Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от nixdorf » 12 ное 2011, 21:48

Здравейте колеги. От доста време имам регистрация в форума но до сега не ми се е налагало да пиша. Карам въпростният автомобил escort 1.4mi от няколко месеца. Няколко неща ми направиха впечатление незнам дали това са нормални неща за толкова годишен двигател или просто нещо не е в час. Ето и нещата които ми напвариха впечатление:

1.Сутрин когато двигателя е студен не пали веднага след първото завъртане на стартера а поне след 4-тото.
2.След като двигателя запали вдига оборотите до 1500rpm след това падат на 1000rpm и така остават.(незнам дали това са нормалните обороти които трябва да поддържа )
3.Докато все още двигателя е студен и карам малко по-агресивно когато спра оборотите падат на 200 и се вдигат се 300-400 и това се повтаря за около няколко секунди след това застават на 1000.
4.Често съм забелязал , че и работата на студен двигател на автомобила е по-добра ( имам предвит набиране на скорост ).
5.А когато съм изминал 100-тина километра спра и изгася двигателя за 20-30 минути. След това двигателя пали без проблем от първото завъртане на стартера.
6.При загрял двигател когато карам като отпусна педала за газта започва едно предърпване ( това не се получава при студен двигател или поне не се усеща толкова както когато е загрял двигателя) Понякога съм забелязал,че се появява и силна миризма на бензин от ауспуха.

Надявам се да съм описал всичко разбираемо. :oops: :lol:
Блягодаря предварително на всички! 8)

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от kEFi » 14 ное 2011, 10:39

Неравномерен празен ход, придърпване, аромат на бензин... едната вероятност е наложащ кадърен реглаж на моноинжекцията и настройки на празния ход + проверка на свещите
втората - настройка на газоразпределението + запалването (може да е мръднала центровката).

nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от nixdorf » 14 ное 2011, 14:43

Мерси за отговора. Явно трябва да отскоча до сервиз.
Свещите ги смених преди около 2 месеца за жалост не помня марката ( но не ми звучаха като нещо надеждно но такива имаше а и беше наложащо да се сменят). Вчера ги развих да проверя как стоят нещата не ги проверих всички само две от тях полюсите на свещите които проверих не бяха черни като старите а сивкави на цвят ( незнам дали така трябва да са )
А какъв трябва да е разхода на гориво градско и извънградско?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от HACKO » 14 ное 2011, 16:28

Не трябва да са Сиви, трябва да са светло-Кафяви до Керемидено. Оргиналните свещи за този мотор в МП са по 8лв.
Има една екологична система, за вкарване на чист въздух в изпускателния колектор в определени режими. Желателно е да я изолираш, като се обърка, вкарва въздух постоянно, оттам бърка ламбда сондата, че сместа е бедна и компютъра обогатява и оттам може да е мириса на Бензин и висок разход. На моята съм я премахнал тотално преди години.
Изображение
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от nixdorf » 14 ное 2011, 17:18

Тъй като няма МП в града затова взех тези.. които са два пъти по евтини поне.. както и да е. Какви са оригиналните свещи като марка които предлагат в МП ?
Колега НАСКО предполагам , че ми говориш за тази сивата тръба тип гофре ако съм те разбрал правилно. Какво имаш предвид под изолиране на тази система ?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от HACKO » 14 ное 2011, 17:28

Не, говоря за тръбички, които излизат от колектора и отиват в една по-дебела оттам в една кутия над ск.кутия. На снимката са останали само чат от тръбичките, смачкани и заварени, след прлемахване на системата.
Оргиналните свещи са Моторкрафт, сега не се сещам точно какъв модел са, там ги вадят по ВИН. Понеже нямаше налични, човека провери за аналог от друга марка и беше много учуден че няма пълен аналог.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от nixdorf » 14 ное 2011, 19:26

Преди малко отидох до колата и огледах внимателно но такива тръбички така и не видях затова направих и снимки
ето ги тук https://picasaweb.google.com/1083864930 ... Escort14mi

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от HACKO » 14 ное 2011, 20:25

Ами нямаш, съответно и един проблем по-малко.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от nixdorf » 14 ное 2011, 21:05

Като бях до колата реших да погледна и пистовия ремък на динамото тъй като на два пъти при каране почна да свири. Видя ми се хлабав но за момента незнам как да го обтегна. Вазможно ли е от него примерно да прави проблем с оборотите ?
След като я нямам тази система къде другаде може да е проблема относно горивната смес ? Ламбда сонда ? Има ли някакъв друг датчик или вече трябва да се направи това което колегата kEFI каза?

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от varby » 15 ное 2011, 00:47

Според мен трябва регулиране на моноинж.,имаш богата горивна смес.Затова свещите са с сивкав нагар ,а не керемидено -кафяв.Оборотите не са много високи ,мисля ,че трябва да бъдат около 900-950.Ако си с автоматичен смукач,провери работата на датчика за празен ход.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от kEFi » 16 ное 2011, 10:57

Прочетох още веднъж какво си написал и все повече си мисля в насока оливащ инжектор или разхерметизирана система - може да засмуква въздух някъде между инжекциона и всмукателните клапани на цилиндрите...
Последна промяна от kEFi на 16 ное 2011, 20:11, променено общо 1 път.

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от sobis » 16 ное 2011, 12:42

Как се регулира моноинжекция?

nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от nixdorf » 16 ное 2011, 19:34

Къде се намира този датчик за празен ход ?
Колега kEFI има ли начин при който да разбера дали при мен проблема е някой от тези неща които си написал ?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от kEFi » 16 ное 2011, 20:23

nixdorf написа:Къде се намира този датчик за празен ход ?
Колега kEFI има ли начин при който да разбера дали при мен проблема е някой от тези неща които си написал ?
Нямам си и идея - не съм разглабял моно, поради което и немога да ти дам конкретен отговор как точно да се диагностицира. Предполагам след сваляне на кутията на въздушния филтър и ръчно подаване на газ може да се поизясни картинката.

nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от nixdorf » 16 ное 2011, 23:55

Утре ще отида да го погледна това. Относно този датчик за празен ход предполагам , че е стъпковият мотор но за сега не мога да намеря инфо къде се намира при моя двигател. А някой може ли да ми каже по принцип този мотор какъв разход трябва дда прави ?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от paci » 17 ное 2011, 00:17


nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от nixdorf » 26 ное 2011, 19:56

Благодаря за линка paci. Намерих и свалих моторчето днес ето и снимка как изглежда. Изображение
И въпроса ми е как да го почистя ?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от HACKO » 26 ное 2011, 21:09

Това не се чисти, тука принципа е друг, това е мотор, който отваря и затваря дроселовата клапа според оборотите (все едно че ги поддържаш със крак).
Това което се чисти, е при пълната инджекция и не е точно мотор а електромагнитен клапан, който отваря байпас на дросела. При него се случва буталото да заседне от замърсяване и тогава се налага чистене.
При тебе няма такъв клапан
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nixdorf
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 01 дек 2010, 15:27
Модел на автомобила: Escort '91 1.4mi CLX
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от nixdorf » 26 ное 2011, 21:51

Ясно.. значи утре пак го връщам на мястото му :D
Като свалих капака на филтърната кутия забелязах че номер 7 на снимката по-доло някъде между средата е нещо като стопен забравих да направя снимка за да се види по-добре пречи ли нещо, че е така ?
Изображение
Утре след като сглобя всичко обратно ще се опитам да направя и диагностика стига да се оправя с "четенето" на кода.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно работата на мотор 1.4mi на escort

Мнение от HACKO » 26 ное 2011, 21:56

Ами пречи, ако е нарушена изолацията, може да окъсява, а това са кабелите на дюзата.

Като сглобяваш, огледай много внимателно и обстойно ВСИЧКИ вакумни маркучи без изключение, особено колената на двете маркучета, които влизат в кутията на филтъра, пукат се във сгъвката. Моноинджекцията е изключително чувствителна към разхерметизиране.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта