Масълце за ръчна скоростна кутия
- foggi
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 04 окт 2009, 19:42
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend 1.4 80PS-LPG year-2008
- Местоположение: София Люлин
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Здравейте нов съм във форума, и аз се чудих и четох доста противоречиви мнение за маслото в скоростната кутия. Колата ми е форд фокус 1,8 ТДИ 90 коня 2001година. Накрая реших да си сменя моето 75W90 оказа се че маслото се сменя на 80 хиляди километра, майстора каза че затова на много коли скоростите влизат трудно защото никога не е сменяно маслото. Не усещам разлика във превключването но поне съм спокоен че маслото е сменено.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
За МТХ75 - 75W80, GL-3/GL-4 или АТF ІІ. Не трябва да е GL-5.
Май е редно да е 75W80 и да отговаря на GL-3 или GL-4. Не трябва да е GL-5. Ако е и МТ-1, пише, че въобще не трябва да се слага.foggi написа:75W90
- foggi
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 04 окт 2009, 19:42
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend 1.4 80PS-LPG year-2008
- Местоположение: София Люлин
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Ми във сервиза гледаха някакви таблици и ми казаха че това трябва да е за тази скоростна кутия. Много не съм наясно каква ми е скоростната кутия. Ако се сложи масло което не е подходящо какво трябва да се очаква от тук нататък 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
От малко по-гъстото се очаква ускорено повреждане на лагери и натоварени повърхности на първичния вал и на диференциала поради питинг, а от GL-5 ускорено износване на синхронизатори.
И да има грешка, не си виновен ти. Всичко си направил с грижа за колата все пак. Все пак е по-добре, че си сменил - изхвърлил си стружки и боклуци от карането досега и това е съвсем полезно. Не мисли ускореното износване - вместо за 300000, ще стане за 150000... и няма точни данни за това. Просто е по-бързо, при равни останали условия.
И да има грешка, не си виновен ти. Всичко си направил с грижа за колата все пак. Все пак е по-добре, че си сменил - изхвърлил си стружки и боклуци от карането досега и това е съвсем полезно. Не мисли ускореното износване - вместо за 300000, ще стане за 150000... и няма точни данни за това. Просто е по-бързо, при равни останали условия.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Здравейте, от къде точно взимате на 100% със сигурност типа на маслото за ск.кутия на Ford Focus 1.8 TDdi 90hp в моя и на foggi случая? В сервизна книжка не откривам, без черно на бяло трудно бих се доверил на хора от сервиз, дори МП (поради факта, че няма да сменям при тях, така само ако ги запитам не се знае колко коректна информация ще ми дадат)
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Масълце за ръчна скоростна кутия - става и двигателно?!
За пореден път чета какво пише за тези масла.
Старата спецификация ...186.. е заменена с другата известна напоследък - ...200.... Това 200 изглежда подобно на 75W90, и от някои продавачи на масла се заменя по този начин. Но тук има една уловка - онова с хипоидните, противозадирни, extreme pressure (EP) и т.н. добавки. Кутията няма хипоидни зъбни колела и не би трябвало да се ползва такова.
Тук http://www.fordcontour.org/index.php?showtopic=7739един господин твърди, че е чел оригиналните форд таблици със спецификации и техническа информация, и че в крайна сметка най-добре е да се ползва пълна синтетика дизелово двигателно масло с вискозитет SAE40 - като предлагат 15W40. В България синтетично 15W40 няма, явно ще да е 5W40 или 10W40. Същата е препоръката за скоростната кутия на Лада Самара, която е с подобна кострукция.
Да припомня, че спецификацията ...186... провокира да се ползва АТF II, и също така някои масла за хидравлични трансмисии.
Изглежда не трябва да ползваме GL5 масла, не знам по каква причина. GL4 или двигателно синтетично със подходящ вискозитет е по-правилно. Тук http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil е писано какво означава GL4 u GL5.
От последното място е и това "API viscosity ratings for gear oils are not directly comparable with those for motor oil, and they are thinner than the figures suggest. For example, many modern gearboxes use a 75W90 gear oil, which is actually of equivalent viscosity to a 10W40 motor oil." - АPI вискозитетите за трансмисионни течности не са същото като вискозитета на моторните масла. Трансмисионните са много по-редки от същото моторно. Например 75в90 отговаря на моторно 10в40.
От всичката боза се разбира, че съществува непозната за българските маслари и шофьори категория масла - редки масла за скоростни кутии Low Viscosity Manual Transmission Lubricants. Тук има данни за гъстотата и съответсвието им http://www.members.shaw.ca/jbarge/MTF.htm. Отново се вижда, че маслата са GL4 и никога GL5.
Защо не трябва да се слагат хипоидни масла - отговор от наши хора, руснаците
Коментират защо GL5 не става вместо GL3/4 - синхронизаторите спирали да действат
Старата спецификация ...186.. е заменена с другата известна напоследък - ...200.... Това 200 изглежда подобно на 75W90, и от някои продавачи на масла се заменя по този начин. Но тук има една уловка - онова с хипоидните, противозадирни, extreme pressure (EP) и т.н. добавки. Кутията няма хипоидни зъбни колела и не би трябвало да се ползва такова.
Тук http://www.fordcontour.org/index.php?showtopic=7739един господин твърди, че е чел оригиналните форд таблици със спецификации и техническа информация, и че в крайна сметка най-добре е да се ползва пълна синтетика дизелово двигателно масло с вискозитет SAE40 - като предлагат 15W40. В България синтетично 15W40 няма, явно ще да е 5W40 или 10W40. Същата е препоръката за скоростната кутия на Лада Самара, която е с подобна кострукция.
Да припомня, че спецификацията ...186... провокира да се ползва АТF II, и също така някои масла за хидравлични трансмисии.
Изглежда не трябва да ползваме GL5 масла, не знам по каква причина. GL4 или двигателно синтетично със подходящ вискозитет е по-правилно. Тук http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil е писано какво означава GL4 u GL5.
От последното място е и това "API viscosity ratings for gear oils are not directly comparable with those for motor oil, and they are thinner than the figures suggest. For example, many modern gearboxes use a 75W90 gear oil, which is actually of equivalent viscosity to a 10W40 motor oil." - АPI вискозитетите за трансмисионни течности не са същото като вискозитета на моторните масла. Трансмисионните са много по-редки от същото моторно. Например 75в90 отговаря на моторно 10в40.
От всичката боза се разбира, че съществува непозната за българските маслари и шофьори категория масла - редки масла за скоростни кутии Low Viscosity Manual Transmission Lubricants. Тук има данни за гъстотата и съответсвието им http://www.members.shaw.ca/jbarge/MTF.htm. Отново се вижда, че маслата са GL4 и никога GL5.
Защо не трябва да се слагат хипоидни масла - отговор от наши хора, руснаците
Коментират защо GL5 не става вместо GL3/4 - синхронизаторите спирали да действат
информацию удалось черпнуть в статье Начальника лаборатории ГСМ ВАЗА Владимира Дорфмана „Жигулёвское меню“, „За рулем“ № 12/98, стр. 132-133: „Более 10 лет в коробку „самар“ заливали только моторное масло, которое не обеспечивало требуемой надёжности и долговечности деталей. Делали это не от хорошей жизни. Традиционное ТАД-17и из-за особенностей конструкции синхронизаторов вело себя ещё хуже. Резьба на латунных кольцах, призванная срывать масляную плёнку с муфт и уравновешивать обороты валов, быстро забивалась отложениями. Синхронизатор переставал работать, заставляя коробку рычать при каждом переключении“
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Между другото,Форд не препоръчва да се сменя маслото в кутията през целия и живот.Може да изглежда странно,но няма предвидено обслужване на определен период от време за маслото в кутията.Единственото,което се прави е да се проверява нивото и да се долива,ако има нужда, но не е предвидено да се сменя,независимо от километрите.Естествено, всеки може да си го сменя когато си иска,но е хубаво и да се знае,че производителят не е предвидил такава смяна.
- a_panov
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
- Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
през целия и гаранционен животsynthez 3D написа:Между другото,Форд не препоръчва да се сменя маслото в кутията през целия и живот.Може да изглежда странно,но няма предвидено обслужване на определен период от време за маслото в кутията.Единственото,което се прави е да се проверява нивото и да се долива,ако има нужда, но не е предвидено да се сменя,независимо от километрите.Естествено, всеки може да си го сменя когато си иска,но е хубаво и да се знае,че производителят не е предвидил такава смяна.
от 150000-200000 км
За наште 10-15-20 годишни дръгиелье трябва да се сменя
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Няма такова понятие като гаранционен живот от 150-200000 км.Заводската гаранция на автомобила е 2 години и не е обвързана с изминати километри.Ако можеш и 500000 да направиш,докато не минат двете години, си в гаранция.Тук става въпрос за график за обслужване,където се сменят консумативи на определени километри,или период от време.На тази страница http://www.etis.ford.com/fordservice/se ... uleForm.do се намират тези графици за всички автомобили и там можеш да видиш кога е предвидена смяната на всеки консуматив.Ако там намериш информация за необходимостта от смяната на маслото на скоростната кутия,бих искал и аз да го видя.На сайта има графици за обслужване до 20 години.А ето какво пише и в една от книгите за ремонтa_panov написа:през целия и гаранционен живот от 150000-200000 км
За наште 10-15-20 годишни дръгиелье трябва да се сменя
Конструкцията на скоростната кутия не предвижда смяна на маслото в течение на ЦЕЛИЯ СРОК на служба на АВТОМОБИЛА.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Дали трябва да сменяме маслото не е важно. Налага се поради годините, поради замърсяване, и поради лавинообразния процес на износването след като вече се появят някакви метални отпадъци в скоростната кутия.
Източване и пречистване на маслото чрез утаяване и леко филтриране е задължително от гледна точка на принципите на техничесткото обслужване.
Инструкциите са писани от западняци и тяхната гледна точка не е максимално доброто поддържане на автомобила, а по-скоро максимално уеднаквено и улеснено поддържане (разбирай - лесно=плащаш и ти правят нещо по колата, неизвестно какво). Добре, ама после казват "при дефект в скоростна кутия - заменете детайла". Същото и за ГНП - лесна работа, няколко хилядарки само, не повече от 5-6.
Въпросът беше какво масло да ползваме. Аз по-рано имах АТФ и хидравлично за хидродинамични трансмисии (което е същото) за най-добро, естествено ако изключим форд оригинално.
Няколко поста по-горе има линк към таблица с данните на необходимото масло, от която се вижда, че е необходимо масло с вискозитет около 10 cSt при 100 градуса, и е желателно да е редичко про ниски температури - иначе колата трябва да се загрява преди каране под около 5 градуса задължително.
Маслата с търсения вискозитет и приемливи качества за двигателно полусинтетика 10w40, трансмисионно от категории GL3 и GL4 (това е важна характеристика!) с вискозитет 70W80, 70W85, 75W80 пригодени за скоростни кутии със нашия тип капризни синхронизатори. Компромис в качеството, по реда на изписване от добро към лошо са АТФ Dextron ІІ, МХP 40A, други по-гъсти хидравлични (46 в името), трансмисионни 75W90 GL4/5 (!!! това се предлага из Бг най-често), 75W90 GL5. Забележете кое е последното
EP 90 минерално или друго минерално трансмисионно е по-добро решение от последните две скъпи трансмисионни, колкото и да е тъжно на почитателите на теорията "евтино хубаво няма".
Оказва се, че руснаците са си произвели нашето масло заради Лада Самара и подобни коли - трябва да видим какво предлагат Лукойл и на каква цена.
Източване и пречистване на маслото чрез утаяване и леко филтриране е задължително от гледна точка на принципите на техничесткото обслужване.
Инструкциите са писани от западняци и тяхната гледна точка не е максимално доброто поддържане на автомобила, а по-скоро максимално уеднаквено и улеснено поддържане (разбирай - лесно=плащаш и ти правят нещо по колата, неизвестно какво). Добре, ама после казват "при дефект в скоростна кутия - заменете детайла". Същото и за ГНП - лесна работа, няколко хилядарки само, не повече от 5-6.
Въпросът беше какво масло да ползваме. Аз по-рано имах АТФ и хидравлично за хидродинамични трансмисии (което е същото) за най-добро, естествено ако изключим форд оригинално.
Няколко поста по-горе има линк към таблица с данните на необходимото масло, от която се вижда, че е необходимо масло с вискозитет около 10 cSt при 100 градуса, и е желателно да е редичко про ниски температури - иначе колата трябва да се загрява преди каране под около 5 градуса задължително.
Маслата с търсения вискозитет и приемливи качества за двигателно полусинтетика 10w40, трансмисионно от категории GL3 и GL4 (това е важна характеристика!) с вискозитет 70W80, 70W85, 75W80 пригодени за скоростни кутии със нашия тип капризни синхронизатори. Компромис в качеството, по реда на изписване от добро към лошо са АТФ Dextron ІІ, МХP 40A, други по-гъсти хидравлични (46 в името), трансмисионни 75W90 GL4/5 (!!! това се предлага из Бг най-често), 75W90 GL5. Забележете кое е последното

EP 90 минерално или друго минерално трансмисионно е по-добро решение от последните две скъпи трансмисионни, колкото и да е тъжно на почитателите на теорията "евтино хубаво няма".
Оказва се, че руснаците са си произвели нашето масло заради Лада Самара и подобни коли - трябва да видим какво предлагат Лукойл и на каква цена.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Пренесено от друга тема, която "омазнихме" (http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 05#p257505" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;):
За да е коректно, трябва да се уточни какви са изискванията на конструкцията, и после да се види другото. Без да правя контролирани експерименти мога да предложа горенаписаното.
Сега ако някой намери съдържанието на двете спецификации на форд, старата и новата, ще бъде полезно да ги сравним с тези на "тънкото" масло, които пък аз имам.
Николов, въпросът, който аз изяснявам, е какви са параметрите и аналозите на фирмено препоръчаното масло. Друг въпрос е, какво може да налеем и какъв ще е ефектът. Колкото за първия няма ясна лесно намираема информация, толкова пък вторият е с много отговори в зависимост от състоянието на кутията и начина на употреба. Признавам, че и аз, както всеки друг, съм омесил тези две "теми".nikolovvd написа:...diesel1.6 написа:.. Ако не продават необходимото, ти продават каквото са си написали в каталога. А че не е същото, забравят да кажат. ...nikolovvd написа: Има си каталози и всеки грамотен търговец като му потърсиш съответното масло, било то за хидравлика, скоростна кутия, двигател и т.н. отваря каталозите и ти изкарва препоръчителните марки и съответните цени.
ДА АМА НЕ.
За да е коректно, трябва да се уточни какви са изискванията на конструкцията, и после да се види другото. Без да правя контролирани експерименти мога да предложа горенаписаното.
Сега ако някой намери съдържанието на двете спецификации на форд, старата и новата, ще бъде полезно да ги сравним с тези на "тънкото" масло, които пък аз имам.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Като вземах Форда от Германия, хората ми дадоха оригиналната папка със всичките книжки и дори ксерокопие на паспорта на предишния собственик и сервизна книжка. В книжлето на колата си имаше таблица с консумативите на автомобила в 4 колони.
Първата е за какво се отнася - масло ДВГ, масло хидравлика, масло скоростна кутия, антифриз и т.н.
Втората бе за количеството - колко трябва за смяната.
Третата - препоръчвана марка и производител и съотвената спецификация, на която трябва да отговаря, защото отделните марки масло се сменят в годините, но спецификацията остава.
Четвъртата съдържа най-близките аналози.
Така че хората си пишат и ако продавача на автомобила е коректен, както в моя случай, получаваш пълен комплект документи и 3 бр. ключове.
Не както става на Горубляне например. Колата перфектна, всичко сменено, но има само един ключ, няма никаква документация и е карана от баба на 70-80 години.
Първата е за какво се отнася - масло ДВГ, масло хидравлика, масло скоростна кутия, антифриз и т.н.
Втората бе за количеството - колко трябва за смяната.
Третата - препоръчвана марка и производител и съотвената спецификация, на която трябва да отговаря, защото отделните марки масло се сменят в годините, но спецификацията остава.
Четвъртата съдържа най-близките аналози.
Така че хората си пишат и ако продавача на автомобила е коректен, както в моя случай, получаваш пълен комплект документи и 3 бр. ключове.
Не както става на Горубляне например. Колата перфектна, всичко сменено, но има само един ключ, няма никаква документация и е карана от баба на 70-80 години.
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 10 мар 2009, 11:48
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 Ghia 2.0
- Местоположение: Ruse Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
колеги, ще се повторя с риск да ме овикате, но след смяна на маслото в МТХ кутия на мондео 2, с масло от мото пфое по новата спецификация ....200... при ниски температури скоростите се запъват докато не загрее колата и кутията съответно.
Явно това което препоръчва форд в случая не е добре, или поне не за нашия климат
Въпреки че е по техните спецификации и е скъпо, не се предствя добре.
Ходих преди няколко седмици като застудя да ги питам и те ми обясняват че от старото червено масло повече не им доставят и това е единственото което имат за ръчни кутии. За АTF в ръчна кутия ме гледаха като изтребители.
Да повторя още веднъж при падане на температурата под 7 градуса да речем, докато загрее, синхронизацията е зле на всички предавки. При топло време или загряла кутия няма никакви проблеми. Това започна след смяна на маслото.
Та КОлеги, моля спрете да повтаряте какво препоръчва форд, това го знаем. Чета темата от есента на сам за да преценя по-добре с какво да сменя форд маслото което на 2000 км само и съм дал 100лв за него.
Явно това което препоръчва форд в случая не е добре, или поне не за нашия климат

Ходих преди няколко седмици като застудя да ги питам и те ми обясняват че от старото червено масло повече не им доставят и това е единственото което имат за ръчни кутии. За АTF в ръчна кутия ме гледаха като изтребители.
Да повторя още веднъж при падане на температурата под 7 градуса да речем, докато загрее, синхронизацията е зле на всички предавки. При топло време или загряла кутия няма никакви проблеми. Това започна след смяна на маслото.
Та КОлеги, моля спрете да повтаряте какво препоръчва форд, това го знаем. Чета темата от есента на сам за да преценя по-добре с какво да сменя форд маслото което на 2000 км само и съм дал 100лв за него.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Нямат добри или дори никакви специалисти и затова гледат като изтребители, вместо да ти кажат АТФ може, или не може, но то е по-различно примерно с вискозитета си на топло и т.н. Там работят някакви безххаберници, които отварят една лъскава книжка, четат там и ходят на фирмено обучение, къето ги учат "ти си господ-бог в сервизната дейност и фирмата е гръбнакът на света"dtodorov написа: и те ми обясняват че от старото червено масло повече не им доставят и това е единственото което имат за ръчни кутии. За АTF в ръчна кутия ме гледаха като изтребители.
Да повторя още веднъж при падане на температурата под 7 градуса да речем, докато загрее, синхронизацията е зле на всички предавки.

Обаче ще те питам какво имаш предвид под "синхронизацията е зле"? Скоростите влизат с повече натискане на лоста или влизат, но недобре синхронизирани и се усеща удар и прихъркване на муфата?
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 10 мар 2009, 11:48
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 Ghia 2.0
- Местоположение: Ruse Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Влизат със силно натискане, но няма хъркане или стържене. Като се позатопли се оправя. Вече се замислям за Liqui moly или motul. На сайта на Liqui moly излиза че трябва ATF. Не мога да реша какво да го правя, но не много неприятно и на моменти създава напрежение по светофарите като не успе я да се изтегля бързо, защото не иска да ми включи втора.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Опитай да включваш на втора на по-ниски обороти, под 2000 май се падат. Почакай малко да доизясним какво масло е най-удобното и тогава сменяй пак, ако не се откажеш. То мотопфое масло ли си налял?
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 10 мар 2009, 11:48
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 Ghia 2.0
- Местоположение: Ruse Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Маслото което налях е от МП Форд по ...200.. спецификацията.
Като сменям от 1 на 2 обикновено съм под 2000 оборота. Пробвал съм го да изчакам с натиснат съединител няколко секунди, за да паднат оборотите на валовете в кутията, пак същото. И по инерция да пусна след 1-вата и тогава на тръгна да включвам втора пак се запъва. След 2, 3 километра като позатопли и се оправя, но тогава вече съм стигнал на работа
.
Между другото един познат си смени маслото след мен (мондео 97, но 1.8, наля същото масло от МП) и се оплаква от същите проблеми. Преди смяната нямаше никакви оплаквания, но реши да го смени защото си беше на 130 000км.
Като сменям от 1 на 2 обикновено съм под 2000 оборота. Пробвал съм го да изчакам с натиснат съединител няколко секунди, за да паднат оборотите на валовете в кутията, пак същото. И по инерция да пусна след 1-вата и тогава на тръгна да включвам втора пак се запъва. След 2, 3 километра като позатопли и се оправя, но тогава вече съм стигнал на работа

Между другото един познат си смени маслото след мен (мондео 97, но 1.8, наля същото масло от МП) и се оплаква от същите проблеми. Преди смяната нямаше никакви оплаквания, но реши да го смени защото си беше на 130 000км.
-
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 21 дек 2008, 08:37
- Модел на автомобила: ford fiesta 99,1,3i ENDURA-E
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Нали писах вече че тези от мото-пфое изобщо не ги слушам какво ми препоръчват като консумативи.Aз на мойта кутия сложих MOTUL Motylgear 75W-90 и да ви кажа засега много добре се държи,да не казвам даже по добре от преди.А това че колегата споменава че скъсявам живота на кутията ,ами така да е, няма да карам още 100 000 км тази кола,дотогава ще има сигурно много по голям проблем водещ до смяна на колата.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Ами започни с това, да не си губим времето да разучавам чешитските скрити простотии на производителя.citizen написа:няма да карам още 100 000 км тази кола
Моята кола пък не e за да стoи на улицата или да ходя до работа с нея на 3 км. Без да карам много, се навъртат 10-15 х. на година. Затова и ми трябва добра поддръжка, а не каталожни бози. Ти като си сложил Мотул ние да се поклоним ли? Като е мотул не е на господ шлифера!
Сега говорих с продавачите на части и масла за форд. Казаха, че като се смени оригиналното масло, започвали проблеми с кутиите. Как се тълкува това, не знам, аз го виждам, че просто никой не предвижда поддръжка като хората на колата. Дават ти нова, ама с пари.
Последна промяна от diesel1.6 на 15 дек 2009, 18:55, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 21 дек 2008, 08:37
- Модел на автомобила: ford fiesta 99,1,3i ENDURA-E
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Масълце за ръчна скоростна кутия
Ами като се замисля не съм чувал Форд да имат своя рафинерия за масла ,така че помисли дали маслото в туби на форд е кой знае какво повече от по принцип добрите марки масла,и откъде вземат масло че да си пълнят тубите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта