Страница 2 от 2

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Публикувано: 21 дек 2023, 11:08
от Фокус-Мокус
За по-любознателните, систематизирам общодостъпната информация тук:

Оцетна киселина:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1 ... 0%BD%D0%B0

Сода бикарбонат:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0 ... 0%B0%D1%82

Лимонена киселина:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0 ... 0%BD%D0%B0

“Алкалност” на лимона:
https://www.omed.bg/Mityt-za-limonovia- ... e1243.html

Може би е добре тези линкове да намерят място в общо-полезните теми на форума, ако ги няма вече там.

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Публикувано: 21 дек 2023, 11:58
от ЯЛТА
Ето във ТОЗИ магазин в София ще намерите всякакви химически препарати за автомобили, и не само.

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Публикувано: 21 дек 2023, 15:31
от ivchotr
От линковете по-горе става ясно, че оцетът е от 5 до 8 процентов разтвор на оцетната киселина и като такъв корозивността му ще е логично само 5 до 8 процента от тази на оцетната киселина. Сиреч никаква в двигателя, където ще се смеси с още вода, за да се направи промивката. Освен това оцетната киселина причинява корозия на желязото, но не и на алуминия. Поради почти никаквото присъствие на желязо в охладителната система, защото то най-много да се среща в някои сплави, няма причина да се притесняваме от корозия на вътрешността на двигателя. Аз съм ползвал оцет да си мия охладителните системи и не съм имал проблеми, ако това има значение за темата.

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Публикувано: 21 дек 2023, 17:48
от aspasia
Дизеловият двигател на този фокус не е ли от чугун??? Слагал съм ръждиви болтове и гайки в оцет и за 3-4 дни излизат като нови бях сложил и една алуминиева малка тръба по грешка заедно с болтовете и не я накиснах след оцета в соден разтвор след три седмици по тръбата почнаха да се образуват дупки.

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Публикувано: 23 дек 2023, 10:22
от Фокус-Мокус
Смениха ми помпата и ремъка. Засега кръговете изглеждат наред - парното топли, маркучът от термостата към казанчето и самото то (втори кръг) също са топли. Не съм успял още да загрея радиатора и вентилаторът му не се включи след няколко километра като преди ремонта. Течността ми била чиста (на 3 години, средно може би по 10х.км./г), нямало твърди частици, сложили са я пак.
Относно желязото - в помпата има някакво в оста и гайката, макар да са жълти като месинг, но то има и жълти свредла, нали. Самият корпус изглежда чугунен, но може и да не е - не реагира на магнит, не знам колко желязо трябва да има в чугуна, за да залепне магнита за него.

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Публикувано: 23 дек 2023, 13:35
от ЯЛТА
Фокус-Мокус написа:
23 дек 2023, 10:22
а не знам колко желязо трябва да има в чугуна, за да залепне магнита за него.
Магнит си лепне много добре за чугун.

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Публикувано: 26 дек 2023, 18:18
от ivchotr
А какво беше състоянието на старата помпа?

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Публикувано: 31 дек 2023, 18:25
от Фокус-Мокус
Трудно се въртеше на ръка. Ако има някакъв лагер, все едно е клеясъл.

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Публикувано: 31 дек 2023, 20:59
от HACKO
Бил си на "косъм" от катастрофа.

Re: Парното не топли, ДВГ прегрява - Фокус 1.8 tddi 90кс 2000г

Публикувано: 01 яну 2024, 11:57
от Фокус-Мокус
Може, но нямаше нищо страшно, защото така или иначе бях принуден да карам бавно, заради прегряването.

Честита новата 2024 година! Нека тя да е безаварийна и успешна за всички!
Hohoho.jpg
(10.21 KБ) Все още не е свален