Проблем с моторчен ниски обороти и питанка

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ludmilbv
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 юни 2013, 21:57
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 HCS (1992)
Status: Извън линия

Проблем с моторчен ниски обороти и питанка

Мнение от ludmilbv » 15 юни 2013, 19:55

Здравейте колеги,
Колата е Форд Фиеста 1.1mi HCS 1992.
Имам въпрос относно моторчето при работа на бензин на празен ход. Има два куплунга (2) и един кабел (1) като ги разместя оборотите на колата се оправиха вчера за малко. Но неможе да се задържи постоянно това положение. Проблема е като запаля на безнзин заплава и като взема да падат оборотите и не подам газ гасне колата.
Въпросът ми относно кабела (1) има 3 кабелчета незнам това черевеното за какво отговаря но трите кабелчета от двете страни на кабела (към червеното и към куплонга) са заголени като че ли е скъсана изолацията и опират едно в друго тук съм направил лек опит да ги изолирам но е неуспешен. Въпросът ми е да пусна ли ново кабелче и всичките 3 жила да бъдат изолирани От дургата страна отива в куплонг (2) където при определено положение вчера успях да управя оборотите минах 2-3км и колата се държа като преди месеци мощност и имаше и мотора не глъхнеше, но после извадих куплонгите и ги напръсках с контактен спреи и да ги почистя и всичко пак се влоши на бензин.

Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с моторчен ниски обороти и питанка

Мнение от HACKO » 15 юни 2013, 21:11

Това е TPSа (казва на компютъра колко е отворена клапата) а не моторчето за ПХ, моторчето е голямото нещо отзад. За да ти работи колата правилно направи всичко необходимо да изолираш надеждно кабелите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с моторчен ниски обороти и питанка

Мнение от DigiPro » 15 юни 2013, 21:12

Това червеното е датчик (потенциометър) за положението на дроселовата клапа. Освен че му се оголват кабелите, с времето се износва резистивния слой и започва да подава неверни данни на компютъра. Вариант от автоморга едва ли ще свърши работа (и той ще е в подобно състояние), а нов незнам дали се продава и колко струва.

ludmilbv
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 юни 2013, 21:57
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 HCS (1992)
Status: Извън линия

Re: Проблем с моторчен ниски обороти и питанка

Мнение от ludmilbv » 15 юни 2013, 23:11

т.е. утре е добра идея да подменя кабелите поотделно и ако не се оправи после ще мисля за подмяната му ?
Мерси ще пиша какъв е резултата

ludmilbv
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 юни 2013, 21:57
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 HCS (1992)
Status: Извън линия

Re: Проблем с моторчен ниски обороти и питанка

Мнение от ludmilbv » 21 юни 2013, 02:21

Колеги проблема е решен пуснах нови 3 кабела и ги запоих и изолирах и всичко е както преди :)

ludmilbv
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 07 юни 2013, 21:57
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 HCS (1992)
Status: Извън линия

Re: Проблем с моторчен ниски обороти и питанка

Мнение от ludmilbv » 14 авг 2013, 17:52

Колеги пак има проблем и се чудя дали е от потенциометъра. По моргите намерих но са в по-ложо състояние и от моя. Ще вида нов откъде ще мога да намеря. Проблема е следния: Паля колата на бензин, мъчи се малко и пали. След това като подам педала на газта рязко като че ли колата се дави и няма мощност да се изфорсира. Като си държа крака леко на газта и постепенно натиксам в един момент се оправат нещата и мога да тръгна, иначе няма мощност и да тръгне. Ако превключа от ГАЗ на БЕНЗИН примерно на 3-та скорост мъчи се малко и почва и си върви на БЕНЗИН докато не се угаси двигателя. Запаля ли дори и веднага пак същото се повтаря. Лошото е че прави същите номера и на ГАЗ, като пусна педала от газта и взеа да ми гасне на всеки светофар. Размърдах малко кабелите на потенциометъра и куплунгите около него и сега си имам ниски обороти на ГАЗ и колата поне на ГАЗ няма проблеми. На бензин върви само ако от 2 или по-висока скорост включа на безнин и върви добре докато не се угаси колата.
Този потенциометър ако правилно съм разбрал служи да каже на компютъра какво количество въздух да пусне ? Пробвах да изключа куплунга на моторчето след потенциометъра и като че ли се поопраивха нещата но интересното е че на БЕНЗИН като оставя ниски обороти може да няма мощност педала да тръгне но НЕ гасне пък уш това моторче поддържа НИСКИТЕ ОБОРОТИ. Някакви съвети ?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 25 госта