Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от HACKO » 15 май 2014, 08:06

Точно това е, оста на поплавъка е поставена на стойка в камерата, капака подпира оста отгоре. Като махнеш капака, поплавъка плува свободно в Бензина. На всичкото отгоре и е 100% пластмасов, не само поплавъка ами и рамото, и не може нищо да се промени. На практика, само износване на клапана може да създаде проблем с нивото, пластмасата на поплавъка е доста здрава.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от OgiDogi » 15 май 2014, 08:31

HACKO написа:Точно това е, оста на поплавъка е поставена на стойка в камерата, капака подпира оста отгоре. Като махнеш капака, поплавъка плува свободно в Бензина. На всичкото отгоре и е 100% пластмасов, не само поплавъка ами и рамото, и не може нищо да се промени. На практика, само износване на клапана може да създаде проблем с нивото, пластмасата на поплавъка е доста здрава.
Какво значи "100% пластмасов", че е плътна пластмаса или че просто няма метални части, ама пак си е "балон"? Ако е плътен материал, няма как да се удави и нещата отиват към иглата, която може да е имала по някое време уплътнение. На Запорожеца ми едно време беше така - иглата имаше О-пръстен на върха и като го разяде бензинът, започва да прелива и да дави.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от HACKO » 15 май 2014, 10:23

Не, не е плътна пластмаса, но е достатъчно дебела за да се спука. Рамото, което натиска иглата е от същата отливка, няма метална пластина, която да се огъва и по този начин да се регулира нивото. Ако поплавъка не е пълен с Бензин, което ще се види веднага, и клапана затваря, нивото на Бензина е точно колкото трябва и не може да се регулира.
Този карбуратор с променливия дифузьор и игла в главния горивен жигльор, по конструкция е по-близо до мотоциклетните карбуратори, отколкото до автомобилните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от essex » 15 май 2014, 10:40

Добре де предполагам че иглата уплътнява на конус, а може ли да се е поизносил и понеже Наско спомена че няма начин да се регулира нивото, да е започнало да препълва и да се дави много колата.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от peterdi_bg » 15 май 2014, 15:50

Не ми звучи като нещо, което се случва така изведнъж.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от diesel1.6 » 15 май 2014, 17:28

След много оглеждане на моя остана възможността да е неплътност от гарнитурите. Така и не пробвах да ги сменя. Да не е това? Не му разбирам, не седнах да проумея всичко навремето.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от peterdi_bg » 15 май 2014, 23:09

Днес карах два пъти без гарнитурата на автоматичния смукач и си беше ок - пали веднага, държи стабилни обороти - стрелката е като закована. Дори в момента може да се окаже, че сместа е станала бедна, но още не смея да твърдя нищо със сигурност. Смукача съм го оставил на средно положение, настройката на карба (винта в дупката) също е някъде по средата или дори по-малко. Но мисля че дали е бедна или богата ще се разбере бързо като завъртя леко винта.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от peterdi_bg » 20 май 2014, 16:14

Здравейте отново,

след почти 700 км през последните 4 дни мога да кажа че колата се държи прилично. Разбира се, от четвъртък насам има малки промени в поведението, което си е нормално след като карба се е попречистил от бензина. Съответно правя леки донастройки и по-специално обогатяване на сместа и намаляване оборотите на празен ход. Като тегля чертата, промените които съм направил са махането на гарнитурата на автоматичния смукач (под капака му която е) - най-вероятна причина за проблемите заради нарушена цялост и изместване; запушването на дупката на онзи вакуум с неизвестното предназначение; смяната на горивния филтър (от която промяна не последва); премахването на глухите и изведените разклонения по картерната вентилация и вакуумите, като системата е възстановена почти изцяло в заводски вид с изключение на едно маркуче което липсва.

Грубото изчисляване на разход също показва добри резултати, след каране 600 км със сравнително бедна смес (усещаше се липса на мощност) и 4-5 човека с багаж в колата, на магистрала, междуградски и междуселски пътища (минимално каране градско до 10%) даде средно 6.6-6.7, което за конкретния маршрут си е добро постижение (големи участъци в отсечките Асеновград-Кърджали и Татул - Студен кладенец се карат с 30-40).

Благодарности на всички за интереса и коментарите, а аз вече спокойно се заемам с външния вид на колата и двигателния отсек, при което ако имам възможност ще добавя и последния маркуч от вакуумите който липсва, мисля че имам останал от предишната някакъв резервен.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от peterdi_bg » 26 ное 2014, 16:50

Е да ама не...

Лятото как да е нещата бяха прилично, но дойде есента, дойдоха ниските сутрешни температури и се оказа че работата е дебела. След като изпаднах в състояние, че колата или не пали нормално, или не върви нормално (или и двете), стана ясно че без ново детайлно занимаване няма да мине.

Досега съм пробвал различни варианти за комбинирани настройки на автоматичния смукач и карбуратора, без задоволителен резултат. И това до днес, при което най-накрая измислих един идиотски прост тест - свалих капака на смукача, застопорих механизма в положение като за студен старт и воала - пали от раз, няма и следа от проблемите с които досега се сблъсквах, направих едно кръгче в квартала и колата си се държа съвсем нормално като за студена, празния ход си стои ускорен, оборотите стабилни, като подам газ в движение не забива, след това върнах в нормално положение и нещата си се случват съвсем нормално.

Досегашното положение, при което на студена оборотите на място са прекалено ниски, а на топла - прекалено високи или пък се дави и гасне, ме кара да мисля че като затворя механизма, водещата планка или биметалната пружина опират в нещо и не се движат свободно (при свален капак това го няма и механизмът си работи, а пружината си се развива при нагряване и то доста повече от хода на планката, както и трябва да бъде). Едната възможна причина е свалянето на оригиналната гарнитура, при което се е загубило пространство и планката е опряла, или пък съм я изкривил при разглобяването на механизма. Надявам се в най-скоро време да се справя с този проблем и нищо друго да не излиза като пречка колата да си пали и върви нормално, както със сигурност знам че може.

Другата новост от днес е, че върнах и последния липсващ маркуч от системата с вакуумите и клапаните, където се оказва че има какво ли не. Прочетох едно ръководство, в което се обяснява всяко едно нещо какво е - има филтри за улавяне на гориво и горивни изпарения, вакуумни температурни регулатори, клапани за предварението и регулиране на делкото, клапан за регулиране скоростта на карбуратора - каквото и да значи това (което е въпросното нещо, предмет на дискусията в началото), и тн всякакви базикни. Колата, както се оказва, освен системата за контрол на емисиите има и система за контрол скоростта на карбуратора - нещо, което при 1.1-цата или изобщо го е нямало, или изобщо не е изглеждало по този начин.

Следващият студен старт и по-дълго разхождане на колата ще покаже дали този път има положителен резултат.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от HACKO » 26 ное 2014, 17:32

Главния виновник е автоматичния смукач.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от madboy » 26 ное 2014, 17:38

Аз затова си бях намерил механичен за Фиестака. Големи ядове имах, като се прецака автоматичния.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от dreadx » 26 ное 2014, 20:50

Кажи в кое ръковоство е описан - да го прочета и аз.
Не вярвам много в поддържането на заводския вид, ама кой знае - може да се окаже, че има полза от всичките тези джаджи.

edit: Май го намерих: carburettor speed control system - при студен старт и задействан смукач добавя въздух във всмукателния колектор, за да не е преобогатена сместа от смукача.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от peterdi_bg » 27 ное 2014, 11:13

http://www.fordmanuals.org/page-1117.html

Днешният студен старт даде много по-добри резултати от предишните дни, въпреки че има още какво да се желае. Следващата стъпка - смукачът да се сдобие с истинска гарнитура.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от peterdi_bg » 08 дек 2014, 10:05

HACKO написа:Главния виновник е автоматичния смукач.
Фактически главният виновник е ТОЗИ автоматичен смукач. И това е, защото от много разглобяване преди и сега се появяват дефекти, механизмът не винаги успява да се движи свободно, а пружината е прекалено слаба да го върти ако запъне. Когато е раздвижен, работи нормално. Когато спре някъде, започва да създава описаните вече проблеми. Въртящата се ос, която е фокусът на автоматичния смукач, остана последният елемент който не се движи свободно. В последните 3 дни два пъти го раздвижвам, след първото раздвижване проработи и запече почти веднага, при което оборотите на празен ход паднаха от 900 на 500 при следващото палене след няколко минути. Вчера сутринта го раздвижих отново, след това не е дал осезаема промяна в рамките на деня. Тази сутрин студеният старт не е перфектен, но не е бил толкова "нормален" от седмици. Все още не успявам да си намеря заровения някъде из всичките части втори такъв карбуратор, от който да заменя механизма и гарнитурата.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от peterdi_bg » 21 яну 2015, 13:55

Сапуненият сериал "работи/не работи" достигна до измерения съвсем различни от първоначалните.

След изчерпване на вариантите по смесообразуването се насочих към компресията, при проверката на която фордманиака установи изгорял клапан. Оттам смяна на главата с цялото оборудване, за което за щастие се намери донор. Това реши проблема с вървежа.

Механизмът на смукача беше сменен с такъв, който не запъва и се движи нормално.

Проблемът с паленето и забиването на нос се оказа в лоша работа на механизма на смукача - клапанът за регулиране на дозиращата игла в смукача не работи правилно и доста преди крайното положение на механизма студената стартова смес се преобогатява, което е видно при свален филтър - бензинът направо тече като струя. На схемата "С"

Изображение

Това продължи да се случва въпреки че целият смукач беше сменен, а капакът сложен на положение минимум. Този проблем засега се заобикаля през смяна на капака, но запазване на оригиналната пружина: в двата капака леглото на пружината (т.е. процепът) е обърнато в различни посоки

Изображение

и реалното й положение е с доста голяма разлика, като при донора заради това пружината беше с положение по-надолу и сместа се преобогатяваше още повече. Много вероятно е да се окаже, че така всъщност на топло време смукачът няма да работи, но иначе сега без подаване на газ колата няма никакъв шанс да запали нормално. Как ще работи смукачът на студен старт предстои да се установява.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Неправилно смесообразуване + вероятна повреда - CVH 1.3 карб

Мнение от fordmaniac » 22 яну 2015, 19:41

Знам, че обичаш снимков материал.
Това е старата:
Изображение

Тук са двете с "донорската" :

Изображение

Заради изгорял клапан на трети цилиндър имаше невъобразимо ниска компресия. Сега вече и вървенето е друго!
Поздрави

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 99 госта