Високи обороти на свободна
- Herr Flick
- потребител
- Мнения: 206
- Регистриран: 05 юли 2008, 16:29
- Модел на автомобила: Fiesta '97, Zetec-S 1.25, 16V, 75 hp.
- Местоположение: Габрово.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Високи обороти на свободна
Здравейте. Имам Фиеста 1.25 Zetec, 98 г, бензин. Проблемът ми е следния. Когато карам (най-вече извънградско, но понякога в града, което е още по лошо) и освободя от скорост, оборотите на колата от 1500 рязко се качват на 3500/4000. Коментирах с познати и те ми казаха, че ламбда сондата подава грешен сигнал до двигателя и той започва да форсира. Дадоха ми съвет да изключа за няколко минути акумулатора и по този начин да се рестартира самият компютър. Това действа, но е за кратко време.
Та въпросът ми е, възможно ли е причината да е в тази сонда или става въпрос за нещо друго? И има ли опастност за колата ако продължа да правя този номер с рестарта?
Та въпросът ми е, възможно ли е причината да е в тази сонда или става въпрос за нещо друго? И има ли опастност за колата ако продължа да правя този номер с рестарта?
Последна промяна от Herr Flick на 22 сеп 2009, 20:14, променено общо 1 път.
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Моя съвет е вместо да гадаем да отидеш да ти закачат колата на стенд и ще разбереш ламбда ли е ,някой датчик ли е,чиста работа-15-20лв.Поне ще знаеш какво е.....! >:D<:
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Освен да гори по вече няма опасност, провери си датчика за скорост, намира се отзад на скоростната кутия където излиза жилото за километража, почисти буксата с контактен спрей.
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Моята фиеста правеше същото. Свали и си почисти дебитомера (датчикът който е на тръбата от въздушния филтър към двигателя). С някакво спрейче се почиства, не знам точно какво, но колегите сигурно могат да помогнат. При мен се оправи проблема след като почистиха този датчик.
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
kажи къде да отида на стенд за толкова парички?или поне препоръчай къде да отида?извинявам се че използвам на колегата темата.dimotaxi написа:Моя съвет е вместо да гадаем да отидеш да ти закачат колата на стенд и ще разбереш ламбда ли е ,някой датчик ли е,чиста работа-15-20лв.Поне ще знаеш какво е.....! >:D<:
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
от ламбда сондата е.Но пък са особено високи оборотите,обикновено като полудее дава около 2-2500 оборота на празен ход,при теб и доста високо,но все пак си мисля че е от нея 

- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Може да е от всичко.. Може да е от VSS сензор.. може да е от МАР сензор ако има такъв..МАФ сензора също както каза колегата.. ТПС-а може също да е виновен.. Само диагностика.. Дано не е нещо скъпо само..
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 26 авг 2008, 22:36
- Модел на автомобила: Focus 1.6 / AUDI A6 4F 2.7TDi '10
- Местоположение: Козлодуй/Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Провери си вакумните маркучи под смукателния колектор
- ivailo rachev
- потребител
- Мнения: 429
- Регистриран: 04 авг 2008, 22:37
- Модел на автомобила: ford scorpio 2,0 89' OHC 77kw/105hp-бивша,fiat bravo 97' 1,6 103++hp
- Местоположение: габрово
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
(herr flick) ако искаш да си закачиш колата на стенд върви долу в търговска база има едно момче там закарах и моята 25лв. е цаната и аз съм много доволен 

- Herr Flick
- потребител
- Мнения: 206
- Регистриран: 05 юли 2008, 16:29
- Модел на автомобила: Fiesta '97, Zetec-S 1.25, 16V, 75 hp.
- Местоположение: Габрово.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Благодаря на всички за съветите. Днес ходих на диагностика (20.00 лв) и уреда показа, че колата е добре. Майстора каза да му я закарам точно когато се появи проблема. Да, обаче той се появява, когато си реши и докато отида при него вече може да се е оправила. Засега ще карам така. 

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
samsung_bg написа:Вече списъка със възможните причини ще си го направя в едно файлче:
1. Почистване на Клапана за Празен Ход.
2. Почистване на МАФ-а.
3. Почистване на потенциометъра на дроселовата клапа.
4. 3-те маркуча на вакуума под пластмасовите колекторни тръби - дали няма някой нацепен?
Накрая един ресет на компа и ти си човека

-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
М да...като отидеш и всичко е вред. Е да ама не...и аз имах същия проблем като тебе. На моменти на празен ход, колата се сдухваше...на оборотомера незнам как не му се откачи стрелката самоHerr Flick написа:Благодаря на всички за съветите. Днес ходих на диагностика (20.00 лв) и уреда показа, че колата е добре. Майстора каза да му я закарам точно когато се появи проблема. Да, обаче той се появява, когато си реши и докато отида при него вече може да се е оправила. Засега ще карам така.

Откачих акумулатора, пооправи се малко, но оборотите пак са високи. Та днеска имах малко време и разглобих монотрагедията. Изчистих моторчето и напръсках всичко що ми беше пред очите с WD40, МАП-а и него смъкнах и него чистих. Сглобявам, паля всичко ОК. Правя едно кръгче, газ колкото може. Преди при включване от 4 на 3 с цел ускорения забиваше муцуната яко. Сега всичко си е ОК, върви като нова

Та преди малко слизам и викам да припаля да видя кво е положението, че е студена. Паля и хоп, оборотите пак играят. Варират от 300 до 1400...аха да изгасне и се вдигнат до 1400. Гледам под капака, буталото което натиска жилото постоянно се прибира и подава наново, което води до играенето на оборотите.
Та въпроса ми е към хората които знаят за кво става въпрос и са разглобявали тва чудо на инженерната мисъл


И друго, целия тоя зор е докато загрее колата. След това няма проблеми никакви, колата си работи нормално, гори нормално.
Форд Фиеста 1.1 Монотрагедия 92г. CLX
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Щом само на студено се побърква си провери датчика за температурата на двигателя,той се намира отзад-под смукателните колектори!
От него взима инфо и като е студена подава повече гориво.....
И при мен сутрин палеше трудно играеха оборотите и като загрее е ток,смених датчика и всичко е на шест! >:D<:
От него взима инфо и като е студена подава повече гориво.....

И при мен сутрин палеше трудно играеха оборотите и като загрее е ток,смених датчика и всичко е на шест! >:D<:
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Мерси колега, при първа възможност ще го сменя >:D<:dimotaxi написа:Щом само на студено се побърква си провери датчика за температурата на двигателя,той се намира отзад-под смукателните колектори!
От него взима инфо и като е студена подава повече гориво.....![]()
И при мен сутрин палеше трудно играеха оборотите и като загрее е ток,смених датчика и всичко е на шест! >:D<:
-
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 26 май 2008, 18:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3mi 93
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
И аз имам подобен проблем ,само че с Фиеста 93г. 1.3ми(J6B двигател)
Проблемът е следният: При освобождаване от скорост оборотите не падат. Спирам и веднага падат до нормални за празен ход. След като двигателят се затопли задържането на оборотите е само за 2-3-4 секунди и си падат до нормални. По принцип карам на газ ,но и на бензин проблемът си го има , и даже е по-ясно изразен и дори се наблюдава покачване на оборотите със 100-200-300, при изключването от скорост.
Поизчетох подобните проблеми из форума (много са
)но не открих(или не съм могъл
) отговор за подобен с моя двигател. Благоддарен съм на всякакви мнения и препоръки.
Проблемът е следният: При освобождаване от скорост оборотите не падат. Спирам и веднага падат до нормални за празен ход. След като двигателят се затопли задържането на оборотите е само за 2-3-4 секунди и си падат до нормални. По принцип карам на газ ,но и на бензин проблемът си го има , и даже е по-ясно изразен и дори се наблюдава покачване на оборотите със 100-200-300, при изключването от скорост.
Поизчетох подобните проблеми из форума (много са


-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 дек 2008, 17:11
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1996 пълен инжекцион, двигател Ендура 1.3бензин 60кс
- Местоположение: гр.Бухово(близо до София)
- Status: Извън линия
Ре:Високи обороти на свободна
Здравейте пиша Ви тъй като имам тривиалния форд проблем, а именно повишаване на оборотите. Количката ми е Фиеста 96г.Нямам оборотомер, но по звука на колата усещам че оборотите ми хвърчат във въздуха.Накратко имам следните симптоми:
- сутрин винаги пали от втория път(при първия път пали и гасне)
- ако потегля когато не е загряла ми се случва да ми паднат оборотите и колата почва да сяца сякаш съм пуснал рязко съединителя
- като дам малко повече газ обороти се вдигат, но после не падат
- много пъти когато натисна съединителя оборотите също се вдигат
- понякога като затисна хубаво газта и като я пусна оборотите рязко падат и колата направо гасне
- в редки случаи ми е гаснала и на светофар докато чакам(на свободна без газ)
- разходът ми извънградко е около 7.5-8л/100, за градско незнам точно, но доста
- колата е много шумна вследствие на цялата история
- имам някакво ключе, което виси под волана, но не го знам за какво е.рекох да го пробвам и то в движение и какво...установих че оказва влияние върху оборотите - като го натисна и направо падат - но само за момента, после пак същото
Изчетох доста неща във форумите, но ако някой ми подскаже с кое първо да започна ще съм много благодарен.
Да добавя че когато я купих я карах на компютърна диагностика - казаха ми колата е тип топ, въпреки че оттогава съм дал още 2500лв по нея, а съм я взел юни тази година. Абе трагедия
- сутрин винаги пали от втория път(при първия път пали и гасне)
- ако потегля когато не е загряла ми се случва да ми паднат оборотите и колата почва да сяца сякаш съм пуснал рязко съединителя
- като дам малко повече газ обороти се вдигат, но после не падат
- много пъти когато натисна съединителя оборотите също се вдигат
- понякога като затисна хубаво газта и като я пусна оборотите рязко падат и колата направо гасне
- в редки случаи ми е гаснала и на светофар докато чакам(на свободна без газ)
- разходът ми извънградко е около 7.5-8л/100, за градско незнам точно, но доста
- колата е много шумна вследствие на цялата история
- имам някакво ключе, което виси под волана, но не го знам за какво е.рекох да го пробвам и то в движение и какво...установих че оказва влияние върху оборотите - като го натисна и направо падат - но само за момента, после пак същото
Изчетох доста неща във форумите, но ако някой ми подскаже с кое първо да започна ще съм много благодарен.
Да добавя че когато я купих я карах на компютърна диагностика - казаха ми колата е тип топ, въпреки че оттогава съм дал още 2500лв по нея, а съм я взел юни тази година. Абе трагедия
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Ре:Високи обороти на свободна
Започни с профила си, напиши в него какъв е двигателя, купето(96г има МК3 и МК4)Петко_М написа:...
Изчетох доста неща във форумите, но ако някой ми подскаже с кое първо да започна ще съм много благодарен.
Да добавя че когато я купих я карах на компютърна диагностика - казаха ми колата е тип топ, въпреки че оттогава съм дал още 2500лв по нея, а съм я взел юни тази година. Абе трагедия
Ако двигателя ти е Zetec прегледай най-напред трите маркуча под всмукателните колекторни тръби(пластмасовите).
Интересно ми е какво си правил та си дал 2500лв.

-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 дек 2008, 17:11
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1996 пълен инжекцион, двигател Ендура 1.3бензин 60кс
- Местоположение: гр.Бухово(близо до София)
- Status: Извън линия
Re: Ре:Високи обороти на свободна
Започни с профила си, напиши в него какъв е двигателя, купето(96г има МК3 и МК4)
Ако двигателя ти е Zetec прегледай най-напред трите маркуча под всмукателните колекторни тръби(пластмасовите).
Интересно ми е какво си правил та си дал 2500лв.[/quote]
Двигателя ми Ендура 1.3бензин 60кс, а за останалото ще ти пиша довечера че сега съм на работа
Ако двигателя ти е Zetec прегледай най-напред трите маркуча под всмукателните колекторни тръби(пластмасовите).
Интересно ми е какво си правил та си дал 2500лв.[/quote]
Двигателя ми Ендура 1.3бензин 60кс, а за останалото ще ти пиша довечера че сега съм на работа
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Аз също ходих на диагностика и не намериха никакви проблеми - при мен го прави извънградско като освободя по инерция. Като спра колата веднага се успокояват оборотите - предполагам че е датчика който отчита дали е в движение колата но не го знам къде е и евентуално чисти ли се нещо по него и така. Прочетох че клемите му е добре до се почистят но това го направих и промяна няма. Бях го откачил за няколко дни и тогава нямаше проблеми с оборотите - това е решение но не искам да си "побългарявам" колата.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Е, как го направи тоя номер? Не знаеш къде е датчика, пък го откачи..... и работата се оправиresistor написа:...
предполагам че е датчика който отчита дали е в движение колата но не го знам къде е
...
Бях го откачил за няколко дни и тогава нямаше проблеми с оборотите
...


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта