Ламята пак се обади ... или някои "турбо" дертове
- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Ламята пак се обади ... или някои "турбо" дертове
Здравейте колеги,
Колата е Фокус МК.2 1.8 TDCi 115 hp. Преди време, когато я взех имаше едно свистене при ускорение, което се оказа спукан турбо маркуч. Проблемът беше успешно отстранен и всичко беше наред за няколко месеца. От около близо месец забелязвам, че пак се появи свистене при ускорение, чува се дори при затворени прозорци вътре в колата. Реших, че отново имам дертове с маркучи, още повече странното свистене се появи след ремонт на генератора при опит за удавяне в големите дъждове. Накратко след посещение на два сервиза, оглеждане и опипване на всички маркучи, включително и на подемник не се установи нищо притеснително, според майсторите. Оттам, защото карайки всеки ден колата, знам че не трябва да е така отидох в Мото Пфое. Прегледаха я и ми съобщиха диагноза, че имало пропуск от остта на геометрията на турбото. Било още в много начален стадий, ама те нямали практика да ремонтират турбини и общо взето ме пратиха по живо по здраво, защото нова турбина струва колкото половината кола. Посетих и двата сервиза в Пловдив, които научих че ремонтират турбо компресори - Реал Турбо и Георгиев Авто ... От Реал общо взето ми казаха те, от МП нищо не разбират, те тия турбини така работят. Като вземела да вие на умряло тогава да съм ходил. Нещо не ме удовлетвори тоя отговор и отидох в другия сервиз за турбота - Георгиев Авто. Интересното е, че и оттам получих отговор, че нищо й нямало, въпреки че на всички казвам, че това свистене го е нямало преди. Според специалиста оттам имало някакъв пропуск, ама още не било за правене. Да съм карал и като се счупила да съм ходил да я ремонтират. Посъветва ме да съм почистил ЕГР клапана, защото можело и оттам да идвало това свистене. С което общо взето ми се изчерпаха идеите. Нещо отговора "... ами ще се счупи след време, ела като се счупи" не ме удовлетворява, защото ако може да се предотврати да не се стига до повреда защо да се чака. Та някой идеи ?
Колата е Фокус МК.2 1.8 TDCi 115 hp. Преди време, когато я взех имаше едно свистене при ускорение, което се оказа спукан турбо маркуч. Проблемът беше успешно отстранен и всичко беше наред за няколко месеца. От около близо месец забелязвам, че пак се появи свистене при ускорение, чува се дори при затворени прозорци вътре в колата. Реших, че отново имам дертове с маркучи, още повече странното свистене се появи след ремонт на генератора при опит за удавяне в големите дъждове. Накратко след посещение на два сервиза, оглеждане и опипване на всички маркучи, включително и на подемник не се установи нищо притеснително, според майсторите. Оттам, защото карайки всеки ден колата, знам че не трябва да е така отидох в Мото Пфое. Прегледаха я и ми съобщиха диагноза, че имало пропуск от остта на геометрията на турбото. Било още в много начален стадий, ама те нямали практика да ремонтират турбини и общо взето ме пратиха по живо по здраво, защото нова турбина струва колкото половината кола. Посетих и двата сервиза в Пловдив, които научих че ремонтират турбо компресори - Реал Турбо и Георгиев Авто ... От Реал общо взето ми казаха те, от МП нищо не разбират, те тия турбини така работят. Като вземела да вие на умряло тогава да съм ходил. Нещо не ме удовлетвори тоя отговор и отидох в другия сервиз за турбота - Георгиев Авто. Интересното е, че и оттам получих отговор, че нищо й нямало, въпреки че на всички казвам, че това свистене го е нямало преди. Според специалиста оттам имало някакъв пропуск, ама още не било за правене. Да съм карал и като се счупила да съм ходил да я ремонтират. Посъветва ме да съм почистил ЕГР клапана, защото можело и оттам да идвало това свистене. С което общо взето ми се изчерпаха идеите. Нещо отговора "... ами ще се счупи след време, ела като се счупи" не ме удовлетворява, защото ако може да се предотврати да не се стига до повреда защо да се чака. Та някой идеи ?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ламята пак се обади ... или някои "турбо" дертове
И ти кво, искаш да хвърлиш едни пари, може би колкото струва колата, ей така щото си решил, че нещо не е наред. А сигурен ли си, че виенето е от турбото а не от генератора (точно щото е току що ремонтиран), или от някоя ролка?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ламята пак се обади ... или някои "турбо" дертове
Не съм ... за т'ва ходя, питам ... ама общо взето резултата е "ела като почнат да светят лампи по таблото"
Аз бях с идеята за маркуч някъде, че изпуска, но от всички огледи досега не намерихме такъв. Мото Пфое поставиха "диагнозата" на турбото. Не че съм се юрнал точно от там да си купувам, ако някога се стигне до това
Аз бях с идеята за маркуч някъде, че изпуска, но от всички огледи досега не намерихме такъв. Мото Пфое поставиха "диагнозата" на турбото. Не че съм се юрнал точно от там да си купувам, ако някога се стигне до това
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Ламята пак се обади ... или някои "турбо" дертове
Много трудно може да се помогне така през форума. Всеки по различен начин описва шумовете и ако не се чуе на живо си е направо налучкване.
Разлика между това дали е от турбо (самото турбо или изпуска от някъде) или от ролки/алтернатор (както каза Наско) трябва да може да се направи веднага като се чуе колата.
А пък ако наистина проблема е от самото турбо (то си се износва все пак), или го ремонтираш/сменяш сега, или караш докато започнат да задират перките в корпуса/светне чека...
Разлика между това дали е от турбо (самото турбо или изпуска от някъде) или от ролки/алтернатор (както каза Наско) трябва да може да се направи веднага като се чуе колата.
А пък ако наистина проблема е от самото турбо (то си се износва все пак), или го ремонтираш/сменяш сега, или караш докато започнат да задират перките в корпуса/светне чека...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта