа:За пръв път чувам че разтоварващия клапан трябва да се затапи, specialista на същото мнение ли е?
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Да, съвременните дизели имат дросел, но той е част от системата на ЕГР-а и няма общо с дросела при бензиновите мотори.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Изпуска, ама не на въздуха, а на горивото, и не в колектора, ами в ГНП.BladeMan написа:питам защото ми се струва че от време на време испуска налягане от някъде при подадена газ , прилича на придърпване но е мн леко!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Има клапан за разтоварване-уест гейт!
На топлата страна на турбото и се управлява от налягането в см.колектор!
Там не пипайте! Изолирането на ЕГР го препоръчвам!
Успех!!!
На топлата страна на турбото и се управлява от налягането в см.колектор!
Там не пипайте! Изолирането на ЕГР го препоръчвам!
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Изпускането на налягане обратно през компресорната част има две разновидности, като и двете са вредни за живота на турбинката ... при върната гас - флътър и при подадена гас - сърдж.
Гейта пропуска част от изгорелите газове, за да може турбината да поддържа едно определено предварително зададено налягане, но според общото разбиране той не е разтоварващ, той е байпасен клапан.
Заради устройството си дизела няма много нужда от разтоварващ клапан, въпреки че на някой нови дизели се поставят такива, но рециркулационни
Гейта пропуска част от изгорелите газове, за да може турбината да поддържа едно определено предварително зададено налягане, но според общото разбиране той не е разтоварващ, той е байпасен клапан.
Заради устройството си дизела няма много нужда от разтоварващ клапан, въпреки че на някой нови дизели се поставят такива, но рециркулационни
Tuned and performed by
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
По-разбираемо ще е ако пишеш на български
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Освен да кажеш кво е ГНП ?diesel1.6 написа:Изпуска, ама не на въздуха, а на горивото, и не в колектора, ами в ГНП.BladeMan написа:питам защото ми се струва че от време на време испуска налягане от някъде при подадена газ , прилича на придърпване но е мн леко!
някаква тема да има свързана с изолиране на ЕГР да има , и какво би променило това деиствие?specialista написа:Има клапан за разтоварване-уест гейт!
На топлата страна на турбото и се управлява от налягането в см.колектор!
Там не пипайте! Изолирането на ЕГР го препоръчвам!
Успех!!!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Извинявам се и се допълвам - ГНП е горивонагнетателна помпа, почти само за помпата на дизеловите двигатели се полва. В нея се случва износване на някои метални части, или деформация и повредеи по гумени пръстенчета, или друго. Има теми за това за мондео и ескорти.
ЕГР системата се маха, защото като вземе да работи неправилно след десетата година или по-рано и започва да пречи доста. Вреди от махането няма при коментираният двигател.
ЕГР системата се маха, защото като вземе да работи неправилно след десетата година или по-рано и започва да пречи доста. Вреди от махането няма при коментираният двигател.
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Блоуофф клапана се намира точно зад турбото под испускателните тръби.Изпускането на налягането може да се дължи на не-добре регулиран клапан или замърсяване. За да се почисти и нагласи трябва да се свалят : кулер, всмукатели и изпускатели. Има доста клипчета в youtube в които е показано как се наглася блоуофф клапан.(изпускането на налягане може да е и от други по-сложни проблеми с турбо и турбопътища)
ЕГР клапана не е добре да се затапва защото колата ще почне да харчи повече като е студена и да загрява много по-бавно. Когато е студена колата ,този клапан се отваря и вкарва изгорели газове което обеднява сместа и вкарва топъл въздух в двигателя. Ако ЕГР клапана работи той ще се затвори при загряла кола и няма да вкарва изгорели газове. ЕГР клапана също се почиства чрез сваляне на всмукателите , той се управлява чрез вакум посредством вакум клапан ,който се намира зад левият ботуш!
Пиша какво съм открил за да може , когато някой търси нещо да намира отговори!
ЕГР клапана не е добре да се затапва защото колата ще почне да харчи повече като е студена и да загрява много по-бавно. Когато е студена колата ,този клапан се отваря и вкарва изгорели газове което обеднява сместа и вкарва топъл въздух в двигателя. Ако ЕГР клапана работи той ще се затвори при загряла кола и няма да вкарва изгорели газове. ЕГР клапана също се почиства чрез сваляне на всмукателите , той се управлява чрез вакум посредством вакум клапан ,който се намира зад левият ботуш!
Пиша какво съм открил за да може , когато някой търси нещо да намира отговори!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта