смяна на тресчотка

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
sudjuka
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 03 яну 2008, 17:34
Модел на автомобила: Еskort 1.8D 95г; Ford Calaxy 1.9TDi-98 год.
Местоположение: lovech
Status: Извън линия

смяна на тресчотка

Мнение от sudjuka » 23 окт 2008, 23:49

Колеги кажете как се сменя тресчотката на съеденителя,че един колега си я счипи и ме е напънал да я сменям,и за сефте ще сменям такова нещо :o Ако я беше оставил на мястото си щях да видя как е била захваната,но той я беше извадил :lol:
ПО-ДОБРЕ КАПО НА РИБА ОТКОЛКОТО ПРИ ЖЕНАТА ИЛИ ЛЮБОВНИЦИТЕ!!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на тресчотка

Мнение от HACKO » 24 окт 2008, 14:08

Дай му 10лв да ходи на "майстор", гадно е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
sudjuka
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 03 яну 2008, 17:34
Модел на автомобила: Еskort 1.8D 95г; Ford Calaxy 1.9TDi-98 год.
Местоположение: lovech
Status: Извън линия

Re: смяна на тресчотка

Мнение от sudjuka » 24 окт 2008, 14:59

точно на майстор го задарпах :) Верно е мн гадно сменянето
ПО-ДОБРЕ КАПО НА РИБА ОТКОЛКОТО ПРИ ЖЕНАТА ИЛИ ЛЮБОВНИЦИТЕ!!!

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на тресчотка

Мнение от Sasho85 » 25 окт 2008, 06:29

Не е сложно бе. Моята я смених за около половин час. Първо махнах предната седалка, за да мога да легна удобно. С отверка се сваля зегерката на оста на педалите и от там педала излиза ( малко сила трябва).
Новата тресчотка се слага на самия педал по следния начин: първо се слага големия сектор със зъбите. След това се слагат пластмасовите втулки, които фиксират големия сектор. Следва пружината. Края от към сектора е поставен предварително. Другия край се хваща с кабел и се издърпва докато не влезе в отвора. След това кабела се маха.
При поставянето на педала на мястото му. Голямата част на тресчотката се премества най-напред, така че да се получи колкото се може по-голям отвор, през който да прекараме жилото и същевременно гледаме малката част да не се върне в изходно положение под действието на пружината. След като прекараме жилото и го наместим в канала, завъртаме голямата част, толкова колкото зъбите и да съвпаднат с зъбите на малката и да се блокират и отвора през който сме прекарали преди малко жилото да стане недостатъчен то да излезе от там. Края нажилото още не сме го фиксирали на мястото му. Вече можем да сложим педала върху остта на педалите. Пак трябва малко сила и наместване. Забравих да кажа, че жилото се откача от скоростната кутия.
След като сме сложили педала и зегерката, наместваме първо единия край на жилото върху големия секто, а след това го монтираме и на скоростната кутия. В книгите пише, че след това големия сектор се поставя в най-крайно положение, където няма зъби и се натиска няколко пъти педала, за да се регулира хлабината, но при мен не се получи (педала седи като откачен). Аз направих следното натиснах с едната ръка педала до края, с другата хванах големия сектор така, че да не се движи спрямо купето и пуснах педала. Операцията е повторих няколко пъти, докато педала не стана нормално твърд и съединителя, не започна да отделя както преди.
Това е всичко, след това се слага предната седалка.
Л.Мечков:Средно моят форд харчи 90-110/100 при включен антилаг, без антилаг 80-90 :mrgreen: При средно темпо, без много зор през всичките обиколки на писта 60-70/100

.........

Kerosin
потребител
потребител
Мнения: 120
Регистриран: 26 окт 2007, 14:52
Модел на автомобила: sierra 2.0 ohc,sierra 2.0 купе
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на тресчотка

Мнение от Kerosin » 25 окт 2008, 14:53

колеги от личен опит мога да кажа че по лесно да се откачи цяла конзола на педалите(съединител и спирачка) и да се работи вече на открито от колко да се завираш под таблото.От личен опит ви казвам вече при втората смяна!!Аз карам форд сиера ако планката на педалите се сваля лесно аз препоръчвам тоя вариант

vaz 21013
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 30 окт 2008, 19:11
Модел на автомобила: Audi 80
Status: Извън линия

Re: смяна на тресчотка

Мнение от vaz 21013 » 30 окт 2008, 19:17

Колеги, гледах днес един Ескорт 1998 г., който искам да купя, но съединителя се натиска трудно и се връща неестествено бавно в изходно положение. Това може ли да бъде именно проблем с тази тресчотка или според вас става дума за нещо по-сериозно. Иначе ниско отделяше съединителя, но натискането му беше найстина трудно и някак с неравномерно усилие. Благодаря предварително за отговорите

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на тресчотка

Мнение от HACKO » 30 окт 2008, 19:27

Не, проблема е в самия съединител, притискател,лагер, вилка. Опс, май 98 бяха с хидравличен привод, със лагер помпа, тогава проблема е сериозен(скъп).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

mavar
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 07 юни 2007, 16:30
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на тресчотка

Мнение от mavar » 02 сеп 2009, 14:18

Възможно ли е да има модификации? На мен вчера ми се наложи да сменям тресчотката и не намерих начин да сложа малкия (законтрящия) гребен. Той си има дупка за ос, но не намерих място, където да закрепя оста му, както и не намерих самата ос. Всъщност като свалях старата тресчотка нямаше законтрящ гребен. Вместо това на самия педал има един болт, който се завива с шестограм, и с него се регулира колко да стои напред педала и той самият избутва големи гребен. Подозирам че ако се пренатегне този болт може да счупи големия гребен откъм мястото, където се закрепва за оста. Та възможно ли е да има модифокации, които използват фиксиращ болт вместо малкия гребен на тресчотката?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 60 госта