Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1746
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Мнение от synthez 3D » 28 дек 2011, 15:52

Като ти казаха,че са се вкопали,как го разбраха?Сваляхте ли валовете и видяхте ли какви са размерите на пуловете?Само така може да се разбере,дали има необходимия размер пулове,за да се регулират хлабините.При всички случаи изпускателните са ти за регулиране,защото при тези хлабини вече не се охлаждат нормално и скоро някой от тях ще изгори.А ако не намериш пулове,съществува вариант да се шлифова пула от долната(вътрешната) страна до необходимия размер,така че винаги има решение.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Мнение от HACKO » 28 дек 2011, 16:00

Няма вариант да не могат да се регулират клапани, просто смени сервиза, това което са ти казали е абсурдно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

p_yanev
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 20 фев 2012, 17:38
Модел на автомобила: Форд Мондео МК3 1.8 125к.с
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Мнение от p_yanev » 17 дек 2015, 19:54

Здравейте колеги,
По темата и май ще се получи дългичък пост. Имам Мондео 2002 Duratec HE 1.8 125 кс. При купуването на автомобила сложих газова уредба със уред за смазване на клапани. След 80 000 АБСОЛЮТНО безпроблемни километра дойде и бедата. Почна да се чува едно тракане откъм двигателя. Първоначално, с надежда помислих че е веригата, но... Оказаха се двата проблема наведнъж - счупени пеперудки и натегнати клапани. Тук ще отбележа, че ако не беше лекото почукване нямаше никакви симптоми - колата вървеше нормално, харчеше нормално. Единствено на празен ход държеше мааалко по-ниски обороти.

Така. Махнахме пеперудите и затворихме двигателя. Това е поради факта, че моя майстор трябва да пътува за празниците. Увери ме, че няма проблем да карам 1 000 км така, и след празниците ще оправяме клапаните.
Тук възникна и първия проблем. След махането на пеперудите, колата взе да губи обороти и да гасне. Интересно е ,че него прави на празен ход, а само при превключване между скоростите и или при изключване от скорост в движение и пускане по инерция!?! Струва ми се и че само при абсолютно загрял двигател. Ходих закачахме колата, но нищо не излезе, въпреки ,че преди 1 час светна и чека. Според другите майстори това е от клапаните. Нещо на което не съм склонен да вярвам, защото реално по клапаните нищо не е пипано. Само са измерени хлабините и се установи ,че са натегнати. Даже трябваше да е по-добре, защото все пак счупените пеперудки са пречели на въздуха , а и сменихме гарнитурките.

Та първия ми въпрос е : Имате ли идея защо гасне колата?
Втория ми въпрос е относно ремонта на клапаните. Оказа се, че регулирането тук се изразява в смяната на чашките на клапаните. Няма пулчета или нещо друго. Това ,което ме притеснява е ,че един майстор твърди на сто процента, че ако сменя чашките проблема няма да се реши и трябва да се сваля главата шлайфа и т.н.

Някой правил ли е реално такъв ремонт, как е протекъл и какви са резултатите?

Благодаря на всички за помощта.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1746
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Мнение от synthez 3D » 17 дек 2015, 20:34

Колега, щом клапаните са натегнати, не очаквай нормална работа на двигателя, особено на празен ход. Пеперудките също имат значение, така че докато не си направиш ремонта както трябва, няма да се оправят нещата. Този майстор, който ти е казал, че ако се сменят чашките нещата няма да се оправят, те е излъгал. Регулирането на хлабините става само по този начин и няма нужда от каквито и да е допълнителни интервенции. Чашките могат и да се шлайфат до определен размер(от долната страна), затова не се притеснявай, ако ти се видят скъпи, или няма точния размер, от който се нуждаеш. Обикновено има нужда само от няколко бройки (могат да се разместват) и това е предимно на изпускателните клапани. Досега не съм чул някой да е регулирал смукателните. Просто при тях топлинното натоварване е минимално и не се износват.
Изображение

p_yanev
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 20 фев 2012, 17:38
Модел на автомобила: Форд Мондео МК3 1.8 125к.с
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Мнение от p_yanev » 18 дек 2015, 07:17

ОК. Значи след нова година ще сменям чашки - не да скъпи 18,20. Но пеперудките не могат да се сменят, защото леглата им са тотално разбити и трябва да се слага нов колектор, което вече е доста скъпо.
Проблем ли ще е ако карам без тях. казаха ми ,че на някои бмв-та ги махали превантивно?

p_yanev
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 20 фев 2012, 17:38
Модел на автомобила: Форд Мондео МК3 1.8 125к.с
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Мнение от p_yanev » 22 дек 2015, 13:46

Мото пфое са царе. 480 лв ремонтен комплект клапи и 1100 смукателен колектор . Само се чудя, колко се печели от минимални продажби от авточасти за масов автомобил? Не трябва ли да се печели от голям обем продажби с по-ниска надценка?

Mondeicho
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 26 дек 2014, 21:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo, 2.0 Tdci, 96 kW, 2004 г.
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Мнение от Mondeicho » 13 фев 2016, 10:36

Е МП не ги интересува явно колко ще спечелят. Ако някой се излъже добре, иначе да минава денят.

AlMitov
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 15 фев 2016, 20:18
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Мнение от AlMitov » 15 фев 2016, 21:25

Здравейте!

Чета темите във форума с интерес от доста време и реших да споделя малко от мъките и опита с моето Mondeo. Колата е като на автора - Mondeo MK3 2001 2.0 145 коня (седан). Машинката е на 142 хил. км. Трети собственик съм, но има сервизна история и е била поддържана добре повечето време (последната година преди да я купя не е карана). За една година откакто я имам съм правил доста неща, но въпреки това съм относително доволен ( взех я за 2300лв). Не е на газ.
Веднага като я взех имаше два проблема:
1. Лагер на задна дясна гума стържеше силно;
2. Ръчната спирачка не държеше.

Лагера нямаше луфт, но го сменихме, понеже доста стържеше и разваля комфорта от карането. Цената беше към 200лв, понеже лагера идва с цялата главина и АВS датчик. Реално се оказа, че се е повредило уплътнение на лагера и е влязла вода.

Относно ръчната спирачка - смених накладки и почистих апаратите отзад. Жилата се бяха отпуснали и смених и тях (за тях обаче в сервиз - нямаше къде да търся канал или стенд).

Около два месеца нямаше проблем. След това климатика започна да работи по-слабо. Той има теч от уплътнение при компресора и още като я купих знаех, че ще трябва да се прави. За сега още отлагам ремонта и просто не ползвам климатика.
Тук е важно да отбележа нещо за A/C-то:
Понеже при този модел компресора е отдолу на двигателя, като не остане фреон/масло (спре да духа студено най-общо казано) не трябва да се пуска климатика. В противен случай компресора ще се повреди бързо и ще напълни цялата система със стружки. Ремонта на такъв проблем е доста скъп и може да струва колкото 1/2 от цената на колата. Когато се превключва от друг режим към това да духа на стъклата, климатика се включва автоматично. Имаше упътване в интернет как се спира тази функция, но не ми свърши работа - може би е само за фейслифт моделите и при мен стъпките да са други.
Както и да е, това може да е полезно на някой...

След това забелязах, че колата звучи почти като дизел - двигателя работи равномерно, но 'трака' при работа. Оказа се от прословутите вихрови клапани. Този тест доказа съмненията ми. Много се бях притеснил, понеже ако оста се строши може парчета от клапаните да попаднат в двигателя и... после нова кола. Свалих взмукателния колектор и мислех да ги махна изцяло. За голямо щастие се оказа, че няма повреди по оста им и само смених втулките.

След още няколко месеца стана студено и се започнаха ядове с централното заключване. По-лесно ми е да ударя шестица от тотото, отколкото да успея да заключа всички врати наведнъж. Малко WD40 в модулите за заключване свърши работа, но лятото ще се мъча за по-трайно решение. Модулите са капсуловани, затова пробих малка дупчица по упътване от passionford форума. След това я запечатах с горещо лепило.

През зимата се сблъсках с нов проблем - колата започна да прави невероятен разход на бензин. Стигаше до 40л/100км и малко отгоре. Дори на топъл двигател имаше силна миризма на бензин зад колата. Палеше от втори-трети опит и на студен двигател не държеше добре оборотите.Иначе си работеше и се караше нормално веднъж като загрее.
Извадих свещите и забелязах, че на 3-ти и 4-ти цилиндър те бяха силно зацапани с бензин - явно в тези цилиндри е била много богата сместа. Закарах я в сервиз 'Дунев' и там изчистиха с ултразвук инжекторите. както подозирах - два от тях бяха като 'чешми', а и другите не бяха много по-добре. Сложих ги обратно, но разхода стана дори по-висок. Нулирах компютъра, но без успех.
След малко ровене в интернет намерих потенциален проблем - tMAP сензора може да се е зацапал много, понеже при лошо впръскване част от бензина и саждите се връщат през EGR клапана. Последвах стъпките от тук и сензора се оказа с почти същото състояние. Малко WD40 и препарат за спирачки е стана като нов (да знаете, че докато не видите цвят на месинг, не е добре изчистен :wink: ). След около 20км пробег започха да се усеща драстичен спад в разхода. Падна до към 15л/100км (градско).
Все пак си остана висок и продължих да търся причината. Направих си самоделна 'машина за дим' (нещо такова ) и започнах да проверявам за вакуумни течове. Оказа се, че едно от уплътненията на инжекторите пропуска и то доста. Даже като запаля двигателя и се чува силно свистене от там. Уплътнението беше R08 от този комплект. След смяната минах още към 20км и разхода спадна на около 12л/100км. За всеки случай погледнах свещите и вече бяха си върнали нормалния цвят. Също и зад колата вече не се носи миризма на бензин.
Реално след цялата манипулация колата се кара много по-лесно, ускорява по-бързо и работи по-равномерно при студен двигател. И да не забравя - пали веднага и на -10* С 8) .

Дано споделената информация да помогне на някой :) . Нямам снимки от промените, но ако някой има въпроси да пита на ЛС и ще се радвам да отговоря.

plamen_032
потребител
потребител
Мнения: 95
Регистриран: 05 окт 2010, 21:29
Модел на автомобила: Мондео Мк3 2003
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя

Мнение от plamen_032 » 03 мар 2016, 22:30

Когато настройките на газовата са различни от тези на бензина , компютъра на колата постепенно се адаптира към тази смес на която работи повече. Обикновенно на газта. И когато преминеш на бензин (при палене , студен двигател или свърши газта) започва едно прекъсване , забиване и т.н. Отиваш при газаджиите и те казват щом работи добре на газ проблема не е при нас. ДА ама НЕ !!! Или почват да ти казвт да сменяш свещи , бубини , катализатори и какво ли още не. За това настройки на газта се правят след като се нулират адаптациите и се покара 50-100км САМО на бензин.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта