Странен проблем с оборотите

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
jameshet
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
Местоположение: Home
Status: Извън линия

Странен проблем с оборотите

Мнение от jameshet » 13 юли 2010, 11:28

Здравейте колеги,

Пиша относно следния проблем - колата е Ескорт'98 1,6 16V Zetec. Така, проблема е - при спиране на колата т.е. докато натискам педала на спирачката и колата е освободена от скорост или при натиснат съединител и спирачка докато спирам, оборотите на колата започват да се качват до 2500,3000,3500, 4000. Щом колата спре, стрелката на оборотите пада между 1500-2000 различно е, но остава там и държи тези обороти. Да уточня, че го прави при включени или изключени консуматори(фарове, климатик), като че ли по-често при включени, тъй като фаровете ми са винаги пуснати, климатика почти винаги(дори и през зимата). Но така или иначе карам с пуснати фарове и климатик почти винаги, но не се е появявал подобен проблем досега. Пробвах ресет и обучение на компютъра, но нямаше ефект. Поразрових се из темите тук, но не намерих подобен проблем. Съмнявам се в много обсъжданото моторче/клапан или каквото и да е името за празен ход/празни обороти, но не успях да намеря снимка къде се намира точно под моя капак. Може ли да ми помогнете със идеи или евентуално снимки къде се намира "моторчето"?

Благодаря предварително

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с оборотите

Мнение от DigiPro » 13 юли 2010, 12:30

Търси го някъде отстрани на смукателните колектори. Преди време някой с Ескорт като твоя беше питал и му бях пуснал снимка от двигателя на моята Фиеста 1,6 16V, но се оказа, че на Ескорта е малко по-различно. Колегите бяха пуснали снимка на двигателя на Ескорт и бяха посочили къде точно се намира клапанът за ПХ. Порови с търсачката и дано откриеш темата.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с оборотите

Мнение от baro » 13 юли 2010, 12:54

Колега преди да започнеш да разглобяваш пробвай да откачиш буксата на VSS датчика той се намира на скоростната кутия където е жилото за километаража .Проследи кабела му и го откачи от буксата покарай да видиш има ли разлика и драсни някой ред пак а пък ако няма промяна ще го мислим пак.Успех.

jameshet
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
Местоположение: Home
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с оборотите

Мнение от jameshet » 13 юли 2010, 14:38

Колеги,

дайте малко подробни разяснения, че не съм много на "ти" с устройстов на автомобила:

Къде са тези смукателни колектори
Къде е този VSS датчик и как да стигна до него?

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с оборотите

Мнение от baro » 13 юли 2010, 14:46

Колега тръбата от филтърната кутия я проследяваш и стигаш до дросела а след дросела е смукателния колектор при теб са черни пластмасови тръби а за VSS датчика ти описах гледаш скоростната кутия където влиза жилото за километаража от горната страна има един датчик от него тръгват кабели проследяваш ги до буксата и ги откачаш и пробваш как е без него ако няма разлика ги закачаш пак и отиваш на диагностика и най вероятно ще ти открият какъв е проблема.

jameshet
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
Местоположение: Home
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с оборотите

Мнение от jameshet » 13 юли 2010, 15:27

Добре ама скоростната кутия как да я гледам. Не трябва ли отдолу под колата да се гледа или отвътре?

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с оборотите

Мнение от baro » 13 юли 2010, 19:07

Така отваряш капака на двигателя и се навеждаш над него и гледаш кутията от горе и вече виж къде е жилото за километаража и къде влиза ,от там трябва да излизат един сноп от три кабела с черна обвивка виж го до къде отива и го откачи от куплунга му.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странен проблем с оборотите

Мнение от tropper » 13 юли 2010, 19:59

baro написа:... и гледаш кутията от горе и вече виж къде е жилото за километаража и къде влиза....
Escort '98 може бе не е с жило. Поне Мондео от това време не е. А километража взима данни от VSS-a.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 119 госта