Мондео,дизел,студ,проблеми...РЕШЕН!!!
-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Мондео,дизел,студ,проблеми...РЕШЕН!!!
Колеги, като гледам търсачката, явно се срещам с всияки типични за форд проблеми. В последните 2 дни имам проблем с паленето сутрин. Подгрявам, завъртам, паля, работи няколко секунди, оборотите падат на 500, натискам педала на газта до край и понякога успявам да го задържа, но и понякога гасне. Следват 15 сек. въртене в което колата е уж запалила, но държи, ако въобще държи 500об./мин. Днес отидох в Лукас сервиза, където ми измериха компредията и казаха, че е ниска
-> 24,25,24,25. Тествахме разпръсквачи и се оказа, че са оригиналните и пускаха струя, а не мъгла. Сменихме ги с нови. Свещите ги тествах вчера и установихме, че си работят отлично. Резултата е следния - олекнах със 197лв., колата не знам как пали на студено, понеже не е изтивала и ще я пробвам утре и сега помпата ми чука като за последно и колата няма тяга в ниските обороти както преди. Майсторите викат, че аванса и бил преебан. Като вклча на задна или други разни консуматори не се усеща повишаване на оборотите. Казаха ми да ходя при някъв майстор да ми я настрои. Намирал се до Шел, на Сливница, в една от преките. Та той можел да се произнесе за помпата. Възможно ли е да се нуждае от нова центровка след смяна на разпръсквачи? Ниска ли е компресията? Единия майстор вика, че под 25 значи, че мондеото ще спира да пали в идващите студове, а другия вика, че щом пали и след това гасне не е проблемна. Не знам и аз какво да правя. В крайна сметка ме посъветваха да я паля с натиснат педал на газта и да я държа 20-ина секунди на обороти около 1200 при първоначален старт.

Последна промяна от dany85 на 22 ное 2008, 12:25, променено общо 2 пъти.
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Колега, и аз имам проблем с паленето сутрин и с малко ходене по майстори и пари на вятъра установих че компресията ми е добра 30,28,29,28. Дюзите са ми перфектни по думите на майстора, свещите също!!! Извода и на двамата майстори беше помпа. С малко ровене тук по форума установих че има някакъв датчик (авансатор) за регулиране на оборотите, който дава проблеми на тези модели но той е доста скъпичък....около 220 лв. и смяната.... Ако някой има опит със тези неща и аз чакам отговор, дали сменя датчика или да търся помпа на старо??? Къде е този сервиз на lucas? Благодаря.
-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Този авансатор го смених преди 2 седмици. Сервиза на Лукас се намира точно да Гараж Земляне на СКГТ. От както смениха тези разпръсквачи днес ефекта е "мата си е е*ало". Аванса ми замина на кино, никакво желание за работа. Утре ще се караме с тези майстори!!!! Как може аванса ми да е на пушка преди да сменим разпръсквачите, а сега да пуши повече отколкото преди?
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
А от този авансатор има ли някакъв ефект? течеше ли ти нафтичка оттам? Колко ти излезе авансатора и от къде го взе? Ходи им направи рекламация за дюзите. Може да не са ти регулирали помпата като хората....dany85 написа:Този авансатор го смених преди 2 седмици. Сервиза на Лукас се намира точно да Гараж Земляне на СКГТ. От както смениха тези разпръсквачи днес ефекта е "мата си е е*ало". Аванса ми замина на кино, никакво желание за работа. Утре ще се караме с тези майстори!!!! Как може аванса ми да е на пушка преди да сменим разпръсквачите, а сега да пуши повече отколкото преди?
-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Като смених авансатора колата работеше по-тихо и имаше повере ряз. Купих го от Косер, на ул. Симеон за 170лв. и ми го смениха в Лукас за 20лв. След смяната на разпръсквачи не са бутали помпатаа, а ми казаха при някъв майстор да ходя да я гледа
Как така от сервиза на Лукас ме пратиха да ми центроват помпата, не знам. Аз не знам дали въобще трябва да се пипа настройката след смяна на арзпръсквачи. Новите са някакви чешки и казаха, че били много добри и такива поставяли. Платих по 32лв за брой и за сега ефекта е нулев, даже колата е по-зле от когато беше с пикаещи разпръсквачи.

-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Да ви кажа ,че според мен тия мерят компресия със манометър за гуми май.В аутодата Мондео 1.8ТД 98-год. е с компресия 21.5 ,Ескорта пак толкова. 

Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
А мерните единици какви са?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Степен на сгъстяване е това 21.5.Не е компресия.Дизел ако ти даде 21 компресия...смятай,че е пътник тоя мотор...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Това би трябвало да означава, че 24-25-24-25 има живот още, нали? 

-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Ами-ОК, но инфо за това колко трябва да е компресията не намерих.Приема се някво число за дизели и за бензини ли??? 

Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
А това за компресията най вероятно се мери в bar-а. Някъде четох че за тези двг допустимите норми са от 28 до 34, но и 24-25 не е толко зле а и ти палиш и после не работи добре. Тези помпи са много капризни и мисля че оттам ти е проблема. Още 1 въпрос за авансатора - течеше ли ти нафта от него?
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Мисля че и за дизели и за бензини се мери в тези единици, само че разликата е в допустимите стойности - бензина може да си работи и с 10 -12 компресияnoface написа:Ами-ОК, но инфо за това колко трябва да е компресията не намерих.Приема се някво число за дизели и за бензини ли???
- зуница
- потребител
- Мнения: 200
- Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г. - Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Компресията е нещо относително,защото "майсторите" я мерят както им падне.На топъл , хладен или студен двигател я мерят?От това което съм чел се мери при 30 градуса температура на двигателя.28-34 бара е компресията на нов двигател, а 20- 25 бара е допустимо за стар .Разликата между цилиндрите трябва да е по-малка от 5 бара.Провери ли си топлинната хлабина на клапаните? Пази се от майстори и късмет.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Аз имах, по-точно предният собственик на колата ми е имал проблем с паленето, при идеална компресия. симптомите са като описваните, а решението беше да се ревизира всичко за лапане на въздух - и тест накрая с прозрачни маркучи за горивото. Няма въздух, няма проблеми - тих мотор, набира чудесно, не се чуди и т.н.
Гълта въздух от помпата на филтъра за гориво и от съединенията на тръбите.
Гълта въздух от помпата на филтъра за гориво и от съединенията на тръбите.
-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...
Проблема за сега е РЕШЕН!
Поради финансови затруднения и лошо стечение на обстоятелствата се наложи да си ми върнат старите оригинални разпръсквачи на Бош. Работата на двигателя, за съжаление не се подобри. Отидох при майстора, който ми препоръчаха от сервиза на Лукас, за да ми погледне и центрова помпата. Той поглежда и казва - ами тя колата работи с много голям аванс. Това е от този клапан, който си сменил(Косер - 170лв.). Той бил много капризен и нерядко работи избирателно. Може да се оправи, като му подаде директно плюс от незнам си коя там букса и му осигури минус от купето. Разбира ме се за сумата от 30лв., той да оправи този клапан и да ми смени едната подгревна свещ, която беше със съмнително качество, понеже се клатеше шпилката за моста и да центрова помпата. Пипа той помпата и установява, че сълзи малко нафта от металната тапа, която е точно до този клапан. Каза, че ще подмени и гуменото уплътнение там. Уговорката е след 2 часа да си взема колата. В последствие ми звъни и ме вика по спешност, защото има проблем. Отивам аз и какво да видя - това капаче, от където сълзи нафта при някъв предишен ремонт е било навито накриво и то е е*ало майката на алуминиевия кожух на помпата, в резултат на което следва разхерметизация. Това капаче не можеше да се навие вече - трябва сваляне на помпа, навиване на нова резба и търсене на съответен капак. Избрах по-безболезнения вариант - нов кожух на помпата. Той имаше там и каза, че за 50лв може да го даде, като напълни в него карантията от моята помпа. Цялата процедура ми струваще 220лв(труд, кожух, свещ, центровка) и един следобяд ползване на услугите на СКГТ. Като отидох да си взема колата в 19:00 майстора каза, че съм голям късметлия понеже на моята помпа лагерите бяха тръгнали - имаше осезаем луфт и странен шум при въртене на оста, която той беше оставил в кожуха на моята помпа. На другата помпа вече съм с нови лагери, ремонтиран или подменен турбо клапан - не знам кое точно + сменени всички гумички и центровка. След като я запалих, колата имаше променливи обороти на празен ход - оказа се, че влиза въздух от подгряването на нафтата и малко от помпичката. Решението - прозрачни маркучи, байпас на подгряването за сега + нова центровка.
----------------------------
Резултата : Турбото се усеща вече при 1700-1800 оборота и при 2300-2400 колата лети!
По-тиха и равномерна работа на двигателя.
Безпроблемно заплаване тази сутрин при температура около 0*. За всеки случай я държах на около 1200 оборота първите 20сек след запалване, понеже не знам дали ми работи системата за студен старт с жилата.
ПС: Ако имате проблем с авансатора, не бързайте да го сменяте - човека каза, че ги ремонтира на цена от около 60-70лв.
ПС: Не знам дали тук е мястото но все пак ще дам координатите на човека:
Пламен Борисов
0898 54 00 24
0885 22 52 80
Адреса трябва да е тук - в пресечката, точно срещу автомивката има гараж със сини врати.
http://bgmaps.com/map.asp?sid=05f0d149d ... 0_49.y=129
Поради финансови затруднения и лошо стечение на обстоятелствата се наложи да си ми върнат старите оригинални разпръсквачи на Бош. Работата на двигателя, за съжаление не се подобри. Отидох при майстора, който ми препоръчаха от сервиза на Лукас, за да ми погледне и центрова помпата. Той поглежда и казва - ами тя колата работи с много голям аванс. Това е от този клапан, който си сменил(Косер - 170лв.). Той бил много капризен и нерядко работи избирателно. Може да се оправи, като му подаде директно плюс от незнам си коя там букса и му осигури минус от купето. Разбира ме се за сумата от 30лв., той да оправи този клапан и да ми смени едната подгревна свещ, която беше със съмнително качество, понеже се клатеше шпилката за моста и да центрова помпата. Пипа той помпата и установява, че сълзи малко нафта от металната тапа, която е точно до този клапан. Каза, че ще подмени и гуменото уплътнение там. Уговорката е след 2 часа да си взема колата. В последствие ми звъни и ме вика по спешност, защото има проблем. Отивам аз и какво да видя - това капаче, от където сълзи нафта при някъв предишен ремонт е било навито накриво и то е е*ало майката на алуминиевия кожух на помпата, в резултат на което следва разхерметизация. Това капаче не можеше да се навие вече - трябва сваляне на помпа, навиване на нова резба и търсене на съответен капак. Избрах по-безболезнения вариант - нов кожух на помпата. Той имаше там и каза, че за 50лв може да го даде, като напълни в него карантията от моята помпа. Цялата процедура ми струваще 220лв(труд, кожух, свещ, центровка) и един следобяд ползване на услугите на СКГТ. Като отидох да си взема колата в 19:00 майстора каза, че съм голям късметлия понеже на моята помпа лагерите бяха тръгнали - имаше осезаем луфт и странен шум при въртене на оста, която той беше оставил в кожуха на моята помпа. На другата помпа вече съм с нови лагери, ремонтиран или подменен турбо клапан - не знам кое точно + сменени всички гумички и центровка. След като я запалих, колата имаше променливи обороти на празен ход - оказа се, че влиза въздух от подгряването на нафтата и малко от помпичката. Решението - прозрачни маркучи, байпас на подгряването за сега + нова центровка.
----------------------------
Резултата : Турбото се усеща вече при 1700-1800 оборота и при 2300-2400 колата лети!
По-тиха и равномерна работа на двигателя.
Безпроблемно заплаване тази сутрин при температура около 0*. За всеки случай я държах на около 1200 оборота първите 20сек след запалване, понеже не знам дали ми работи системата за студен старт с жилата.
ПС: Ако имате проблем с авансатора, не бързайте да го сменяте - човека каза, че ги ремонтира на цена от около 60-70лв.
ПС: Не знам дали тук е мястото но все пак ще дам координатите на човека:
Пламен Борисов
0898 54 00 24
0885 22 52 80
Адреса трябва да е тук - в пресечката, точно срещу автомивката има гараж със сини врати.
http://bgmaps.com/map.asp?sid=05f0d149d ... 0_49.y=129
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...РЕШЕН!!!
Колега , радвам се че си решил проблема, току що и на мен друг човек ми даде същите координати и вече имам час при същия човек
.Надявам се и аз така да ликувам след 2 дни че си и*бало м**та. Благодаря за инфо-то, ще пиша какво е станало.

-
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...РЕШЕН!!!
Благодаря за адреса. Ще знам къде да не ходя.
Просто ти е смучела въздух, затова е палела и после гасне. Зимно време от студеното се свиват гумичките и резултата е налице.
Просто побеснявам като чета как разни измислени майстори лъжат хората и им съдират кожите.
Просто ти е смучела въздух, затова е палела и после гасне. Зимно време от студеното се свиват гумичките и резултата е налице.
Просто побеснявам като чета как разни измислени майстори лъжат хората и им съдират кожите.
-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...РЕШЕН!!!
Факт е, че съм с нова помпа и свещ. За другото - не знам.
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...РЕШЕН!!!
Колеги и моят проблем е решен от същия майстор.
Електромагнитния клапан (датчик) беше заминал и течеше нафта от него, извади го смени му уплътненията да не тече, махна му карантията и вече имам клапан който не се командва от компютър а обикновен. Запалих от раз и двиг работи по добре и по тихо с изключение на 1-вите 2 мин. докато е студен. Това му била ролята на този клапан. По горе колегата е дал координатите на майстора. Побългаряването понякога е доста по изгодно и сполучливо, въпреки че аз не съм ЗА това. А на колегата от Габрово ще кажа че майстора е свестен и че не чете какво е сменял на dany85. Лошото че и мойте лагери май са заминалии ще трябва да ги сменям 


-
- Status: Извън линия
Re: Мондео,дизел,студ,проблеми...РЕШЕН!!!
Чета и за това се възмущавам! Проблема е бил само от въздух в горивната система. Какви разпръсквачи, какви лагери на помпата, клапан авансатор???
Резбата най вероятно т.нар. майстор я е преебал. Не могат съвременните автомобили да се ремонтират с чук и клещи, а диагностика да се прави от неграмотни хора. Резултата е една камара пари хвърлени на вятъра.
Резбата най вероятно т.нар. майстор я е преебал. Не могат съвременните автомобили да се ремонтират с чук и клещи, а диагностика да се прави от неграмотни хора. Резултата е една камара пари хвърлени на вятъра.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта