"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 02 яну 2013, 15:31

Не ти, мотора е умрял от студ, колкото е по-висока температурата е по-добре за мотора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 02 яну 2013, 17:24

Пробвай както ти казах с намаляване на сечението При мен стана Загрява ми нормално за 2-3 км. до 90-95 гр.и парното си духа нормално.Карал си половин час ,но колко време беше изгасен мотора докато пуснеш тест режима и каква температура ти показва по време на движение,защото на място винаги температурата пада с няколко градуса като няма натоварване

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 02 яну 2013, 21:13

Веднага като спрях започнах да гледам в компа.Помъчих се на запален двигател да видя каква температура показва но не се получи.Как става в движение на запален двигател да се гледа температурата?

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 03 яну 2013, 09:31

Така както си в тест режим само палиш автомобила без да връщаш ключа в неутрално положение.Ако изключиш от контакт трябва да направиш всичко отначало

kestti
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 ное 2012, 15:25
Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от kestti » 03 яну 2013, 11:41

пробваите и ди смените софтуа ра и тогава продалжаваите с другите процедури.много по лесно евтино и без главоболие.

Astfgl
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 24 апр 2012, 12:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Astfgl » 03 яну 2013, 17:27

След този байпас няма ли работната температура на двигателя да е много ниска? Дали няма да се повиши разходът така?

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 03 яну 2013, 18:10

За последно.Софтуера не може по никакъв начин да повлияе за отварянето на термостата С баипас температурата е около 95 гр Сами преценете ниска ли е

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 03 яну 2013, 21:07

cvetan.cenkov написа:За последно.Софтуера не може по никакъв начин да повлияе за отварянето на термостата С баипас температурата е около 95 гр Сами преценете ниска ли е
Много си прав.Софтуера няма как да повлияе на механичната работа на двигателя.(В случая на термостата)

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 03 яну 2013, 23:48

Е прав неправ все ще се намери някой който ще открива топлата вода,въпреки че тя е открита преди милиони години.Но както и да е нека си мислят че те са откривателите.Много ми е интересно този който със софтуера оправя нещата да ми се обади,аз ще махна на моя байпаста ще му платя за нов софтуер но ако не се оправят нещата той ще ми ги върне десетократно .Става ли.

earendil
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 25 ное 2012, 14:19
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6, 1999
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от earendil » 04 яну 2013, 01:52

Уважаеми колега Ценков, след като сам не се усещате, казвам Ви го в прав текст: думата е "байпас", а не "байпасТ". Как очаквате да Ви вземат насериозно хората, след като дори не знаете думите, които използвате?!

Що се отнася до проблема - колеги, не се чудете, а си вземете оригинален термостат от Мото Пфое на 74 градуса. Не взимайте други. Това да е 1вото нещо, което да направите. Аз си признавам, че се оставих моя майстор да ме накара да взема водна помпа (е .. почти е време на ремъците, така че не съжалявам). Стария термостат го вадихме, варихме.. уж отваряше, но явно все пак не е бил съвсем читвав. Така и не намерих логика една кола да работи 14 години без проблеми и накрая да й се преправя охладителната система с въпросния байпаС.

Така, че в крайна сметка купих от Мото Пфое оригинален термостат на 74 градуса и проблема бе отстранен!!! В Бургас ми взеха 48 лв, предполагам са ми взели и 5 лв за куриер, защото цената в София май е 43 лв.

Успех на всички!!

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 04 яну 2013, 09:08

На достатъчно много колеги съм помогнал да си оправят колите ,за да ме вземат на сериозно.Все пак имам завършено образование ДВГ а не учител по български език.Така че едното Т не променя нищо в случая .И още нещо пише се ПЪРВИ ПЪТ а не 1ви

Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 04 яну 2013, 15:02

Пздрави на всички. От скоро карам фокус 16/ 16v 2000г zetec-s.Всичко беше добре докато не сложих ГИ и от тогава започна да загрява.На място добре в града когато карам бавно пак така, но по баири и извън града загрява.След смяна на термостат 3бр. датчик 2бр. и водна помпа която си беше здрава проблемът не се реши.Закарах я при газаджията,направихме байпас на изпарителя,провери си маркучите и настройките и всичко по ГИ беше на ред но колата пак загрява.Изолирахме изпарителя за да не минава антифриз през него и да карам на бензин и пак загрява.Диагностики няколко пъти и пак загрява.
Тогава започнах да чета форума и стиганах до извода, че и на мен ми трябва байпас или термостат от рено 5.
Но преди да започна с това искам да се уверя, че в бюлетина на форд става въпрос за моя мотор там пише /focus 1.4l; 1.6l Zetec-SE/ а моят е Zetec-s.Имали разлика между двата ? Моля за помощ и благодаря предварително.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 04 яну 2013, 16:58

За зетек s става въпрос

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 04 яну 2013, 21:23

earendil написа:Уважаеми колега Ценков, след като сам не се усещате, казвам Ви го в прав текст: думата е "байпас", а не "байпасТ". Как очаквате да Ви вземат насериозно хората, след като дори не знаете думите, които използвате?!

Що се отнася до проблема - колеги, не се чудете, а си вземете оригинален термостат от Мото Пфое на 74 градуса. Не взимайте други. Това да е 1вото нещо, което да направите. Аз си признавам, че се оставих моя майстор да ме накара да взема водна помпа (е .. почти е време на ремъците, така че не съжалявам). Стария термостат го вадихме, варихме.. уж отваряше, но явно все пак не е бил съвсем читвав. Така и не намерих логика една кола да работи 14 години без проблеми и накрая да й се преправя охладителната система с въпросния байпаС.

Така, че в крайна сметка купих от Мото Пфое оригинален термостат на 74 градуса и проблема бе отстранен!!! В Бургас ми взеха 48 лв, предполагам са ми взели и 5 лв за куриер, защото цената в София май е 43 лв.

Успех на всички!!
Колега преди години карах един VW Джета 1.5 дизел.За две години минах 250000км.Последните 60-70000 км минах без термостат защото спря да отваря като на Фокуса.Много майстори , няколко термостата и една водна помпа смених , но никакъв ефект.Така я и продадох.Последния майстор ми каза , че така ставало с годините и не само моя двигател е така.Водната система на VW е едентична с тази на Фокуса.Може този вид охлаждане да прави такива проблеми с напредване на годините.Ако знаех за този байпас можеше да си реша проблема с загряването и тогава както сега се получи при Фокуса ми.

Plamen1975
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 20 дек 2012, 11:38
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Plamen1975 » 05 яну 2013, 11:03

Явно колегата дето си е решил проблема само със смяна на термостат на 74 градуса не е чел цялата тема за проблема със загряването.
Очевидно има мотори при които след като се смени само термостата всичко е наред, но Цветан Ценков изрично пише че при други мотори проблема е решен единствено и след направа и на байпас . Още повече че двете процедури (термостат и байпас) са описани в ОФИЦИАЛЕН ТЕХНИЧЕСКИ БЮЛЕТИН на ФОРД от 06.2001 година.
Много ми звучи логично и това което казва Андрей Митев че със стареенето се променят някои характеристики на мотора и се налага да се направи тая доработка.
Има един постинг по напред дето колега си е решил проблема с термостат от Рено 5 - прочетете през какви разходи, процедури и тормоз е минал докато си реши пороблема (отнело му една година) - просто не е имало кой да му каже какво да направи за да си оправи колата.
Е, представете си че е имал възможност да се възползва от съветите на Цветан Ценков, сигурно щеше да го мисли с добро всеки път когато сяда зад кормилото.
Поздрави на всички!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 05 яну 2013, 11:39

Склонен съм да се съглася със тезата за софтуерен проблем (въпреки по-предишните си мнения по въпроса), но преди да се прави каквото и да е трябва в системата да се вкара друг термометър. Най-добре механичен, но няма как да се гледа в д-е, става и със електрически, на който циферблата да се постави в колата и да се гледат неговите показания. Това рязко покачване и спадане на температурата е леко неестествено, нито мотора може да произведе толкова много температура, нито радиатора може да я разсее.
Ако обаче и допълнителния термометър покаже същото никакъв софтуер няма да помогне, трябва да се прави байпас, все пак щом има пуснат бюлетин по въпроса, хората са правили съответните замервания.
Също трябва да се отчита, че този пик стига някъде до 110градуса и после температурата се стабилизира на 95-105градуса, положението не е притеснително.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 05 яну 2013, 12:09

Наско този пик не става само при 110гр ако не спреш мотора загрява до120-130гр и на таблото става като в лунапарк,светлини музики ограничаване на обороти и накрая компа гаси мотора.Рязкото покачване е защото се образува пара и тя спира циркулацията на водата.Като спреш и леко отвиещ разширителния съд постепенно нещата си идват на място и термостата отваря,но след като охлади и затвори после пак не отваря.Ако някой с тези проблеми кара колата в тест режим ще се убеди че почти винаги е на105 че и повече гр.А колегата дето засега си е решил проблема само с термостата като се позатопли времето и и той ще сложи маркуча да не се притеснява

earendil
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 25 ное 2012, 14:19
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6, 1999
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от earendil » 05 яну 2013, 22:49

cvetan.cenkov написа:Наско този пик не става само при 110гр ако не спреш мотора загрява до120-130гр и на таблото става като в лунапарк,светлини музики ограничаване на обороти и накрая компа гаси мотора.Рязкото покачване е защото се образува пара и тя спира циркулацията на водата.Като спреш и леко отвиещ разширителния съд постепенно нещата си идват на място и термостата отваря,но след като охлади и затвори после пак не отваря.Ако някой с тези проблеми кара колата в тест режим ще се убеди че почти винаги е на105 че и повече гр.А колегата дето засега си е решил проблема само с термостата като се позатопли времето и и той ще сложи маркуча да не се притеснява
Тук за парата, циркулацията, температурите и пр. сте прав.
Аз лично и най-чистосърдечно обещавам, ако пак почне да прави проблеми и се наложи байпас като последно средство, да ви кажа тук. Няма да скрия ако проблема рецидивира (нямам проблеми да си признавам грешките :) ).
Въпреки това искам да изтъкна, че преди смяната на този термостат, колата сме я карали във всякаква външна температура и условия и се държеше по вече гореописания начин. Карахме я в тестов режим и си следяхме темепратурата и тя си стоеше на около 105 градуса и изведнъж рязко загряваше.. Т.е. колата се държеше по 1 и същиначин и при -10 и при +15 градуса външна температура.

Сега с този темостат вече минахме около 2000 км като пак първите 1000 км я карахме само в тестов режим. При 95-98 температурата се стабилизира, даже при яко настъпване в обороти при обзорския проход. Каквото и да правехме, при външни температури -2 : + 15 си стои на 95-98 градуса. При положение, че и по време на проблема загряването не се влияеше от външната температура (загряваше и по много лек наклон при -10), съм склонен да мисля, че и сега няма да е така.

Разбира се, пак Ви казвам, че ако се появи отново, ще Ви пиша.
Поздрави и успех с решаването на проблемите.

Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 06 яну 2013, 15:10

Чета че обезвъздушаването на zetec-s става мн.трудно.Имали начин по който да се разбере дали системата е обезвъздушена както трябва и вече да е сигурно - ако пак загрява ,че трябва байпас или др.начин с термостат от рено 5.

Plamen1975
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 20 дек 2012, 11:38
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Plamen1975 » 07 яну 2013, 20:10

Да кажа, че и при мен проблема е решен с термостат на 74 градуса и байпас. Колата е екстра. За скептиците - хората от сервиза споменаха, че са правили експерименти и са опитвали да решат проблема по друг начин - не се е получило.
Поздрави на всички!
Последна промяна от Plamen1975 на 07 яну 2013, 21:12, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта