Кабел - AUX вход/жак
- batista
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
- Status: Извън линия
Кабел - AUX вход/жак
Здравейте интересуваме къде мога да намеря кабел - AUX вход към касетофона, който е Blaupunkt и се намира отзад до другите кабели с жак 3,5мм? Може и само AUX буксата.
По принцип намерих този кабел ето линк:
http://www.caraudiodirect.co.uk/blaupun ... -p-77.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Но първо че е в чужд сайт и второ че виждам че излизат само 2 жички, което като знам схема отзад на изхода се разбира че е само за задните говорители, а за да има звук и отпред трябват още 2 жички т.е. общо 4-ри.
Аз импровизирах с мои жички с изход от лаптопа и работи но не е стабилно и за това си търся този кабел или само буксата.
По принцип намерих този кабел ето линк:
http://www.caraudiodirect.co.uk/blaupun ... -p-77.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Но първо че е в чужд сайт и второ че виждам че излизат само 2 жички, което като знам схема отзад на изхода се разбира че е само за задните говорители, а за да има звук и отпред трябват още 2 жички т.е. общо 4-ри.
Аз импровизирах с мои жички с изход от лаптопа и работи но не е стабилно и за това си търся този кабел или само буксата.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
AUX не е изход, а вход. Стерео вход. Като източник на звука се ползва устройство със 3.5мм стереожак на изхода. Стерео сигнала се разпръсква на 4-те колони от самия плеър. Нали не мислиш, че MP3 или радио са с 4-канален звук
Накратко - не се притеснявай, ще ти свирят и четирите колони
П.П. Не са два проводника, три са - L, R и GND. вероятно L и R са събрани в един кабел, затова изглежда да са два проводниците. Ако наистина са два, сигнала ще е моно, тъй като източника на сигнал не е свързан към масата на плеъра.

Накратко - не се притеснявай, ще ти свирят и четирите колони

П.П. Не са два проводника, три са - L, R и GND. вероятно L и R са събрани в един кабел, затова изглежда да са два проводниците. Ако наистина са два, сигнала ще е моно, тъй като източника на сигнал не е свързан към масата на плеъра.
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
доколкото виждам този кабел се слага в буксата за чейнджъра. намери си схема в нета кои пинове на буксата ти трябват и си готов. принципно трябва да са 4 пина: L+, L-, R+ и R-, съответно за левите и десните говорители. оттам взимаш два rca кабела и ги връзваш съотвено за ляв и десен канал и си готов. така съм си правил aux адаптер за моя pioneer, скоро така си направих и кабел за чейнджър 

- batista
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
- Status: Извън линия
Знам че не е изход щото ако е така къв е смисъла да го използвам чрез него да слушам от външен източник, тва дето съм казал не е в такъв смисъл.AX!S написа:AUX не е изход, а вход. Стерео вход. Като източник на звука се ползва устройство със 3.5мм стереожак на изхода. Стерео сигнала се разпръсква на 4-те колони от самия плеър. Нали не мислиш, че MP3 или радио са с 4-канален звук![]()
Накратко - не се притеснявай, ще ти свирят и четирите колони
П.П. Не са два проводника, три са - L, R и GND. вероятно L и R са събрани в един кабел, затова изглежда да са два проводниците. Ако наистина са два, сигнала ще е моно, тъй като източника на сигнал не е свързан към масата на плеъра.
Нищо не се разпръсква поне при моя опит може да бъркам - значи свързвам с жички пробно само за LR и RR т.е. задните и само те свирят после свързах с още 2 жички и предните и тогава просвириха всички.
Въпроса ми е тва GND т.е. масата трябва ли и нея да е свързвам как е по добре с 4те директно към говорителите или с 2 към говорителите и единия за масата?
Няма как леви и десни да са събрани щото си имат отделни пинове.
Един страничен въпрос за жака - значи ако искам от 3,5мм жак да отива към чинч как трябва да се свърже, един кабел остава?
Да правилно в буксата за чейндъра се слага иначе има и кабел с два изхода ако касетофана поддържа 2хAUX изхода. Схемата е имам, както съм писал ги свързвах пробно с жички но не е стабилно и затва търся букса. Само ми обясни как по точно да свържа в смисъл като начин и какъв е тоя - rca кабел кой по точно аз кабел мога да си намеря трябва ми буксата?doctordre написа:доколкото виждам този кабел се слага в буксата за чейнджъра. намери си схема в нета кои пинове на буксата ти трябват и си готов. принципно трябва да са 4 пина: L+, L-, R+ и R-, съответно за левите и десните говорители. оттам взимаш два rca кабела и ги връзваш съотвено за ляв и десен канал и си готов. така съм си правил aux адаптер за моя pioneer, скоро така си направих и кабел за чейнджър
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
3.5mm към 2 чинча - такива кабели се продават готови с различни дължини, от 1.8 м до 10 м. Не си струва да си правиш, не са скъпи.
Сега, това, че не ти разпръсква стерео сигнала на 4-те колони може би се дължи на факта, че ползваш буксата за чейнджър, може би от него се очаква 4 канален сигнал. GND от източника трябва да го свържеш към плеъра, защото ако е например джобен MP3 Плеър, той няма връзка с масата на автомобила. Ако съм разбрал правилно питането ти...
Сега, това, че не ти разпръсква стерео сигнала на 4-те колони може би се дължи на факта, че ползваш буксата за чейнджър, може би от него се очаква 4 канален сигнал. GND от източника трябва да го свържеш към плеъра, защото ако е например джобен MP3 Плеър, той няма връзка с масата на автомобила. Ако съм разбрал правилно питането ти...
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
и аз нещо взех да се оплитам
както ти каза колегата има преходник чинч (два чинча са) към стерео жак 3.5мм. от буксата за чейнджъра изкарваш 4-те кабела (L+/- и R+/-), връзваш ги съответно към двата чинча, и готовите кабели закачаш за преходника. това е. няма начин да не стане. ако има нещо питай
edit: ето ти снимки за да видиш аз как съм го направил. първата снимка е на готовите кабели с преходника, втората е на самия преходник. на третата снимка съм снимал най-подходящите кабелчета за самата букса на чейнджъра, от компютърна кутия са.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=163218

edit: ето ти снимки за да видиш аз как съм го направил. първата снимка е на готовите кабели с преходника, втората е на самия преходник. на третата снимка съм снимал най-подходящите кабелчета за самата букса на чейнджъра, от компютърна кутия са.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=163218
- batista
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
- Status: Извън линия
Така, виждам че има много неясноти и си пишем за различни неща, ще обяснявам отново.
Чинчове не ми трябват а ПИНОВЕ! ЕСТЕСТВЕНО че ползвам входа за чейджъра и това съм го описал по-горе. Също така написах че незнам за кво ми е тая маса да е свързвам но не получих отговор.
Ето снимка на гнездото на AUX входа - това е С като пинове от 1 до 6 са за AUX-а. Другите са за дистанционно, допълнителни антени и т.н.

Eто и описание на пинове в C:
1- линеен вход LR
2- линеен вход RR
3- Gnd- линеен вход
4- линеен вход LF
5- линеен вход RF
6- 12V
Пиновете са същите като за EURO/ISO буксата но по-малки и хоризонтално.
AX!S написа:3.5mm към 2 чинча - такива кабели се продават готови с различни дължини, от 1.8 м до 10 м. Не си струва да си правиш, не са скъпи.
Сега, това, че не ти разпръсква стерео сигнала на 4-те колони може би се дължи на факта, че ползваш буксата за чейнджър, може би от него се очаква 4 канален сигнал. GND от източника трябва да го свържеш към плеъра, защото ако е например джобен MP3 Плеър, той няма връзка с масата на автомобила. Ако съм разбрал правилно питането ти...
Чинчове не ми трябват а ПИНОВЕ! ЕСТЕСТВЕНО че ползвам входа за чейджъра и това съм го описал по-горе. Също така написах че незнам за кво ми е тая маса да е свързвам но не получих отговор.
Можеш ли да ми обясниш как става това изкарване щото тва са пинове едни плоски пластинки. за какво са ми тия два чинча къде да ги включа?doctordre написа:и аз нещо взех да се оплитамкакто ти каза колегата има преходник чинч (два чинча са) към стерео жак 3.5мм. от буксата за чейнджъра изкарваш 4-те кабела (L+/- и R+/-), връзваш ги съответно към двата чинча, и готовите кабели закачаш за преходника. това е. няма начин да не стане. ако има нещо питай
Ето снимка на гнездото на AUX входа - това е С като пинове от 1 до 6 са за AUX-а. Другите са за дистанционно, допълнителни антени и т.н.

Eто и описание на пинове в C:
1- линеен вход LR
2- линеен вход RR
3- Gnd- линеен вход
4- линеен вход LF
5- линеен вход RF
6- 12V
Пиновете са същите като за EURO/ISO буксата но по-малки и хоризонтално.
- batista
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
- Status: Извън линия
Пич не дей цитира само тва дет ти изнася ето целия въпрос:AX!S написа:batista написа:...значи ако искам от 3,5мм жак да отива към чинч...Предавам сеbatista написа:...Чинчове не ми трябват а ПИНОВЕ!...![]()
Пък и гледам сам си намерил отговорите, имаш схема, знаеш кой пин за какво е... успех
Тук става въпрос за чинчове щото е за връзка между комп и ТВ!!!batista написа:Един страничен въпрос за жака - значи ако искам от 3,5мм жак да отива към чинч как трябва да се свърже, един кабел остава?
Не се предавай а чети внимателно!
Може би 5ти път ще кажа че това което търся не е кой пин за кво е дори направих връзката но чрез елементарно допиране на жичките та това което търся Е - БУКСАТА която съм показал или начин чрез който да е стабилна връзката без нея!
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ааааа, ти си ми говорел за връзка между PC и TV. Е това като каза вече сам се стеих, че искаш букса за CD Changer да си купиш - НЯМАМ, извинявай, че ти изгубих времето с напразни обяснения, така ми изнасяше.
Сега сериозно. Това дето си пуснал в предишния си пост е схема, не снимка (ако имаш снимка дай нея), и понеже искаш от нас да се правим на гадатели - казвам ти какво показва моето кристално кълбо. Ти си в голяма заблуда, на никой от тези пинове (C1-C6) нямаш линеен вход, виж какво имам предвид:

Вход имаш на трите пина (C18-C20). Сега веднага ще кажеш, че си пробвал с жички, свири, ама на два говорителя - спомни си добре при този твой опит мина ли сигнала през усилвателя на плеъра или май си включил жичките директно към кабелите на говорителите? Просто предположение. И още малко по въпроса със жичките. В първия си пост си дал линк, там се вижда кабела, който ти трябва. ТИ твърдиш, че този кабел е с 2 жички, ние ти казвам, че не може да бъде - от там започнаха всички обърквания. Така че виж пак, ако трябва увеличи снимката с програма:
http://www.bluespot.co.uk/bigpic.asp?ref=aux_in_xl.jpg
Ако съпоставиш тази снимка с горната схема какво се вижда? Вход имаш на трите пина (C18-C20).
Не се сърди, ако всичко написано ти е прозвучало грубо, така исках да се получи, но не с цел да те обидя или да се заяждам. Просто искам да разбереш, че неадекватните въпроси водят до неадекватни отговори. Ако пак не съм те разбрал, просто игнорирай мнението ми.
Успех в търсенето на букса, ако не намериш никъде може да измислим самоделка!

Сега сериозно. Това дето си пуснал в предишния си пост е схема, не снимка (ако имаш снимка дай нея), и понеже искаш от нас да се правим на гадатели - казвам ти какво показва моето кристално кълбо. Ти си в голяма заблуда, на никой от тези пинове (C1-C6) нямаш линеен вход, виж какво имам предвид:

Вход имаш на трите пина (C18-C20). Сега веднага ще кажеш, че си пробвал с жички, свири, ама на два говорителя - спомни си добре при този твой опит мина ли сигнала през усилвателя на плеъра или май си включил жичките директно към кабелите на говорителите? Просто предположение. И още малко по въпроса със жичките. В първия си пост си дал линк, там се вижда кабела, който ти трябва. ТИ твърдиш, че този кабел е с 2 жички, ние ти казвам, че не може да бъде - от там започнаха всички обърквания. Така че виж пак, ако трябва увеличи снимката с програма:
http://www.bluespot.co.uk/bigpic.asp?ref=aux_in_xl.jpg
Ако съпоставиш тази снимка с горната схема какво се вижда? Вход имаш на трите пина (C18-C20).
Не се сърди, ако всичко написано ти е прозвучало грубо, така исках да се получи, но не с цел да те обидя или да се заяждам. Просто искам да разбереш, че неадекватните въпроси водят до неадекватни отговори. Ако пак не съм те разбрал, просто игнорирай мнението ми.
Успех в търсенето на букса, ако не намериш никъде може да измислим самоделка!

- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
е и аз се предавам. не мога да ви разбера. това което аз ти казах е че самата букса за чейнджър (която е на касетофона) трябва да има пинове за леви и десни колони (всяка съответно с + и -). тоест общо 4 пина. след като сигнала от AUX устройството стигне до касетофона, се разделя на предни и задни колони. самия касетофон го прави това, а не чейнджъра. защото все пак дисковете, които просвирват в чейнджъра съдържат песни в които сигнала е разделен на ляв и десен канал. чейнджъра не знае и не определя колко колони имаш. това разделяне, както казах, става в касетофона. поне така е при мен. не знам blaupunkt какви са ги мислили но ми е трудно да проумея как от чейнджъра идват кабели поотделно за 4-те колони... 
edit: сега погледнах какво е написал AXIS. колегата ти е казал напълно точно. вход имаш от C17 до C20, не знам дали AF GND или BUS GND е масата, някой ако знае да каже. ако не ще пробваш. в такъв случай взимаш един RCA кабел, отрязваш го по средата и оголваш жичките, в средата е +, а това около него е -. връзваш + на единия отрязан кабел с L+ пина на буксата, + на другия отрязан кабел връзваш на R+ пина на буксата. останалите 2 маси (от отрязаните 2 кабела) връзваш една към друга и така вързани ги слагаш на GND пина (както казах по-горе трябва да видиш кой е точно) по-просто от това здраве му кажи

edit: сега погледнах какво е написал AXIS. колегата ти е казал напълно точно. вход имаш от C17 до C20, не знам дали AF GND или BUS GND е масата, някой ако знае да каже. ако не ще пробваш. в такъв случай взимаш един RCA кабел, отрязваш го по средата и оголваш жичките, в средата е +, а това около него е -. връзваш + на единия отрязан кабел с L+ пина на буксата, + на другия отрязан кабел връзваш на R+ пина на буксата. останалите 2 маси (от отрязаните 2 кабела) връзваш една към друга и така вързани ги слагаш на GND пина (както казах по-горе трябва да видиш кой е точно) по-просто от това здраве му кажи

- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
doctordre, BUS GND е масата на комуникационната шина на чейнджъра!!!
alexxx:
http://www.erta.ru/base/ford/5000rds_eon.shtml
На снимката, дето си дал - зелената букса.
alexxx:
http://www.erta.ru/base/ford/5000rds_eon.shtml
На снимката, дето си дал - зелената букса.
- batista
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
- Status: Извън линия
Eто сайта от който взех схемата:
http://www.autoelectric.ru/audio/connec ... ectors.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Пробвах като свързах пинове С1 и С2 за задните и после С4 и С5 за предните. Незнам дали тва е входа сега като видях за 19 и 20 в мойта схема наистина май те са входа щото е на руски язък бате и не го вдявам мнооо, та за 19 е вход линейный L а 20 вход линейный R а за предишните 1 е линейный выход LR, предполагах че тва въйход може да е изход ама като не го разбирам. Е все пак има напредък сега трябва да ги пробвам - при това свързването за масата с не изолираната жичка от трите ли беше масата(имам един кабел накрая с жак с 2 изолирани и една неизолирана между тях)! НО си остава въпроса с буксата то пробата ясно с жички ама после?
Основно объркването ми започна от буксата на снимката за тове че зъбчето е от ляво т.е. и отзад се включва от ляво и затова там търсех пиновете а другите към 18, 20 въобще не съм ги гледал и другото беше заради руския.
Незнам дали е минало през усилвателя, тва като е изход що тогава свириха, има и друго интересно звука не можеше да се променя от касетофона а само от външния източник в случая лаптоп.
http://www.autoelectric.ru/audio/connec ... ectors.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Пробвах като свързах пинове С1 и С2 за задните и после С4 и С5 за предните. Незнам дали тва е входа сега като видях за 19 и 20 в мойта схема наистина май те са входа щото е на руски язък бате и не го вдявам мнооо, та за 19 е вход линейный L а 20 вход линейный R а за предишните 1 е линейный выход LR, предполагах че тва въйход може да е изход ама като не го разбирам. Е все пак има напредък сега трябва да ги пробвам - при това свързването за масата с не изолираната жичка от трите ли беше масата(имам един кабел накрая с жак с 2 изолирани и една неизолирана между тях)! НО си остава въпроса с буксата то пробата ясно с жички ама после?
Основно объркването ми започна от буксата на снимката за тове че зъбчето е от ляво т.е. и отзад се включва от ляво и затова там търсех пиновете а другите към 18, 20 въобще не съм ги гледал и другото беше заради руския.
Незнам дали е минало през усилвателя, тва като е изход що тогава свириха, има и друго интересно звука не можеше да се променя от касетофона а само от външния източник в случая лаптоп.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта