присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
- Doin
 - потребител

 - Мнения: 1817
 - Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
 - Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
 - Местоположение: Слатина, София
 - Status: Извън линия
 
присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Хайде и аз да се включа отново с молба за съвет. И преди съм писал по темата, но има развитие, затова ще припомня накратко - имам проблем и с датчика на маслото. Когато купих колата смених маслото с оригиналното 5W30 от МП. Забелязах обаче, че при палене датчика светва за секунда-две, после гасне, а когато двигателя загрее хубаво, лампата присветва, обикновенно на ниските обороти. След допитване във форума, посещение на сервиза на Дунев възможните причини бяха : Рядко масло, за кола на 220 к км оригиналното масло вече е рядко ; Монтиран неоригинален маслен филтър без възвратен клапан ; Запушена маслена магистрала възпрепятсваща нормалната циркулация ; Дефектен датчик.
Преди седмица най-сетне взех мерки - смених маслото с 10W40 полусинтетика, сложих оригинален филтър от МП, смених датчика за маслото с оригинален закупен от МП, сега се прибирам от сервиза - замерихме налагянето - 0,40 кг/кв.см а на датчиците пише или 0,30 или 0,50 каквото и да значи, маистора отвори капачката, гледа - има обливане. Ефекта обаче от всичко това е обратен - вместо да се оправя като че ли се задълбочава. Сега сутрин при първо палене датчика свети не 2-3 сек , а може би 8-9 след което изгасва. При потегляне обаче след първите 200-300 м. отново светва ярко за около километър. След това започва да примигва, отначало рядко, после по-често и накрая гасне съвсем. Когато загрее добре отново примигва почти незабележимо, но вече значително по-рядко. Че не е нормално всичко това - не е, но въпроса ми е защо? Дайте идеи и съвети?
			
									
									
						Преди седмица най-сетне взех мерки - смених маслото с 10W40 полусинтетика, сложих оригинален филтър от МП, смених датчика за маслото с оригинален закупен от МП, сега се прибирам от сервиза - замерихме налагянето - 0,40 кг/кв.см а на датчиците пише или 0,30 или 0,50 каквото и да значи, маистора отвори капачката, гледа - има обливане. Ефекта обаче от всичко това е обратен - вместо да се оправя като че ли се задълбочава. Сега сутрин при първо палене датчика свети не 2-3 сек , а може би 8-9 след което изгасва. При потегляне обаче след първите 200-300 м. отново светва ярко за около километър. След това започва да примигва, отначало рядко, после по-често и накрая гасне съвсем. Когато загрее добре отново примигва почти незабележимо, но вече значително по-рядко. Че не е нормално всичко това - не е, но въпроса ми е защо? Дайте идеи и съвети?
- 
				Edinuser
 - Потребител

 - Мнения: 774
 - Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
 - Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
 - Местоположение: Плевен
 - Status: Извън линия
 
Re: масло за двигателя
Може да е маслената помпа ? Или пък наистина запушена магистрала.
А може и нещо по инсталацията да е кофти и да те лъже че сработва датчика, а просто някъде кабела да се допира на маса или пък кофти контакт в куплунга.
			
									
									
						А може и нещо по инсталацията да е кофти и да те лъже че сработва датчика, а просто някъде кабела да се допира на маса или пък кофти контакт в куплунга.
- nautica_
 - потребител

 - Мнения: 306
 - Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
 - Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
 - Местоположение: Sofia
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Виж дали маслото ти не е под мимимума на пръчката,и след това е най логично да се насочиш към маслената помпа. 
			
									
									
						- escorttd1
 - потребител

 - Мнения: 227
 - Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
 - Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
 - Местоположение: Под капака
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Провери за лоша ел. връзка между датчика за налягане на маслото и ЕКУ-то.
			
									
									Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
						- S_C
 - потребител

 - Мнения: 4605
 - Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
 - Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Нормален ефект е.
Зимна сутрин + непалена от 7-8 часа кола = гъсто масло.
Като завърти двигателя,в помпата се получава свръхналягане и отваря предпазния клапан.Това е на самата помпа,преди изобщо маслото да тръгне по магистралите и да стигне до датчика.Маслената помпа може да създаде огромно налягане.И го създава.За това има клапан-за да не стига масло с такова наляане по магистралите.Да се пръсне магистрала...трудно...но гарнитура избива без проблем.За да не се случи това,се отваря клапана и маслото отива обратно в картера.Клапана все пак пропуска малко масло след себе си...и то е достатъчно за момент,защото и във филтъра има известен резерв.Напълно се покриват тия 2-3 начални секунди след палене.
Препоръките за по-гъсто масло зимата лично аз никога не съм ги разбирал...така ония 2-3 секунди от горния ред стават 4-5.Това е времето в което системата за смазване практически не работи,защото в помпата има свръхналягане и клапана е отворен по-дълго.И се влиза вече в една рискова ситуация,особено ако няма и обратен клапан на филтъра...резерва в него да не стигне за нормално мазане на бързо движещите се части.Почти е невъзможно да се случи на практика...мазилните системи са преоразмерени с доста...но това което виждаш като светене на лампата,е точно ефекта на по-гъстото масло.Трябва повече време да се уравновеси налягането,за да тръгне по магистралите.
			
									
									Зимна сутрин + непалена от 7-8 часа кола = гъсто масло.
Като завърти двигателя,в помпата се получава свръхналягане и отваря предпазния клапан.Това е на самата помпа,преди изобщо маслото да тръгне по магистралите и да стигне до датчика.Маслената помпа може да създаде огромно налягане.И го създава.За това има клапан-за да не стига масло с такова наляане по магистралите.Да се пръсне магистрала...трудно...но гарнитура избива без проблем.За да не се случи това,се отваря клапана и маслото отива обратно в картера.Клапана все пак пропуска малко масло след себе си...и то е достатъчно за момент,защото и във филтъра има известен резерв.Напълно се покриват тия 2-3 начални секунди след палене.
Препоръките за по-гъсто масло зимата лично аз никога не съм ги разбирал...така ония 2-3 секунди от горния ред стават 4-5.Това е времето в което системата за смазване практически не работи,защото в помпата има свръхналягане и клапана е отворен по-дълго.И се влиза вече в една рискова ситуация,особено ако няма и обратен клапан на филтъра...резерва в него да не стигне за нормално мазане на бързо движещите се части.Почти е невъзможно да се случи на практика...мазилните системи са преоразмерени с доста...но това което виждаш като светене на лампата,е точно ефекта на по-гъстото масло.Трябва повече време да се уравновеси налягането,за да тръгне по магистралите.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
						- Doin
 - потребител

 - Мнения: 1817
 - Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
 - Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
 - Местоположение: Слатина, София
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Здравейте колеги и честита Коледа на всички ви ! Да не се отървете от здраве, късмет и безаварийно каране и все така да помагате! Опитах се да се вслушам в съветите ви и вчера си поиграх под капака. Въоръжен с WD 40 и контактен спрей свалих акумулатора, свалих кутията му, отместих и кутията на въздушния филтър. Прегледах масите дето са под филтъра, понапръсках ги...изгреждат стегнати и наред. Масата към двигателя е наред, но все пак я донатегнах, почистих и напръсках. Кабелите от масления датчик не изглеждаха оголени, протрити или нещо подобно, но за всеки случай ги увих отново с изолирбанд - докъдето се виждаше и напипваше кабелите бяха наред. Къде е това прословуто ЕКУ при моя Фокус, някой знае ли? Импонира ми идеята за клапана на маслената помпа, макар и да е леко плашеща. А гъстото масло сложих именно защото когато колата загрее започва да присветва лампичката и след допитване тук реших че маслото е вече рядко за двигателя ми. Но явно не в него е проблема и при следващата смяна ще се върна отново на пълната синтетика.
			
									
									
						- S_C
 - потребител

 - Мнения: 4605
 - Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
 - Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Капана не е нещо сложно.Буталце и пружина.Или сачма и пружина.Обикновено няма регулиране и всичко зависи от това колко натегната е пружината.Просто трябва да имаш предвид,че това нещо сработва на абсолютно всяко палене на студен мотор.И има някакво износване във времето.За това и по книгите го дават състоянието на маслената помпа да се проверява периодично-проверка на луфта и замяна на въпросния клапан.Тя проверката се прави по-лесно де...завива се един манометър на маслената магистрала и ако наближава граничните стойности,тогава се пипа.
			
									
									Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
						- Alexi
 - потребител

 - Мнения: 1559
 - Регистриран: 18 май 2008, 22:50
 - Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
 - Местоположение: Шумен
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
най честата причина за присветване на лампата за маслото ако си с правилното масло е износени лагери на коляновия вал
			
									
									
						- Doin
 - потребител

 - Мнения: 1817
 - Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
 - Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
 - Местоположение: Слатина, София
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Не звучи никак добре... от толкоз коли досега тази е първата на която ми се случва, а е именно колата която искам да си оставя и ако не да се пенсионирам с нея, то поне да остарея. Вярно е и че е първата италианка която карам... На следващата смяна на маслото възнамерявам да сваля картера и да погледнем маслената помпаза вероятни отклонения, и ако проблема не е в тях... то остава тез лагери !
			
									
									
						- Doin
 - потребител

 - Мнения: 1817
 - Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
 - Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
 - Местоположение: Слатина, София
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Има ли някой колега дето да сподели какво трябва да е налягането на моя двигател? 1.8 TDdi Фокус '00, за което предварително благодаря!
			
									
									
						- HACKO
 - Модератор

 - Мнения: 13115
 - Регистриран: 24 май 2006, 21:22
 - Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Между 2 и 5 атмосфери за всички двигатели
			
									
									
						- 
				diesel1.6
 - потребител

 - Мнения: 4211
 - Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
 - Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
 - Местоположение: Варна
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Не си ли личи от какво е? Кога присветва, при какви условия? Пробвай датчика - с кабел и лампа или волтметър.
То ако наистина има пролем ще с епенсионираш доста скоро, поне на вид
))
			
									
									
						То ако наистина има пролем ще с епенсионираш доста скоро, поне на вид
- 
				veskoletii
 - потребител

 - Мнения: 78
 - Регистриран: 29 апр 2009, 19:17
 - Модел на автомобила: ФОРД ЕСКОРТ 1.8ТД
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
приятелю на времето на полския ми фият така светеше и заради това решихме даму правим основен ремонт сменихме всичко нови бутала нови сегменти нови лагери както основни така и биелни но на ниски обороти лампата пак светеше тогава ни посаветваха да подложим една шайба да натегне малко пружената на маслената помпа
			
									
									
						- Doin
 - потребител

 - Мнения: 1817
 - Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
 - Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
 - Местоположение: Слатина, София
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Има и логика, има и резон в думите ви, пък и в тези студове положението става все по-зле. В последните дни при палене датчика светва, след десетина секунди изгасва, но още не направил километър светва и не гасне в продължение на още километър-два. Затова съм решил утре да оставя колата да почива, да говоря с майстора си за ден за ремонт в който да отвори картера, да види цедката на маслената помпа, да види този прословут и така дразнещ клапан на налягането и да се върна на рядкото 5W30 масло. Дори не успях да навъртя 1000 км. с гъстото, но явно не е моето масло. И ще информирам за ефекта, разбира се. Има ли някой представа в Мото Пфое продават ли само такъв клапан или е в комплект с помпата?
			
									
									
						- Alexi
 - потребител

 - Мнения: 1559
 - Регистриран: 18 май 2008, 22:50
 - Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
 - Местоположение: Шумен
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
щом ще смъкваш картера нека ти погледнат лагерите дреболия е поне ще знаеш как са
			
									
									
						- PcMan
 - потребител

 - Мнения: 1155
 - Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
 - Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Колегата S_C намекна за зимен старт със студеното по-гъсто масло, че може да пресветва първоначално, но тук и при минус 20 като паля същия двигател не светва датчика на помпата или др., с 5w30 това. Добра идея да се върнеш към 5w30.
Колеги, ако магистралата е запушена с това измерване 2-5атмосфери, за което НАСКО сподели имали начин за отпушване на магистралите?
Везните клонят към този клапан, проверете го. Дано е той а не нещо по-сериозно. Мисля, че датчика е в ред щом на различни интервали светва, а и си го проверявал и пръскал + това при смяна на маслото интервалите на светене са се променили -> 99% датчика е в ред.
Успех, споделяй при развитие.
			
									
									
						Колеги, ако магистралата е запушена с това измерване 2-5атмосфери, за което НАСКО сподели имали начин за отпушване на магистралите?
Везните клонят към този клапан, проверете го. Дано е той а не нещо по-сериозно. Мисля, че датчика е в ред щом на различни интервали светва, а и си го проверявал и пръскал + това при смяна на маслото интервалите на светене са се променили -> 99% датчика е в ред.
Успех, споделяй при развитие.
- Doin
 - потребител

 - Мнения: 1817
 - Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
 - Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
 - Местоположение: Слатина, София
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Датчика си е направо нов - взех един незнайно  какъв, светеше непрекъснато и си купих един от Мото Пфое. Но не свети по-различно от стария ми.... Ще видим тоз клапан , пък дано да е от него!
			
									
									
						- Conan_1
 - потребител

 - Мнения: 1457
 - Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
 - Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
 - Местоположение: Plovdiv
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Е дано ти се оправи количката, и мойта чат пат като я напържа на много високи обороти и скорост и после освободя скоростния лост и я пусна по инерция ми мига лампичката за маслото по няколко пъти, ама ще го сменям маслото скоро да видим.
			
									
									Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
						вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- Doin
 - потребител

 - Мнения: 1817
 - Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
 - Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
 - Местоположение: Слатина, София
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото, вероятен проблем с налягането
Отново съм аз и отново търся съвет и помощ. След 10 дневно чакане вече имам въпросния възвратен клапан който представлява една пружинща, един напръстник на нея и една тапа на резба влиза в корпуса и я притиска. Лошата новина е , че майстора е в невъзможност да ме приеме нито тази седмица, а и следващата е под въпрос, а на мен ми омръзна да гледам колата пред блока. Другото което е, че само на тоз майстор имам доверие и при друг бих се чуствал леееко несигурно. 
Та на въпроса - има ли някой представа къде седи този клапан на 1,8 TDdi дивгател от Фокус? Съдейки по гуменото уплътнение на тапата, то тя е външна и може би се затяга на самия корпус на двигателя, а не на самата маслена помпа?
Ще трябва ли да свалям картера и от там да процедирам?
Edit : Това са снимки на частите на клапана.Извинявам се за качеството, но нито осветлението е читаво, нито телефона ми прави добри снимки.
http://evgenidoin.snimka.bg/automobiles ... 9.17240401" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://evgenidoin.snimka.bg/automobiles ... 9.17240404" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://evgenidoin.snimka.bg/automobiles ... 9.17240406" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
			
									
									
						Та на въпроса - има ли някой представа къде седи този клапан на 1,8 TDdi дивгател от Фокус? Съдейки по гуменото уплътнение на тапата, то тя е външна и може би се затяга на самия корпус на двигателя, а не на самата маслена помпа?
Ще трябва ли да свалям картера и от там да процедирам?
Edit : Това са снимки на частите на клапана.Извинявам се за качеството, но нито осветлението е читаво, нито телефона ми прави добри снимки.
http://evgenidoin.snimka.bg/automobiles ... 9.17240401" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://evgenidoin.snimka.bg/automobiles ... 9.17240404" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://evgenidoin.snimka.bg/automobiles ... 9.17240406" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Doin
 - потребител

 - Мнения: 1817
 - Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
 - Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
 - Местоположение: Слатина, София
 - Status: Извън линия
 
Re: присветва лампата на маслото,проблем с налягането!
Картер!!!
Оказа се , че цялата работа идвала от огънатия ми картер който запушва смукателя.А подбитото е едва забележимо. И всичко това се установи едва след смяната на датчика, след смяната и на възвратния клапан ( а там какви мъки бяха докато го сменим....) и след трикратната смяна на масло. Сега ме е страх да се похваля, че проблема е РЕШЕН че какъвто съм карък.... , но е факт че вече седмица лампата е незабележима - като запаля гасне веднага, а на път не премигва въобще. Дано и занапред да е така!
			
									
									
						Оказа се , че цялата работа идвала от огънатия ми картер който запушва смукателя.А подбитото е едва забележимо. И всичко това се установи едва след смяната на датчика, след смяната и на възвратния клапан ( а там какви мъки бяха докато го сменим....) и след трикратната смяна на масло. Сега ме е страх да се похваля, че проблема е РЕШЕН че какъвто съм карък.... , но е факт че вече седмица лампата е незабележима - като запаля гасне веднага, а на път не премигва въобще. Дано и занапред да е така!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта


