Страница 1 от 1
Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 27 авг 2009, 00:59
от neich
Добър вечер на всички.Извинявам се , че пиша по това време но реших първо да прочета всички теми преди да пиша за моя проблем!Ще се опитам да бъда подробен за проблема , за да ме разберете
. Той е следния:Преди 2г. докарах на жена ми от Германия Форд Ескорт 1.4i 94г. (с 8 клапана).Фордчето си вървеше прекрасно та даже се чудих защо повечето хора не харесват марката.Като е купих веднага и смених маслото още в Германия (15W40 - кастрол).Преди около 4 месеца , жената вече навъртя 7000км и реших да сменя маслото с масления филтяр.Не се минаха 200км и лампата на маслото започна да свети при загрят двигател на свободен ход , предполагах че е датчик , след още 20-30км. лампата започна да премигва когато си поиска (сякаш кабелната обувка на датчика е разхлабена), вдигнах щеката и какво да вида - маслото беше само една капчица на върха и а си бише малко под max. До този момент изобщо не е "пушело" от аспуха та да се усетя че го гори.Взех масло М10Д щот е по евтино за да вида какво ще се случи с него.Ами какво да ви кажа , за 100-на км. градско маслото отиде до min. и видимо си пушеше през аспуха. Реших че са гумички на клапаните - смених ги като първия път от магазина ми дадоха гумички за 8мм клапани вместо за 7мм. Естествено с моя акъл
ги сложих и тая кола вэе да пуши като парен локомутив.Купих гумички от магазин эа Форд вече 7мм , пак разглабяй ....... сложих и тях.Горенето на масло понамаля в сравнение с 8мм-те
гумички но все пак е доста повече от това дето беше преди смяната изобщо.В момента гори масло 300 - 400g за 200км.Най осезаемо се забелязва дим от аспуха на загрят двигател или пък ако е работела 1-2 минути на място и след това се изфорсира (чак ме е срам да спра на светофар). Различни майстори казват различно - трябвало сегменти , основен ремонт ....... Как така се получи тоя проблем за по - малко от 300км. Изчетох вашия форум и виждам че има доста компетентни сред вас.Ескорта е на 160000км. Моля за съвет - да се доверявам ли на майстори или ако има нещо дето пропускам да си го оправя.Забравих да кажа , всички маркучи които са свързани с капака(за маслените пари) на клапаните бяха доста задръстени и почти неможах да ги почистя - дали проблема не е това.Капака на клапаните от вътрешната му страна беше покрит с доста "лайна" - почистих го. Ще съм ви много благодарен ако ми помогните с мнения а на теэи дето съм ги отегчил с дългото си писание изкренно им се иэвинявам.Предварително ви благодаря и Поздрави!
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 27 авг 2009, 08:37
от HACKO
Като го описваш, прогнозите не са никак добри, с този разход на масло работата е за основен ремонт. За всеки случай провери компресията, ако е що годе добра може и да минеш само със смяна на сегменти. Километрите може да бъдат 260000 а може и да са 360000 няма как да разбереш на пет цифрения километраж. Може да е имало някакъв уплътнител и сега вече се е измил и затова така изведнъж се е "сринал". всичко това обаче е теория, от какво е ще стане ясно след като се разглоби двигателя.
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 27 авг 2009, 12:53
от neich
Благодаря за бързия ви отговор , това дето го предполагате за някакъв уплътнител сигурно имате в предвид да е слагана добавка в маслото - смея да твърда че такова нещо няма защото лично направих смяната в Германия 2 часа след като купех Форда.Хората го смениха пред очите ми - ьз си седях в колата а те си работеха като ми показаха какво масло слагат и какъв филтър. Всичко се срина след като смених маслото тук след 7000км. До този момент проблем нямаше.Предполагах че са ми дали тука някакво менте , ама то сякаш тече в цилиндрите като от чешма
С какво масло е най добре да се кара тази машина.Ако е менте , възможно ли е като загрее да си загубва свойствата ................ и ефекта да е този??
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 27 авг 2009, 13:35
от HACKO
Някои реметализиращи добавки издържат до 100000км пробег и после се срива отведнъж, така че добавката може да е сложена от предишния собственик още преди да реши да продаде колата. От фалшиво масло (М10Д) може да задереш лагерите на коляновия вал, но не и да износиш цилиндрите. От това че е Фиеста и говориш за 7мм клапани приемам че д-ля е OHV а не CVH, въпреки че не съм сигурен дали тази модификация има 1.4, маслото за него е минерално от типа 15W40, каквото си сложил а може и 15W50 все пак това е мотор конструиран през седемдесетте със механични повдигачи и не е капризен към маслата а и тогава синтетичните не са били толкова разпространени
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 27 авг 2009, 14:06
от peterdi_bg
neich написа:Преди 2г. докарах на жена ми от Германия Форд Ескорт 1.4i 94г. (с 8 клапана)...
По-скоро е CVH според мен? Колегата вярно че си е писал в профила "фиеста", но Ескорт 1994 с 1,4 OHV има ли изобщо?
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 27 авг 2009, 14:09
от neich
В питането си говоря за Форд Ескорт 94г. 1.4i пълна инжекция с хидравлични повдигачи 8 клапана. Препоръчайте ми тогава такава добавка , да е слагам и на пазара
. Благодаря.
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 27 авг 2009, 14:53
от HACKO
Леле, който не чете задълбочено, пише глупости.
Въпреки това, написаното важи и за него. Едно допълнение, CVH страда от износване водачите на клапаните и тогава гумичките не помагат (имам мотор със този проблем и след основния ремонт гори масло). Учудва ме че и на двата CVH мотора които имам + една сменена глава клапаните са със 8мм стебла
. В момента карам със масло 15W50 и противно на всички мнения че не е подходящо за хидравлични повдигачи, работят перфектно вече 8000км. Колата е на 240 или 340хил а може и повече и разхода на масло е в нормите (не е със проблемния мотор той беше на старата).
За добавка, може и най-евтиния (STOP) да помогне ако искаш само да я разкараш, но сложи и масло 15W50. Ако ще я караш ремонтирай я.
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 27 авг 2009, 15:37
от neich
Мерси за отговорите , тези дни ще и смена всичките маркучи които връщат маслените пари в картера + този кадето ходи до инжекциятя щото е почти невъзможно да се отпушат ("лайната" в тях така са се спекли че все едно са затапени с бакелит) , ако няма ефект ще преценим със жена ми какво ще е правим.Тя много си харесва колицата.Ще пиша за резултата , може на някой друг колега да помогне тази тема!
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 03 сеп 2009, 23:27
от aniaeg
neich написа:Мерси за отговорите , тези дни ще и смена всичките маркучи които връщат маслените пари в картера + този кадето ходи до инжекциятя щото е почти невъзможно да се отпушат ("лайната" в тях така са се спекли че все едно са затапени с бакелит) , ако няма ефект ще преценим със жена ми какво ще е правим.Тя много си харесва колицата.Ще пиша за резултата , може на някой друг колега да помогне тази тема!
какво става с форда,колега.
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 05 сеп 2009, 22:42
от Focuswrc
това за маслото ми харесва хахах колегата клубния член
) аз пък да те питам жигула 1300 куб коя година е конструиран и за какво масло е, че го карам мотора с 5/30 защото такова се намира без пари и нищо и няма вече да не пиша километри който няма да повярваш.
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 05 сеп 2009, 23:01
от diesel1.6
Как е форда от темата? Аз не разбрах какво е новото масло.
Май човека сам си е чупил колата. Тези запушени маркучи...сменяне на гумичките сам? При тази реакция на "и лампата на маслото започна да свети при загрят двигател на свободен ход , предполагах че е датчик , след още 20-30км. лампата започна да премигва когато си поиска" си мсиля, че домашният монтьор трябва да мине още малко обучение за да може да поддържа колата на жената
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 05 сеп 2009, 23:59
от paci
Focuswrc написа:това за маслото ми харесва хахах колегата клубния член
) аз пък да те питам жигула 1300 куб коя година е конструиран и за какво масло е, че го карам мотора с 5/30 защото такова се намира без пари и нищо и няма вече да не пиша километри който няма да повярваш.
Карай с каквото искаш.
Ако нещата опират до разход на масло и доливане и се налага да го купуваш това масло, ще караш ли с масло от 100 лв. за 4л. туба при доходи които едвам ти покриват разходите за месеца?
Пак се върни и прочети какво е написал -
"не е капризен"
С това което караш ти ако е качествено не мисля, че ще ти се оплаче жигулата
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 06 сеп 2009, 23:35
от bateto_toshko
Focuswrc написа:това за маслото ми харесва хахах колегата клубния член
) аз пък да те питам жигула 1300 куб коя година е конструиран и за какво масло е, че го карам мотора с 5/30 защото такова се намира без пари и нищо и няма вече да не пиша километри който няма да повярваш.
На жигула 1300 нищо да и няма не го вярваме.
.С каквото и масло да я караш на жигула или москвич все ще им има нещо
.Иначе ако е след основен ремонт що да не я караш с 5/30.....пък и да не е тя цялата кола е 100-200 лева
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 06 сеп 2009, 23:39
от diesel1.6
Aз пък ще ви светна, че половината жигули в последните 20 години са карани с SAE30 - или популярното М10Д, тъй че няма нищо за коментиране, че човека е сложил някакво 30 вместо популярното 40.
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 07 сеп 2009, 11:49
от bateto_toshko
diesel1.6 написа:Aз пък ще ви светна, че половината жигули в последните 20 години са карани с SAE30 - или популярното М10Д, тъй че няма нищо за коментиране, че човека е сложил някакво 30 вместо популярното 40.
и затова всички са в "перфектно състояние"
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 20 дек 2009, 14:05
от neich
diesel1.6 написа:Как е форда от темата? Аз не разбрах какво е новото масло.
Май човека сам си е чупил колата. Тези запушени маркучи...сменяне на гумичките сам? При тази реакция на "и лампата на маслото започна да свети при загрят двигател на свободен ход , предполагах че е датчик , след още 20-30км. лампата започна да премигва когато си поиска" си мсиля, че домашният монтьор трябва да мине още малко обучение за да може да поддържа колата на жената
Тъйкато не получих никакъв смислен и компетентен отговор (освен 1-2 мнения) по темата си спрях да и обръщам внимание.Ще спомена само , че домашния майстор е със висше техническо образование , занимаващ се от 11г. със ремонт на всякакви ел. уреди (ТВ , и др.)!!! В същото време , когато този домашен майстор е правил основен ремонт и всичко по ДВГ , повечето от вас са се возили на задната седалка на семейната си Лада (изключвам наистина компетентните колеги)! За статистиката ще спомена , че проблема се оправи след прочистване на маркуча за вентилация на картера , така се беше задръстил , че го бих със чука
. Запушването беше в края му към картера и затова неможах да го хвана от първия път и се наложи да потърса съвет от вас , но никой не каза "вероятно е запушен , пробвай ..." или нещо от рода. За качеството на колата си съм сигурен 100 процента , на реални километри е , добре е подържана , няма удари по нея и тям подобни неща случващи се на коли от мобиле.бг или БГ автокъщи от където повечето отворковци пазаруват щото "има и по евтини" или обиколят цяла България и от 100 кинефа си изберат най големия. !!! И дума неможеше да става за слагана добавка от предишен собственик , износен двигател и др. такива глупости , причината можеше да се крие в някакво недоглеждане от моя страна (очаквах вие да ме насочите) или нещо друго по конкретно ! Както и да е , Извинявам се за грубия език , но като прочетох за домашния майстор , напрово се вбесих!!!
Тово писание не се отнася за колегата НАСКО - клубен член !!!!!!!!!! , единствения дал някакъв смислен отговор.
Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло
Публикувано: 20 дек 2009, 14:18
от diesel1.6
Ами никой съвестен техник, че и обикновен шофьор няма да продължи да кара като му присветне лампата без да види дали маслото не е свършило. Тази лампа казва да спреш и погледнеш веднага.