"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 08 яну 2013, 10:57

До plamen 1975 в крайна сметка какво е сечението на маркуча който свързва големия и малкия кръг за да има хем хубаво парно и да не загрява.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 08 яну 2013, 13:01

cvetan.cenkov написа:Аз лично не знам колко трябва да е сечението ,но съм сложил една лентова скоба на маркуча и я стиснах с клещите.На теб като влезеш в тест режим каква температура ти показва сега
Може да сложиш скоба с червяк и да си регулираш сечението според сезона.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 08 яну 2013, 14:16

Сега като пак разгледах чертежа който е даден в бюлетина, виждам че въпросния маркуч е около половината от диаметъра на маркуча който идва от парното.Аз моя го сложих със същия диаметър но в след това намалих диаметъра със скоба.

Plamen1975
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 20 дек 2012, 11:38
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Plamen1975 » 08 яну 2013, 19:15

До Ачито:
Преди малко слизах долу да проверя какво точно са направили тия калпазани майсторите. Външния диаметър на байпас маркуча е 23 мм. Ако допуснем че маркуча е дебел 4 мм, следва че вътрешния диаметър е 15 мм, или сечението ще е приблизително 7.5*7.5*3.14=176.625 кв. мм или 1.76 кв см
Обаче, маркуча не е фабрично огънат на 90 градуса и е мек и видимо и на опипване, просвета на завоя е по малък отколкото ако маркуча би бил прав.
Това което пише Цветан Ценков и аз го забелязах, че в техническия бюлетин на Форд свързващия маркуч е наполовина дебел колкото тънкия маркуч който участва в байпаса – а на мен са ми сложили 23 мм маркуч при условия че и тънкия маркуч е толкова.
Като гледам как е огънат при мен и колко пропуска нищо чудно да трябва, ако се сложи фабрично огънат маркуч да трябва да е наполовина колкото малкия маркуч който участва в байпаса.
Иначе след байпаса:
- колата загрява пак толкова бързо (илки поне аз не забелязвам разлика)
- парното е екстра
- никакви проблеми С ПОВИШАВАНЕ НА ТЕМПЕРАТУРАТА – стрелката на датчика на температурата е перпендикулярна на земната повърхност ;-)
Цветан Ценков може ако е необходимо да даде по точна спецификация на маркуча.
Дано да съм бил полезен.
Поздрави на всички!

Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 08 яну 2013, 19:37

благодаря за изчерпателните отговори.От това което прочетох мисля че трябва да пробвам с диаметър на половина от този на маркуча на парното, а ако не стане винаги мога да го променя.

А понеже ме питахте за температурата,още не съм започнал да правя байпаса защото се чудя кой вариянт да избера.А причината за това е че маркучите са ми рязани на няколко места за ГИ и надите са доста близо до местата където се прави байпаса и не знам дали това няма да окаже някакво влияние върху цирколацията на водата.Утре ще пусна снимки за да се види как е в момента.

мод: Използвай бутона "промени"

Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 09 яну 2013, 17:05

Многото маркучи са заради байпаса на ГИ.Зелената точка и червената линия са местата където според бюлетина трябва да се направи байпаса.Мога и да успея да го направя но не знам дали няма заради многото нади и маркучи да се обърка циркулацията на водата.
Прикачени файлове
DSC068991.JPG

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 09 яну 2013, 18:24

Achito написа:Многото маркучи са заради байпаса на ГИ.Зелената точка и червената линия са местата където според бюлетина трябва да се направи байпаса.Мога и да успея да го направя но не знам дали няма заради многото нади и маркучи да се обърка циркулацията на водата.
Колега много кофти монтаж ха ГИ.Ще е трудно слагането на байпаса.

Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 09 яну 2013, 18:40

И на мен ми минават такива мисли и за сега само проучвам.По съм склонен ма метода с байпаса,все пак е от бюлетина на форд но не е зле да помисля и за вариянта с термостат от рено 5.Видях снимки къде се монтира този термостат от форума но те бяха от фият.Някой можели да посочи маркуча на фокуса в който се слага този термостат.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 09 яну 2013, 19:58

На дебелия маркуч който излиза от главата и отива към радиатора.Нали си изолирал газовата какво те притеснява тогава да направиш байпас ,два или три см. разлика няма да е от значение.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 09 яну 2013, 20:14

Andrey Mitev написа:
Achito написа:Многото маркучи са заради байпаса на ГИ.Зелената точка и червената линия са местата където според бюлетина трябва да се направи байпаса.Мога и да успея да го направя но не знам дали няма заради многото нади и маркучи да се обърка циркулацията на водата.
Колега много кофти монтаж ха ГИ.Ще е трудно слагането на байпаса.
Какво му е трудното? Байпаса е на 50% направен, остава само изхода на изпарителя или част от течността от него да се включи към Зелената точка и готово.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 10 яну 2013, 11:39

Притеснява ме да не се обърка нещо с течението на антифриза заради многото маркучи.Един път има отклонение за изпарителя и после за байпаса.Иначе като изпълнение няма да е много трудно да се направи.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 10 яну 2013, 13:33

Идеята е да сложиш изпарителя на байпаса, а не да правиш ново отклонение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
altot
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 11 дек 2008, 12:25
Модел на автомобила: Ford Focus
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от altot » 10 яну 2013, 13:49

Звучи ми като издухала гарнитура и антифриз влиза в цилиндъра. Провери антифриза ако е намаляло нивото затова загрява. А не хубаво да се кара с антифриз в двигателя да не стигне до лагера на коляновия вал.
Изображение
Ford Focus -> Mazda 6

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 10 яну 2013, 14:34

Изпарителя трябва да се върже на маркуча който връща водата от парното,преди мястото за връзване на байпаса или след него.Изпарителя да служи като байпас мисля че няма да стане.На един колега от Своге така я бяха вързали и грееше.
Последна промяна от cvetan.cenkov на 10 яну 2013, 17:00, променено общо 1 път.

Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 10 яну 2013, 16:20

A ако го вържа така както си е показано в бюлетина и както съм отбелязал на снимката с червено и зелено дали ще има проблем?

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 10 яну 2013, 17:03

Това със зеленото дебелият маркуч ли е

Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 10 яну 2013, 17:30

Да със зелено е дебелия маркуч.Показва се малко но мога да разместя двата тънки наркуча които са над него и да поставя тройника.

Astfgl
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 24 апр 2012, 12:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Astfgl » 10 яну 2013, 21:11

Какви са размерите на двата тройника необходими за байпаса? Има ли някакви особености при байпаса, ако съм с ГИ или е пак както е показано?

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 11 яну 2013, 10:11

Възстанови системата както си е била ,направи си байпас и виж как ще стоят нещата.Ако тогава няма проблем ще вържеш изпарителя както ти казах

Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 11 яну 2013, 11:10

Благодаря за полезните съвети, след 4-5 дни ще мога да се заема с ремонта и ще пиша какви съм ги свършил и какъв е резултата.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта