Страница 1 от 1

Смяна на горивен филтър - въпрос?

Публикувано: 20 юни 2007, 11:22
от pux
Наскоро си смених горивния филтър. Веднага след смяната не можах да запаля - трябваше да въртя ок. 2-3 мин. докато запали. Нормално ли е това? И дали оказва влияние на компютъра - в смисъл може ли от това да се натрупа някаква грешка.

Поздрави

Публикувано: 20 юни 2007, 12:02
от ewgeny
Ами човек, помисли малко! Като смениш филтъра, нали после помпата трябва да го напълни с бензин, включително и тръбите към инжекцията. :wink:

Публикувано: 20 юни 2007, 12:04
от nikolovvd
TDDi не беше ли дизел? *00147* *072*

Публикувано: 20 юни 2007, 13:42
от ewgeny
Е така де, нафта!

Публикувано: 20 юни 2007, 13:44
от kEFi
... ми..в общи линии е все тая... докато си обезвъздуши системата... щото има други двигатели, дето не могат сами :wink:

Публикувано: 20 юни 2007, 13:48
от vladislav
Сменял съм на дизел, не е форд омега 96 г., фитъра е трябвало да го напълниш с нафта и по-бързо е щял да запали. На омегата колко въртене падна (чак му падна акумулатора и се наложи аз да му давам ток :) ) Така че мисля че е нормално да въртиш, то и на бензин като се смени, се върти, е не точно 2-3 мин.

Публикувано: 20 юни 2007, 14:59
от nikolovvd
При мен е отзад под резервоара. Има и тънкости на смяната, защото горивото е под налягане. Хубавото е че остава гориво в системата и е достатъчно да изчакаш на контакт докато помпата направи налягане и тогава да палиш. След това всичко се оправя много бързо. Мисля да направя тази операция тия дни, ако остане време и ще я заснема с камерата.

Публикувано: 21 юни 2007, 00:20
от debug
Според FORD TIS процедурата за смяна изисква освобождаване на налягането в горивната система, което се извършава по следния начин:

Маха се бушона на горивната помпа
Пали се и се чака да изгасне колата
Върти се на стартер още 5-10 сек
Връща се бушона
Сменя се филтъра

Описаното е за бензинови автомобили

Re: Смяна на горивен филтър - въпрос?

Публикувано: 21 юни 2007, 09:51
от Dundee
pux написа:Наскоро си смених горивния филтър. Веднага след смяната не можах да запаля - трябваше да въртя ок. 2-3 мин. докато запали. Нормално ли е това? И дали оказва влияние на компютъра - в смисъл може ли от това да се натрупа някаква грешка.

Поздрави
Нормално е да въртиш повече, все пак помпата трябва да си дръпне нафта от резервоара. Докато напълни филтъра и стигне до нея минава малко време. Върху джаджата, където се закрепва филтъра няма ли едно бутонче? Ако имаш - следващия път помпи, докато стане твърдо и после трябва да можеш да запалиш бързо.
А за грешката - съмнявам се, едва ли за тоя двигател има кой знае колко чувствителен компютър. Защо реши че може да се е объркало нещо, да не би да не върви както преди колата?

Публикувано: 21 юни 2007, 10:24
от Атанас
Като гледам Autodata, TDDi e с помпа Bosh. Системите CAV са с помпа за ръчно подкачване. Bosh засмуква сама.

Re: Смяна на горивен филтър - въпрос?

Публикувано: 22 юни 2007, 10:08
от pux
Dundee написа: Защо реши че може да се е объркало нещо, да не би да не върви както преди колата?
Не, не забелязвам някаква разлика отпреди - върви си нормално. Просто ми хрумна, тъй като все пак компютър управлява подаването на горивото, дали при липса на такова може да отчете/натрупа някаква грешка.

Публикувано: 27 юни 2007, 21:42
от vvasilev
Нормално е бе човек. Аз 5 пъти съм сменял филтъра и всеки път пада голямо въртене. Поне минута-две. Нищо му няма на мотора и на компа.

Публикувано: 28 юни 2007, 10:12
от escorttd
Помпите на Бош по принцип засмукват нафтата по-лесно от Кав и затова нямат ръчна помпичка за подкачване на нафтата, но ако не искаш да въртиш стартера 2 мин може просто да си сложиш една ръчна помпичка преди филтъра и с нея да пълниш. Има ги по магазините и струват 5-6лв.

Публикувано: 28 юни 2007, 14:15
от pux
А я кажете - ако приемем, че сипвам само "проверен" дизел т.е. ОМВ, Лукойл и т.н. на колко е нормално да се сменя горивния филтър? И има ли някакви индикации че е дошло време за смяна?

Публикувано: 28 юни 2007, 15:06
от Gate
На по новите фордове не съм запознат, но да речем на старите пежари има датчик за филтъра, какво отчита не съм запознат.Аз моя си го сменям на 10000км и това е, но моя двг.като цяло не е изобщо претенциозен и така! :wink:

Публикувано: 28 юни 2007, 16:11
от ewgeny
Ако сипваме хубави горива изобщо, не е нужно да се сменят филтри. Защо според вас има коли, дето горивния филтър не се сменя. В последствие инж. разбират, че понякога се налага.

Публикувано: 29 юни 2007, 13:41
от bdjon
незнам за дизел :( но моя току що го смених въртях към 5 6 секунди :P

Публикувано: 06 юли 2007, 12:20
от MadButcher
Еми бензиновата система не се налага да я обезвъздошаваш както дизела,че даже и 5-6 сек. са ти много.

Публикувано: 07 юли 2007, 21:56
от diesel1.6
ewgeny написа:Ако сипваме хубави горива изобщо, не е нужно да се сменят филтри. Защо според вас има коли, дето горивния филтър не се сменя. В последствие инж. разбират, че понякога се налага.
Ами? Кои са така?
Сигурно има някаква хитрина. И аз на караваната не си го сменям никога, но за 5 години съм навъртял 1000 км :D

Re: Смяна на горивен филтър - въпрос?

Публикувано: 31 мар 2012, 17:05
от venkicka
Напълних горивният филтър с нафта преди да го сложа и от раз запалих без да въртя много на стартер.