Mасло в скоростната кутия

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
A_L_E_X
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
Местоположение: Варвара
Контакти:
Status: Извън линия

Mасло в скоростната кутия

Мнение от A_L_E_X » 17 авг 2007, 20:31

Здравейте колеги,
извинявам се за това,че пак ще засегна,иначе дъвканата тема ... пусхан една търсачка за да поразгледам и намерих подобна тема за Мондео ...,но не знам дали има разлика с моето Ескортче ...
от едно известно време като включвам задна скорост постоянно се чува един гаден звук на ръчкане ...,та иска ми се да знам или начин да проверя маслото в скоростната кутия ... ,ако има от къде ...също така прочетох,да не взимам синтетично масло,което било за автоматичните скоростни кутии,а моята е 5 скоростна ръчна ...интересува ме има ли начин да се погледне в "домашни условия" под канала или трябва да се кара на майстор ...,а ако можете и едно добро масло ,да ми препоръчате за нея ... :)
Благодаря.

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 17 авг 2007, 21:41

първо на кутията има само един отвор `тапа` за проверка и доливане на масло второ на тия кутии им се сменя маслото само като се свали кутията и трето иди в някое сервизче дето сменят масло и щети долеят и проверят нивото преди време на мен ми взеха между 3 и 5 лв решаваш сам

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

Мнение от gicho_fiesta » 18 авг 2007, 11:01

Ето какво направихме на моята Фиеста 1999г. 1.8Д:
най-долу на скоростната кутия, откъм лявата /на шофьора/ гума има отвор /като за пробка, ама недонаправена/ 11мм и е дълбок около 15-18мм
1.навихме резба 12мм в този отвор до края му
2.пробихме отвор в него по средата с размер 5мм и изтече всичкото масло, дори му вкарахме налягане с пистолет за въздух през пробката за наливане.
3.направихме тапа от болт с 12мм резба и дължина около 12-15мм /може и да се намери оригинала тапа 12мм по магазините, но при мен беше около 20:00ч/
4.сложихме й алуминиева шайба /дефтунга/ и я навихме.
5.наляхме точно 2,8л масло SAE75W90 и прокапа - значи преди това е изтекло всичкото старо масло
Ами това е. Пробивайте смело. Става за по-малко от час и с малко усилия.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 авг 2007, 11:12

gicho_fiesta написа:Пробивайте смело.
Абе аз не бих бил толкова смел.
Или си попаднал на човек или си щастливец или оня е късметлия.
Гледайте да нацелите зъбните колелета и ... егати смяната ще стане ...

A_L_E_X
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
Местоположение: Варвара
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от A_L_E_X » 18 авг 2007, 16:05

Благодаря за отговорите.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта