Странен проблем с оборотите
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Странен проблем с оборотите
Здравейте колеги,
Пиша относно следния проблем - колата е Ескорт'98 1,6 16V Zetec. Така, проблема е - при спиране на колата т.е. докато натискам педала на спирачката и колата е освободена от скорост или при натиснат съединител и спирачка докато спирам, оборотите на колата започват да се качват до 2500,3000,3500, 4000. Щом колата спре, стрелката на оборотите пада между 1500-2000 различно е, но остава там и държи тези обороти. Да уточня, че го прави при включени или изключени консуматори(фарове, климатик), като че ли по-често при включени, тъй като фаровете ми са винаги пуснати, климатика почти винаги(дори и през зимата). Но така или иначе карам с пуснати фарове и климатик почти винаги, но не се е появявал подобен проблем досега. Пробвах ресет и обучение на компютъра, но нямаше ефект. Поразрових се из темите тук, но не намерих подобен проблем. Съмнявам се в много обсъжданото моторче/клапан или каквото и да е името за празен ход/празни обороти, но не успях да намеря снимка къде се намира точно под моя капак. Може ли да ми помогнете със идеи или евентуално снимки къде се намира "моторчето"?
Благодаря предварително
Пиша относно следния проблем - колата е Ескорт'98 1,6 16V Zetec. Така, проблема е - при спиране на колата т.е. докато натискам педала на спирачката и колата е освободена от скорост или при натиснат съединител и спирачка докато спирам, оборотите на колата започват да се качват до 2500,3000,3500, 4000. Щом колата спре, стрелката на оборотите пада между 1500-2000 различно е, но остава там и държи тези обороти. Да уточня, че го прави при включени или изключени консуматори(фарове, климатик), като че ли по-често при включени, тъй като фаровете ми са винаги пуснати, климатика почти винаги(дори и през зимата). Но така или иначе карам с пуснати фарове и климатик почти винаги, но не се е появявал подобен проблем досега. Пробвах ресет и обучение на компютъра, но нямаше ефект. Поразрових се из темите тук, но не намерих подобен проблем. Съмнявам се в много обсъжданото моторче/клапан или каквото и да е името за празен ход/празни обороти, но не успях да намеря снимка къде се намира точно под моя капак. Може ли да ми помогнете със идеи или евентуално снимки къде се намира "моторчето"?
Благодаря предварително
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с оборотите
Търси го някъде отстрани на смукателните колектори. Преди време някой с Ескорт като твоя беше питал и му бях пуснал снимка от двигателя на моята Фиеста 1,6 16V, но се оказа, че на Ескорта е малко по-различно. Колегите бяха пуснали снимка на двигателя на Ескорт и бяха посочили къде точно се намира клапанът за ПХ. Порови с търсачката и дано откриеш темата.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с оборотите
Колега преди да започнеш да разглобяваш пробвай да откачиш буксата на VSS датчика той се намира на скоростната кутия където е жилото за километаража .Проследи кабела му и го откачи от буксата покарай да видиш има ли разлика и драсни някой ред пак а пък ако няма промяна ще го мислим пак.Успех.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с оборотите
Колеги,
дайте малко подробни разяснения, че не съм много на "ти" с устройстов на автомобила:
Къде са тези смукателни колектори
Къде е този VSS датчик и как да стигна до него?
дайте малко подробни разяснения, че не съм много на "ти" с устройстов на автомобила:
Къде са тези смукателни колектори
Къде е този VSS датчик и как да стигна до него?
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с оборотите
Колега тръбата от филтърната кутия я проследяваш и стигаш до дросела а след дросела е смукателния колектор при теб са черни пластмасови тръби а за VSS датчика ти описах гледаш скоростната кутия където влиза жилото за километаража от горната страна има един датчик от него тръгват кабели проследяваш ги до буксата и ги откачаш и пробваш как е без него ако няма разлика ги закачаш пак и отиваш на диагностика и най вероятно ще ти открият какъв е проблема.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с оборотите
Добре ама скоростната кутия как да я гледам. Не трябва ли отдолу под колата да се гледа или отвътре?
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с оборотите
Така отваряш капака на двигателя и се навеждаш над него и гледаш кутията от горе и вече виж къде е жилото за километаража и къде влиза ,от там трябва да излизат един сноп от три кабела с черна обвивка виж го до къде отива и го откачи от куплунга му.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с оборотите
Escort '98 може бе не е с жило. Поне Мондео от това време не е. А километража взима данни от VSS-a.baro написа:... и гледаш кутията от горе и вече виж къде е жилото за километаража и къде влиза....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 119 госта