Ford Focus Diesel

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Jivko S.S.
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 ное 2010, 16:45
Модел на автомобила: Fiat
Status: Извън линия

Ford Focus Diesel

Мнение от Jivko S.S. » 27 ное 2010, 16:48

Здравейте,имам намерение да стана собственик на Форд Фокус и предпочитам дизелоф агрегат,та въпроса ми е кой дизелов двигател на модела е най-сполучливия и най-удачния вариянт.Ако има такава тема вече извинявам се и пратете линк да прочета. Мерси

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от Alexi » 27 ное 2010, 17:04

от дизелите на фокус 2 най добре е двулитровия :D:

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от PcMan » 27 ное 2010, 20:37

А при стария фокус (1999-2004) няма две мнения това е 1.8 TDdi 90hp. Последната доразработка на двигател на над 15години използван по най-различни фордове. Обратното важи за TDCI-то - нов двигател, използван първо във фокуса през 2001, 2рия форд с него е мондеото през 2002ра, сам изводите отработеното,модифицираното,подобряваното толкова години или свежия двигател + comman rail дюзи за 1ви път слаган въобще във форд. Освен ако не искаш повече дизелови коне и Нм, по-висок разход и по-ниска надеждност. Всичко е избор и бройка :)
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Jivko S.S.
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 ное 2010, 16:45
Модел на автомобила: Fiat
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от Jivko S.S. » 27 ное 2010, 20:51

PcMan написа:А при стария фокус (1999-2004) няма две мнения това е 1.8 TDdi 90hp. Последната доразработка на двигател на над 15години използван по най-различни фордове. Обратното важи за TDCI-то - нов двигател, използван първо във фокуса през 2001, 2рия форд с него е мондеото през 2002ра, сам изводите отработеното,модифицираното,подобряваното толкова години или свежия двигател + comman rail дюзи за 1ви път слаган въобще във форд. Освен ако не искаш повече дизелови коне и Нм, по-висок разход и по-ниска надеждност. Всичко е избор и бройка :)
да точно за TDCI-то исках да питам,но отчасти ми отговори,къде е разликата по-подробно да навлезем в двигателя,турбината ли е друга,или самия двигател е коренно различен,и помпа-дюза ли е или комън рейл система (която предпочитам,има ли модел на форд с комън рейл?)

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от PcMan » 27 ное 2010, 20:59

Комън рейл е TDCI-то, и е с променлива геометрия турбото, както и маховика е двумасов. Това са основните разлики с помпа-дюза 1.8 TDdi. Точно тези разлики правят tdci-то по-финно към нафта, по-скъпо за поддръжка, по-мощно, с по-висок разход, малко по-тихо и с малко по-ниски вибрации от TDdi. Сега някой да изтрие цялата тема, използвай търсачката има много теми абсолютно същите за TDdi и TDCI! :-?:
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Jivko S.S.
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 ное 2010, 16:45
Модел на автомобила: Fiat
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от Jivko S.S. » 27 ное 2010, 21:36

PcMan написа:Комън рейл е TDCI-то, и е с променлива геометрия турбото, както и маховика е двумасов. Това са основните разлики с помпа-дюза 1.8 TDdi. Точно тези разлики правят tdci-то по-финно към нафта, по-скъпо за поддръжка, по-мощно, с по-висок разход, малко по-тихо и с малко по-ниски вибрации от TDdi. Сега някой да изтрие цялата тема, използвай търсачката има много теми абсолютно същите за TDdi и TDCI! :-?:
Благодаря за информацията ,не ти заема място от паметта на компютъра темата че да ти пречи сега нали ;)

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от Alexi » 28 ное 2010, 00:18

за разхода няма как да е вярно .. комън рейла си е по икономичен от старите дизели .. инак от моторите монтирани на фокус 2 ,1.6 и 2.0 са нови 16 клапанови мотори с алуминиев блок ,а 1.8 е стария ендура с 8 клапана и чугунен блок но и той не е лош .. на фокус 1 се слага само 1.8 като преди фейса е 90 коня и не е комън рейл ,а след фейса е 100/115 коня комън рейл .. добре е да се отбележи ,че на фокус 2 мотора 1.8 е снабден с горивна система Сименс която е по надеждна от Делфи която се монтира на фокус 1 тдци.

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от kinosko » 28 ное 2010, 08:21

Всичко зависи от това колко пари си заделил за кола и ще имаш ли възможност да я поддържаш след това. Вярно е, че TDCI-то е с по-скъпа поддръжка (става въпрос само за двигатела и оборудването му, но не и за останалите компоненти по колата), но инъче да се сравняват двата двигатела е малко смешно. Нито по вървенe, нито по шум и комфорт TDDI се доближава до TDCI. Горенето е еднакво, ако се карат с една и съща скорост. TDCI e по-капризен към горивото и не е подходящ, ако имаш намерение да караш с "по-изгодна нафта", закупена на черно (в туби, с неясен произход). Инъче всичко по-ново и по съвременно е по-добро от старото, тъй като е изградено на негова основа с поправени проблеми и внедрени допълнителни системи (това важи и за другата техника, като телевизори, компютри и т.н.). Също така е вярно, че колкото е по опростен даден механизъм, толкова вероятността да се повреди е по-малка, а от там и сумата за поддръжка намалява. Но по тази логика едно магаре с каручка е по-добрия вариант (да не е кон, тъй като той яде повече). Изборът е твой "магаре" или "кон" да караш. И гледай да е по-нова, по-запазена колата и на по-малко километри, тъй като след служебната, най-добрата кола е новата. Успех в търсенето!
Изображение

Jivko S.S.
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 ное 2010, 16:45
Модел на автомобила: Fiat
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от Jivko S.S. » 28 ное 2010, 10:15

Ами заделил съм 6000-6500лв и според интернет обявите мисля че мога да намеря запазен автомобил,наистина вече съм се насочил към комън рейла,имам възможност за хубаво гориво,масла и т.н.,в момента карам Фиат също с комън рейл двигател и съм очарован от пъргавината 105 к.с.,така че 90 ми са малко а 100 или 115 са тъкмо :D

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от kinosko » 28 ное 2010, 11:35

Щом караш автомобил със 105 к.с. сигурно няма нужда да ти напомням за данъка, но все пак и той не е маловажен - над 101 к.с. или 74 кв. данъка се умножава по коефициент 1,65, а за гр. Варна допълнително и по 1,5 (понеже бяхме най-добрия град за живеене, с най-хубавите дупки) :D Поздрави на кмета Кирчо Йорданов случайно ако чете този форум *banned* . Аз търсих TDCI 100 к.с., но не можах да намеря читав и затова взех този от подписа ми. Не забравяй и допълнителните разходи по обслужването след закупуването, като смяна на масло, филтри, ремъци, ролки и др. На мен ми костваха около 1000 лв. (само гумите ми са 504 лв)
Изображение

Jivko S.S.
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 ное 2010, 16:45
Модел на автомобила: Fiat
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от Jivko S.S. » 28 ное 2010, 16:12

Данъка веднъж в годината се плаща,предната ми кола беше 122к.с. на бензин така че и на разход съм свикнал от 12-14 на 100 ;) пак евтино ти е излязло обслужването без гумите 500 кинта,японска кола вече се поддържа по-трудно :)

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от PcMan » 28 ное 2010, 17:31

Ако не забелязваш само хора с TDCI те хвърлят към него, избора си е твой.. Веднъж на година данък, но 130лв отгоре-това си е гражданска с отстъпките(160лв срещу 30лв), по-висок разход (Alexi не говорим за мк2, а за мк1 - при който всички варианти на TDCI са с по-висок разход от всички варианти на TDdi при мк1), дюзите се сменят на около 150 000км понякога по-рано или по-късно, 2000лв струват. Ако сменяш съединител се сменя маховика с него задължително, разбира се притискателен диск и др. Сумата става сериозна. Подобренията по купето се правят постоянно, а не наведнъж през 2001ва, когато излиза и външния фейслифт и пристига TDCI.
Фокус TDCI е малко по-тежък от TDDI-тата. 3-вратката (ако търсиш такава) с 90 коня TDdi е най-лекото дизелово купе, и върви доста прилично. Изпробвай и двата двигателя и тогава евентуално се убеди, че искаш повече от 90коня. 3те врати 90коня са 1100кг. Има нови коли по 1400кг с толкова коне, изводите за теб дали не му стигат 90.
Провери из форума набързо кой двигател е по-проблемен, резултат бързо ще разбереш. Да ме извиняват колегите с мк1 и tdci, но специално фокус мк1 с tdci не бих си взел по ред ред причини. Фокус 2 да, и то само 1 tdci от него, и то е различно от този 1.8. Но не говорим за фокус 2.
Още повече като знам колко запазени и как карани коли се продават в Б-я, а тези внос от Италия (каквито са повечето) - повечето от тях по-зле. Изключения има, но по-ненадеждния двигател като избор + късмет за купуването на добра бройка = двоен риск. Аз така си мисля. TDdi-то ще е по-евтино и като нова кола, аз бих търсил 2001ва Tddi - последната година, в която слагат този двигател, но и възможно по-нова кола с подобренията на фейслифта - няма да е с външните промени - но те така или иначе са стъпка назад за мен поне. Така ще ти останат повече пари за по-хубави консумативи, гуми и като цяло пари, котио никога не са излишни, дори да не са за колата. Получаваш по-надеждна кола на по-малко пари. Внимавай със състоянието, километрите, закарай я на МП ако е възможно за диагностика. Аз бих търсил кола от собственик - по-трудно, но е по-добре. Автокъшата купува колата от собственик, след което има пари за транспорт, за заплати на участващите, пари надценка за печалба, и чак тогава става твоята цена. При кола от собственик е доста по-различно! Автокъщата в 95% от случаите те лъже със състоянието и това, което ти продава Всъщност.
Успех.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от kinosko » 28 ное 2010, 21:22

Колегата PcMan e прав. Чак сега погледнах статистиката на Алфа Рисърч и виждам, че TDDI-тата са по-малко карани _friends_ . И колега не забравяй, че основната цел на форума е да си помагаме, а не да спорим и се насъскваме един срещу друг. И двата двигатела си имат и плюсове и минуси. Всичко е въпрос на късмет.
Изображение

Jivko S.S.
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 ное 2010, 16:45
Модел на автомобила: Fiat
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от Jivko S.S. » 28 ное 2010, 21:28

Хммм...значи видях причината защо комън рейла е с по-висок разход в случая,ясно...да прав си за много неща,дори се чудя дали да търся Форд още....

sparky_
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от sparky_ » 28 ное 2010, 22:42

Колега по принцип и tDdi i Tdci са хубави мотори тдди е опростен с механична помпа bosh vp44 с електронен блок на управление. Тази помпа е вградена в много дизелови автомобили след 2000 госина като се почне от ауди и се свърши до тойота и ман дори. По принцип са здрави и надежни. коман рейл системата е новото поколение при автомобилите. Под високо налягане се подава горивото към дюзите. Всичко зависи от това как се подържа колата а на запад ги смятат за консуматив. и 2 те могат да се скапят при тдди помпата (електронен блок, механиката на помпата) и при тдци дюзи и помпа. До голяма степен е на късмет.Няма вечна кола и двигател. Всичко си е до личен избор и най вече доглеждане при покупка

Потребителски аватар
Dian_bonev
потребител
потребител
Мнения: 158
Регистриран: 20 яну 2009, 22:17
Модел на автомобила: fokus
Местоположение: Bqla (ruse)
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от Dian_bonev » 28 ное 2010, 22:51

колега ще си иская мненето малко по конпетентно от другите колеги тук, понеже имам и от двете поколения фоцуси, имам 99г. 1.8 ТДДИ и 2005г ТДЦИ 1.6 109к
ТДДИ-то го карам вече 90 000 а ТДЦИ-то и вече 62 000 и с рака на сърцето ти пожелавам и препоръчвам да си вземеш focus 2, добре върви, малко гори, добре вози, НО според мен МНОГО ТРЯБВА ДА СЕ ВНИМАВА ОТ КЪДЕ СЕ ЗАРЕЖДА НАФТА :)

Jivko S.S.
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 27 ное 2010, 16:45
Модел на автомобила: Fiat
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от Jivko S.S. » 28 ное 2010, 22:56

Естествено Фокус 2 ще е по-добър вариянт но няма да струва 6000лв все пак :D

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от DTM » 05 дек 2010, 16:03

Колега @PcMan, CR не гори повече от TDdi-то. Дори гори по-малко, това ти го казвам понеже не малко време карах Фокус с мотор TDdi 90к.с.
На фокус МК1 TDdi мотор се монтира до 2003 та, дори мисля, че има и 2004 година.
На фокус МК1 с мотор 1.8 TDCI 115к.с. вървенето мисля, че е повече от задоволително, нямаш си на идея може би колко повече върви от TDdi 90к.с.
Около 1200кг. е Фокус I 90 к.с. TDdi/1183кг./, a TDCI-то 115к.с. е със 100кг. повече, но не заради разликата в горивоподаващата система. Тези 100кг. повече са компенсирани не само от к.с. и въртящ момент, а и от трансмисията. Предавките са по-дълги, особено при 3-та, 4-та и 5-та разликата не е малка в полза на TDCI.
Не агитирам колегата да си вземе TDCI, просто предимствата са много повече от недостатъците.

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от kinosko » 05 дек 2010, 17:58

Напълно потвърждавам думите на колегата DTM.
И за разхода и за оборотите - при 150 км/ч. TDCi-то е точно на 3000 об/м.
Нека някой който е с TDDi, и не е чак толкова пристрастен като някои други колеги да каже, ама честно с колко оборота е при 150 км/ч.
Изображение

sgel
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 25 юли 2010, 12:31
Модел на автомобила: focus 1.6TDCI 90HP '07
Местоположение: Ловеч\Свищов
Status: Извън линия

Re: Ford Focus Diesel

Мнение от sgel » 05 дек 2010, 21:06

Нека и аз се изкажа. От скоро карам 1.6TDCI 90HP '07. Среден разход ми дава 4,5 до 4,7 с нормално каране около 90-100км/ч. Доста леко и стабилно върви. Почти няма вибрации и шум от двигателя в купето (често гледал стрелката на оборотомера да ли се движи като карам с по-силна музика :P ), като минус мога да спомена, че малко му куца сякаш шумоизолацията ако колата се кара по по-стар асфалт или павета. Както всички знаем този мотор е от Пежо по-малкия (90hp) от двата 1.6 е с нормална торбина,докато по-големия (110hp) е с променлива геометрия.Тя е по-добра за хора с по тежък крак ако ме разбираш колега,но по бързо я хваща астмата,а смяната й е около 1000 лв.Данъка също е по-малък от 110 коньовия. Малкият е лишен от интеркулер. Поради тези причини съм с 1.6 90hp. Мнение за TDDI нямам,защото не съм карал.Имам познат, който кара най-големия агрегат (2.0 140hp,но на Пежо), питах го за разхода и той каза че му дава 8 средно но с много настъпване. Това е от мен за TDCI-тата. Надявам се да съм ти изградил вече някаво мнение.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 46 госта