Вечният въпрос - зададен различно

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от lubomirov89 » 20 авг 2015, 13:04

Вечен е силно казано. Един приятел я имаха от около 50 000 км (6-7 годишнА) и за тези години няма да споменавам за какви ремонти става дума. Като се започне от 2-3 пъти пукана глава, превъртане на колелото на ангренажа на разпределителен вал, късане на колянов вал, подмяна на глава и куп подобни сериозни повреди. Колата се кара от улегнал човек без да се юрка.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от HACKO » 20 авг 2015, 14:30

Няма проблем газифицирането на 1.8 и 2.0 това са митове. Не смятам, че на 10 000 ще ти се налага да наливаш някакви суми заради карането на Газ. Донастройките са докато намериш оптималния вариант, при който да не се бърка бензиновия компютър когато се кара на газ, тъй като е самоадаптивен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от martin1977 » 20 авг 2015, 14:35

Не се сдържах, но автора на темата изби рибата. Иска кола на 15 години, да е 1.6 бензин, да е с ясна история и произход, със сервизна книжка, да не харчи, да сложи газ, да кара извънградско, да е стабилна, здрава и да върви, да изпреварва безпроблемно, да я товари с 300-400 кила + хора, да измине 200 000 км. за 4-5 години и само да я "обслужва и поддържа", но да не дава по 300-400 лева на всеки 20 000 км. (то само смяна масло+филтри за тези км. ще надхвърли 300-400 лв). Няма повече да коментирам - само ще кажа - ако намериш, обади ми се - и аз искам такава.
Колега, за това, което искаш, ти трябва нова кола - голяма, удобна и не 1.6 ..... и пак ще си късметлия ако минеш 200 000 без скъпи ремонти и поддръжки......

Thanis
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 18 авг 2015, 21:13
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от Thanis » 20 авг 2015, 17:51

martin1977 написа:Не се сдържах, но автора на темата изби рибата. Иска кола на 15 години, да е 1.6 бензин, да е с ясна история и произход, със сервизна книжка, да не харчи, да сложи газ, да кара извънградско, да е стабилна, здрава и да върви, да изпреварва безпроблемно, да я товари с 300-400 кила + хора, да измине 200 000 км. за 4-5 години и само да я "обслужва и поддържа", но да не дава по 300-400 лева на всеки 20 000 км. (то само смяна масло+филтри за тези км. ще надхвърли 300-400 лв). Няма повече да коментирам - само ще кажа - ако намериш, обади ми се - и аз искам такава.
Колега, за това, което искаш, ти трябва нова кола - голяма, удобна и не 1.6 ..... и пак ще си късметлия ако минеш 200 000 без скъпи ремонти и поддръжки......
Здравей колега, предполагам не съм писал достатъчно свързано, но ще се опитам да дефинирам какво съм имал предвид.
- Колата не държа да е на 15 год. просто след 2005 съм силно разубеден в качеството на това което получаваш за парите си. (Лично мое виждане, за това да бъдеш притежател на автомобил, не отричам новите технологии, но те си искат своето. Защо според теб, лимузините имат огромна загуба на стойност, при положение, че носят най-добрия комфорт, екстри, удоволствие и т.н.)
- Не искам да е 1.6 бензин - просто това съм видял, че се препоръчва за купе на фокус мк1 - както казах многократно не разбирам нищо от бенз/газ, прочел съм, че това се препоръчва и затова го давам за сравнение.
- ако ще и от папата да намеря кола, пак няма да е с ясна история и произход. Сервизната книжка не ми се коментира колко лесно се подправя, така че заблуденото око да си каже " Ах, супер късметлия съм, тоя автомобил е поддържан само в оторизирани сервизи и не е имал никакви проблеми."
- не съм казал, че не трябва да харчи, всяка кола си иска своето, но едно е да минеш 200.000км с чист бензин примерно 2.0 със среден разход 8 литра по днешните цени на горивата това са приблизително 35.000лева САМО за гориво. За дизел с двигател 2.0тдци примерно 6,5 - са пак 30.000лева. Уви нямам възможност да слагам "приятелска нафта" Казах си възраженията за комън-рейла и всички знаем българската нафта с какво качество е. Газта, като гориво, разбирам, че отговаря на критериите ми.
- а по повод на това на всяко обслужване да се дават ДОПЪЛНИТЕЛНИ 300-400лева, защото си избрал да караш на газ. По отношение на поддръжка, тя ще бъде превантивна, а не следствена, сиреч ти ако сменяш ремъци на примерно 75.000, аз ще го правя на 50.000.
- Нова кола в този клас e минимум 35.000 лева, ако е на лизинг отива на 42.000 примерно, за тези пари да се инвестира в нещо, което само по себе си няма да носи приходи, за моите разбирания е глупаво, не ангажирам никого с мнението си.
- А за това, дали има кола, която да отговаря на написаното от теб, да има - казва се Хонда Акорд IV - това да не го приемете супер сериозно :D

Искам да кажа, че като вземеш примерно едно мондео мк3 фокус мк1 и след пълна ревизия на двигател/ходова част/ спирачки, което според мен сумарно не би трябвало да излезе над 3.000лева - стига да не се попадне на супер таралясник, след тези интервенции, знаеш, че имаш автомобил на който можеш да разчиташ и който няма просто така да даде проблем. Така го разбирам аз, може да греша, не съм имал опит с 200 автомобила примерно, за да твърдя за коректност. Но предпочитам на таралясника, дето трябва да държи доста време, да се прегледа из основи и където, каквото е нужно да се смени. Пак повтарям примера - Ако имам 10 хил лева, няма да купя кола за 9 и да я обслужа за 1000, ще си купя такава за 5 и ще я сервизирам за още 5 и ще ми е спокоен живота.

Не искам да излиза, че искам нещо нереално, защото не е така, много добре знам какви са ми критериите, но тъй като имам наблюдение само над дизел, имам нужда от съвети за газта и бензина.
За всеки автомобил, не е проблем първоначалния разход, а това какво се случва по време на експлоатация. Уви, когато нещо сдаде багажа, обикновенно повлича като лавина много други компоненти. Щом човек не е наясно със състоянието на автомобила си, как да разбереш, че имаш проблем, преди да е станало твърде късно.

Ще ти дам пример, Пращат те да купиш Кола, когато влезеш в магазина и видиш Кола-та за 2лв и такава за 4лв - които са абсолютно еднакви, ти коя би си взел ? /Имам предвид, когато знаеш, че можеш да си свършиш работата с еднакво качество на различна цена, защо би избрал по-скъпото ? Value for Money ?!? - Въпроса е риторичен, не те ангажирам да отговаряш/

Благодаря на всички до момента, в спора се ражда истината. Моля, не се хващайте за думите на някой. Нека се съсредоточим върху проблема, а именно двигател на фокус/мондео бензин и евентуално проблемите свързани с газифициране.

Ще намерим идеална комбинация, аз съм позитивно настроен.

Поздрави

Thanis
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 18 авг 2015, 21:13
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от Thanis » 20 авг 2015, 17:56

HACKO написа:Няма проблем газифицирането на 1.8 и 2.0 това са митове. Не смятам, че на 10 000 ще ти се налага да наливаш някакви суми заради карането на Газ. Донастройките са докато намериш оптималния вариант, при който да не се бърка бензиновия компютър когато се кара на газ, тъй като е самоадаптивен.
Привет колега, видях, че се предлагат системи (газови инжекциони), които комуникират с ECU-то през OBD в реално време, но не знам, дали това нещо не е маркетингов трик и дали реално има смисъл от такава система. Толкова ли е прецизна, колкото я рекламират, щом сама може да изчисли горивоподаването във всеки момент.

Също така, някой да има наблюдения над въпросните системи за смазване на клапите, има ли смисъл?? Тоест, ако могат да се подменят предварително и след това да не създават проблеми, това е по-добрия вариант, от колкото да сервизираш допълнително присадена система, със съмнително действие.

Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от HACKO » 20 авг 2015, 18:51

Не съм сигурен дали протокола на ECUто на Форда може да комуникира с газовия компютър, не съм напълно запознат.
Относно клапаните, няма никакъв смисъл от разни овлажнители омаслители и разни други глупости. Ще се съглася че не е така, когато някой ми обясни как смазването на всмукателния клапан ще помогне на изпускателния да не изгори (горят изпускателните). Единственото което трябва да направиш за клапаните е да провериш и при нужда да регулираш хлабината на клапаните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

iceto
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 22 дек 2004, 22:53
Модел на автомобила: форд фокус мк2 qqdb
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от iceto » 20 авг 2015, 20:26

За да комуникира трябва комп. да поддържа OBD2, а не съм сигурен, че Форд 2001 е по този протокол

Sent from my Be Pro using Tapatalk

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от chefo_ukr » 20 авг 2015, 21:21

Бензиновите фокуси от началото са с OBD2

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Изображение

iceto
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 22 дек 2004, 22:53
Модел на автомобила: форд фокус мк2 qqdb
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от iceto » 20 авг 2015, 22:20

Като гледам за живи данни по CAN са малко по-късно https://www.google.bg/url?sa=t&source=w ... BcAztB-naQ

Sent from my Be Pro using Tapatalk

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вечният въпрос - зададен различно

Мнение от opex » 20 авг 2015, 22:29

OBD2 е стандартизация на типа букса за диагностика и нейната разпиновка, т.е. на кой пин каква информация би трябвало да излиза. А вече как ще излзиа тази информация, т.е. чрез какъв протокол за комуникация между компютъра на колата и диагностичния компютър - зависи от производителя на марката и далеч не е задължително да са универсални.
Т.е. газовия комп трябва да поддържа специално протокола, чрез който комуникира оригиналния комп на колата, за да могат да си говорят, което от своя страна пък е под голям въпрос точно какво си казват и правят.

Също така наличието на ОБД2 букса за диагностика в колата съвсем не означава, че може да се прави компютърна диагностика на колата (имам предвид с данни в реално време, останалото е малко мъглява работа) - типичен пример за това е RS2000 след 95та.
Също така липсата на ОБД2 букса за диагностика в колата съвсем не означава, че не може да се прави компютърна диагностика с данни в реално време - типичен пример за това са всички Ескорт и Мондео със зетек мотори преди 95та.

Сори за офтопика, но от време на време се налага опресняване и изясняване на заучени думи летящи из форума.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта