ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали - РЕШЕН

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
peter_k
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 фев 2009, 18:34
Модел на автомобила: Фокус TDCI 115hp, 2004
Status: Извън линия

ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали - РЕШЕН

Мнение от peter_k » 16 май 2009, 23:52

Здравейте колеги!
Моля, ако някой може да ми даде съвет че косите ми побеляха от този Форд (Фокус 2004 TDCi 115 к.с.). Значи откакто купих колата преди около 4 месеца не мога да намеря решение на проблема ... колата си пали когато си иска. Още първия ден я обслужих напълно - ангренаж, филтри, масло и т.н. (450 лв.) Мислех че само така ще се размина ... да ама не. В началото палеше лесно (дори и в големите студове) но често угасваше и работа на двигателя беше много неравномерна поне докато загрее малко после се оправяше. Викам си ще отида в МП да я тестват. Отивам (за първи път) и след 1 час ми казаха че тествали компа и не давал грешки но трябвало да се сменят горивните маркучи които влизат в ГНП-то че можело да смуче въздух от там - цена на маркучите 250 лв. и след 2 седмици чакане ще ги сменят и пак да се направят тестове ... смених си ги сам с перфектни маркучи и ги стегнах до скъсване та и молекула въздух да не може да мине и ... проблема си стои. Пак отивам в МП казах им че съм сменил въпросните маркучи та да продължат с тестовете. След съответния преглед друг механик се произнесе че маховика на съединителя бил за смяна и това можело да бъде евентуална причина - цена 1400 лв. маховик, евентуална смяна на съединител 690 лв. + още куп дрънкулки (гайки, болтове и т.н) - обща сума около 2300 лв. без труда. Реших да заложа на диагностиката на МП и ... смених въпросния маховик с чисто нов оригинален LUK само че не в МП естествено, защото заедно с ремонта и рециклиране на съединителя успях да направя всичко за 820 лв. и две седмици колата в сервиз. ОК обаче колата продължава да не пали (или поне не винаги). Помолих един мой познат монтьор да поразпита тук там за този проблем и той също тества компа за грешки - никакви. Обаче се усъмнил за евентуален проблем с горивната помпа и/или дюзите питал един спец. който казал че ако падат стружки от пробката на горивния филтър значи проблема е в самата горивна помпа (нещо в нея се разпадало) и трябва да се рециклира (1500 лв.) или заменя с нова (3200 лв.). Според моя познат открил такива стружки, но аз реших да проверя и смених филтъра с нов а стария разрязах и не видях нито една дори стружка в него. ОК ще кажете може да се е изчистил, но мен лично ме съмнява. Вече на никого не мога да се доверя и реших сам да се заема с проблема та ако ми дадете някаква насока в която да действам ще Ви бъда изключително благодарен. Сега примерно си мисля може ли проблема да идва от помпата в резервоара и как да разбера да ли работи добре или е изгоряла напълно и не качва гориво. Сега тествам колата като се опитвам да не я настъпвам та да има възможност да наваксва с горивото и да видя дали ще пали всеки път щом я загася. Ако пали би ли било възможно да е от това? Направо се чуствам в безизходица - дадох си най-напред стария, но перфектно работещ автомобил, доплатих една камара пари, дадох сума пари за части и обслужване (забравих да спомена че смених и четирите подгревателни свещи 130 лв.). С две думи ако трябва да сменя ГНП-то и дюзите ще ми излезе колкото една чисто нова кола. А ако проблема се окаже някаква дреболия (реле, датчик, помпата в резервора) - ще се изям от терзания ... затова моля, помагайте!
Последна промяна от peter_k на 29 май 2009, 13:36, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали

Мнение от synthez 3D » 17 май 2009, 09:33

На колко километра е тази кола колега?Питам,защото е важно.

А това със смяната на маховика за да пали, направо ме уби.То бива майстори ама чак пък толкова =)):
Изображение

peter_k
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 фев 2009, 18:34
Модел на автомобила: Фокус TDCI 115hp, 2004
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали

Мнение от peter_k » 17 май 2009, 16:30

Според показанието на километража е на 120000 км., но един господ знае дали е верен (нямаше дори сервизна книжка). Днес се рових да открия начин да разбера дали работи помпата от резервоара (ако има въобще такава), но без успех, май ще трябва да се сваля резервоара. Иначе има едно място за реле и един стърчащ куплунг отдолу на купето близо до резервоара. Та си мисля дали има въобще такава помпа и ако има дали тези неща са свързани с нея. Иначе като откача маркуча който идва от резервоара и влиза във филтъра при запален двигател не идва капка гориво. Дали съм на правилен път или се заблуждавам?
synthez 3D написа:На колко километра е тази кола колега?Питам,защото е важно.

А това със смяната на маховика за да пали, направо ме уби.То бива майстори ама чак пък толкова =)):

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали

Мнение от synthez 3D » 17 май 2009, 21:18

За common rail дизел 120000 километра са време за проверка на дюзите.Още повече,че и тези километри не се знае дали са толкова,при липса на сервизна история.При налягане на горивото от 1400 Bar. дюзите се износват доста по-бързо отколкото при старите дизели и е нормално да се налага смяна след такъв пробег.Дано да не съм прав,но това е една от възможните причини.Никой ли не спомена за евентуална проверка на дюзите?А колкото до помпата в резервоара,една бърза проверка в Microcat показа,че трябва да имаш такава,но и това може да се провери.
Неприятното в цялата работа е,че няма много специалисти,които да имат понятие от съвременни дизелови двигатели и в повечето случаи човек трябва сам да търси решение на проблемите си.
Изображение

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали

Мнение от chefo_ukr » 17 май 2009, 21:47

а как угасва?се едно си я угасил сам или претриса и тогава угася.Като угасне забележи с уредите на таблото кво става,премигали спиралата оборотомера засичали в някакво положение имобилаизера пресвяткали?Моята кола е друга но имах същия проблем и също така ми разказваха разни филми за помпи и т.н,в краина сметка се оказа едно реле, хванах го като почуквах с един ключ по релето.Знам че са абсолютно различни двигателите но все пак погледни http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=20868" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Аз лично смятам че е нещо дребно.Успех
Изображение

Потребителски аватар
agop75
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 май 2009, 21:17
Модел на автомобила: капри мк3
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали

Мнение от agop75 » 17 май 2009, 23:24

въпросът с помпата в резорвара е лесен.взимаш 1 друга горивна помпа и изолирваш резорвара.с една туба махаш маркучите от филтъра,входа и изхода,и поне ще знаеш дали е там проблема.как точно ти гасне колата,и когато изгасне после как пали?

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали

Мнение от chefo_ukr » 18 май 2009, 01:37

agop75 написа:въпросът с помпата в резорвара е лесен.взимаш 1 друга горивна помпа и изолирваш резорвара.с една туба махаш маркучите от филтъра,входа и изхода,и поне ще знаеш дали е там проблема.как точно ти гасне колата,и когато изгасне после как пали?
и как ще разбере дали е помпата или релетои или окабеляването?при мен подкачващата помпа работи само като въртиш да палиш,иначе на контакт не.По друг начин е по добре като откачиш вход.маркуч от филтара и дадеш 12+ към помпата ще шурни нафтата ако всичко е ок.И то първо пробавай от релето ако няма резултат тогава дирекно към помпата хем ще прозваниш системата.В никакъв случей не пробваи да въртиш като си откачил маркучите за предната помпа(гнп)е смъртоносно без нафта.По принцип до колкото знам ако имаш помпа в резервара(моята е под задната седалка извън резервара)там ще има и мрежичка която е възможно да е запушена от боклуци
Изображение

peter_k
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 фев 2009, 18:34
Модел на автомобила: Фокус TDCI 115hp, 2004
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали

Мнение от peter_k » 18 май 2009, 17:12

Значи още малко разяснения по въпроса - пропуснах по-горе да спомена и още нещо важно - освен че не пали винаги, преди по-рядко (един два пъти седмично) сега по-често (всеки ден) се случва поне веднъж да прекъсне за секунда и в движение, все едно някой е стиснал маркуча на гривото и е спрял притока на нафтата към ГНП-то (за което се съмнявам за тази помпа в рерзервоара) или другия вариант е да засяда по някоя стружка в някоя от дюзите (което накланя везните към проблема с разпадащото се ГНП) или 3-ти вариант - просто някоя от дюзите да е "тръгнала" или 4-то отнякъде за кратко да влиза въздух в горивната система?? Иначе днес бях в един сервиз, който ми препоръчаха колеги и поисках да прегледат горивната система (маркучите и горивната помпа в резервоара). От там ме уверяват че няма никакъв проблем с помпата тъй като спред тях нямало въобще такава за този модел (точно обратното на мнението в МП). Ха сега на кой да вярвам?? Ще проверя евентуално за тези неща, които ме съветвате (за което горещо благодаря) и ако не се справя следващата ми стъпка ще е да закарам колата в сервиз БОШ на кукленско шосе в Пловдив, за които чух че са най-в час с проблемите свързани с помпа-дюзи и ще Ви държа в течение.

peter_k
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 05 фев 2009, 18:34
Модел на автомобила: Фокус TDCI 115hp, 2004
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали

Мнение от peter_k » 29 май 2009, 14:09

Здревейте пак, както обещах да Ви кажа че проблема с паленето е решен (засега поне, да чукам на дърво) след като бях в сервиз Авел (в Пловдив на Кукленско шосе). След направения преглед ме увериха че трудното палене идва от стартера и действително след като го разглобиха се оказа че заради прекомерно износена втулка ротора е задирал в статора и така се наложи смяната с нов стартер. Оттогава досега (вече два дни) колата пали перфектно. Естествено остава и съмнението за другите проблеми но поне този изглежда решен и искам да похваля механиците на този сервиз за това че дадоха най-точна диагноза за проблема. С две думи много съм доволен от отношението и професионализма им, поради което ги препоръчвам и на вас. А колкото до МП - не стъпвайте там освен за части и то ако не можете да ги намерите другаде ... спред мен са пълни некадърници, ако не бях предубеден щяха да ме набутат 3000 лв. за нещо което въобще не беше причината за проблема. Благодаря и на Вас още веднъж за отзивите!

totolo6ia
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 15 дек 2008, 18:06
Модел на автомобила: mondeo 2.0 115 tddi mk3, mondeo 1.8 td mk2
Местоположение: Долни Дъбник
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали - РЕШЕН

Мнение от totolo6ia » 30 май 2009, 19:11

Колега,нали е гаснела и по време на движение,съмнява ме да е само от стартера.

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали - РЕШЕН

Мнение от chefo_ukr » 30 май 2009, 20:12

totolo6ia написа:Колега,нали е гаснела и по време на движение,съмнява ме да е само от стартера.
и аз невиждам логика
Изображение

bendji
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 05 окт 2009, 19:53
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDCI
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали - РЕШЕН

Мнение от bendji » 10 сеп 2010, 09:58

Проблем форд фокус 1.8 TDCI 2003. гасне и неще да пали.

До потребител: peter_k

Здравейте колега,
от форума разбрах че и Вий сте били болни с този проблем и вече е решен.
Аз имам този форд от една година и половина но бял ден не съм видял с него във връзка с гасненето в движение
или ако спра и не мога да го запаля.Оставяме по път и над път където свари само да имаш пари за платформи. Тестовете във всички сервизи които съм правел не показвали нищо същественно по отношение на грешки.
Два пъти са качвани и сваляни на стенд за проверка дюзи и помпа .Почистиха ги платих 1800 лв. и ефект никакъв.
След това смениха и импулсните датчици на коляновия и разпределителния валове но уви ефект няма.Това всичко съм го правил в сервиза на Кукленско шосе дето си ходил и ти.Хората вдигнаха ръце.Казаха че всичко което им е по възможностите направили.Дори се прокрадна и един коментар да я продавам и се отървавам от тази кола.Но как да стане това като пролетта май месец на 2009 година я купих за 8300 лв. а до сега по нея за ремонти тестове консумативи и др. разходите ми набъбнаха до 12000 лв.В момента тези коли струват около 6-7 хил.лв. Ако я продам а и в такъв вид как ще стане не знам ще изгубя 5-6 хил .лв А реално погледнато какво по добро мога да закупя с тези пари освен да се набутвам с още за да достигна накрая разход като за нова кола.Напрово съм на кръстопът и не знам вече какво да правя.Стигам до извода че "трябва да и се намери майстора " на тази кола и да си я карам.Иначе много ми харесват техническите показатели, интериор, возия и т.н. та нали затова я купих а сега си чукам главата.

perter_k молбата ми към теб е ако имаш възможност обади ми се да поговорим какво точно си правил защото аз пак ще ходя явно в сервиз Авел но не е лошо ако им кажем датата и номера на колата по журнала да проверят какво са правили по нея.Защото при мен е възможно нещо да са пропуснали да проверят.

Обръщам се с молба и към други колеги които са имали подобен проблем или знаят сериозен майстор ,сервиз на който може да се разчита по отношение на коли с дизелов двигател "коман райл"

За контакт:гр.Димитровград Email: venich_evn@abv.bg Skype: bendji40 GSM:0888046088 Дом.тел.039166886- Венци

Предварително Ви благодаря .

Лек ден.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта