VSS - Vehicle Speed Sensor

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
shibing
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

VSS - Vehicle Speed Sensor

Мнение от shibing » 02 сеп 2007, 13:32

Възможно ли е заради този датчик http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6235" onclick="window.open(this.href);return false; колата ми да дава по висок разход в града от нормалното,и да върви без да давам газ.Едната жичка на въпросният датчик е откачена....
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!

stan64
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 авг 2005, 19:38
Модел на автомобила: burgas
Местоположение: focus
Status: Извън линия

Мнение от stan64 » 02 сеп 2007, 15:08

не,не е възможно.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 02 сеп 2007, 15:31

С тея компютри всичко е възможно. :oops: :oops: :oops:

а и от VSS датчика взима информация за режима на принудителен празен ход :)
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 02 сеп 2007, 18:51

това с принудителния празен ход ми се струва безмислено ако имаш некви по убедителни доводи сподели но на мен ми е :lol: томоже да караш и с 10км и двигателя да е натоварен а според теб то да дава празен ход некаде се губи логиката

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 02 сеп 2007, 19:24

1. Масовият автомобил не знае на коя предавка си.
2. Масовият автомобил не знае дали си натиснал съединителя.
3. Масовият автомобил разпознава тези факти по косвени признаци. Обороти на двигателя, скорост на движение (може и без тази величина ако в завода не са я заложили) и вакуум или разход на въздух. Зависи какво има в наличност.
4. При спускане на включена скорост без газ двигателя трябва да знае този факт. В противен случай настъпва пререгулиране (опитва се да спре въздуха и горивото за да докара оборотите до минимални) и поради спецификата на бързодействието на регулиращите механизми при последващо натискане на съединителя колата просто гасне. Ако обаче вижда, че скоростта не е нула по табличка смята колко гориво да подава за да не се получи заглъхване на двигателя при натискане на съединителя.

Така са го измислили за да могат да разграничат принудителния празен ход колко празен да бъде.

При условие, че управлението на колата твърдо знае, че няма сигнал от този датчик (откачената жица) е нормално да мине в авариен режим и да поддържа по-високи обороти от номиналните. Ако обаче, всички жици са си на място, а просто няма сигнал, колата ще се държи неустойчиво.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

stan64
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 авг 2005, 19:38
Модел на автомобила: burgas
Местоположение: focus
Status: Извън линия

Мнение от stan64 » 03 сеп 2007, 12:15

хм,при дефектен VSS нямах нито повишен разход,нито нестабилни обороти на празен ход.единственото бе че не ми работеше скоростомера на колата.авт. е форд фокус 1.8 115к.с. 1999г.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 03 сеп 2007, 12:46

Просто не си я вкарал в такъв режим на работа за да угасне. Страшно зависи от стила на каране.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
shibing
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от shibing » 10 сеп 2007, 21:55

в крайна сметка може ли от него да ми седат оборотите високи при студен двигател или не ?????
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!

Потребителски аватар
beos
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 31 яну 2007, 17:51
Модел на автомобила: Opel Astra F '97 X14XE Caravan Club
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от beos » 10 сеп 2007, 22:54

Има вариант да не работи добре температурния датчик на колата, защото данните от останалите датчици започват да се отчитат от ЕКУ, чак единсвено след като двигателя е в оптимална температура.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 11 сеп 2007, 19:13

shibing написа:в крайна сметка може ли от него да ми седат оборотите високи при студен двигател или не ?????
НЕ оборотите са ти високи при студен двигател от така нареченият автоматичен смукач. VSS датчика е между скоростната кутия и жилото на километража и въобще не измерва температура.

Потребителски аватар
beos
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 31 яну 2007, 17:51
Модел на автомобила: Opel Astra F '97 X14XE Caravan Club
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от beos » 11 сеп 2007, 22:06

petkoff_pl написа:
shibing написа:в крайна сметка може ли от него да ми седат оборотите високи при студен двигател или не ?????
НЕ оборотите са ти високи при студен двигател от така нареченият автоматичен смукач. VSS датчика е между скоростната кутия и жилото на километража и въобще не измерва температура.
Не казвам, че измерва температурата този датчик .. а че е възможно температурния датчик да прави проблема ..

Автоматичен смукач - е глупост на някой "гаражен майстор" само те говорят с такива думи. VSS датчика е за скороста и подава сигнал към ЕКУ че автомобила е в покой .. а той от своя страна управлява моторачето за празех ход .. при проблемен такъв трябва да има колата неравномерна работа на празен ход при загрят двигател в оптимална температура!
Температурният датчик от своя страна подава информация към ЕКУ, че мотора е студен и съответно има по високи обороти като се запали колата .. но след като загрее двигателя - изпраща информация, че двигателя е в оптимална температура и ЕКУ започва да се съобразява с работата на други датчици, като ламбда сонда .. датчик за скороста и т.н!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: VSS - Vehicle Speed Sensor

Мнение от cocoff » 11 сеп 2007, 23:48

Основното питане беше:
shibing написа:Възможно ли е заради този датчик (VSS) колата ми да дава по висок разход в града от нормалното,и да върви без да давам газ.....
, а то накъде се изметна приказката....
Отговорът беше даден...НЕ Без да натискаш газта колата може да върви при запецваща дроселова клапа или датчик за нейното положение...или не ти се връща педала на газта :)

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 11 сеп 2007, 23:59

VSS може да има отношение към работата на двигателя, но влошаване ще се наблюдава когато този датчик не работи - т.е. не ви работи и показанието за скоростта и километража на таблото. Ако те си работят нормално, то проблемът с лошата работа на двигателя е някъде другаде...

@Vaklin - масовите автомобили от последните 6-7 години, да не кажа 10 години имат датчици, т.е. ключета на педалите и знаят кога си натиснал съединител, спирачка и прочие. :wink: Фокусът е масов автомобил, нали?
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 12 сеп 2007, 00:14

Имам въпрос. И аз имам такъв датчик на сиерата на жилото и се чудех за какво е.... Проблема при него е ,че прекъсва жилото и фактически имам две жила..Самоче от едната страна датчика е износен и превърта и ми играе километража под 60 км.Това може ле да ми прави проблеми тъй като колата има извесно колебание на оборотите от вр. на вр.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 сеп 2007, 00:41

В много автомобили има такъв датчик. На по-старите от него излиза жилото на километража, а жиците (те са три) отиват в компютъра за управление на ДВГ. На Опел кадет и Деу Рейсър съм вземал сигнала от куплунга на компютъра за да го подам към таксиметровия апарат.
На по-новите няма жило и сигнала от датчика се ползва и за километража.
На най-новите този сигнал се взема от ABS-а, но пак зависи от модела.
Наскоро се сблъсках с друга система. Сигнала от ABS-а отива в компа, обработва се и към кимометража постъпва готов цифров сигнал. На практика километраж няма, а само дисплей за индикация. *072*

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 12 сеп 2007, 07:22

Искаш да кажеш че е нещо двоичнодесетичен дешифратор "отиват 4 кабела, по който се предава в цифров вид информацията на километража"
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 12 сеп 2007, 07:48

debug написа:VSS може да има отношение към работата на двигателя, но влошаване ще се наблюдава когато този датчик не работи - т.е. не ви работи и показанието за скоростта и километража на таблото. Ако те си работят нормално, то проблемът с лошата работа на двигателя е някъде другаде...

@Vaklin - масовите автомобили от последните 6-7 години, да не кажа 10 години имат датчици, т.е. ключета на педалите и знаят кога си натиснал съединител, спирачка и прочие. :wink: Фокусът е масов автомобил, нали?
Чакай ... дай точно кой модел фокус има датчик на съединителя.

Видях кой. Ми не ми се струва тези двигатели да се водят масови, но нейсе. Просто споделих как е разработено управлението при липса на такива датчици. Далеч не навсякъде са монтирани. Даже на Ескорт 1.8 двувалка където двигателят е подобен го няма. Да не говорим, че това си е малко фордова измишльотина. Той не познава дали съединителят е отлепил, а дали педалът е натиснат. И т.н. Абе с една дума ... Форд :)
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 12 сеп 2007, 07:57

traqn_savov написа:Искаш да кажеш че е нещо двоичнодесетичен дешифратор "отиват 4 кабела, по който се предава в цифров вид информацията на километража"
Наистина на по-новите коли информация за скоростта се взима от ABS'а. За да ти покаже километража нещо трябва да се въртят 2 или и 4'те колела с разлика в оборотите на всяко от тях по-малко от зададеното за съответната скорост и чак тогава километражът ще покаже нещо.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 12 сеп 2007, 09:01

Да де, но ABS-a работи на базата на данните от VSS... Мисълта ми е, че всичко е взаимосвързано

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 сеп 2007, 10:26

traqn_savov написа:Искаш да кажеш че е нещо двоичнодесетичен дешифратор "отиват 4 кабела, по който се предава в цифров вид информацията на километража"
Още по-лошо. По два кабела плюс маса - I 2 c. Немога да ти го напиша както трябва, но си го чета кото Ии КВАДРАТ ЦЕ .

Едната жица пренася информацията, а другата синхро имрулси.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта