Скоростите не превключват Фокус 1,6 2000 г. ! Ще се сменя съединител, препоръчайте марка
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 11 дек 2006, 19:21
- Модел на автомобила: Искам Мондео 1.8тди 98 ??????
- Status: Извън линия
Скоростите не превключват Фокус 1,6 2000 г. ! Ще се сменя съединител, препоръчайте марка
Здравейте ,
вчера както си се прибирах от работа вечерта с Фокусника 1,6, 2000 г. и скоростите започнаха да влизат леко трудно след като покарах около 800 метра ....., докато по едно време след около 4-5 км направо влизаха с натиск . Прибрах се до дома , но за да паркирам ми се наложи да включа на задна , доста трудно влезе че и прехърка леко. Предният ден пътувах извън Варна и ми направи впечатление че малко трудно успявам да налучкам позицията на 3-та скорост...Други признаци че нещо ще се чупи не съм забелязал.
Пробвах след като паркирах на място да припомпя педала на съединителя и да включа някоя скорост , не ще и не ще - едва влиза втора скорост . Страх ме е да напъвам лоста и не съм пробвал повече .
Според вас възможна ли е друга причина освен съединителя ? Скостната кутия не вие ?
Според мен ще е съединителя, възнамерявам да го сменя комплект - феродовия диск+притискателя +лагер помпата
На бързо проверих в една фирма предлагат ми три варианта :
ITN - комплект - 275 лв
LUK - комплект - 450 лв
SACHS- комплект - 515 лв
Има още някаква помпа на педала мисля че ми казаха на ITN за 87 лв и на LUK за 161 лв. Тя наложително ли е да я сменям също ? Какви са признаците ако е заминала и е за смяна ?
Това са цени разбира се без отстъпките , каквито мисля че ще мога да ползвам
Трудоемка ли е тази операция по смяната на съединителя на Фокуса , колко ли е нормално да ми искат за труда ?
вчера както си се прибирах от работа вечерта с Фокусника 1,6, 2000 г. и скоростите започнаха да влизат леко трудно след като покарах около 800 метра ....., докато по едно време след около 4-5 км направо влизаха с натиск . Прибрах се до дома , но за да паркирам ми се наложи да включа на задна , доста трудно влезе че и прехърка леко. Предният ден пътувах извън Варна и ми направи впечатление че малко трудно успявам да налучкам позицията на 3-та скорост...Други признаци че нещо ще се чупи не съм забелязал.
Пробвах след като паркирах на място да припомпя педала на съединителя и да включа някоя скорост , не ще и не ще - едва влиза втора скорост . Страх ме е да напъвам лоста и не съм пробвал повече .
Според вас възможна ли е друга причина освен съединителя ? Скостната кутия не вие ?
Според мен ще е съединителя, възнамерявам да го сменя комплект - феродовия диск+притискателя +лагер помпата
На бързо проверих в една фирма предлагат ми три варианта :
ITN - комплект - 275 лв
LUK - комплект - 450 лв
SACHS- комплект - 515 лв
Има още някаква помпа на педала мисля че ми казаха на ITN за 87 лв и на LUK за 161 лв. Тя наложително ли е да я сменям също ? Какви са признаците ако е заминала и е за смяна ?
Това са цени разбира се без отстъпките , каквито мисля че ще мога да ползвам
Трудоемка ли е тази операция по смяната на съединителя на Фокуса , колко ли е нормално да ми искат за труда ?
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростите не превключват Фокус 1,6 2000 г. ! Ще се сменя съединител, препоръчайте марка
Горната помпа на педала дори да дефектира, може да се смени по всяко време без да се сваля кутията. Лагер-помпа е препоръчително да се сменя заедно със съединител, но не е задължително, обикновено тя има по-голям ресурс и често изкарва целия живот на колата. Иначе в магазина ще ти кажат, че трябва и тя да се смени, за да ти я продадат. Аз лично не бих я сменил, защото ако е оригиналната и е здрава, ще изкара повече от новата. Проблема е че се намира вътре при съединителя и ако смениш него, след някой месец/година може да се наложи пак да отваряш само за да смениш лагер-помпа. Двойна работа. Смяната на съединител/лагер помпа е трудоемка - варира от 120 до 200 лева. По-добре преди да купиш частите, да отворят съединителя - може да са ОК дисковете, само помпата да е за смяна, или обратното.
- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Скоростите не превключват Фокус 1,6 2000 г. ! Ще се сменя съединител, препоръчайте марка
На мен като ми свърши съединителя, колата се държеше съвсем различно - всички скорости си влизаха перфектно, просто съединителя буксуваше, последно едва изкара баира на плажа на Камчия, през кръговото, който изобщо не е кой знае колко стръмен, на първа, и вече си казах, че ще ме остави някъде, та го смених. Щях да слагам люк, но нямаше в момента и монтирахме валео, никви проблеми, чудесна работа след това.
Сокол скитник
-
- потребител
- Мнения: 1417
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скоростите не превключват Фокус 1,6 2000 г. ! Ще се сменя съединител, препоръчайте марка
Колега виж си жилата на скоростната кутия и при мене влизаха трудно щото там беше изяло едно тампонче виж и жилата на скоростният лост. Обикновено като свърши съединителя буксува или лагера на лагер помпата стърже. Виж може и помпата на педала да ти е протекла и да не задейства съединителя.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Скоростите не превключват Фокус 1,6 2000 г. ! Ще се сменя съединител, препоръчайте марка
Когато е заминал съединителя започва да приплъзва.При теб не се включват скоростите тоес съединителя не отделя добре .Според мен проблема е или в лагер помпата или в горната помпа.Липсва ли ти спирачно масло
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 11 дек 2006, 19:21
- Модел на автомобила: Искам Мондео 1.8тди 98 ??????
- Status: Извън линия
Re: Скоростите не превключват Фокус 1,6 2000 г. ! Ще се сменя съединител, препоръчайте марка
Да колегата е прав , съединителя отделя горе , НО не е приплъзвал , поне досега .......
От сервиза ми обясниха че са открили теч на масло, някаква гумичка била за смяна там където се включвал маркуча към лагерпомпата и маслото било намаляло ,сменили гумичката , доляли масло и обезвъзвъздушили и сега бил ОК
От сервиза ми обясниха че са открили теч на масло, някаква гумичка била за смяна там където се включвал маркуча към лагерпомпата и маслото било намаляло ,сменили гумичката , доляли масло и обезвъзвъздушили и сега бил ОК
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скоростите не превключват Фокус 1,6 2000 г. ! Ще се сменя съединител, препоръчайте марка
И при мен се бе износил съединителя, но не превърташе. Карах я нормално, но скоростите включваха трудно и с "чалъм". Накрая взех най- скъпия, който ми предложиха в сервиза и колата продължава да си "лети" ниско над земята. Моя съвет е лук или закс, а ако ще я продаваш догодина или до 20 хил. км. слагай каквото ти падне.
Между другото запазих стария оригинален моторкрафт(щампа и номер), ей така за спомен от последната "солена" инвестиция в тази кола и един ден премятайки го установих, че на него има щампа и на luk. Сам си прави изводите, какво са слагали в завода.
Между другото запазих стария оригинален моторкрафт(щампа и номер), ей така за спомен от последната "солена" инвестиция в тази кола и един ден премятайки го установих, че на него има щампа и на luk. Сам си прави изводите, какво са слагали в завода.
Be happy
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 11 дек 2006, 19:21
- Модел на автомобила: Искам Мондео 1.8тди 98 ??????
- Status: Извън линия
Re: Скоростите не превключват Фокус 1,6 2000 г. ! Ще се сменя съединител, препоръчайте марка
Да , оказа се че съединителя не е за смяна !!!
Добре че вкарах колата при доверени хора , иначе в друг сервиз предполагам вече да ми бяха сменили всичко в комплект .
Майстора тръгнал да отваря и видял теч на масло там от където влиза тръбата за хидравличната помпа , видял че и в казанчето почти не е останала спирачна течност , отворил там тръбичката и установил че тече защото някакво малко О-пръстенче се е износило . Даде ми въпросното пръстенче , отидох в една известна фирма във Варна за такива неща и срещу сумата от 30 стотинки си купих ново такова , но държа да отбележа че трябва да е от материя EPDM (ако не се лъжа , защото само масло устойчиво не издържало много на спирачна течност , а от този материал издържало)
Смениха о-пръстенчето, доляха около 150 гр спирачна течност , обезвъздушиха съединителя и сега всичко е ОК >:D<:
Така че преди да сменяте съединител , махнете си акумулатора и кутията му и вижте точно отдолу се пада това място дали нямате теч или сълзене на масло там и проверете за липса на спирачна течност
Добре че вкарах колата при доверени хора , иначе в друг сервиз предполагам вече да ми бяха сменили всичко в комплект .
Майстора тръгнал да отваря и видял теч на масло там от където влиза тръбата за хидравличната помпа , видял че и в казанчето почти не е останала спирачна течност , отворил там тръбичката и установил че тече защото някакво малко О-пръстенче се е износило . Даде ми въпросното пръстенче , отидох в една известна фирма във Варна за такива неща и срещу сумата от 30 стотинки си купих ново такова , но държа да отбележа че трябва да е от материя EPDM (ако не се лъжа , защото само масло устойчиво не издържало много на спирачна течност , а от този материал издържало)
Смениха о-пръстенчето, доляха около 150 гр спирачна течност , обезвъздушиха съединителя и сега всичко е ОК >:D<:
Така че преди да сменяте съединител , махнете си акумулатора и кутията му и вижте точно отдолу се пада това място дали нямате теч или сълзене на масло там и проверете за липса на спирачна течност
- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Скоростите не превключват Фокус 1,6 2000 г. ! Ще се сменя съединител, препоръчайте марка
Чудесно развитие, ето, че срещу никакви пари, отново си... летиш ниско над земята
Може да има и друг вид симптоми за свършил съединител, но аз вярвам на своя опит и според мен фокус до последно включва скорости, но все повече боксува съединителя, докато в един момент няма да потегли и на първа.
И... Няма лошо с едното око да си следиш ремонта на колата, за да не ти пишат и смяна биели, след доливане на течност...
Може да има и друг вид симптоми за свършил съединител, но аз вярвам на своя опит и според мен фокус до последно включва скорости, но все повече боксува съединителя, докато в един момент няма да потегли и на първа.
И... Няма лошо с едното око да си следиш ремонта на колата, за да не ти пишат и смяна биели, след доливане на течност...
Сокол скитник
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта