Малко проблеми за решаване

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от Sasho85 » 08 апр 2009, 09:05

Нивото се регулира чрез поплавъка. Той се държи на една пластинка. Целта е да огънеш пластинката така, че поплавъка да слезе по-ниско. Така иглата ще затваря по-рано.
Сега се сетих и друго, някой да ти провери какво налягане дава горивната помпа. В момента не мога да ти кажа какви трябва да са стойностите. Но ако е с по-високо налягане, каквото и да правиш по-карбуратора, няма да има смисъл.


п.п. Намерих стойностите помпата дава налягане в границите 0,22-0,35 кг/квад.см.
Л.Мечков:Средно моят форд харчи 90-110/100 при включен антилаг, без антилаг 80-90 :mrgreen: При средно темпо, без много зор през всичките обиколки на писта 60-70/100

.........

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от dimotaxi » 08 апр 2009, 11:24

Peterdi_bg ,трябва да я чуя и видя,тука само ще гадая,проблема е специфичен и ми трябва колата....! :-/: :-/: :-/:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 08 апр 2009, 11:31

Малко ти е далече, а не е изобщо за каране из града в работен ден. Снощи щях да й сменя иглата, ама болтовете на капака на карба са със звезда и ми се изтърка шестограма, щото са много натегнати и не успях да ги сваля всичките. За останалото пише.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от Peter_CLX » 09 апр 2009, 00:21

Sasho85 написа:Лесно е ,имаш неизгорял бензин в ауспуха. От това следва, че:
1.колата работи с нормална смес, но тя не успява да се възпламени когато трябва и както трябва.
2. Работи с богата смес
3. Работи с нормална смес, но тя излиза от горивната камера
За да откриеш проблема започни да проверяваш нещата в този ред, в който ти ги давам . Изкарай свещите, и ги сложи на газова или бензинова лампа или котлон за 20мин. да обгорят, след това провери разстоянието между електродите. Твоето трябва да е 0,75мм. Провери си центровката. Провери прекъсвач-разпределителя и виж кабелите за ниско напрежение на бобината да не са с нарушена изолация. Махни въздушния филтър и виж как ще работи колата без него.
Намали нивото на гориво в поплавъковата камера, защото може да ти идва твърде богата смес и като отвориш повече дроселната клапа да се оправя.
Провери си как е регулировката на карбуратора при празен ход. Казваш, че си продухвал жигльорите, а предишната регулировка е била с жигльори с намалена пропускливост и сега може просто да я давиш. Провери компресията, за да си направиш изводите за херметичността на клапаните.
Трепереща дроселна клапа едва ли ще е, но може да я провериш за всеки случай с ръка. Не трябва да има свободен ход преди да натегне пружината.

А това, че ти гори масло не е свързано, ако не са клапани.
Ако може да направя една добавка към това дето го казва колегата... Признавам си, че не съм запознат с конструкцията на този двигател и карбуратора му, но една възможна причина за проблема с прекъсването и лошото вървене на машината в случая е по-скоро обеднената смес. Признак за това са и огъня и детонациите във смукателната тръба или карбуратора, под дифузьора. Както разбирам от колегата, на празен ход оборотите са горе-долу стабилни (значи системата за празен ход в карбуратора е ОК), стабилна работа има и при по-голямо натоварване (висока скорост на магистралата), а най-лошо е положението при частично натоварване, което е в средните обороти. Което значи нарушена работа на основната дозираща система на карбуратора. При голямо или пълно натоварване (педала на газта докрай) по-съществена роля играе икономайзера (или иконостат, ако няма клапан) - допълнителна система от канали и жигльори за обогатяване на сместа (поне при карбураторите едно време беше така). Тази система явно работи в случая, затова колата върви без проблем на магистралата.

Много е вероятно проблема да се крие в кофти бензин и/или задръстен с боклуци карбуратор (впрочем, ако има горивен филтър преди това, не е зле и той да се провери). Ако се окаже това, едно разглобяване, промиване и почистване на карбуратора може доста да подобри вървежа на колата. Впрочем, подобен личен опит съм имал, точно в такава ситуация... само дето колата друга марка.

Успех и пиши какво е станало!
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 09 апр 2009, 10:54

Горивния филтър ще го проверя, по него повод да запитам няколко неща щото там точно никога не съм бърникал. Първо - не ми е съвсем ясно точно къде ми е - преди самия карбуратор или при горивната помпа? Намирам разни схеми в нета, от които не се разбира. И само един ли е, или помпата си има и собствен, който също трябва да се прегледа (щото е нормално преди помпа да има, че да не се потроши от случаен боклук); като се сваля ще тече ли много бензин, има ли нужда да се затвори някое маркуче преди него?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от dimotaxi » 09 апр 2009, 11:28

peterdi_bg написа:Горивния филтър ще го проверя, по него повод да запитам няколко неща щото там точно никога не съм бърникал. Първо - не ми е съвсем ясно точно къде ми е - преди самия карбуратор или при горивната помпа? И само един ли е, или помпата си има и собствен, който също трябва да се прегледа (щото е нормално преди помпа да има, че да не се потроши от случаен боклук); като се сваля ще тече ли много бензин, има ли нужда да се затвори някое маркуче преди него?
Филтъра трябва да е преди карбуратора или в самия карбуратор,за да не се замърсява и щом не работи двигателя помпата не работи съответно няма проблем да разкачиш маркуча,и да потече ще е само това останало в маркучето.... >:D<:
Твоята е карбуратор и помпата смуче от резервоара,а при инжекцията помпата е в резервоара и нагнетява към двигателя,да ти разясня просто,успех и ако не става в Неделя ще я видим с Явката. >:D<:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 09 апр 2009, 11:37

Значи е преди карба тогава, вътре не е със сигурност, щото направо влиза маркучето в поплавъковата камера. Иначе мерси за инфото _friends_
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от Peter_CLX » 09 апр 2009, 11:54

peterdi_bg написа:Значи е преди карба тогава, вътре не е със сигурност, щото направо влиза маркучето в поплавъковата камера. Иначе мерси за инфото _friends_
Самия карб най-вероятно също има филтриращ елемент на входа си (там, където влиза маркучето, вътре в камерата), обикновено това е някаква мрежичка за филтриране на механични частици. Бензиновата помпа (каквато и да е - механична или електрическа) също би трябвало да има подобен филтър.
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

Вейдър
потребител
потребител
Мнения: 642
Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
Местоположение: Велинград
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от Вейдър » 15 апр 2009, 14:57

Какво стана? Реши ли се проблема. Впрочем наскоро си смених торивния филтър и Ориона определено се държи по-добре. Направо лети , всъщност :)
Изображение . May the FORD be with you !
PANZERLIED https://www.youtube.com/watch?v=SndPb5XohYM

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 17 апр 2009, 09:17

Ами още не е съвсем ясно, защото ми свърши бензина... след смяната на горивния филтър и защото после не успя да се разработи веднага. Довечера - тест драйв. Иначе пак имаше нещо като детонации, но не знам дали ще изчезнат като заредя колата. Плашат ме.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от dimotaxi » 17 апр 2009, 10:53

Обади се на Ravenman той има чисто нова генерация мисля че става на твоята? :-/: :-/: :-/:
Не би трябвало да прекъсва от двуцевката,поне спред мен е нещо друго но какво....... :-/: :-/: :-/: :-/:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 17 апр 2009, 22:34

Смяната на филтъра не даде резултат, колкото и мръсен да изглеждаше стария. Никаква промяна.
Делкото ме съмнява - нормално ли е въртящата се част вътре (чукче или каквото там е) да мърда? Капака с кабелите към свещите също леко се мести.
Ще опитам да си намеря друго, че да пробвам с него.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 18 апр 2009, 14:51

С въртене на делкото се пооправи доста. Ще трябва да се мине и на уред да се донастрои, но поне колата вече върви. Явно там е бил основния проблем. При последната диагностика или не е било добре затегнато или само се е разместило, яд ме е че не се сетих по-рано за тази възможност.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от VEGA » 18 апр 2009, 18:19

Що не вземеш, направо да го смениш т'ва делко?
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от samsung_bg » 18 апр 2009, 18:38

VEGA написа:Що не вземеш, направо да го смениш т'ва делко?
peterdi_bg,
Преди години сменях двигател на Фиеста МК1 1.1 и ми се върти из главата, че май не съм изхвърлил делкото(беше си ОК).
Ако решиш да го сменяш мога да ти го пратя... Ще го потърся, дано да си стои някъде из мазето.
Изображение

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 20 апр 2009, 20:43

Засега е оправена с наличното, но едно резервно не бих отказал... дано става.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 117 госта