Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
dido333
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g.
Местоположение: Smolian
Status: Извън линия

Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)

Мнение от dido333 » 25 дек 2007, 21:28

Здравейте колеги.
След дълго четене по форума реших днес да си почистя двигателя за ниските обороти, което в последствие се оказа ел.магнит.
Сложих нова тема защото направих снимки на двигателя за ниските обороти(ел.магнит). И темата да е полезна на хората решили да извършат въпросната процедура.
Колата ми е Ford Escort 1.6 16V 95г. Пълна инжекция. На студено колата ми не държеше ниските обороти (меняха се от 500-1000)

Днес реших да си поиграя малко.
Отворих дроселовата клапа и видях страхотно много сажди в колекторните тръби (се едно, че гледам ауспуха на колата :) ). И реших че трябва да разглобя всичко(дроселова клапа,двигателя за ниските обороти). При толкова много сажди няма начин Клапан за празен ход да не се задръсти. Двигателя за ниските обороти се намира в ляво от колекторните тръби. Закрепен с 3 болта. Самата процедура по свалянето му протече много трудно защото двигателчето беше залепнало за колекторните тръби (наложи се употребата на железен лост :) ). След като свалих въпросно то двигателче (ел.магнит + Клапан за празен ход) реших да го почистя от многото сажди насъбрали се с годините. Самото почистване направих с контактен спреи. Толкова много мръсотия имаше, че самото чистене ми отне 2 часа, но накрая въпросния клапан блесна. Промени се и самото движение на Клапан за празен ход, стана по меко.
Късно се сетих, но поне се сетих да направя малко снимки на въпросното двигателче за ниските обороти.

http://www.smolian.eu/ford/" onclick="window.open(this.href);return false;

Снимал сам Ел.магнит за празен ход, Клапан за празен ход, дроселова клапа + TPS Датчик, колекторни тръби. На снимките Клапан за празен ход е вече почистен.
Ел.магнит за празен ход работи на честотен принцип (отваря и затваря Клапан за празен ход под определена честота)
На дроселова клапа има дупчица(pic19), която отвежда въздуха към Клапан за празен ход. По този начин заобикалят дроселова клапа и осигуряват въздух за работата на празен ход.

На колекторните тръби открих един датчик които не разбрах за какво е (pic23) (предполагам, че е температурен датчик). Ако някои от колегите е запознат нека сподели.

Надявам се да сам ви бил полезен.
Последна промяна от dido333 на 31 дек 2007, 21:00, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 25 дек 2007, 23:00

Супер си го написал и със снимки :) Браво!

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 26 дек 2007, 00:51

dido333,
Този датчик отчита притока на въздух,имаго и при моноинжекторите.Температурен въздушен датчик (Sensor-Air Charge Temperature )Поне така си го превеждам
*00133*

Потребителски аватар
dido333
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g.
Местоположение: Smolian
Status: Извън линия

Мнение от dido333 » 26 дек 2007, 08:53

jordj написа:dido333,
Този датчик отчита притока на въздух,имаго и при моноинжекторите.Температурен въздушен датчик (Sensor-Air Charge Temperature )Поне така си го превеждам
jordj мерси за отговора.
Дано въпросния датчик да е здрав (Sensor-Air Charge Temperature ). Защото достъпа до него е много труден.
Разкачвал сам го при работещ двигател и нямаше промяна на работата на двигателя.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 26 дек 2007, 10:02

Той би трябвало да служи да командва да се подава повече гориво когато е студен притока на въздух и двигателя е студен. Нещо като Смукач при по старите системи -Карбураторите.
Като запалиш сутрин нали ти поддържа малко по високи обороти на място примерно1200-1500.След врме се смъкват към нормалните850-900
Браво за хубавия сайт за Смолян .Прекрасно си го направил.
*00133*

Потребителски аватар
dido333
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g.
Местоположение: Smolian
Status: Извън линия

Мнение от dido333 » 26 дек 2007, 11:13

Да като запаля сутрин колата поддържа по-високи обороти на място примерно 1200-1500. След врем падат към нормалните 850-900.
Значи датчика си работи (Sensor-Air Charge Temperature ).
Мерси за отговора, и за сайта.

цеков
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 01 авг 2007, 21:22
Модел на автомобила: Форд ескорт 1.6 16V 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от цеков » 26 дек 2007, 20:36

Значи е съвсем нормално при работещ двигател на колата, като дръпнете буксата на двигателя за ниските обороти(ел.магнит), колата да угасне
Това не е вярно :!:
След дълго четене по форума ....
Почети още малко:
като дръпнете буксата на двигателя за ниските обороти(ел.магнит)
оборотите трябва да са 750+-50.
Така се осигурява някаква работоспособност на двигателя
при повреда на клапана(кабели и т.н.)
Иначе снимките са добри :)

Потребителски аватар
dido333
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g.
Местоположение: Smolian
Status: Извън линия

Мнение от dido333 » 26 дек 2007, 21:14

цеков написа:
Значи е съвсем нормално при работещ двигател на колата, като дръпнете буксата на двигателя за ниските обороти(ел.магнит), колата да угасне
Това не е вярно :!:
След дълго четене по форума ....
Почети още малко:
като дръпнете буксата на двигателя за ниските обороти(ел.магнит)
оборотите трябва да са 750+-50.
Така се осигурява някаква работоспособност на двигателя
при повреда на клапана(кабели и т.н.)
Иначе снимките са добри :)
Здрасти колега цеков.
Да знам прочетох доста теми по въпроса (които бяха двусмислени).
Но след като го разглобих си обясних принципа на работа.
При липса на напрежение(на ел.магнита), Клапана за празен ход се затваря под натиска на една пружина. От където колата остава без въздух и загасва.
Може би на други модели автомобили принципа да е друг, но при мен въпросния двигател за ниски обороти се оказа ел.магнит.

mltz
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 04 фев 2007, 23:22
Модел на автомобила: Ford Esscort 1.6i EFI 105к.с. 11.1990г.
Status: Извън линия

Мнение от mltz » 27 дек 2007, 20:33

Колега Дидо333 наистена в книжката за форд пише,че като се извади буксата на мотрчето за празен ход колата нетрябва да изгасва а да държи 750+-50 об.

Потребителски аватар
dido333
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g.
Местоположение: Smolian
Status: Извън линия

Мнение от dido333 » 28 дек 2007, 00:25

Не знам всичко е възможно :roll:
Нека някои колега които е със същия автомобил да сподели, ако е пробвал да маха буксата на двигателя(ел.магнит) за ниски обороти.
Аз сам пробвал на моя и на още един автомобил Форд(93г. Зтек). Реагира по същия начин(махам буксата и колата изгасва). Ще пробвам на още един познат с същия модел като моя(дали има разлика).
Моя Клапан за празен ход остава затворен.
Нека колегите споделят своя опит.

цеков
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 01 авг 2007, 21:22
Модел на автомобила: Форд ескорт 1.6 16V 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от цеков » 30 дек 2007, 17:16

При липса на напрежение(на ел.магнита), Клапана за празен ход се затваря под натиска на една пружина. От където колата остава без въздух и загасва.
Може би на други модели автомобили принципа да е друг, но при мен въпросния двигател за ниски обороти се оказа ел.магнит.
Точно така! Електромагнит е , но не съвсем обикновен, а работи в импулсен режим
(влючва и изключва бързо , с променливо време за включено и изключено състояние)
При изключен клапан работата на двигателя (750+-50 об)
се постига чрез регулиране на опорния винт на дроселовата клапа
(стига да няма някакви други неизправности).

Успех!

Потребителски аватар
dido333
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g.
Местоположение: Smolian
Status: Извън линия

Мнение от dido333 » 31 дек 2007, 20:55

Здрасти колега Цеков.
Ще коригирам темата. Чрез дроселовата клапа е възможно да се осигури въздух за празен ход. При мене въпросния винт е залят с някаква смола (предполагам). За сега не мисля да го барам за да не разваля някаква центровка.
При мене проблема си остана: На студено колата ми не държи ниските обороти (500-1000)
За сега търся да нямам спукан маркуч и да смуче въздух.

GalinBelos
потребител
потребител
Мнения: 161
Регистриран: 02 авг 2007, 22:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8/115 АГУ/хетчбек 1994
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от GalinBelos » 01 яну 2008, 20:47

Колега ако решиш проблема пиши как си го решил .
И моята от известно време прави същото.Проблема при мен се появи след смяна на въздушният филтър(уж го смених за хубаво).
Даже днес пък започна да държи по - високи обороти (1000-1200)на празен ход.Не смея да бутам много много защото почти нищо не разбирам.

Потребителски аватар
dido333
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g.
Местоположение: Smolian
Status: Извън линия

Мнение от dido333 » 01 яну 2008, 22:26

Здрасти колега GalinBelos
Днеска продължи ха моите премеждия с Форда
Намерих Г образно маркуче от картера към всмукателните тръби, което беше всмукнато(може би запушено). Опитах се да го изпъна с втулка, но не успях(скъса се). В момента търся ново.
Ако се окаже от там проблема ще пусна снимки къде се намира.
При тебе колата падали на 500 оборота.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 01 яну 2008, 23:47

dido333 написа:Здрасти колега GalinBelos
Днеска продължи ха моите премеждия с Форда
Намерих Г образно маркуче от картера към всмукателните тръби, което беше всмукнато(може би запушено). Опитах се да го изпъна с втулка, но не успях(скъса се). В момента търся ново.
Ако се окаже от там проблема ще пусна снимки къде се намира.
При тебе колата падали на 500 оборота.
Аз точно такова едно L-образно маркуче имах направо смачкано и спукано и от там нестабилни обороти, дето казваш и до 500 падат, аха да угасне и се вдигат към 1500. Сега на негово място има друго маркуче, приспособено, но върши работа. Само че при мен се чуваше много отчетливо смученето на въздух през него и отстраняването на тази неизправност моментално даде резултат.

Потребителски аватар
dido333
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g.
Местоположение: Smolian
Status: Извън линия

Мнение от dido333 » 03 яну 2008, 13:53

Днес вече реших проблема с ниските обороти(500-1000).
Проблема е едно Г-образно маркуче намиращо се на трудно достъпно място. Което смуче въздух от картера.
Ето и малко снимки.

http://www.smolian.eu/ford/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Отклоних се доста от темата(съжалявам), но това е другия виновник за неустойчиви ниски обороти.
Благодаря на AX!S за съдействието.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)

Мнение от essex » 30 май 2009, 20:32

колега ще те помоля да ми кажеш къде е този ТПС дат4ик защото утре и мен ме чака чистене на всичките тези неща и незнам къде :shock: Форд Ескорт 96 год 1,6 16в инжекцион
Последна промяна от essex на 30 май 2009, 22:48, променено общо 1 път.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)

Мнение от jordj » 30 май 2009, 22:15

При моноинжектора е като свалиш кутията на Въздушния филтър.В моноинжектора е и се вижда.Мисля че се развиваше с ключ 22.
При инжекционите би трябвало да е преди дроселовата клапа по пътя на въздуха,но точно каде е не мога отговоря.
А при Интеркулерите не знам дали го има.
*00133*

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)

Мнение от essex » 30 май 2009, 22:23

Колега jordj цъкни на първия линк който dido333 е дал и виж снимка 17 (Pic 17) аз мисля че черната пластмасова букса е ТПС-то , ти как мислиш
Форд Ескорт 96 год 1,6 16в инжекцион
Последна промяна от essex на 30 май 2009, 22:48, променено общо 1 път.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)

Мнение от paci » 30 май 2009, 22:30

essex написа: ...
Човече, опрай си профила като напишеш какъв е Ескорта.
Или всеки път като питаш нещо вземи го пиши!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 115 госта