Е това не го разбирам!
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Е това не го разбирам!
Вчера си сменях датчика за темп на антифриза/този за ЕКУ-то/ и ми се наложи да разглобявам доста, понеже е на гадно място - в долната част на смукателния колектор. Та при разглобяването забелязах, че са ми разменени буксите на дюзите на 1-ви и 2-ри цилиндър А колата си вървеше добре. Е, сложих ги както трябва и очаквах да литна -след като е вървяла добре с разменени букси сега трябваше да е по-добре. Е да ама не Единствената разлика беше, че работеше маалко по-равномерно/ може и да си въобразявам/. Динамиката си беше същата. Пробвах още 2-3 пъти номера с разменянето на буксите, за да видя дали има разлика и не открих съществена. Даже по едно време ми се струваше, че колата ускорява по-добре с разменени букси Ама сигурно пак си въобразявам, защото и с правилно поставени букси пак върви здраво. В крайна сметка ги оставих на правилните места, за да съм спокоен. Но се чудя как е възможно това? Да не би да ми е толкова умно ЕКУ-то, че да си разпознава дюзите и да ги управлява спрямо тази информация? Т.е. ако от буксата за 1-ви цилиндър получи инфо, че там всъщност е включена дюзата на 2-ри цилиндър, да започне да управлява тази дюза чрез кабелите/буксата на 1-ви цилиндър. Не знам дали се изразих ясно, но това е единственото обяснение, за което се сещам. Кажете и вие какво мислите.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
а ти само кабелите на 1-ва и 2-ра дюза ли разменяш?Любо написа:Честно казано аз нямам никаква идея, защо при разменени кабели работи по същия начин или нормално (или почти нормално) чувствам се много тъпо от това, но ми е много интересно да разбера причината... Може и да е нещо много тъпо, но да не сещаме...
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз не съм ги разменял. Опитах се да измисля няква причина за това което каза, но нищо неможах да измисляracer11 написа:а ти само кабелите на 1-ва и 2-ра дюза ли разменяш?Любо написа:Честно казано аз нямам никаква идея, защо при разменени кабели работи по същия начин или нормално (или почти нормално) чувствам се много тъпо от това, но ми е много интересно да разбера причината... Може и да е нещо много тъпо, но да не сещаме...
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Ами точно това е отговора бре хора. На старата ми кола ( няма да казвам марката) по схема всички дюзи са вързани на куп и се различават само по дължината на кабелите.adis_78 написа:Миии, мисля че е нормално да е все тая как са свързани кабелите - все пак инжекторите впръскват ЕДНОВРЕМЕННО (по 1/4 на всеки такт):)
Абе както и да ги разместваш ефекта ще е един и същ.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това някаква нова схема на 4-ри тактов двигател ли е!? По дебелите книги пише, че един (първи) такт е за изпразване на цилиндъра от изгорелите газове (ако тогава има впръск горивото ще излезе през изпускателния клапан). Вторитакт - пълнене (тук се пълни цибиндъра с горивовъздушната смес наведнъж!). Трети такт - работен - тук изгаря (детонира) постъпилата от предния такт гориво-въдушна смес, при което налягането в цилиндъра се вдига (много) и колкото и да искаш няма как да впръскаш гориво (а дори и да успееш, това горива ще изгори с постъпилото по-рано). Четвърти такт - празен - буталото се мести от ДМТ в ГМТ и в края на хода почва да отваря изпускателния клапан/и. И понеже цилиндрите са повече от един и ъглите на запалване са дефазирани, и има маховик този за празен ход се ползва една част (много малка) от мощност на останалите цилиндри и от инерционния момент на маховика.adis_78 написа:Миии, мисля че е нормално да е все тая как са свързани кабелите - все пак инжекторите впръскват ЕДНОВРЕМЕННО (по 1/4 на всеки такт):)
Това е на кратко работата на четиритактовия двигател с вътрешно горене.
Та тук не виждам как е възможно на всеки такт да впръскваш по 1/4 гориво
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
е какъв е смисъла от дюзите тогава освен да дозират количеството гориво? щом като то си влиза когато клапана го пусне? и то в течна формаJINXY написа:Всичко казано е абсолютно вярно, НО пропускаш простата истина , че дюзите впръскват горивото над смукателния клапан на порций и без значение кога е впръскано то влиза в цилиндъра когато се отвори смукателния клапан.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
ок мерси. просто си представях как дюзите "разпрашават" горивото като на картинките и така се образува по-добра горивна смес. предполагам, че това е така само при двигателите с директно впръскване и за това са по-ефективниJINXY написа:Най- малкото нямаш загуби от кондензирало гориво по тръбите на хранителната генерация през кочто при инжекционите върви само въздух. Много по - точно дозиране на горивото в зависимост от натовареността на мотора в конкретен момент. в момента не се сещам повече, но сигурно има още ред предимства.
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 10 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16v
- Status: Извън линия
Колеги,да допълня само. Zetec двигателите са с последователно впръскване на горивото-дюзите не сработват едновременно.Там не е добре да се разменят местата на буксите . Определянето на реда на впръскване става с датчик на разпределителния вал.
Колкото до директното впръскване в цилиндъра-не се сещам за нито една причина,която да е в негова полза що се отнася до такива потребители,като нас. За екология-може би,ама за какво друго???
Колкото до директното впръскване в цилиндъра-не се сещам за нито една причина,която да е в негова полза що се отнася до такива потребители,като нас. За екология-може би,ама за какво друго???
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта