Като гледам отдавна никой не е писал в тази тема, или фордовете 97-00г са вече в моргата или проблемите вече са уточнени и решени
та както и да е, сега по емата:
И на мен помпата Лукас ми протече и веднага без да се колебая се свързах със specialista от Ямбол надявам се познат на всички ви тук във форума, човека ми обясни най подробно за каво става на въпрос, кое колко ще струва и кое е добре да се смени така и така се отваря помпата, а също и за ремъците ако не са сменяни че сега е момента, но тъи като е зает в бъдещите 10 дни се разбрахме да се чуем пак и да уточним нещата за посещението ми при него.
Забравих да спомена че аз съм от Пловдив но това е без значение като разтояние и ходене до Ямбол, щом ще е в името на качествения ремонт на тази много важна част от дизеловия двигател
Но днес реших да почистя помпата от вън и около нея за да видя точно от каде тече тоя Lucas
, тъй като ми се очертаваше да пътувам около 100км. бях решил да спирам и да гледам какво става през няколко км. за да хвана теча от каде е.
Запалих колата и оставих да работи на място около 5мин. , пипам помпата отдолу но е суха и решавам да потегля, след като излязох извън града, на първата отбивка спрях и погледнах какво става (бях минал около 5км.) пипам помпата отдолу и ми се намокри ръката но не много само 2-3 капки, на кората под двиателя нямаше капало, извадих едно огледалце от тези които увеличават леко (откраднах го от жената
) , гледах но нищо не видях но взе да се образува капка в най-ниската част на помпата, а нафтата идваше някъде отгоре и така стигнах до тоя проблемен клапън (електромагнитен клапън авансатор) нафтата идваше от горната му част която беше покрита с гумена шапка, издърпах я тази шапка и се оказа че тече от кабелчето
хванах го гада но дали е само той ?
Забърсах хубаво помпата отдолу и клапъна и гумената шапка и я сложих на мястото и, продължих по пътя и след около 5км. пак спрях, същата история тече от там но дори не беше стигнало до отдолу на помпата, а само в шапката и се стичаше малко по надолу, огледах много добре и от другаде няма теч!
Продалжих да карам без да гледам повече стигнах до местоназначението и се върнах, общо 100км. погледнах каво става и се беше образувало малко гьолче на кората отдолу (около 20-30 грама) така предполагам защото не е текло извън кората.
Та дилемата ми е дали да сменям всички уплатнения на помпата + лагери на помпата или да сменя само електромагнитния клапън или само да го ремонтирам (ремонтира specialista), колата иначе си върви добре, пали нормално , не пуши не тресе двигателя, не придърпва, абе просто си е супер, само май малко повече разход ми дава и тоя дразнещ теч
Кажете каво да правя, а и щом е протекал клапъна помпата и тя ли е тръгнала по неговия път?
. Извинявам се за малко дългия пост...
пп. Смених клапъна с нов от Авел, марка Делфи, сега колата си работи по същия начин но няма вече теч, мисля стария да го пратя на specialista ако е съгласен да му смени уплатненията защото е работещ а има само лек теч (мисля че ще стане) и ще имам резервен
ще му се обадя но знам че сега е много зает, та по-късно след седмица две сигурно.