Представяне и въпрос за Турнео

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
v.venev
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 18 ное 2014, 22:31
Модел на автомобила: Tourneo Connect
Status: Извън линия

Представяне и въпрос за Турнео

Мнение от v.venev » 18 ное 2014, 22:51

Здравейте,

Първо да се представя - Казвам се Венци и съм чисто нов собственик на Форд от днес. По прнцип съм от Перник и досега бях един безкрайно доволен собственик на Хонда, но..... така се случва понякога. Днес си купих едно Tourneo Connect 2009 година внос от Австрия и така станах един от всички вас. След големи чуденки и събирания на пари се сдобих с кола, която естествено трябва да обслужа първо. НО пътувайки с колата от София за провинцията усетих, че съединителя приплъзва и то много, ама толкова, че при около 90км спира да ускорява и само се форсира мотора. Четох доста в последните часове, но никъде не видях конкретно дали двигателя на мойта кола е с демпферен маховик. Предполагам, че е, защото при гасене на двг се чува едно леко прискърцване, което го няма ако държа съединителя натиснат. А, забравих да кажа за двигателя - 1.8 TDCI 66kW/90к.с. , а модела му е P9PA. Колата иначе е LX версия дълга и висока база.
Много бих се радвал някой да сподели за опита си, ако има такъв разбира се. Иначе се радвам за покупката си защото возилото е доста запазено на 123 000 километра и има и теглич, което е унищожило съединителя според мен. Само този маховик ме притеснява да не би да е за смяна, че там цените сигурно саааа....ама какво да правиш.
Ще се радвам да споделяме опит и мнения занапред и във форума.

Поздрави на всички!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Представяне и въпрос за Турнео

Мнение от OgiDogi » 19 ное 2014, 07:45

v.venev написа: 1... Днес си купих едно Tourneo Connect 2009 година внос от Австрия и така станах един от всички вас...
2... усетих, че съединителя приплъзва и то много, ама толкова, че при около 90км спира да ускорява и само се форсира мотора.
3... дали двигателя на мойта кола е с демпферен маховик. Предполагам, че е, защото при гасене на двг се чува едно леко прискърцване, което го няма ако държа съединителя натиснат.
4... возилото е доста запазено на 123 000 километра
1. Честито, със здраве да си я караш и малко ядове да имаш
2. Следва задължително смяна на съединител
3. Да, с двумасов маховик е колата. Ако е разбит маховикът, не се чува прискърцване, а направо тракане. Може и да се разминеш само с феродов и притискателен диск, но това е ясно след демонтаж на стария.
4. Австрия, баничарка/ван, 123 000... - за около година, година и половина :twisted:
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

v.venev
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 18 ное 2014, 22:31
Модел на автомобила: Tourneo Connect
Status: Извън линия

Re: Представяне и въпрос за Турнео

Мнение от v.venev » 20 ное 2014, 22:36

Мдаа,

Благодаря за отговора колега. Че е за смяна съединителя е повече от ясно, но....звънях на онез мои любимци от МП и те твърдят, че според номера на шасито колата е SINGLE MASS FLYWHEEL. Не знам защо, ама имам обратното чувство като чувам тракането за което си прав, не скърца а притраква, което изчезва с натискане на съединителя.
Австрия...баничарка.....по принцип си прав, но тук има пълна сервизна история или поне не вярвам някой да си е правил простоии с преработване на документите. Иначе возилото е с buyback договор и е сменена с новия модел след изтичане на гаранцията. Не знам дали да се доверявам, но това са документи, които бяха в колата. Иначе на доста места си стоят фабричните лепенки и найлони по разни елементи, а колата е неразличима от нова.
Мислех си да си направя опит и да питам предишния собственик - някаква си фирма, а колата е карана от жена на име Сабине чиито визитки са навсякъде из колата.
Та както и да е, поръчах нов комплект съединител според предписанията на МП пък да видим дали са просветени толкова.

Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Представяне и въпрос за Турнео

Мнение от HACKO » 20 ное 2014, 23:37

Документите, дори и в Австрия се фабрикуват, по автокъщите има много Албанци, Турци, че и Българи, които фабрикуват всичко. Напоследък се поизучиха, как да ги правят, ама до преди няколко години можеха да се видят направо уникати. Сервизни книжки на коли по на 10+г., написани с един почерк и с един и същ химикал. Дори да приемем, че че човека не си е сменял работата и все той е обслужвал колата, няма как химикала да издържи 10г с един пълнител.
При Форд може да очакваш всичко и затова най-добре е да се види точната част и чак тогава да се поръчва. Възможно е в МП да не грешат, може би те са единствените, които имат база данни, която работи с номер на рама и е точна. Но все пак имай готовност за изненади.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Представяне и въпрос за Турнео

Мнение от OgiDogi » 21 ное 2014, 06:40

Проверих и в нашата програма - Ford Tourneo Connect след 2006/08 е с едномасов маховик и се сменя само притискателен и феродов диск.
Има вариант с двумасов, но на Транзит след 2002 1.8 TDCI 66 kW.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

v.venev
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 18 ное 2014, 22:31
Модел на автомобила: Tourneo Connect
Status: Извън линия

Re: Представяне и въпрос за Турнео

Мнение от v.venev » 21 ное 2014, 10:54

HACKO написа:Документите, дори и в Австрия се фабрикуват,..
Точно за това съм подготвен мисля. Някак си си мисля, че ще намерим ябълка под крушата, ама да видим.

Не знам дали има вариант за преработване с едномасов ако случайно се открие двумасов вътре?!

v.venev
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 18 ное 2014, 22:31
Модел на автомобила: Tourneo Connect
Status: Извън линия

Re: Представяне и въпрос за Турнео

Мнение от v.venev » 22 ное 2014, 21:21

И така,

днес сменихме съединителя. Оказа се, че маховика наистина е солиден едномасов. Без някакви трудности сменихме всичко заедно с лагер-помпата. Само да знаете, че много лесно се разглобяват каретата на това животно и трябва да се внимава при сглобяването. Всичко излезна 440лв и един следобед работа, която както казах не е нещо кой знае какво, естествено ако имате някакви удобства. Та така...

Поздрави!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта